Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äärimmäinen introverttiys. VIHAAN ihmisiä. Onko muita kaltaisiani?

Vierailija
15.12.2019 |

Kaupassa asioiminenkin tuntuu usein raskaalta ajatukselta, ärsyttää lähellä kuljeksivat ihmiset ja ärsyttää jos joku katsoo päin. Ärsyynnyn siis todella pienestä. Koen ihmisten katseiden olevan lähes aina tuomitsevia, vaikka jos järjellä asiaa kovin mietin tajuan, että näin ei aina voi olla. Toinen puoli päässäni taas sanoo, että ulkonäössäni on jotain vikaa ja minua arvostellaan. Tänäänkin on ollut päivä, että en ole jaksanut vaivautua ulos, kun en jaksa sitä että minut nähdään. Tunnen tietynlaista vihaa ihmisiä kohtaan. Olen koko ikäni ollut hyvin epäsosiaalinen ja lapsena kiusattu. Jonkinlaista sosiaalista fobiaakin on ollut aina. Roskia viedessäkin toivoo ettei tarvitsisi kohdata ketään. Onneksi työ on sentään sellaista, jota voi tehdä yksin omassa huoneessani. Onko kellään muulla tällaista?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä herrasmiehet

Viikate

He eivät sarviaan seinille maalaa

Ei heitä rujouttaan saa halaamaan

Eivätkä vesillä vilkkailla naaraa

kun eivät ujouttaan peittoon saa

tai piiloon vahvaa ihmisvihaa

Ympärillään ilmanala misantrooppinen

luottamusta valavat vain kuolleen tilan kylmät hirret

Ei haittaa oikean- vai vääränoppinen

kirjoistaan laulavat vain iankaikkisuuden virret

Nämä herrasmiehet toisiansa

eivät siedä edes unissansa

Saa aatos jaloin sekä mieli lämmin

kulkea taivasta kohti keskenään

Huudot vähiin jäävät kuten kuiskauksetkin

sovulla ei sijaa saada lehtereiltä tämän kerhon

Kolkko katse salpaa keskustelun uksetkin

esiripun sijaan sulkeutuvat paksuun savuverhoon

Nämä herrasmiehet toisiansa

eivät siedä edes unissansa

Saa aatos jaloin sekä mieli lämmin

kulkea taivasta kohti…

Vierailija
82/93 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole introvertti vaan sinulla on antisosiaalinen luonne.

Tarkoitit kai asosiaalinen. Vai onko ap sinusta sosiopaatti?

Ei, siksi en sanonut sosiopaatti. Sosiopaatti vihaa ja halveksii ihmisiä sekä käyttää kaikkia hyväkseen, mutta ap vain vihaa ihmisiä ja haluaa eristäytyä joten hän on vain tavallinen ihmisten vihaaja eli antisosiaalinen, mutta ei persoonallisuushäiriöön asti eli sosiopatiaan.

En nyt sotkisi sosiopatiaa tähän kun ei sille edes ole mitään virallista määritelmää.

Ehkä jos äärimmäisiä persoonallisuuksia (ja persoonallisuushäiriöitä) pitäisi pohtia niin eristäytyvä (skitsoidi) ja epäsosiaalinen persoonallisuus olisivat ne relevantit. Ihmisten vihaaminen sinänsä ei ole erityisesti kumpaankaan viittaava piirre.

Entäs estynyt persoonallisuushäiriö?

Onks kellään itsellään/tutullaan diagnosoitu tämmöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat ja kiusattiin koulussa.

Työnnä kiusaaja portaita alas. Se on hauskaa.

Vierailija
84/93 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

misantropisuus on kylläkin oikea käsite tässä asiassa eikä introverttiys. Itse olen ajottain suuresti misantropinen kun ihmiset ajattelee vaan omaa peräreikää eikä ymmärrä mm vaikka unettomuutta ja muita sairauksia mitä eivät itse koe. Yllättävän moni on niinkin vajaa ettei elämäkatsomus ja arvot kykene ymmärtämään että on monenlaista todellisuutta ja tilanteita olemassa ihmisillä vaikka itsellään ei olisi ja se näkyy muussakin sitten jos ei empatiakykyä ole. Ikäänku oma arki ja elämä ois se kaikkeus ...

Vierailija
85/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole introvertti. Olet todella loukkaantunut ja vihainen ihmisille, koska tulit väärin kohdelluksi. 

Vierailija
86/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole introvertti. Olet todella loukkaantunut ja vihainen ihmisille, koska tulit väärin kohdelluksi. 

Arvelen samaa, ja ehkä kyseessä on ahdistus ja stressi.  Koin aiemmin samanlaista tunteita eikä siihen auttanut terapiat ja itsetutkiskelut. Kun muuten vaikea elämäntilanne helpotti, vihan tunteet on jäänyt pois.

Vierailija
87/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku siellä kommentoi että nykyään ollaan muka niin ymmärtäviä. Niin ollaan, jos on kyse jostain muunsukupuolisuudesta, hullusta taiteilijasielusta tai muusta erikoisuudesta, mutta ujoutta ei tulla kyllä koskaan ymmärtämään. Omasta lapsuudesta muistan opettajan toitottavan, että kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat, mutta se ei koskenut minua, ujoa pentua.

Tämä on se kokemus, mikä kaikilla ujoilla ihmisillä on. Että he ovat vääränlaisia ja viallisia. Ja tosiaan nykyään on oikein trendi, että ihmisen täytyy saada olla oma sellainen millaiseksi on syntynyt, mutta tämä tosiaan aina koskee räväköitä ja näkyviä ihmisiä. Hiljainen ja arka ei todellakaan saa olla, se on liian kummallista. 

Vierailija
88/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha ei kyllä liity introverttiyteen (?) mitenkään

Vierailija
89/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vihaa, mutta en oikein halua olla tekemisissäkään. Ärsyttää ekstrovertit, jotka vaikkapa avaavat oven minulle ihan vain saadakseen taas ihmiskontaktin. Kun minä mieluummin avaan sen oven itse niin ei tarvitse katsoa ketään päin ja sanoa kiitos.

Oven avaaminen toiselle on kohteliasta huomioimista eikä mikään kutsu viestittelyyn. Olet käsittänyt väärin.

Vierailija
90/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku siellä kommentoi että nykyään ollaan muka niin ymmärtäviä. Niin ollaan, jos on kyse jostain muunsukupuolisuudesta, hullusta taiteilijasielusta tai muusta erikoisuudesta, mutta ujoutta ei tulla kyllä koskaan ymmärtämään. Omasta lapsuudesta muistan opettajan toitottavan, että kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat, mutta se ei koskenut minua, ujoa pentua.

Tämä on se kokemus, mikä kaikilla ujoilla ihmisillä on. Että he ovat vääränlaisia ja viallisia. Ja tosiaan nykyään on oikein trendi, että ihmisen täytyy saada olla oma sellainen millaiseksi on syntynyt, mutta tämä tosiaan aina koskee räväköitä ja näkyviä ihmisiä. Hiljainen ja arka ei todellakaan saa olla, se on liian kummallista. 

Olen huomannut saman. Aiemmin oli mielestäni jotenkin "normaalimpaa" olla hiljainen ja ujo. Nykyään suositaan räväkkää käyttäytymistä. Räväkkä ja puhelias löytää varmaan työpaikankin helpommin.

N60+

Vierailija
91/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kyllä kuulosta siltä että olisit introvertti.

Vierailija
92/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisviha on aivan eri asia kuin äärimmäinen introverttiys. 

Näin on. Ap ei ole ihmisvihaajakaan, vaan pelkää muita ihmisiä. Viha tulee vain siihen päällimmäiseksi tunteeksi koska muuten pelko tuntuu sietämättömän suurelta. 

Vierailija
93/93 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat ja kiusattiin koulussa.

Työnnä kiusaaja portaita alas. Se on hauskaa.

Muuten joo, mut ei huvita maksaa laskua. Eli. Kävisitkö työntämässä mun kiusaajat portaista alas? Sellaisista ulkona olevista? Kutsutaan myös rakennustelineiksi?

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan