Jaaha, isonvanhempien joululahjat lapsille...
Kysyivät toiveita, ehdotettiin että laittaisivat lahjoihin aikomansa rahat meidän tilille niin voitaisiin laittaa ne osana meidän ostamiin lahjoihin. Lapset on teinejä, toivelahjat kalliita ja ei-toivotulle pikkutavaralle ei yksinkertaisesti ole tarvetta. Nuo meidän kermaperseet kun haluaa mieluummin vähän ja hyvää kuin paljon ja turhaa. Nyt tuli kassillinen pieniä paketteja, vamaan pörrösukkia ja vastaavaa taas, en tietenkään avannut. Mikä siinä on, että toiveita kysytään mutta niistä ei haluta välittää?
Kommentit (801)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä luovalla alalla ja aika monella nuorella työkaverilla on villasukat jalassa toimistossa. Minulla on aina hiki, mutta muuten käyttäisin itsekin.
Eli olisit kun saisit jatkuvasti villasukkia lahjaksi?
Iloinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on nyt ihan teidän oma vika, kun ette keksineet yhtään kohtuuhintaista lahjatoivetta, vaikka sitä erikseen kysyttiin. Minusta on täysin ymmärrettävää, että isovanhemmat haluavat antaa oman lahjan eivätkä osallistua yhteislahjaan.
Kolmen nuoren äiti
Noilla teineillä ei yksinkertaisesti ole kohtuuhintaisia toiveita, vaan toivovat mieluummin sen yhden hyvän kuin monta vähän sinne päin. Mikä tässä on niin vaikea tajuta? He ovat järkeviä kuluttajia, mutta se on jotenkin väärin?
ap
Kyllä järkevä kuluttaja tarvii jotain. Vaikkapa yöpuku tai verkkarit tai kalsareita tai kengät. Tai kosmetiikkaa. Tai koulukirjoja. Tai uimalippuja. Tai kirjan. Tai kalenterin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on nyt ihan teidän oma vika, kun ette keksineet yhtään kohtuuhintaista lahjatoivetta, vaikka sitä erikseen kysyttiin. Minusta on täysin ymmärrettävää, että isovanhemmat haluavat antaa oman lahjan eivätkä osallistua yhteislahjaan.
Kolmen nuoren äiti
Noilla teineillä ei yksinkertaisesti ole kohtuuhintaisia toiveita, vaan toivovat mieluummin sen yhden hyvän kuin monta vähän sinne päin. Mikä tässä on niin vaikea tajuta? He ovat järkeviä kuluttajia, mutta se on jotenkin väärin?
ap
Kyllä järkevä kuluttaja tarvii jotain. Vaikkapa yöpuku tai verkkarit tai kalsareita tai kengät. Tai kosmetiikkaa. Tai koulukirjoja. Tai uimalippuja. Tai kirjan. Tai kalenterin.
Jep. Ja sitä rahaa ei voi antaa, että teini ostaisi sillä sitten sen koulukirjan.
Vierailija kirjoitti:
Moni ostaa lahjoja, joista ilahtuu itse. Just sitä turhaa krääsää jne.
Mä sain aikoinani joka vuosi yöpäidan mummolta. En käytä yöpaitaa, siellä niitä oli pinossa paketissa sitten monta, kunnes kerran vein UFFiin koko kasan.
Harmitti, koska opiskelijalle olisi ollut käyttöä vaikka viidellä eurolla rahaa, muttei niillä kalliilla turhakkeilla.
Sellaista se on.
Yöpukua voi käyttää vaikka kotivaatteena.
Sentään saatte lahjat. Täällä mummo pihtaa paketteja rangaistukseksi siitä, ettei haluta ajella ympäri Suomea jouluna. Joululahjat pysyy visusti mummolassa ja mummo lähettelee lapsille viestejä, että ois lahjoja, mutta voi voi kun vanhempanne eivät halua teidän saavan niitä kuin vasta joulun jälkeen, nyyh nyyh. :,(
Pörrösukista tuossa taidettiin puhua, ei villasukista joissa kuitenkin on se tekemisen vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain aikoinani joka vuosi yöpäidan mummolta. En käytä yöpaitaa, siellä niitä oli pinossa paketissa sitten monta, kunnes kerran vein UFFiin koko kasan.
Harmitti, koska opiskelijalle olisi ollut käyttöä vaikka viidellä eurolla rahaa, muttei niillä kalliilla turhakkeilla.
