Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset välttelevät katsekontaktia kanssani?

Vierailija
12.12.2019 |

Kertokaa tilanteita milloin/miksi ootte vältellyt jonkun katsekontaktia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä välttelen aina kun mahdollista. En ymmärrä miksi tuntemattomat haluavat väkisin katsekontaktia.

Vierailija
2/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tummat silmät tai selkeä karsastus?

Minun on joskus vaikea katsoa silmiin ihmisiä, joilla on pistävän tummat, lähes mustat silmät. Karsastavien silmien kohdalla taas voi olla vaikea päättää, kumpaan silmään katsoo. Vähän vaikeaa tilanteessa on myös se, kun ei näe selvästi, katsooko toinen minua silmiin vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on joskus vaikea katsoa silmiin ihmisiä, joilla on pistävän tummat, lähes mustat silmät. Karsastavien silmien kohdalla taas voi olla vaikea päättää, kumpaan silmään katsoo. Vähän vaikeaa tilanteessa on myös se, kun ei näe selvästi, katsooko toinen minua silmiin vai ei.

Ei ole.

Ja selvennettäköön että tarkoitan tilanteita joissa olemme samassa tilassa ja katson henkilöön päin kun hän vaikka puhuu mutta hän ei vahingossakaan vilkaise minuun.

Vierailija
4/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa.

Vierailija
5/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oudon näköinen tai ruma? Jos sua ei vain pysty katsomaan.

Vierailija
6/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oudon näköinen tai ruma? Jos sua ei vain pysty katsomaan.

No en 😂

Vierailija
7/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut imee energiat, jos ei pidä tiettyä etäisyyttä. En tiedä susta, mutta kun nyt kysyit.

Vierailija
8/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee kiusallinen olo jos yritän katsoa silmiin. Usein ihan vahingossa katseeni alkaa harhailla milloin minnekin, ujostuttaa katsoa suoraan silmiin ainakin tuntematonta ihmistä. Mitä virallisempi asia, sitä vaikeampaa se on. Ei siis mitään henkilökohtaista! 

Vierailija
9/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: ehkä he vältteöevät yleensäkin katsekontaktia.

Minulle katsekontakti on vaikea, nuorena se oli suorastaan mahdoton.

Vierailija
10/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suomalaisilla on sisäänrakennettu mekanismi, että vieraiden ihmisten kohdalla katsekontaktia vältellään. Ainakin täällä pk-seudulla. Se koetaan tunkeilevana ja jopa hyökkäävänä.

Vierailija
11/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katson silmiin vain jos joku puhuu minulle

Vierailija
12/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

känkkäränkkä kirjoitti:

Meillä suomalaisilla on sisäänrakennettu mekanismi, että vieraiden ihmisten kohdalla katsekontaktia vältellään. Ainakin täällä pk-seudulla. Se koetaan tunkeilevana ja jopa hyökkäävänä.

Monilla aasialaisilla kansoilla on sama juttu.

Vierailija
13/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty katsomaan silmiin ihmistä, jota pidän vastenmielisenä. Näitä onneksi on todella vähän.

Vierailija
14/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokusen kerran olen tarkoituksella vältellyt tietyn ihmisen katsekontaktia, jos olen epäillyt hänen olevan minuun ihastunut ja itse en ole ollut häneen.

Vierailija
15/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on niin omituiset silmät, sieluttomat, että en halua katsella niitä.

Vierailija
16/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat niin ujoja etteivät uskalla katsoa silmiin. Tai sitten se on vaan huonoa käytöstä.

Vierailija
17/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty katsomaan todella rumaa ihmistä silmiin. En vain pysty.

Vierailija
18/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Ja selvennettäköön että tarkoitan tilanteita joissa olemme samassa tilassa ja katson henkilöön päin kun hän vaikka puhuu mutta hän ei vahingossakaan vilkaise minuun.

Sun henki haisee pahalta. Silloin on pakko kääntää päätä ja haukata happea sivulta.

Vierailija
19/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vältän katsekontaktia kaikkien kanssa. Koen silmiin katsomisen hyvin intiimiksi tilanteeksi. Tuntuu jotenkin siltä, että paljastan liikaa itsestäni. Työelämässä toki on ollut pakko oppia sietämään tätä epämukavuutta, mutta vapaa-ajalla olen edelleen tällainen omituinen hyypiö, joka tuijottelee lattiaa silmiin katsomisen sijaan.

Vierailija
20/20 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat juntteja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi