Onko muita jotka odottavat pörssiromahdusta?
Käteistä on reilusti odottamassa romahdusta ja tunne kun se joskus, milloin? tulee on varmaan kuin lapsella joka pääsee karkkikauppaan sanoilla "valitse mitä haluat" eli valinnan vaikeus kun on niin paljon hyvää alennuksessa. Odotanko turhaan?
Kommentit (31)
Minunkin isäni odotti 80 vuotta Jeesuksen uutta tulemista. Ei tullut.
Voi olla, että sinäkin odotat turhaan. Who knows?
Vierailija kirjoitti:
Et odota turhaan. Se tulee aina ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos tietäisi koska niin sehän olisi liian helppoa. Aina joku veikkaa että nyt se tulee, keväällä, syksyllä tai vuoden päästä tai vaikka 2025 ja joku veikkaaja arvaa oikein ;) Mutta jos monta vuotta odottaa niin menettää monen vuoden osingot turhaan. Pankkitilillä saldo ei kasva. Koska aloit odotella?
Pari viimeistä vuotta olen odotellut. En ole oikein uskaltanut hirveästi ostella mitään kun pelko tulevasta. Jotain pientä kauppaa vain. Osingot ei ole mun juttu, en ole holdaajatyyppiä. Ap
No tavallaan odotan, tavallaan en. Ei mulla ole mitään sellaista omaisuutta, että se mua jotenkin hyödyttäisi. On vain tuulen huuhtoma perse. Mutta siis kait se nyt on tällä menolla tulossa. Tällä hetkellä maailmaa pyörittää ihme finanssikeinottelu.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin isäni odotti 80 vuotta Jeesuksen uutta tulemista. Ei tullut.
Voi olla, että sinäkin odotat turhaan. Who knows?
Voipi olla 😂 ap
Tavallaan. Odottelen kyllä maailmanloppua:D Pörssissä ei ole kuin jonkin verran nordeaa..
mies51v
Vierailija kirjoitti:
Onko satanen vai kaks odottamassa
Ei kerrota kaikkea 😀 ap
Meille tulee joka vuosi osinkoja noin 25 000e niin on se vähän eri kuin jos niitä rahoja vain makuuttaisi tilillä. Mutta ei pelkästään houldata vaan käydään myös aktiivista kauppaa. Halutaan siis kaikki...osingot, arvonnousua ja myyntivoittoja.
Vierailija kirjoitti:
Meille tulee joka vuosi osinkoja noin 25 000e niin on se vähän eri kuin jos niitä rahoja vain makuuttaisi tilillä. Mutta ei pelkästään houldata vaan käydään myös aktiivista kauppaa. Halutaan siis kaikki...osingot, arvonnousua ja myyntivoittoja.
Eli teillä on osakkeissa paljon kiinni mahdollisessa pörssiromahduksessa. Kestääkö hermot katsella kun kurssit syöksyy? Nyt tietenkin helppo vastata kyllä, mutta kun todellinen tilanne iskee päälle, miten on?
Et ole yksin. On mukava leyhytellä tonnin seteleillä kananmuna pieruja ja samalla miettiä tulevia ostokohteita, kunhan on saatu kuplasta ilmat pihalle.
Noin 11 vuotta menty edellisestä.
Seuraamme kursseja päivittäin joten valmiina ollaan. On niin paljon voitolla nykyiset osakkeet että ehdimme myydä jos romahdus tulee. Tai jos ei ehditä myydä vielä hyvään hintaan niin sitten vaan odotellaan ja osingot tulee kuitenkin. Nousee ne taas joskus. Pakko vaan pitää pää kylmänä eikä saa hötkyillä.
Mä seuraan mun vielä tässä vaiheessa olemattoman kokoisen salkun tilannetta päivittäin. Ostin myös vastikään huutokaupasta varastotilaa, jotta olisi myös vakaampia sijoituskohteita. Tarkoitus olisi ostella varastoja ja asuntoja tässä vuosikymmenten mittaan, olen vasta 29-vuotias ja tässä kerkeää monet lamat tulla.
Pitää muistaa ettei ne kurssit romahduksessa päivässä putoa pohjille. On siinä aikaa reagoida. Ja kun alkaa tuntua että nyt ollaan pohjilla ettei enää paljoa laske niin aika taas ostaa ja odottaa seuraavaa nousua. Ei tosiaan ole hätäisen tai ressaavan hommaa. Välillä kyllä tulee sydämentykytyksiä...
Vierailija kirjoitti:
Seuraamme kursseja päivittäin joten valmiina ollaan. On niin paljon voitolla nykyiset osakkeet että ehdimme myydä jos romahdus tulee. Tai jos ei ehditä myydä vielä hyvään hintaan niin sitten vaan odotellaan ja osingot tulee kuitenkin. Nousee ne taas joskus. Pakko vaan pitää pää kylmänä eikä saa hötkyillä.
Eipä niitä osinkojakaan välttämättä tule, koska jos yhtiöllä menee heikosti niin saattavat jäädyttää osingonmaksut kokonaan.
Et ole. Jotkut ovat ootelleet sitä "kunnon rommausta" jo 90-luvulta lähtien....
Me emme ole sijoitusasuntoja ostelleet. Niissä on ihan liikaa hommaa. Pitää löytää hyvät vuokralaiset, remppaa/vikaa, taloyhtiökokouksia ja rahat on kiinni toisella tavalla kuin osakkeissa. Osakkeet voi myydä tarvittaessa vaikka huomenna. Oli meillä opiskeluajan yksiö vuokralla monta vuotta kun itse muutimme isompaan mutta ei se ollut meidän juttu.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa ettei ne kurssit romahduksessa päivässä putoa pohjille. On siinä aikaa reagoida. Ja kun alkaa tuntua että nyt ollaan pohjilla ettei enää paljoa laske niin aika taas ostaa ja odottaa seuraavaa nousua. Ei tosiaan ole hätäisen tai ressaavan hommaa. Välillä kyllä tulee sydämentykytyksiä...
No aika nopeaa tahtia ne romahtaa ja tietenkin riippuu millä hinnalla aikoinaan ostanut ehtiikö reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä niitä osinkojakaan välttämättä tule, koska jos yhtiöllä menee heikosti niin saattavat jäädyttää osingonmaksut kokonaan.
Kuka sitä vain yhteen yhtiöön sijoittaa? Et ole sitten hajautuksesta kuullut? Minä olen 99,98% varma että ei tule olemaan yhtään vuotta (eikä ole ollut vielä 20 vuoteen mitä olen sijoittanut) etteikö osinkoja tulisi. Ja jos ei tule osinkoja niin se on takuulla huolista pienin siinä vaiheessa.
Et odota turhaan. Se tulee aina ennemmin tai myöhemmin. Mutta jos tietäisi koska niin sehän olisi liian helppoa. Aina joku veikkaa että nyt se tulee, keväällä, syksyllä tai vuoden päästä tai vaikka 2025 ja joku veikkaaja arvaa oikein ;) Mutta jos monta vuotta odottaa niin menettää monen vuoden osingot turhaan. Pankkitilillä saldo ei kasva. Koska aloit odotella?