Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Freelancereita?

18.06.2006 |

Tekeekö kukaan pienten lasten äiti freelance-toimittajan hommia? Miten sujuu? Onko rahallisesti kannattavaa? Jääkö aikaa olla lasten kanssa paremmin kuin vakityössä?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein kahden lapsen välissä freenä juttuja kun en päässyt takaisin vanhaan toimittajan työhöni. En enää alkaisi freeksi, ainakaan täällä Pohjois-Suomessa ei töitä tahtonut riittää, vaikka sain tehdä yhteen lehteen joka viikko yhden jutun. Lisäksi mokasin itse enkä tajunnut heti ottaa YEL:iä, joka maksoikin sitten seuraavana keväänä 1400 euroa takautuvana, kun olin puoli vuotta ollut niitä maksamatta...verotoimistossa kertoivat, ettei niitä tarvi maksaa enkä älynnyt sitä suoraan kysyä journalistiliitosta heti alussa.

Toisaalta siinä työssä vapaus on aivan mahtavaa, pystyin sopimaan lapsen hoidon kivasti yksityiseen päiväkotiin, joten hänen ei tarvinnut olla hoidossa montakaan päivää viikossa. Ja toisaalta jos kirjoitin, saatoin viedä hänet aamulla ja hakea kotiin nukkumaan - kirjoitin koko aamun rauhassa ja sitten oli työt tehty. Jonkin verran sovin keikkoja illoiksi, joten lapsen ei tarvinnut tosiaan olla hoidossa paljonkaan.

Mutta ne edut, ne edut...ei lomia, ei sairaslomia (jos et tee töitä, ei tule rahaa), ei voi koskaan ottaa rennosti töissä, siis siinä mielessä että nostanpa jalat hetkeksi pöydälle ja juttelen työkaverin kanssa kahvikupin ääressä ja palkka juoksee. Eikä palkat ole kovin huimia. Jos kuitenkin asut Etelä-Suomessa ja pääset tekemään aikakauslehtiin juttuja, niin siinä voi jo käydä paremminkin. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi