Onko muillakin parisuhteessa järjetön järjestely aina flunssakautena?
Puoliso tarkoittaa hyvää, mutta ei sitä tarvitse ihan näin pitkälle asti viedä. Heti kun mahdollisuus influenssarokotteeseen tulee vaimo käy sen ottamassa ja muistuttaa minuakin ottamaan. Sitten alkaakin lakanoiden ja petovaatteiden vaihto ja vaimo siirtyy nukkumaan vierashuoneeseen vaikkei olisi sairastunut. Haluan olla vaimoni lähellä mutta ei onnistu koska hän pelkää meidän molempien sairastuvan. Siispä olen kyllästynyt tähän ylireagointiin, liika puunaamiseen ja sun muuhun. Vaimo muistuttaa käsienpesusta ihan kuin olisin pikkupoika. Uusinpana tähän on tullut halauskielto. En saa halata, en suudella enkä muutenkaan lähestyä fyysisesti. Fyysistä läheisyyttä ei ole pahimmillaan 3-4 kuukauteen. Miten saan sanottua vaimolle että tämä on mennyt liian pitkälle?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei taida pitää läheisyydestä. Meillä pestään kädet aina ulkoa tullessa, ei muuta. Ei influenssaa sitten vuoden 1998.
Pidämme läheisyydestä ja meillä on hyvät välit, mutta flunssakausi sekoittaa suhteemme täysin. Ettekö pese käsiänne ennen ruokailua tai vessakäynnin jälkeen?
Miten vaimosi päättää flunssakauden alkaneen tai päättyneen? Sitä kun esiintyy jonkin verran ympäri koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdetaanko teillä siis lakanoita vaan influenssakauden aikana? Vai mitä tarkoitat sanomalla että niiden vaihto alkaa...?
Lakanat vaihdetaan kahden viikon välein, mutta influenssakauden alettua vaimo haluaa vaihtaa petivaatteet vaikka ne olisi vaihdettu edellisenä päivänä tai edellisellä viikolla. Kaikki tämä varmuuden vuoksi. Tuosta tiedän, että jaahas nyt tämä taas alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nostan hattua vaimosi järjestelmälliselle tarmolle, tuohon ei kaikki pysty.
Mun mielestä tollaseen käytökseen löytyy joku diagnoosi.
AP, koetappa seurata että vaimosi ottaa ne lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan vaimollasi joku pöpökammo? Ei kuulosta ihan terveeltä touhulta.
Samaa ihmettelen ja olen kysynyt, mutta vaimo ei myönnä mitään. Sukupuolitautia ei ole. Puhtaus ja kliinisyys on mennyt meillä överiksi.
Parahin AP kyseessä voisi hyvinkin olla pakko-oireinen häiriö. Siihen on saatavilla apua, suosittelen. Ei ole vaimollasikaan kivaa. Parempia vointeja teille💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo ei taida pitää läheisyydestä. Meillä pestään kädet aina ulkoa tullessa, ei muuta. Ei influenssaa sitten vuoden 1998.
Pidämme läheisyydestä ja meillä on hyvät välit, mutta flunssakausi sekoittaa suhteemme täysin. Ettekö pese käsiänne ennen ruokailua tai vessakäynnin jälkeen?
Miten vaimosi päättää flunssakauden alkaneen tai päättyneen? Sitä kun esiintyy jonkin verran ympäri koko vuoden.
Vaimon mielestä flunssakausi alkaa samana päivänä kun ilmoitukset kausi-influessarokotteesta ilmestyy, vaikka itse rokotteen saisikin vasta kuukauden parin päästä ja loppuu kun vuosi on vaihtunut ja pahimmat pakkaset ovat ohitse. Näin on itse minulle sanonut.
Neljä lasta, joista kaksi päiväkodissa sekä kaksi koulussa.
Ei olla otettu influenssarokotteita paitsi silloin lapsille kun olivat pieniä. