Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ansassa liitossani enkä voi erota koska ei ole varaa elämiseen

Vierailija
13.12.2019 |

Olen hiljalleen tilanteessa jossa ero tuntuu ainoalta vaihtoehdolta.
Mutta en pysty sitä tekemään koska en pysty elättämään itseäni eron jälkeen.

Olen terveydenhuoltoalalla jossa palkat eivät ole huikean korkeat. Lisäksi terveydentilani takia olen joutunut vähentämään työntekoa enkä pysty tekemään pidempää kuin kolmipäiväistä viikkoa. Eikä tämä tule muuttumaan koskaan koska terveyteni ei tule tästä paranemaan. Kolmipäiväinen viikko th-alalla tarkoittaa kuukaudessa aika pieniä tuloja eikä sillä maksella pääkaupunkiseudun vuokria, ruokaa ja laskuja.
Meillä on lisäksi avioehto joten erossa en tule saamaan mitään taloudellista hyötyä josta olisi apua.
Tunnen olevani ansassa koska liittomme alkaa olla tiensä päässä mutta en voi lähteä.

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen eroamaan. Ei ole järkeä jäädä suhteeseen vain taloudellisten syiden takia.

Pystytkö tekemään jotain toista työtä täysipäiväisesti, jos vaihtaisit alaa?

Asioilla on tapana järjestyä, sinulla on mahdollista hakea asumis- ym tukia, jos et pelkällä palkalla pärjää. Niin kaikki muutkin pientuloiset tekevät.

Kyseessä ei ole työn laatu joka estää täyspäiväisen työnteon. En siis pysty aivokasvaimen takia tekemään kuin osa-aikatyötä.

Koen asumistuen hakemisen kyllä vieraaksi itselleni. Olen tottunut aina tekemään työtä siihen asti kun terveys petti.

AP

Ei sinulla varmaan sitten ole muita mahdollisuuksia kuin jäädä onnettomaan liittoon, jos et tule toimeen palkallasi etkä halua hakea niitä tukia, joita olet palkkasi lisäksi oikeutettu saamaan.

Vierailija
42/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono liitto masentaa ja turruttaa. Eroamisesta voit saada voimaa muuttaa muitakin asioita elämässäsi. Ihminen on mestari kertomaan itselleen tekosyitä siihen, miksi asioiden on parempi pysyä ennallaan ja saa löllyä siinä nykyisessä, tutussa ja turvallisessa vaikka se olisi kuinka syvältä.

Olen varma, että asiasi järjestyvät. Olet aikuinen, sinulla on koulutus, ammatti ja sentään jonkilainen työ. Kyllä ihmiset eroaa huonommissakin lähtökohdissa. Et ole niin riippuvainen miehestäsi kuin luulet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole AP mutta siis en ole itse koskaan mitään tukia hakenut.

Mietin vaan että saako muka riittävästi elämiseen tukea? Eihän asumistuki ole koko vuokra eli miten pienipalkkaiset pärjää? Oikeasti? Siis heillä ei jää mitään rahaa ylimääräistä.

Vierailija
44/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan että saako muka riittävästi elämiseen tukea? Eihän asumistuki ole koko vuokra eli miten pienipalkkaiset pärjää? Oikeasti? Siis heillä ei jää mitään rahaa ylimääräistä.

Mitään ylimääräistä? No ei tietenkään jää, eikä kuulukaan jäädä. Tuet ovat jokapäiväiseen elämiseen tarkoitettuja. Sillä pärjää, mutta ei eletä yltäkylläisyydessä.

Vierailija
45/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän, mikä on riittävästi. Jos kuitenkin saa palkan ja asumistuen, kyllä siitä palkastakin siihen vuokraan pitäisi riittää. Aika monet ihmiset ihan siitä palkasta kuitenkin ihan vuokraa maksavat. Pienituloiset vaan eivät ihan kokonaan. Myös muuhun elämiseen on laskettu tietyt perusosat ja se kyllä riittää elämiseen, jos se eläminen ei ole jatkuvaa shoppailua ja ravintolaillallisia ja matkustelua. 

Miten joku oikeasti kehtaa täällä tuoda esiin tietämättömyyttään? Vaikka itse ei tukia nostaisikaan, kyllähän nyt ihan yleissivistykseen kuuluu tietää, että Suomessa on järjestelmä, jolla pienituloisetkin voivat tulla kohtuullisesti toimeen. 

Vierailija
46/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku oikeasti kehtaa täällä tuoda esiin tietämättömyyttään? Vaikka itse ei tukia nostaisikaan, kyllähän nyt ihan yleissivistykseen kuuluu tietää, että Suomessa on järjestelmä, jolla pienituloisetkin voivat tulla kohtuullisesti toimeen. 

No miksi sitten mediassa ja somessa koko ajan änistään että ei pienellä palkalla elä??

Vierailija
47/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton puolesta kirjoitti:

Älä luovuta. Jos parisuhteen ainoa vika on rakkauden katoaminen, niin sen saa viel takaisin. Miehesi rakastunut aikanaan, ja voit löytää saman rakkauden. Menkää treffeille, tai parisuhdeterapiaan tai parisuhdeleirille. Opetelkaa antamaan anteeksi ja ajattelemaan asioita toisen näkökulmasta. Älä koveta sydäntäsi vaan ole sama pehmeä ja rakastava miestäsi kohtaan, tunteet vaihtuvat mutta niihin viime teoilla vaikuttaa. Rakkauden teot sytyttävät myös tunteet. Älä luovuta.

Kuollessaan rakkaus antaa tilaa uudelle rakkaudelle.

Vierailija
48/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erossa en tule saamaan mitään taloudellista hyötyä, josta olisi apua." 

Niin, onhan se tosiaan ikävää, kun mieheltä ei saa erotessa kupattuakaan rahaa, vaan se raha tulisikin Kelalta. 

Vierailija
49/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla liitto on huono? Vai puhuuko nyt se aivokasvain, vaikka liitto on periaatteessa ihan hyvä? Oletteko onnistuneet käsittelemään sairauden?

Yrittäisin ensin saada liiton paremmaksi, mutta jollei onnistu, niin ottaisin tuet vastaan ja häipyisin.

Mieheni on minua vanhempi ja eläkkeelle jäänyt.

Jo kohdatessamme tajusin että hän on aika joustamaton ja jyrkkä mielipiteissään mutta kun takana oli juoppo exä joka aiheutti velat tämä mies tuntui turvalliselta. Ja onhan hän. Mutta vuosien kuluessa hänestä on tullut kiukkuinen vanha ukko joka saarnaa, paasaa ja valittaa kaikesta. Hänellä on ongelma empatiakyvyn kanssa. Hän ei ole koskaan oikein pystynyt tuntemaan empatiaa ketään kohtaan tai ainakaan millään lailla osoittamaan sitä.

Hän on karkoittanut edellisen liittonsa lapset omalla käytöksellään ja nyt kiusaa nuorinta lastamme joka on kirjoittamassa ylioppilaaksi. Kun lapsi tulee koulusta mies aloittaa paasauksen "sinusta ei koskaan tule mitään, olet ihan turha, minä sinun iässäsi jne jne". Hän lyttää lapsemme kokonaan.

Hän ei halua harrastaa mitään, ei halua tehdä eläkkeellä mitään, ei halua matkustaa, ei halua oppia uutta, ei halua tehdä asioita yhdessä. Häntä ei vaan kiinnosta. Hänellä ei ole ystäviä eikä ole koskaan ollutkaan eikä mieskavereita. Hän vain teki töitä, oli johtajana isossa firmassa ja on tottunut että häntä totellaan.

Jos hänen kanssaan keskustelee näistä asioista, hän joko suuttuu ja huutaa tai toteaa vain että "MINÄ tiedän miten nämä asiat on!" eikä keskustelu etene. Olen siis vuosikausia yrittänyt puhua mutta kun ei vaan mene läpi niin ei voi mitään.

Materiaalisesti siis elämäni on ollut hyvää hänen kanssaan mutta tämän kärttyisen lyttääjän kanssa en haluaisi vanhaksi elää.

AP

Sinulla on näköjään ongelma myös vanhempiosapuolena, kun annat ukkosi kiusata lastanne. Sinun velvollisuutesi on suojata lastanne puolisosi henkiseltä väkivallalta. Kun seisot hiljaa vieressä, kun ukkosi vähättelee ja latistaa lastanne, tuet väkivaltaa. Olet siten yhtä kamala, kuin ukkosi, lastanne kohtaan. Lopeta ruikuttaminen ja selvitä asiat. Menkää vaikka terapiaan aluksi.

