Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ansassa liitossani enkä voi erota koska ei ole varaa elämiseen

Vierailija
13.12.2019 |

Olen hiljalleen tilanteessa jossa ero tuntuu ainoalta vaihtoehdolta.
Mutta en pysty sitä tekemään koska en pysty elättämään itseäni eron jälkeen.

Olen terveydenhuoltoalalla jossa palkat eivät ole huikean korkeat. Lisäksi terveydentilani takia olen joutunut vähentämään työntekoa enkä pysty tekemään pidempää kuin kolmipäiväistä viikkoa. Eikä tämä tule muuttumaan koskaan koska terveyteni ei tule tästä paranemaan. Kolmipäiväinen viikko th-alalla tarkoittaa kuukaudessa aika pieniä tuloja eikä sillä maksella pääkaupunkiseudun vuokria, ruokaa ja laskuja.
Meillä on lisäksi avioehto joten erossa en tule saamaan mitään taloudellista hyötyä josta olisi apua.
Tunnen olevani ansassa koska liittomme alkaa olla tiensä päässä mutta en voi lähteä.

Kommentit (183)

Vierailija
121/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä sinulle toimintasuunnitelma kun et näköjään itse osaa:

Asunto kaupungilta, mahd. Pieni ja halpa ja lähellä työpaikkaa. Ota lapsi samalle hakemukselle vaikka hakisit yksiötä. (Lapsen kanssa muuttavat menevät jonon ohi) Lukiolainen voi sen jälkeen hakea omaa opiskelija asuntoa.

Käyt töissä la, su, ma. Pyri tekemään la iltaa/yötä, sunnuntaina mahd. Pitkä päivä ja ma vaikka lyhyt iltavuoro. Näin saat enemmän rahaa kun teet tuplapalkalla mahd. Paljon tunteja. Onnistuu hyvin pk-seudulla vaikka ihan keikkaa tekemällä.

Hae tukia jos palkka ei riitä asumiseen ja laskuihin.

Hae ma-pe päivinä ruokajaosta ruokaa. Esim. Mullypuro ja Hursti. Niistä saat niin paljon ruokaa että säästät n. 300e/kk ruokakuluissa. Eväät töihin.

Vaatteet osta uffilta 8-1e päiviltä. Harrasta kaikkea ilmaista kuten pyöräilyä leipäjonoon ja kirjasto. Hki on myös paljon ilmaisia kulttuuri tapahtumia. Kesällä uintia luonnon vesissä ja ilmaiskonsertteja. Talvella voi käydä vaikka uimassa hallissa ja kaupungin halvoilla saleilla.

Vierailija
122/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin musta tuntuu että taloudellisista syistä yhdessä olevia pareja on suomi jos ei täynnä niin ainakin pullollaan.

Varmasti. Mutta ap:lla ei ole edes taloudellisia syitä, vaan pelkästään tyhmyys ja ylpeys. 

Aivokasvain? Aivoja kun sorkitaan, niin saattaa olla, ettei palaudu entiselleen koskaan.

Mihin tuo nyt liittyi? Jos ei pärjää elämässä yksinään ja pysty hoitamaan ihan arkisia asioita, vaikka sen kasvaimen takia, tarvitsee holhoojan eikä parisuhdetta. 

Liittyi tuohon "pelkästään tyhmyys".

No, ajatuksenkulkunsa kullakin, mutta minä en pidä aivokasvainta tyhmyytenä. Minä puhuin tyhmyydestä enkä aivokasvaimesta. 

Olisikohan tuo aivokasvain voinut jotenkin vaikuttaa asiaan. Tuskin ainakaan on viisastuttanut.

Meinaat, että monen vuoden takainen valinta 1950-luvun elämäntyylistä tai totaalinen elinikäinen kieltäytyminen Kelan tuista ei kerro mitään silkasta tyhmyydestä? Aivokasvaimen tulosta? 

Sisareni muuttui totaalisesti aivoleikkauksen jälkeen. Unohti paljon asioita, ei muistanut kummityttönsä nimeä, luuli, että on tupakoinut ennen leikkausta ja luuli olevansa naimisissa, vaikka oli eronnut kaksi vuotta aikaisemmin yms. Samoin persoonallisuus muuttui.

