Seurustelu "tasonsa" alapuolella olevan kanssa
Oletteko tapailleet/seurustelleet "tasonne alapuolella" olevan miehen kanssa? (pahoittelut tuon "tasoluokituksen" käytöstä)
Kiinnostaisi tietää, miten mies alkaa käyttäytyä itseään selvästi kauniimman ja/tai menestyneemmän (jne) naisen kanssa.
Olen huomannut sivustaseuraajana sellaista tapahtuvan, että mies joko valittelee huonommuuttaan "mitä säkin mussa näät", alkaa kytätä naisen menemisiä mustasukkaisena ja takertuu tukahduttavasti naiseen...
Tai sitten miehellä ns. nousee hattuun, alkaa armoton flirttailu toisten kanssa ja lopulta jättää/pettää kuvitellessaan, että nyt saa iskettyä kenet vaan, kun sai tuollaisenkin.
Onko samansuuntaisia kokemuksia?
Kommentit (85)
Omien vanhempieni välillä olen nähnyt tällaista, että isä mitätöi äitiä. Äiti on työssään menestynyt ja arvostettu, sekä omistaa vanhempieni tontin, talon ja auton. Tämäkös sitten on aina kismittänyt isääni, joka on sanoillaan, ja pari kertaa myös nyrkeillään alistanut äitiäni. On myös minua sanallisesti lytännyt koko elämäni ajan ja yritti tehdä kaikkensa että en olisi päässyt esim. opiskelemaan ja menestymään elämässäni.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä. Tason määritteli tämä mies itse, jonka kanssa olin. Ongelmia siitä synty. Mies oli kamalan epävarma itsestään, joka purkautui aiheettomalla mustasukkaisuudella. Muutenkin ilkeällä käytöksellä.
Tämä!
Tasokas ihminen on itseriittoinen. Työn moni valitsee halun mukaan, esim. sosiaalityöhön ei hakeudu pelkät päältä jyrättävät reppanat vaan se tie on valittu ei halunnut konttorityötä.
Tasokas ihminen on henkilö joka on saanut valaistuksen että Hän on parempi kuin muut. Ei hän alistu leipomaan työkseen, eikä ymmärrys riitä että sen työn on joku häntä paremmilla papereilla hakea.
Jokainen nostaa ja laskee oman ja toisten "arvon".
Itse en kelpuuta tasoltani ylempää. Saa varmasti jonkun minua paremman.
Vierailija kirjoitti:
Saat naiselta kuitenkin hyvänolontunnetta ja rakkautta, jota et saa Barbie-nuken näköisiltä nuorilta naisilta? Nainen on tehnyt kovasti työtä kasvaakseen rakastavaksi ja välittäväksi. Näkymätöntä työtä, jota sinä et epäkypsyydessäsi nää. Jokainen valvottu yö sairaan lapsen kanssa on muokannut naista kärsivällisemmäksi ja lempeämmäksi. Luultavasti nainen on nopea ja tehokas kotitöissä ja mestari organisoimaan. Pöydässä pitää olla ruokaa säännöllisesti lapsiperheessä.
Sinun on hyvä olla hänen kanssaan, joten menestyt työssäsi paremmin. Barbien kanssa seurustellessa et välttämättä voi niin hyvin ja tulotasosi laskee.
Vaikka itseäni eivät barbit kiinnosta, väitän ettei äitiys vaikuta kaikkiin pelkästään positiivisesti. Omasta kokemuksesta tiedän, että äitiys voi myös tehdä itsepäiseksi, äkkipikaiseksi sekä tunnekylmäksi. Ehkä sitten olen epäkypsä ja itsekäs, kun tulkintani on tuo. Olen kuitenkin tavannut myös juuri kuvaamiasi tapaisia täydellisyyksiä, joista ei voi kuin ihmetellä missä he olivat, kun päätin mennä naimisiin vaimoni kanssa...
Määrittele aloittaja nyt ensin ne "tasokriteerit"
Itse en ainakaan pysty yhdestäkään seurustelukumppanistani sanomaan, kumpi meistä on ollut "tasokkaampi". Toki varmaan se johtuu siitäkin, että itse en ole koskaan moisia älyttömyyksiä edes ajatellut. Kemiaa joko on ollut, tai ei ole ollut ja kaikki muu on ollut täysin epäolennaista.
Minulla on vahva epäilys, että niillä jotka tällaisia asioita pohtii, on aivan liian ruusuinen käsitys omasta "tasostaan", oli se kriteeri sitten mikä hyvänsä.
"Mutta vaikka olisi kuinka sielunveljiä tai sisaruksia, yksikään hesalainen vauva-palstan yliopistomamma tuskin muuttaisi perähikiälle pitkäaikaistyöttömän miehen perässä minnekään."
Olet väärässä. Olin todella ihastunut erittäin köyhään mieheen. Jossain kohtaa luulin, että siitä voisi tulla jotain. Olin täysin valmis muuttamaan korpeen ja elättämään meidät. Surullista kyllä, mies ei ollut tosissaan. Olemme kyllä kavereita yhä. Jos hän olisi sormea koukistanut, olisin lähtenyt. N