Vierailija
50/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla liitto on huono? Vai puhuuko nyt se aivokasvain, vaikka liitto on periaatteessa ihan hyvä? Oletteko onnistuneet käsittelemään sairauden?

Yrittäisin ensin saada liiton paremmaksi, mutta jollei onnistu, niin ottaisin tuet vastaan ja häipyisin.

Mieheni on minua vanhempi ja eläkkeelle jäänyt.

Jo kohdatessamme tajusin että hän on aika joustamaton ja jyrkkä mielipiteissään mutta kun takana oli juoppo exä joka aiheutti velat tämä mies tuntui turvalliselta. Ja onhan hän. Mutta vuosien kuluessa hänestä on tullut kiukkuinen vanha ukko joka saarnaa, paasaa ja valittaa kaikesta. Hänellä on ongelma empatiakyvyn kanssa. Hän ei ole koskaan oikein pystynyt tuntemaan empatiaa ketään kohtaan tai ainakaan millään lailla osoittamaan sitä.

Hän on karkoittanut edellisen liittonsa lapset omalla käytöksellään ja nyt kiusaa nuorinta lastamme joka on kirjoittamassa ylioppilaaksi. Kun lapsi tulee koulusta mies aloittaa paasauksen "sinusta ei koskaan tule mitään, olet ihan turha, minä sinun iässäsi jne jne". Hän lyttää lapsemme kokonaan.

Hän ei halua harrastaa mitään, ei halua tehdä eläkkeellä mitään, ei halua matkustaa, ei halua oppia uutta, ei halua tehdä asioita yhdessä. Häntä ei vaan kiinnosta. Hänellä ei ole ystäviä eikä ole koskaan ollutkaan eikä mieskavereita. Hän vain teki töitä, oli johtajana isossa firmassa ja on tottunut että häntä totellaan.

Jos hänen kanssaan keskustelee näistä asioista, hän joko suuttuu ja huutaa tai toteaa vain että "MINÄ tiedän miten nämä asiat on!" eikä keskustelu etene. Olen siis vuosikausia yrittänyt puhua mutta kun ei vaan mene läpi niin ei voi mitään.

Materiaalisesti siis elämäni on ollut hyvää hänen kanssaan mutta tämän kärttyisen lyttääjän kanssa en haluaisi vanhaksi elää.

AP

Huh miten ahdistavaa. Sun olisi pitänyt lähteä jo lapsenkin takia vuosia sitten.

Vierailija
51/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi sitten mediassa ja somessa koko ajan änistään että ei pienellä palkalla elä??

No koska jotkut ihmiset luulevat, että peruselämiseen kuuluu automaattisesti nykyään, että voi matkustella ulkomailla monta kertaa vuodessa ja omistaa talot, autot ja pelit ja pensselit. Koska näihin ei kaikilla riitä rahat, niin änistään mediassa.

Vierailija
52/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vuotta kuvittelit puolisosi haluavan elättää sinua toimimattomassa parisuhteessa? Et rakasta puolisoasi ja silti ajattelet hänellä olevan velvollisuuksia ylläpitää nykyistä elintasoasi?

Kannattaisi ottaa ohjat omiin käsiinsä tai voit joskus tai piankin huomata olevasi tilanteessa, että sinulle tulee äkkilähtö kotoasi jos toinen osapuoli alkaa järjestellä asioitaan itseään miellyttävälle tolalle ja siihen ei varmastikaan kuulu sinun elättämisesi.

Vierailija
53/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sillä eläkään, siksi on näitä tukia. Syy, miksi siitä änistään on se, että työ, jonka palkalla ei tule toimeen, on liian alhaisesti palkattua ja se ei ole oikein, jos esimerkiksi pomot vetelevät isoja osinkoja. Eli siinä on kyse tulonjaon reiluudesta. Onko oikein, että firma tuottaa voittoa omistajilleen, mutta työntekijöiden tuloja kompensoidaan valtion kassasta? Ja näissäkin on kyse kokoaikaisista työntekijöistä. Osa-aikatyöläiset sitten erikseen. 

Vierailija
54/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai elää. Ilman tekoripsiä, uusia leimoja, baari-iltoja ja HM:n uusimpia muotirättejä elää hyvin.

