Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ansassa liitossani enkä voi erota koska ei ole varaa elämiseen

Vierailija
13.12.2019 |

Olen hiljalleen tilanteessa jossa ero tuntuu ainoalta vaihtoehdolta.
Mutta en pysty sitä tekemään koska en pysty elättämään itseäni eron jälkeen.

Olen terveydenhuoltoalalla jossa palkat eivät ole huikean korkeat. Lisäksi terveydentilani takia olen joutunut vähentämään työntekoa enkä pysty tekemään pidempää kuin kolmipäiväistä viikkoa. Eikä tämä tule muuttumaan koskaan koska terveyteni ei tule tästä paranemaan. Kolmipäiväinen viikko th-alalla tarkoittaa kuukaudessa aika pieniä tuloja eikä sillä maksella pääkaupunkiseudun vuokria, ruokaa ja laskuja.
Meillä on lisäksi avioehto joten erossa en tule saamaan mitään taloudellista hyötyä josta olisi apua.
Tunnen olevani ansassa koska liittomme alkaa olla tiensä päässä mutta en voi lähteä.

Kommentit (183)

Vierailija
81/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin musta tuntuu että taloudellisista syistä yhdessä olevia pareja on suomi jos ei täynnä niin ainakin pullollaan.

Varmasti. Mutta ap:lla ei ole edes taloudellisia syitä, vaan pelkästään tyhmyys ja ylpeys. 

Aivokasvain? Aivoja kun sorkitaan, niin saattaa olla, ettei palaudu entiselleen koskaan.

Vierailija
82/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi, eikö tässä taloudessa ole haettu lapsilisiä, äitiysavustusta, äitiys-/ isyysrahoja, vanhempainrahoja, kotihoidontukiakaan? Onko lapsen sairauteenkaan haettu mitään Kelakorvauksia? Kuulostaa aika uusavuttomalta tällainen "ai Kelaltako saa jotain rahoja, ei ole ihan minun juttuni". 

Varmaankin mies hoitanut nuo asiat.

Veljeni vaimo ei saanut itse tehtyä hakemuksiaan, joten veljeni teki ne.

Niin voi olla. Tuolla jo aiemmin sanoinkin, että ap:lta on elämänhallinta totaalisen hukassa. Miten ihmeessä nykysuomessa naiset voivat ajautua tuollaiseen tilanteeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin musta tuntuu että taloudellisista syistä yhdessä olevia pareja on suomi jos ei täynnä niin ainakin pullollaan.

Varmasti. Mutta ap:lla ei ole edes taloudellisia syitä, vaan pelkästään tyhmyys ja ylpeys. 

Aivokasvain? Aivoja kun sorkitaan, niin saattaa olla, ettei palaudu entiselleen koskaan.

Mihin tuo nyt liittyi? Jos ei pärjää elämässä yksinään ja pysty hoitamaan ihan arkisia asioita, vaikka sen kasvaimen takia, tarvitsee holhoojan eikä parisuhdetta. 

Vierailija
84/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edellytä että hän elättää. Siksi mietin eroa.

Toki mietiyttää miten pärjään taloudellisesti sen jälkeen.

Mitä miettimistä siinä on, jos et oleta hänen elättävän sinua. Hän elättää sinua tämänkin päivän. Tottakai se on oletus, jos et uskalla ja voi lähteä. Mitä muutakaan se olisi? 

Itse kirjoitit aloituksessa, että et voi erota. Eli olisit valmis jatkamaan tuota perheh*lvettiä, että mies elättäisi sinut. Mutta kuitenkaan et muka oleta hänen elättävän sinua. Herää nyt. 

Pohdin asioita ääneen täällä. Ja jos haluaa vastauksia pitää olla raflaava otsikko tai teksti.

EN ole valmis jatkamaan tällaista elämää mutta toki mietin pärjäämistä. Ja kyllä, perheessämme mies on ollut se sellainen raha-asioiden hoitaja.  Tämä 1950-luvun työnjako toimi niin kauan kuin mies ei ala lytätä lasta. Nyt on aika miettiä uusia ratkaisuja. Jos olen ajatuksissani hiukan epäselvä, sori siitä.

Vierailija
85/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on näköjään ongelma myös vanhempiosapuolena, kun annat ukkosi kiusata lastanne. Sinun velvollisuutesi on suojata lastanne puolisosi henkiseltä väkivallalta. Kun seisot hiljaa vieressä, kun ukkosi vähättelee ja latistaa lastanne, tuet väkivaltaa. Olet siten yhtä kamala, kuin ukkosi, lastanne kohtaan. Lopeta ruikuttaminen ja selvitä asiat. Menkää vaikka terapiaan aluksi.

