Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ostatte sillä 70€ hyvä joulumieli-lahjakortilla?

Vierailija
16.12.2019 |

Tai siis mietittyjä ja lasketteko jo tarkkaan ennen kauppaan menoa?
Entä mihin kauppaan aiotte mennä, kun käy ässään, Lidlin ja k-kauppaan.
Minä kai teen kauppalistan, mutta en silti tarkkoja laskelmia, kaupassa laskeskelee päässäni. eiköhän ole ihan helppo päästä 7kymppiin.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuun pesiytynyt kummallisia vinkujia, jotka eivät ole edes lahjaseteliä saaneet.

Hyvää joulumieltä vaan teillekin, koittakaahan kestää niiden talolainojenne kanssa.

Minäkin koitan sairauksien ihan kanssa.

Vierailija
62/67 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiko te valmiina ostatte? Tulee halvemmaksi tehdä itse ja luulisi, että työttömillä on aikaa. Ei ihme, että rahat aina loppu, jos kaiken valmiina ostaa.

Niin. Hyi hyi pahat köyhät, kun kehtaavat edes kerran vuodessa ostaa joulupöytään valmista. Jouluruuathan saa jo kympillä. Loput rahat pitää säästää tammi- ja helmikuulle, jotta ei tarvitse käydä leipäjonossa. 

Kyseinen lahjakortti pitää käyttää kerralla, vaihtorahaa ei saa, eikä se ole enää edes voimassa tammi-helminkuussa.

En ole kortin saaja, mutta näin nuo ehdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monesti myynyt lahjakortit 5€-10€ halvemmalla mitä korteilla on arvoa. Näillä rahoja olen käyttänyt esim. ravintolassa käymisiin tai jopa Alkoon. 

Vierailija
64/67 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jakanut näitä vuosia työni kautta. Nämä Ap:n tarkoittamat taitavat olla niitä MLL:n Hyvä joulumieli -lahjakortteja. Niissä on paljon eri kriteerejä, enkä itse ainakaan tiennyt koskaan kortin saaneiden tuloja. Kriteereinä oli mm. yh alaikäiselle/sille, äkillinen kriisi perheessä, työtön/opiskelija, suurperhe, vakava sairaus perheessä.

Kortteja ei voi hakea, eri tahot vain myöntävät niitä. Annoin niitä henkilöille, joiden tiesin täyttävän ainakin yhden kriteerin.

Ja kun et tiedä kaikkia lähiseudun perheitä, niin osaa saa ja osa jää ilman. Se näissä mättää, kun osa saa monelta taholta joulun lahjakortteja ja osa ei mistään, jos ei ole isompia ongelmia perheessä, mutta ihan vaikka vaan rahat eivät riitä niihin jouluruokiin ja -lahjoihin. Lisäksi joskus voisi tuoda hyvää joulumieltä heille, jotka raatavat töissä pienellä palkalla tai opiskelevat mitättömällä opintotuella, eikä mitään jää käteen, mutta ei, kun täytyy olla suunnilleen lasun syynissä, että mitään irtoaa.

Eli minunkin olisi pitänyt jättää kortit jakamatta, ettei vaan mene väärin?

Vierailija
65/67 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sillä ostaa joulukukkaa?

En ole avannut kuorta vielä ja tutkinut ohjeita.

Jos ostaa kukan samalla reissulla, kannattaa olla omaa rahaakin mukana varmuudeksi.

Ja muutenkin yritän ostaa yhteensä ainakin 80€ ostokset ettei jää lahjakortista senttiäkään käyttämättä.

Eli ojennan kassalla lahjakortin ja loput sitten maksan rahalla.

🌸

Vierailija
66/67 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti myynyt lahjakortit 5€-10€ halvemmalla mitä korteilla on arvoa. Näillä rahoja olen käyttänyt esim. ravintolassa käymisiin tai jopa Alkoon. 

Höpö höpö, näissä korteissa on nimi, ei voi toiset käyttää.

Vierailija
67/67 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein että tällaiset jouluavut menevät vain lapsi-perheille! Muut köyhät ei ansaitse.