Vierailija
55/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Sinulla on näköjään ongelma myös vanhempiosapuolena, kun annat ukkosi kiusata lastanne. Sinun velvollisuutesi on suojata lastanne puolisosi henkiseltä väkivallalta. Kun seisot hiljaa vieressä, kun ukkosi vähättelee ja latistaa lastanne, tuet väkivaltaa. Olet siten yhtä kamala, kuin ukkosi, lastanne kohtaan. Lopeta ruikuttaminen ja selvitä asiat. Menkää vaikka terapiaan aluksi.[/quote]

En anna ukon kiusata. Katkaisen ja menen väliin ja olen puhunut miehelle, tiukastikin. Mutta hän hautoo näitä asioita päivät pitkät ja sitten purskauttaa ne ulos kun lapsi tulee kotiin. En aina ole kotona tuolloin joten en pääse jokaista tilannetta katkaisemaan.

Asian selvittäminen ei onnistu KOSKA MIES EI SUOSTU PUHUMAAN. Ihan turha yrittää ehdottaa terapiaa koska vika on hänen mielestään muissa, ei hänen omassa käytöksessään.

AP

Vierailija
56/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyitä, ei muuta.

Vierailija
57/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen vastaus: älä eroa, vaan menkää pariterapiaan. Lapsen lyttäämiseen pitää puuttua toki.

Pidä omia kavereita, ottakaa asiallisesti etäisyyttä, mutta eron myötä elämäsi kurjistuu entisestään ja todennäköisesti koet yksinäisen, köyhän vanhuuden. Huonokin kumppani on parempi kuin ei kumppania lainkaan.

T. 42-vuotias eronnut nainen, avioerosta lähtien yksinäinen, selibaatissa ja mulla on taloudellisestikin tiukkaa, vaikka palkkani on ihan hyvä

Vierailija
58/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt meni porukalla sekaisin pieni palkka ja pieni palkka + tuet. Pienellä palkalla ei siis pärjää, siitä vänistään mediassa sun muualla. Mutta kun hakee niitä tukia, pitäisi kyllä pärjätä, jos ei tuhlaa turhuuksiin. 

Jestas, että porukka on pihalla. Ihan tosissanneko te kysytte, pärjääkö palkalla + tuilla paremmin kuin pelkällä palkalla? 

Vierailija
59/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on näköjään ongelma myös vanhempiosapuolena, kun annat ukkosi kiusata lastanne. Sinun velvollisuutesi on suojata lastanne puolisosi henkiseltä väkivallalta. Kun seisot hiljaa vieressä, kun ukkosi vähättelee ja latistaa lastanne, tuet väkivaltaa. Olet siten yhtä kamala, kuin ukkosi, lastanne kohtaan. Lopeta ruikuttaminen ja selvitä asiat. Menkää vaikka terapiaan aluksi.

En anna ukon kiusata. Katkaisen ja menen väliin ja olen puhunut miehelle, tiukastikin. Mutta hän hautoo näitä asioita päivät pitkät ja sitten purskauttaa ne ulos kun lapsi tulee kotiin. En aina ole kotona tuolloin joten en pääse jokaista tilannetta katkaisemaan.

Asian selvittäminen ei onnistu KOSKA MIES EI SUOSTU PUHUMAAN. Ihan turha yrittää ehdottaa terapiaa koska vika on hänen mielestään muissa, ei hänen omassa käytöksessään.

AP

Et ota mitenkään kantaa tuohon, että mies kuitenkin elättää sinua ja se sinulle ihan ok ja teet sen laosesi kustannuksella.  En arvosta sinunlaistasi ihmistä yhtään.

Vierailija
60/183 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen vastaus: älä eroa, vaan menkää pariterapiaan. Lapsen lyttäämiseen pitää puuttua toki.

Pidä omia kavereita, ottakaa asiallisesti etäisyyttä, mutta eron myötä elämäsi kurjistuu entisestään ja todennäköisesti koet yksinäisen, köyhän vanhuuden. Huonokin kumppani on parempi kuin ei kumppania lainkaan.

T. 42-vuotias eronnut nainen, avioerosta lähtien yksinäinen, selibaatissa ja mulla on taloudellisestikin tiukkaa, vaikka palkkani on ihan hyvä

Huonokin kumppani kuin ei kumppania lainkaan?? Et voi olla tosissasi. Seksiä saisit aivan varmasti. Ei sua mikään  muu paina kuin se, ettei sulla ole varaa ylellisyyksiin.