Onko tämä oikein?? Lapsen kanssa terassilla siiderillä...
Olin lasteni 4v ja 2,5v kanssa viettämässä kaupunkipäivää. Teimme ostoksia hiukan, kävimme keskustan puistossa, kävimme joen rannassa katsomassa lintuja jne, ostimme torilta mansikoita jne.
Meillä oli siis aivan ihana päivä! Aurinko paistoi ja oli lämmin ja päätimme lasten kanssa mennä terassille istumaan ja syödä jäätelöannokset. Itselleni tilasin siiderin. Tarjoilija EI suostunut tuomaan minulle siideriä. Sanoi, että eikö olisi parempi, että äitikin ottaisi vain jäätelöä?? Siihen vähän naurahdin ja sanoin, että kuivaa kiitos. Tarjoilija toi lapsille jäätelöt, mutta siideriä ei tuonut. ONKO tämä ihan oikein?? Ja olenko nyt tuomittava alkkisäiti kun olisin siiderin nauttinut auringonpaisteessa lasteni kanssa?
Kommentit (43)
Itsekin olen situkalla käynyt kun lapset nukkuivat vaunuissa vieressäni.
voi jos ap oli perseet olalla siinä terassilla lastensa kanssa.
eipä se siideri nyt maailman tärkein juttu mulle ollut (alkoholia kun juon muutenkin todella harvoin) , eikä se päivää pilannut etten sitä saanut mutta tuo asenne kyllä vähän pilasi....ap
Kenties olit hieman rähjääntynyt ja homssuinen päivän päätteeksi?
Ja olen siististi pukeutunut, asiallisen näköinen nuori äiti.
ap
Olisin vaatinut tarjoilijan esimiehen paikalle ja kysynyt että missä mennään. Jos esimiehen puhuttelu ei olisi tuottanut tulosta olisin varmaan soittanut poliisit paikalle.
ottaneet sen linjan, koska eivät halunneet joutua välikäteen sen suhteen milloin lapsi kärsii aikuisen juomisesta, olkoonkin vain yksi tuoppi.
Toisaalta hyvä, tuon jälkeen en ole uskaltanut lasten kanssa terassille mennä.
Itse olin pienenä terasseilla mukana. :)
Vierailija:
Olisin vaatinut tarjoilijan esimiehen paikalle ja kysynyt että missä mennään. Jos esimiehen puhuttelu ei olisi tuottanut tulosta olisin varmaan soittanut poliisit paikalle.
Suomessa ravintola saa valita asiakkaansa! Kunhan se ei tee sitä syrjintää kieltävän lain vastaisesti.
Vierailija:
Tällaisesta asiasta täytyy keskustella julkisesti. Eihän sen nyt noin pidä mennä, tosin tämä on niin älytön juttu, että veikkaan provoksi.
Vierailija:
Vierailija:
Olisin vaatinut tarjoilijan esimiehen paikalle ja kysynyt että missä mennään. Jos esimiehen puhuttelu ei olisi tuottanut tulosta olisin varmaan soittanut poliisit paikalle.Suomessa ravintola saa valita asiakkaansa! Kunhan se ei tee sitä syrjintää kieltävän lain vastaisesti.
Ravintola saa valita asiakkaansa, mutta ei päättää mitä asiakas tilaa, paitsi tilanteessa jossa asiakas on selvästi päihtynyt (=perseet olalla). Silloin alkoholin myynti on laitonta.
Tyyliin " meidän ravintolassamme ei tarjoilla alkoholia, jos pöydässä on lapsia" eikä tuolla tavalla vihjailevasti " olisikohan parempi, että..." , jotta asiakas ei saisi kuvaa, että tämä kohdistuu häneen henkilökohtaisesti.
Ei lasten kanssa tarvitse juoda alkoholia!
ei meillä ainakaan ole mahdollisuuksia koskaan lapsia minnekään jättää.
kumpia olette, absolutisteja vai lapsettomia?
vai oletko kenties vaan niitä onnekkaita, joille järjestyy lapsille aina hoitopaikka minuutin viiveellä? silloin on niin kiva moittia niitä, joilla ei ole vaihtoehtoja.
vai oletteko oikeasti sitä mieltä, että kunnon ravintolassa syömiseen, suvun yhteisiin juhliin, kesäiseen grillaukseen, mihinkään ei kuulu alkoholi, jos lapsia paikalla? Aika vääristyneen kuvan alkoholin käytöstä kyllä lapset mielestäni silloin saavat, eivät ainakaan opi sen fiksusti käytettynä olevan osa ruokakulttuuria ja sivistystä!
näin minun lapsuudenkodissani aina on tehty
Kyllähän ruokaravintolassakin lasten kanssa syödessä voi ottaa lasillisen viiniä tms. ruoan kanssa, outoa!!!