En anna ukon kiusata. Katkaisen ja menen väliin ja olen puhunut miehelle, tiukastikin. Mutta hän hautoo näitä asioita päivät pitkät ja sitten purskauttaa ne ulos kun lapsi tulee kotiin. En aina ole kotona tuolloin joten en pääse jokaista tilannetta katkaisemaan.

Asian selvittäminen ei onnistu KOSKA MIES EI SUOSTU PUHUMAAN. Ihan turha yrittää ehdottaa terapiaa koska vika on hänen mielestään muissa, ei hänen omassa käytöksessään.

AP

En puolusta Miestäsi, mutta luulen, että hän on noin ärtyisä ja kärttyinen osittain koska hän kokee, että elättää kiittämättömät sinun ja lapsen/t. Kyllä se itseänikin v*tuttaa että jääkaappi tyhjenee kun heinäsirkkalauma saapuu kotiin mutta kun ehdottaa, että jotain tekisikin niin "älä aina ragee". Jos lapsi on kehityksessään siinä "veltto löysä paska"-vaiheessa ja sinä "elän itsenäisesti-miehen pankkitilillä" niin kyllähän siinä saattaa verenpaine nousta...

Eli entistä olennaisempaa olisi puheyhteys, vaikkapa sitten jollain terapeutilla.

Vierailija
86/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin tuo nyt liittyi? Jos ei pärjää elämässä yksinään ja pysty hoitamaan ihan arkisia asioita, vaikka sen kasvaimen takia, tarvitsee holhoojan eikä parisuhdetta. 

Liittyi tuohon "pelkästään tyhmyys".

Vierailija
87/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miettimistä siinä on, jos et oleta hänen elättävän sinua. Hän elättää sinua tämänkin päivän. Tottakai se on oletus, jos et uskalla ja voi lähteä. Mitä muutakaan se olisi? 

Itse kirjoitit aloituksessa, että et voi erota. Eli olisit valmis jatkamaan tuota perheh*lvettiä, että mies elättäisi sinut. Mutta kuitenkaan et muka oleta hänen elättävän sinua. Herää nyt. 

Pohdin asioita ääneen täällä. Ja jos haluaa vastauksia pitää olla raflaava otsikko tai teksti.

EN ole valmis jatkamaan tällaista elämää mutta toki mietin pärjäämistä. Ja kyllä, perheessämme mies on ollut se sellainen raha-asioiden hoitaja.  Tämä 1950-luvun työnjako toimi niin kauan kuin mies ei ala lytätä lasta. Nyt on aika miettiä uusia ratkaisuja. Jos olen ajatuksissani hiukan epäselvä, sori siitä.

Kerro nyt suoraan, ettekö ole milloinkaan hakeneet Kelalta mitään tukia? Vai onko miehesi täyttänyt esim. lapsilisäpaperit?

Vierailija
88/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin pienituloinen ja sinkku kuin jonkun pazkaukon kanssa vastenmielisessä kulissiliitossa.

Erosin 3 vuotta sitten. Pääsin eroon 70 kilosta alkoholisoitunutta läskiä.

Vierailija
89/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei 30 ikävuoteen mennessä ole oppinut puhumaan ja kuuntelemaan, ei se sitä opi ollenkaan.

Vierailija
90/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietit pärjäämistä, mutta et ole kuitenkaan viitsinyt edes sen vertaa googlettaa, että ottaisit selville, mitä tukia voisit saada. Ja kun sinulle niistä tuista tässä kertoo, vastauksesi on "ei nuo tuet oikein tunnu minun jutulta, kun tykkään elättää itse itseni". 

1950-luvun työnjako ei ole toiminut tähänkään asti, koska juuri sen takia olet nyt noin pihalla. Osaatkohan edes laskua maksaa. Nyt se työnjako sitten kostautuu. 

Vierailija
91/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei 30 ikävuoteen mennessä ole oppinut puhumaan ja kuuntelemaan, ei se sitä opi ollenkaan.

Mies on 65 v. Ei taida oppia.

AP

Vierailija
92/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyi tuohon "pelkästään tyhmyys".

No, ajatuksenkulkunsa kullakin, mutta minä en pidä aivokasvainta tyhmyytenä. Minä puhuin tyhmyydestä enkä aivokasvaimesta. 

