Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki kristillisistä perinteistä mielensä pahoittavat henkilöt! Milloin alatte boikotoimaan

Vierailija
13.12.2019 |

Suomen lippua?!

"Lipulla ei ole virallista tunnustuksellista selitystä, mutta risti on kristillinen symboli". Pohjoismaiden ristilipuilla varustetut valtiot ovat poikkeuksetta (olleet) kristittyjä maita, ja symboliikka on selvä. Mitä ajatuksia tämä herättää?

Yleisesti on vaikea ymmärtää, miksi suomalaiset ateistit tms kokevat kristilliset perinteet jollain tapaa uhkaavina, vaikka ne ovat osa suomalaista kulttuuria. Esim koulujen juhlissa tietyt virret jne. Vaikka itse ei uskoisikaan, miten nämä asiat ovat joillekkin ongelma?

Kommentit (227)

Vierailija
21/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan sininen lippu olisi kova.

Vierailija
22/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kristinusko on kupannut muitakin symboleita kuin yhden ristin. Ei haittaa lipussa. Eikä minua haittaa vaikka kaikki Suomen kristityt kokoontuisivat jokainen sunnuntaiaamu juomaan ja syömään jumalansa. Minä Tai lapseni emme vain halua joutua osallistumaan minkään jumalolennon palvontaan. Palvokaa sitä keskenänne ihan rauhassa.

Onko mielestäsi suvivirsi tai joku kristillinen joululaulu jumalolennon palvontaa?

Totta kai on. Virsi on laulettu rukous. Minun ei tarvitse osallistua jumalolennon palvontaan ihan samalla oikeudella kuin te saatte sitä palvoa.

Ei tietenkään tarvi. Mutta jos et pidä sitä totena, miten se voi sinua häiritä? Varsinkin jos sen osuus on niinkin marginaalinen, kuin esim 1,5 minuuttia parin tunnin joulujuhlassa?

Kyse on oikeudestani olla harjoittamatta uskontoa. Kävisikö sinulle saatanaa ylistävä laulu vaikka olisi vain 1,5min? Entäs mek kaan kumartelu, vaikka kestäisi vain 30sek?

Ei kävisi, koska uskon että saatana on totta. Minulle ei käy muiden "jumalien", siis ns epäjumalien palvonta.  Oma pointtini on, että jos "tiedät" jumalan olevan satua, miksi sinua häiritsee satuhetket virsien parissa?

Vai onko niin, että "oikeutesi olla harjoittamatta uskontoa", onkin itseisarvo? Jos näin on, saanko kysyä miksi? Oikeutesi olla uskomatta johonkin on luonnostaan passiivista, mutta tekemällä siitä passiivisuudesta itseiarvon, muutatkin sen aktiiviseksi toiminnaksi? Mistä syystä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli all about keisarille se mikä keisarille kuuluu ja jumalalle se mikä jumalalle kuuluu? Miksi nämä nykyiset ns. Jeesuksen seuraajat ovat niin innokkaita sitomaan kirkon ja valtion yhteen? Onko saatana päässyt väliin, saastuttanut suomen kristikunnan?

Vierailija
24/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kristinusko on kupannut muitakin symboleita kuin yhden ristin. Ei haittaa lipussa. Eikä minua haittaa vaikka kaikki Suomen kristityt kokoontuisivat jokainen sunnuntaiaamu juomaan ja syömään jumalansa. Minä Tai lapseni emme vain halua joutua osallistumaan minkään jumalolennon palvontaan. Palvokaa sitä keskenänne ihan rauhassa.

Onko mielestäsi suvivirsi tai joku kristillinen joululaulu jumalolennon palvontaa?

Totta kai on. Virsi on laulettu rukous. Minun ei tarvitse osallistua jumalolennon palvontaan ihan samalla oikeudella kuin te saatte sitä palvoa.

Ei tietenkään tarvi. Mutta jos et pidä sitä totena, miten se voi sinua häiritä? Varsinkin jos sen osuus on niinkin marginaalinen, kuin esim 1,5 minuuttia parin tunnin joulujuhlassa?

Kyse on oikeudestani olla harjoittamatta uskontoa. Kävisikö sinulle saatanaa ylistävä laulu vaikka olisi vain 1,5min? Entäs mek kaan kumartelu, vaikka kestäisi vain 30sek?

Ei kävisi, koska uskon että saatana on totta. Minulle ei käy muiden "jumalien", siis ns epäjumalien palvonta.  Oma pointtini on, että jos "tiedät" jumalan olevan satua, miksi sinua häiritsee satuhetket virsien parissa?

Vai onko niin, että "oikeutesi olla harjoittamatta uskontoa", onkin itseisarvo? Jos näin on, saanko kysyä miksi? Oikeutesi olla uskomatta johonkin on luonnostaan passiivista, mutta tekemällä siitä passiivisuudesta itseiarvon, muutatkin sen aktiiviseksi toiminnaksi? Mistä syystä? 

