Onko suudelma vienyt jalat altanne?
Oletteko kokeneet suudelman, joka olisi jäänyt mieleenne ainutkertaisen hienona kokemuksena? Aloin muistella tätä luettuani juuri käynnissä olevaa keski-ikäisten kielisuudelmakeskustelua. Kielisuudelmat nimittäin muistuvat mieleeni yksinomaan kamalina, mutta muista pidän kovasti.
Oma kokemukseni saattaa provosoida, mutta hämmentää se hieman minuakin. Kävin 90-luvun alkupuolella silloin tällöin homobaareissa kahden homoystäväni "esiliinana" (mutkikas juttu), ja tuona alkuiltana istuskelimme H2O:ssa katselemassa, kuinka vielä ihan selvin päin olevat baarikävijät etsivät suuntaansa. Olin ainoa nainen ja melko varmasti ainoa hetero.
Paikalle tuli ystävieni tuttuja, porukka, joka oli ottamassa vauhtia myöhemmin aukeavaan erikoisempaan paikkaan. Kun seurue teki lähtöä, minun kanssani parikymmentä minuuttia mukavia jutellut mies kiersi toisen kätensä vyötärölleni kuin vanhoissa elokuvissa ja antoi minulle suudelman, johon olisin kirjaimellisesti voinut jäädä loppuillaksi: pehmeän ja kovan, herkän ja päättäväisen, uteliaan ja tietävän samassa paketissa. Mies iski silmää, meni tiehensä ja minä jäin silmät pyöreinä ja polvet tutisten istumaan baarijakkaralle. "Mitä hittoa tässä tapahtui?" oli sanaton kysymykseni loppuillan ja aamun. Olen saanut hyviä suudelmia tuota ennen ja tuon jälkeenkin, mutta tämä oli kuin pitkä ja perusteellinen salamanisku. Eikä kieltä muuten käytetty ollenkaan.
Minulla on käynyt huono tuuri miesasioissa, koska olen edelleen sinkku. Huonoa tuuriani kuvastaa myös se, että ainoan oikeasti jalat alta vievän suudelman olen saanut homomieheltä. Tapausta vierestä seuranneet ystäväni ihmettelivät, mikä oli saanut umpihomoksi tiedetyn miehen suutelemaan jäähyväiseksi naista. Vasta vuosia myöhemmin havaitsin, että huulissani on jotain sellaista, joka saa juttukaverin sukupuoleen ja suuntautumiseen katsomatta tuijottamaan niitä.
No niin, nyt täti innostui itse vähän liikaa. Mutta kertokaapa te muut kokemuksianne siitä Suudelmasta, joka vei jalat altanne. :)
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietysti. En pidä sitä lainkaan harvinaisena tapahtumana.
Itseäni on enemmän ihmetyttänyt ne pari todella onnetonta suutelijaa, jotka kohdalleni ovat osuneet. Kyseessä kuitenkin täysi-ikäisiä miehiä, joilla takana seurustelua pidemmältä ajalta. Ehkä jotkut eivät opi? Toinen vielä intoutui kommentoimaan "sä suutelet tosi hyvin", en sitten viitsinyt vastata että sinä todellakaan et...
Miksi sanotaan että mies ei osaa?
Se vaan on erilainen ja teillä on eri tyylit.
Olisiko ajatus näissä asioissa kuitenkin että miehen pitää osata lukea naista ja tehdä miten hänestä tuntuu hyvältä.
Mies joka vei jalat altani suudelmalla ei ikinä unohdu! Hän kertoi että oli tuntenut minun äänen eka kerralla kun tapasimme työn kautta.
Minulle povattiin että olin tavannut entisestä elämästä mieheni! Kaikki oli niin tuttua hänen kanssaan. Aina vaan muistan ja kaipaan.
Kyllä sen näkee miehen ulkonäöstä kuka on hyvä suuteleen.Sillä on tietty merkitystä miten paljon tunteita on ihmistä kohtaan. Minulla ollut hyviä suhteita ja hyviä suutelijoita. YM.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ensimmäinen poikaystävä yläasteella oli aivan jumalainen suutelija. Ne huulet eivät olleet tästä maailmasta! Muistan vieläkin sen huumaavan tunteen, vaikka aikaa tuosta on kulunut jo 40 vuotta. Myös eräs tapailumies pääsi lähelle, mutta ei ihan.
Samoin. Terveisiä kiharapäiselle hevarille Eero K:lle Iisalmeen, 80-luvun alkuun.
Olipa ihana lukea AP:n aloitusteksti. Jotenkin niin ihastuttava kertomus. 💋
Itselleni ei ole koskaan käynyt sellaista suudelmaa, en ole paljoa muutenkaan suudellut. En halua ajatella että sitä ei tulisikaan. Mutta jos ei, niin seuraavassa elämässä sitten. Joka tapauksessa toivon upeaa rakkautta. 🤍
Muuten, tuosta sun huulten erikoisuudesta tuli mieleen: Ruth Wilsonin suu. Hänellä on hyvin särmä suu/seksikkäät huulet, joihin katse jää kiinni.
Nuorena pääsi pussailemaan muutamaa hyvää suutelijaa, kun tapana oli istua jossain syrjässä pelkästään suudellen, jopa tuntikausia. Iän karttuessa ja sänkyhommien tultua mukaan moni mies pyrki ohittamaan suutelemisvaiheen, mikä on todella harmi. Kuivahuuliset kielentyöntäjät ovat yöks kaikin puolin.
Onko parempaa pienessä nousuhumalassa? Tai jopa laittomissa päihteissä?
Miksi sanotaan että mies ei osaa?
Se vaan on erilainen ja teillä on eri tyylit.