Sellaista se on.
Miksi ihmeessä pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Meillä isovanhemmat ostavat joulupöytään tonnin illalliskortin, jolla osittain maksetaan teinin ensi kesän kielikoulu ulkomailla. Kiitollisia olemme fiksuista isovanhemmista.
Minkä ihmeen illalliskortin, ja miten sillä voi maksaa kielikoulun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen nuoren äiti
ap
Joo en itsekään ymmärrä, miksi pitäisi väkisin keksiä jotain halpaa, mitä ei halua.. Toki nyt yleensä joku suklaa tai muu herkku on sellainen varma sitten, jos ei yhteislahjaan millään kykene. Mutta kaikki pörrösukat, tuikkukipot jne ovat niin turhaa roskaa, ellei niitä erityisesti toivo ja tahdo.
Hankkikaa itse ne kallit lahjanne ja antakaa muille se ilo että että saa vaikka sukkia paketoida. 15 ja 17 ikäiset voivat jo mennä kesätöihin tienaamaan kallista elekroniikkaa. Vanhat ihmiset eivät ymmärrä miksi pitää niin kalliita lahjoja antaa kun eivät ole itsekkään sellaisia saaneet. Ennen piti mennä töihin tienaamaan kallimmat tarvikkeensa sillä sellaiset eivät kuuluneet perustarpeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen nuoren äiti
ap
Jep. Ja sitä rahaa ei voi antaa, että teini ostaisi sillä sitten sen koulukirjan.
Jos he haluavat ostaa lahjan, kai aina jotain toiveita tai tarpeita on.
No tästä en ottaisi kierroksia. Ymmärrän että ihmiset haluavat mieluummin ostaa lapsille konkreettisen lahjan kuin antaa vanhemmille rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen nuoren äiti
ap
Jos he haluavat ostaa lahjan, kai aina jotain toiveita tai tarpeita on.
Eli isovanhemman tarpeet jyrää teinin tarpeet.
Teini nyt kuitenkin esim tietää mistä sen koulukirjankin saa edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on.
Miksi ihmeessä pitäisi?
Ei pidä. Mutta jos harmittaa ettei tule käytettyä.
Itse nukun alasti mutta laitan yöpuvun päälle herättyäni. En kuöje muuten alasti.
Meillä lapsen isoäiti toi viime vuonna lahjaksi kultaisennoutajan pennun. Ihan kysymättä, kun ”pitäähän lapsella koira olla”. Ja kyseinen lapsi oli silloin 6 kk ikäinen vauva.
Onneksi oli rotukoira ja kaikki paperit mukana, palautin samoin tein kasvattajalle. Mummi ei puhunut meille moneen kuukauteen, oli niin vihainen koiran palauttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hankkikaa itse ne kallit lahjanne ja antakaa muille se ilo että että saa vaikka sukkia paketoida. 15 ja 17 ikäiset voivat jo mennä kesätöihin tienaamaan kallista elekroniikkaa. Vanhat ihmiset eivät ymmärrä miksi pitää niin kalliita lahjoja antaa kun eivät ole itsekkään sellaisia saaneet. Ennen piti mennä töihin tienaamaan kallimmat tarvikkeensa sillä sellaiset eivät kuuluneet perustarpeisiin.
Kukaanhan ei pyytänyt ostamaan kallista lahjaa vaan osallistumaan järkevästi yhteen fiksuun hankintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on.
Yöpaidassa keskellä päivää? :D
Hei lapsen kaverit, käykää peremmälle, mä olen just menossa sänkyyn.....?
Ei näin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi ovat surkeasti kasvatettuja jos eivät ole kiitollisia villasukista yms. Kaltaiseltasi huonolta äidiltä pitäisi evätä oikeudet tavata lapsiaan.
Lässyn lässyn. Meillä ei kukaan käytä villasukkia, on näet lattialämmitys. Vie niitä jonnekin eläkeläisklubille ihmisille joilla huono ääreisverenkierto.
Kyllä meilläkin on lattialämmitys ja lapset 15v 17v 19v rakastaa mummin tekemiä villasukkia, samoin kun mieheni ja minä 😍
Isovanhemmat tuntevat teidät (oman lapsensa + tämän puolison). Siksi. Heillä on todennäköisesti syynsä..
Eli olisit kun saisit jatkuvasti villasukkia lahjaksi?