Oikeus harjoittaa omaa uskontoa tai olla harjoittamatta ON ihan oikea itseisarvo. Minusta ei ole oikein että sinne saa tuoda yhden jumalolennon palvontaa, muttei muiden. Minulle on ihan ok, jos siellä palvotaan samalla muitakin. Nyt se tuntuu yhden uskonnon suosimiselta muiden (myös ateistien) kustannuksella. Ja se vaan ei ole oikein, eikä se voi olla oikein siellä teidänkään kirjoissanne.

Vierailija
25/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miltäs muulta kuimjumalolennon palvonnalta tämä kuulostaa:

Myös eikö Herran kansa

Luojaansa kiittäisi!

Mun sieluni, sä liitä

myös äänes kuorohon

ja armon Herraa kiitä,

kun laupias hän on.

Vierailija
26/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli all about keisarille se mikä keisarille kuuluu ja jumalalle se mikä jumalalle kuuluu? Miksi nämä nykyiset ns. Jeesuksen seuraajat ovat niin innokkaita sitomaan kirkon ja valtion yhteen? Onko saatana päässyt väliin, saastuttanut suomen kristikunnan?

En tunne yhtäkään elävässä uskossa olevaa, joka haluaisi sitoa kirkon ja valtion. Itse en asiaa puolla millään lailla, ja olenkin eronnut valtion luopikirkosta jo vuosia sitten.

T. Kristitty

Vierailija
27/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristilliset, milloin alatte boikotoida viikonpäiviä ja vuodenaikajuhlia?

Mikä on pointtisi? Ei aukea näin kristittynä.

Kristittynä arvatenkin vietät tänään Freyn päivää. Runsaan viikon kuluttua juhlistanet talvipäivän seisausta, joskin muutaman päivän myöhässä, mutta silti.

Edellinen kirjoittaja viittasi siihen, että perjantain (freitag, fredag) periytyy germaanisten/skandinaavisten jumalasta. Kristityt ovat lainanneet kaikki juhlapäivät muista uskonnoista.

Vierailija
28/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osallistuisi.

Vierailija
29/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja milloin alatte boikotoida numeroita (saimme ne arabialaisilta, jotka olivat saaneet ne Intiasta)?

Miten tämä liittyy mihinkään? Ei kristinuskokaan varsinaisesti ole lähtenyt Suomesta leviämään? Jeesus ei ollut suomalainen. Avaatko vähän tätä ajattelua?

Vierailija
30/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne yhtäkään elävässä uskossa olevaa, joka haluaisi sitoa kirkon ja valtion. Itse en asiaa puolla millään lailla, ja olenkin eronnut valtion luopikirkosta jo vuosia sitten.

T. Kristitty

No sitten varmaan ymmärrät että kansalliset perinteet pitää olla erillään kristityistä perinteistä?

Vierailija
31/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ateisti enkä boikotoi suomen lippua. Käyn kirkossa hautajaisissa ja häissäkin.

Lapset saavat puolestani kaikin mokomin pitää joulujuhlat kirkossa kunhan juhlaan ei liity rukoilua eikä virsiä.

Tai sitten rukoilijat menevät vaikka 30min aiemmin paikalla hartauteensa ja muut tulevat sen jälkeen varsinaiseen juhlaan.

Olisiko tää sulle ok, jos kaikki menisivät moskeijaan? Kun eihän se mitään haittaa.

Vierailija
32/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanaa ylistävät laulut eivät ole vuosisatoja vanha perinne tässä maassa eli vertaus ontuu pahasti.

Vierailija
33/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatanaa ylistävät laulut eivät ole vuosisatoja vanha perinne tässä maassa eli vertaus ontuu pahasti.

No mites sitten jos vaihdettaisiin ne kristityt perinteet ihan oikeisiin suomalaisiin perinteisiin? Sauna- ja riihitonttuihin, Tapioon, Ahtiin jne? Kävisikö se sitten teille kristityille? Koska se kävisi minulle sen ollessa sitä AIDOINTA suomalaista perinnettä, ei mitään päälleliimattua väkisintuotua valtauskontoa.

T. Ateisti

Vierailija
34/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää uskoo mihinkään uskontoon?

2,4 miljardia kristittyä

1,7 miljardia muslimia

1 miljardi hindua

15 miljoonaa juutalaista

Nämä esimerkiksi.

Vierailija
35/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus harjoittaa omaa uskontoa tai olla harjoittamatta ON ihan oikea itseisarvo. Minusta ei ole oikein että sinne saa tuoda yhden jumalolennon palvontaa, muttei muiden. Minulle on ihan ok, jos siellä palvotaan samalla muitakin. Nyt se tuntuu yhden uskonnon suosimiselta muiden (myös ateistien) kustannuksella. Ja se vaan ei ole oikein, eikä se voi olla oikein siellä teidänkään kirjoissanne.