Vierailija
93/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkosi ei osaa kommunikoida, eikä puhu. Osaa varmaan lukea? Ja sinä olet terapiavastainen, vaikka sitä juuri tarvitsette perheenä. Hanki aikakauslehtiä, joissa on kirjoituksia kotiväkivallasta lasta kohtaan vastaavassa tilanteessa kuin teillä on. Ja jätä lehden aukeama esiin keittiön pöydälle. Tai jätä tietokoneen ruudulle esiin lapsen pahoinvointia, perheväkivaltaa, empatiaa ja kommunikointiin liittyviä artikkeleita. Ehkä ukkosi kiinnostuu salaa lukemaan niitä. Miten lapsenne voi, miltä hänestä tuntuu, mitä hän toivoo? Koska olette viimeksi häneltä kysyneet, niin että hän kokee olonsa turvalliseksi puhuakseen avoimesti tunteistaan kotona?

Vierailija
94/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Minua ja miestäni ei yhdistä mitään. Luonteet erilaisia, seksi mieltymykset erilaisia. Tavoitteet ja ihan KAIKKI on vastakohtaa toisillemme mutta roikun hänessä koska hän on hyväuskoinen hölmö ja maksaa elämäni. Kikkelis kokkelis, mitäs läksit

Vierailija
95/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Minua ja miestäni ei yhdistä mitään. Luonteet erilaisia, seksi mieltymykset erilaisia. Tavoitteet ja ihan KAIKKI on vastakohtaa toisillemme mutta roikun hänessä koska hän on hyväuskoinen hölmö ja maksaa elämäni. Kikkelis kokkelis, mitäs läksit

Lisään kirjoitukseeni vielä että petän häntä ja olen tehnyt näin jo liki kymmenen vuotta.

Vierailija
96/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä uhriudu ja keksi tekosyitä. Halutessasi saat kyllä tietoa ja ohjeita mihin tukiin olet oikeutettu ja miten niitä haetaan.

Unohda marttyyrius ja hae kaikki tuet mitä sinulle kuuluu. Muista, että sinulla on vain tämä yksi elämä, mieti tarkkaan millä tavalla haluat sen käyttää. Voit olla hakematta tukia ja olla sietämättömässä avioliitossa, tai voit mennä hieman mukavuusalueesi ulkopuolelle, eli hakea tuet, laittaa raha-asiasi kuntoon ja lähteä onnettomasta liitosta. Valinta on sinun.

Kuten joku jo sanoikin, et nytkään elätä itseäsi koska mies maksaa suuren osan kuluistasi.

Vierailija
97/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ilmeisesti pidät itseäsi kuitenkin jotenkin tuossa kuviossa voittajana. 

Vierailija
98/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on 65 v. Ei taida oppia.

AP

Ei ole kukaan opettanut. Mitä vanhempi, sitä tiukemmin opetettava perusteluin.

Vierailija
99/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen vastaus: älä eroa, vaan menkää pariterapiaan. Lapsen lyttäämiseen pitää puuttua toki.

Pidä omia kavereita, ottakaa asiallisesti etäisyyttä, mutta eron myötä elämäsi kurjistuu entisestään ja todennäköisesti koet yksinäisen, köyhän vanhuuden. Huonokin kumppani on parempi kuin ei kumppania lainkaan.

T. 42-vuotias eronnut nainen, avioerosta lähtien yksinäinen, selibaatissa ja mulla on taloudellisestikin tiukkaa, vaikka palkkani on ihan hyvä

Huonokin kumppani kuin ei kumppania lainkaan?? Et voi olla tosissasi. Seksiä saisit aivan varmasti. Ei sua mikään  muu paina kuin se, ettei sulla ole varaa ylellisyyksiin.

Ei minua edes kiinnosta ylellisyydet, mutta kyllähän se aineellinen taso laski. Ennen sai ostella mitä vain ja jäi rahaa säästöön; nyt pitää säästää, jotta voi tehdä isompia hankintoja. Kumppanin puuttuminen harmittaa suuresti. Vaikka minun kumppanini oli väkivaltainen, kadun eroani.

Vierailija
100/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin pienituloinen ja sinkku kuin jonkun pazkaukon kanssa vastenmielisessä kulissiliitossa.

Erosin 3 vuotta sitten. Pääsin eroon 70 kilosta alkoholisoitunutta läskiä.

Mikähän teidät sitten sai alunperinkään yhteen niin sitä ihmettelen.