Ehkä ap:lla on aukkoja muistissa.

Niin ja saattaa olla, että ap ei edes ole suomalainen nainen vaan joku venäläinen mies. Mutta jos nyt oletettaisiin, että ap:n kertomat asiat on totta, niin keskustelussa on jokin järki. Vaikeaksi menee, jos lähdetään jotain muuta spekuloimaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä kuinka ilkeitä kommentteja ap saa. Mikä teitä ihmisiä vaivaa? Kateus? Kyynisyys vai pelkkä kuspäisyys?

Ap, kun lapsesi kohta lähtee omaan elämäänsä niin etsi ennen sitä muualta työ tai vaikka oppisopimuspaikka sekä asunto. Rakenna elämäsi uudelleen. Pyydä sosiaalityöntekijältä aika ja hän varmaan neuvoo tukien hakemisessa, työkkäristä saat apua uraasi liittyen.

Juu, olen tosi kateellinen ihmiselle, jolla on aivokasvain, k*sipää aviomies, pienet tulot ja täydellinen kyvyttömyys selviytyä elämän perusasioista. Meitä ihmisiä vaivaa kuules ihan maalaisjärki ja vastuuntunto. Tottakai kommentointi on tällaista, jos vastaukset ovat ylimielisiä tyyliin "minä en oikein tunne tukia omaksi jutukseni, minusta pitäisi tulla toimeen ihan omillaan". Ihan kuin tukien nostajat olisivat yhtään sen huonompia ihmisiä kuin hän itsekään. 

Vierailija
124/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto kaupungilta, mahd. Pieni ja halpa ja lähellä työpaikkaa. Ota lapsi samalle hakemukselle vaikka hakisit yksiötä. (Lapsen kanssa muuttavat menevät jonon ohi) Lukiolainen voi sen jälkeen hakea omaa opiskelija asuntoa.

Käyt töissä la, su, ma. Pyri tekemään la iltaa/yötä, sunnuntaina mahd. Pitkä päivä ja ma vaikka lyhyt iltavuoro. Näin saat enemmän rahaa kun teet tuplapalkalla mahd. Paljon tunteja. Onnistuu hyvin pk-seudulla vaikka ihan keikkaa tekemällä.

Hae ma-pe päivinä ruokajaosta ruokaa. Esim. Mullypuro ja Hursti. Niistä saat niin paljon ruokaa että säästät n. 300e/kk ruokakuluissa. Eväät töihin.

Vaatteet osta uffilta 8-1e päiviltä. Harrasta kaikkea ilmaista kuten pyöräilyä leipäjonoon ja kirjasto. Hki on myös paljon ilmaisia kulttuuri tapahtumia. Kesällä uintia luonnon vesissä ja ilmaiskonsertteja. Talvella voi käydä vaikka uimassa hallissa ja kaupungin halvoilla saleilla.

Unohdit lisätä että hae timantteja afrikasta keksiviikkoisin  ja öljyä kaliforniasta ämpärillä torstaisin.

kai tiedät että "hoitsuille töitä kaikkialla"-jutut on loppuneet jo 15 vuotta sitten ,todellisuus ihan muuta.

ja pätkätyöt ja papereiden lähettely tukia varten ,ja ne parin kk viivästymiset rahoissa yms.

Vierailija
125/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pärjää Helsingissä palkallasi, muuta muualle. Terveydenhoitoalalla töitä kyllä riittää ja pienemmillä paikkakunnilla elämisen kulut ovat huomattavasti pienempiä kuin pääkaupunkiseudulla. En ymmärrä miksi kukaan kiusaisi itseään pysymällä huonossa liitossa vain rahan vuoksi. Sinun tulee arvostaa itseäsi ja seisoa omilla jaloillasi.

Vierailija
126/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdit lisätä että hae timantteja afrikasta keksiviikkoisin  ja öljyä kaliforniasta ämpärillä torstaisin.

kai tiedät että "hoitsuille töitä kaikkialla"-jutut on loppuneet jo 15 vuotta sitten ,todellisuus ihan muuta.

ja pätkätyöt ja papereiden lähettely tukia varten ,ja ne parin kk viivästymiset rahoissa yms.

Papereita ei tarvi enää lähettää. Kelalle voi näpätä kuvan kännykällä. Tukihakemuksen lähettämiseen menee 5min. Rahat ei myöhästy enää 4/2019 tulleen uudistuksen myötä. Tulorekisteristä kela saa tiedot. Ja olen itse tehnyt keikkatyötä Hki sosiaalialalla niin tiedän kyllä että töitä löytyy.

Mutta jatka sinä toki pessimististä elämäntyyliäsi.

Vierailija
127/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Olen eronnut, työtön ja asun vuokrayksiössä. Olen onnellinen.

Et siis elätä itseäsi. Itse haluaisin kyllä kustantaa elämiseni.

Juurihan selitit, että et siihen ilman miestäsi pysty. Eli et nytkään elätä itseäsi joten miksi arvostelet muita.

Vierailija
128/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä että joku on valmis altistamaan lapsensa toistuvalle henkiselle väkivallalle kun oma ylpeys ei kestä hakea kelasta tukea. :( 

Vierailija
129/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Papereita ei tarvi enää lähettää. Kelalle voi näpätä kuvan kännykällä. Tukihakemuksen lähettämiseen menee 5min. Rahat ei myöhästy enää 4/2019 tulleen uudistuksen myötä. Tulorekisteristä kela saa tiedot. Ja olen itse tehnyt keikkatyötä Hki sosiaalialalla niin tiedän kyllä että töitä löytyy.

Mutta jatka sinä toki pessimististä elämäntyyliäsi.

Tukihakemuksen lähetät. Papereista otat kuvia. Ööh, niitäkö et lähetä?

Taidat tarkoittaa, että teet hakemuksen ja liität siihen tarvittavat liitteet.

Vierailija
130/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, paljonko nyt tienaat tuolla tämän hetkisellä työtahdillasi? Kerro se, niin minä kerron paljonko voisit suurinpiirtein saada Kelalta tukea.

Vierailija
131/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Sinä voit muuttaa pois pääkaupunkiseudulta

2) Sinä voit opiskella uuden ammatin

3)haet asumistukea ja toimeentulotukea

Vierailija
132/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin musta tuntuu että taloudellisista syistä yhdessä olevia pareja on suomi jos ei täynnä niin ainakin pullollaan.

Varmasti. Mutta ap:lla ei ole edes taloudellisia syitä, vaan pelkästään tyhmyys ja ylpeys. 

Aivokasvain? Aivoja kun sorkitaan, niin saattaa olla, ettei palaudu entiselleen koskaan.

Mihin tuo nyt liittyi? Jos ei pärjää elämässä yksinään ja pysty hoitamaan ihan arkisia asioita, vaikka sen kasvaimen takia, tarvitsee holhoojan eikä parisuhdetta. 

No, ajatuksenkulkunsa kullakin, mutta minä en pidä aivokasvainta tyhmyytenä. Minä puhuin tyhmyydestä enkä aivokasvaimesta. 

Olisikohan tuo aivokasvain voinut jotenkin vaikuttaa asiaan. Tuskin ainakaan on viisastuttanut.

Meinaat, että monen vuoden takainen valinta 1950-luvun elämäntyylistä tai totaalinen elinikäinen kieltäytyminen Kelan tuista ei kerro mitään silkasta tyhmyydestä? Aivokasvaimen tulosta? 

Sisareni muuttui totaalisesti aivoleikkauksen jälkeen. Unohti paljon asioita, ei muistanut kummityttönsä nimeä, luuli, että on tupakoinut ennen leikkausta ja luuli olevansa naimisissa, vaikka oli eronnut kaksi vuotta aikaisemmin yms. Samoin persoonallisuus muuttui.

Niin ja saattaa olla, että ap ei edes ole suomalainen nainen vaan joku venäläinen mies. Mutta jos nyt oletettaisiin, että ap:n kertomat asiat on totta, niin keskustelussa on jokin järki. Vaikeaksi menee, jos lähdetään jotain muuta spekuloimaan. 

Tottakai voi olla tämän hetkistä totuutta. Ihan ilman spekulointia. Emme tunne häntä nyt emmekä tunteneet ennenkään. Mutta totuus on se, että harva selviää aivoleikkauksesta ihan samanlaiseksi, kuin oli ennen sitä. Ei siinä mitään jankkaamista ole.

Vierailija
133/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Olen eronnut, työtön ja asun vuokrayksiössä. Olen onnellinen.

Et siis elätä itseäsi. Itse haluaisin kyllä kustantaa elämiseni.

No älä sitten ruikuta täällä. Ihmiset tekevät erilaisia valintoja. Edellinen on onnellinen, vaikka sinä katsot nenän vartta pitkin. Hänen elämänsä ei ainakaan valu hukkaan huonossa suhteessa. Itse taas elät surkeaa elämääsi paskassa liitossa ylpeyden takia ja odotat, että muiden pitää nostaa jokin marttyyrin sädekehä kutreillesi. 

Vierailija
134/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että pääsi kannattaisi tutkituttaa.

Eri

Vierailija
135/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, täällä v.ttuillaan ja kiusataan taas ihan urakalla.

Vierailija
136/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset paranna liittosi?

Miksi ajattelet, että avioehto on huono asia aika törkeää yrittää lypsää miehen rahoja edes ajatuksissaan.

Vierailija
137/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tietoisesti antanut miehensä käyttää henkistä väkivaltaa lapseensa sen takia, ettei ylpeys anna periksi hakea ulkopuolista tukea. Mies saa mm. haukkua, että pojasta ei ikinä tule mitään. Kärsiköön itse jos haluaa, mutta pojan uhraaminen on aivan helvetin itsekästä. 

Vierailija
138/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkäänkö pitäisi taputella kun kaikki tarjotut vaihtoehdot torpataan (jopa lapsen hyvinvoinnin kustannuksella) ettei tarvitsisi omasta marttyyriviitasta luopua?

Vierailija
139/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset paranna liittosi?

Miksi ajattelet, että avioehto on huono asia aika törkeää yrittää lypsää miehen rahoja edes ajatuksissaan.

Kyllä se mies on kiusannut perhettään ihan koko rahan edestä. Sitä paitsi, tuskin on tehnyt kotonakaan mitään vaan passuuttanut muilla. Avioehdot pitäisi aina miettiä tarkkaan, koska niihinkin on muunnelmia.

Itse en olisi koskaan suostunut eikä mies vaatinutkaan. Tiesi, että olisi menettänyt minut ja lapset.

Vierailija
140/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen eroamaan. Ei ole järkeä jäädä suhteeseen vain taloudellisten syiden takia.

Pystytkö tekemään jotain toista työtä täysipäiväisesti, jos vaihtaisit alaa?

Asioilla on tapana järjestyä, sinulla on mahdollista hakea asumis- ym tukia, jos et pelkällä palkalla pärjää. Niin kaikki muutkin pientuloiset tekevät.

Kyseessä ei ole työn laatu joka estää täyspäiväisen työnteon. En siis pysty aivokasvaimen takia tekemään kuin osa-aikatyötä.

Koen asumistuen hakemisen kyllä vieraaksi itselleni. Olen tottunut aina tekemään työtä siihen asti kun terveys petti.

AP

Eikö sun pitäisi olla sairautesi takia eläkkerllä?

En ole eläkekuntoinen. Olen osa-aikatyökykyinen.

Mutta saathan sinä soviteltua päivärahaa Kelalta, koska teet osapäivätöitä.

En ole koskaan nostanut korvauksia, joten en tiedä miten järjestelmä toimii. Miksi Kela maksaisi minulle siitä että teen 3päiväistä työviikkoa? Vai saavatko kaikki nollasopimuksilla olevat vaikkapa 20 tuntia tekevät lisäksi Kelatukea?

Jos tekee korkeintaan 80% työaikaa niin saa soviteltua päivärahaa tai työmarkkinatukea. https://www.kela.fi/soviteltu-tyottomyysetuus