Sama kuin oikeus haluta lapsia tai olla haluamatta. Silti lapsia haluamattomat eivät yleensä koe ongelmia olla lapsiperheiden keskellä VAIN siitä syystä, että heillä on oikeus olla haluamatta lapsia :D

Mutta niinkuin itsekin totesit, koet asian epäreiluna. Et siis itse kaipaa minkään uskonnon jumalia palvottavaksi, mutta koet MUIDEN uskonnon harjoittajien puolesta epäreiluutta, koska heidän uskontonsa eivät ole samassa asemassa kyseisissä tilaisuuksissa.

Kuulostaa aika pitkälle viedyltä mielensäpahoittamiselta MUIDEN ihmisten puolesta, mikä onkin tämänajan vitsaus. 

Se että "se ei vaan voi olla oikein siellä teidänkään kirjoissa" todistaa sen, ettet edes ymmärrä Kristinuskon ydintä. Kristinusko julistaa Kolmiyhteisen Jumalan kaikkivaltiaaksi, ja Jeesuksen ainoaksi tieksi, totuudeksi ja elämäksi. Tältä pohjalta muut uskonnot ovat ihmisen harhautusta ja valetta (koska Saatana).

T. Kristitty

Vierailija
36/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osallistu joulujuttuihin, vaikka olemme kristittyjä, kun se meidän mielestä ei todellisuudessa niin kristillistä ole. Mutta ei jakseta pahoittaa mieltä enemmistön juhlista. En todellakaan oleta, että enemmistö luopuisi mistään meidän takia. En tajua näitä ateisteja, jotka on ihan loputtoman joustamattomia.

Vierailija
37/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasit juuri omaan kysymykseesi. Minun oikeuteeni olla harjoittamatta uskontoa ei kuulu muiden jumalien palvonta.

"Oikeutesi olla uskomatta johonkin on luonnostaan passiivista?" Mitä ihmettä sä selität?

Minun oikeuteni olla harjoittamatta uskontoa  ei eroa mitenkään sinun oikeudestasi harjoittaa uskontoasi. Harjoita niin paljon kuin haluat, mutta sinulla ei ole MITÄÄN oikeutta vaatia sitä muilta tai vähätellä muiden uskomuksia tai uskomattomuuksia. Varsinkaan tuollaisella "no mitäs se haittaa". Kyllä, se sun paimentolaisjumalasi haittaa minua yhtä paljon kuin sinua muiden uskontojen jumalat.

Uskonto on kuin pe**s - älä työnnä sitä väkisin muiden - varsinkaan lasten - suuhun.

Jos koko jumalaa eli sitä myöden oikeaa uskoa ei ole olemassa, silloinhan asia on passiivista sinun n'kökulmastasi, koska asiaa ei ole sinulle olemassa?

Minua haittaa muut jumalat siksi, että uskoni mukaan ne ovat valhetta, joka estää ihmistä pelastumasta iänkaikkisuuteen. Mikä sinun selityksesi on kokea minun paimentolaisjumala haitalliseksi?

Vierailija
38/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme osallistu joulujuttuihin, vaikka olemme kristittyjä, kun se meidän mielestä ei todellisuudessa niin kristillistä ole. Mutta ei jakseta pahoittaa mieltä enemmistön juhlista. En todellakaan oleta, että enemmistö luopuisi mistään meidän takia. En tajua näitä ateisteja, jotka on ihan loputtoman joustamattomia.

Ja joskus voi osallistua sivistyksen vuoksi ihan katselija/kuuntelijana, jos on sellainen tilaisuus.

Vierailija
39/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pointtisi? Ei aukea näin kristittynä.

Kristittynä arvatenkin vietät tänään Freyn päivää. Runsaan viikon kuluttua juhlistanet talvipäivän seisausta, joskin muutaman päivän myöhässä, mutta silti.

Kristittynä, joka uskoo Jumalaan, en voi viettää muiden "jumalien" juhlia. Muita juhlia vietän. Mitä tekemistä viikonpäivillä on asian kanssa? Jos en uskoisi Jumalaan, voisin viettää kaikkien "jumalien" juhlia sitä mukaa kun niitä tulisi eteen, koska sillä ei olisi mitään väliä. Miksi ateisti välittää mistään kristillisestä perinteestä, kuten virren laulamisesta, varsinkin jos "tietää" sen olevan satua?

T. Kristitty

Mitä kalenterissasi sitten lukee tämän päivän kohdalla jos ei perjantai/fredag?

Vierailija
40/227 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja milloin alatte boikotoida numeroita (saimme ne arabialaisilta, jotka olivat saaneet ne Intiasta)?

Miten tämä liittyy mihinkään? Ei kristinuskokaan varsinaisesti ole lähtenyt Suomesta leviämään? Jeesus ei ollut suomalainen. Avaatko vähän tätä ajattelua?

Ohis. Suomalaisetko eivät ole tehneet lähetystyötä satakunta vuotta mm angolassa, taiwanilla ja vaikka missä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi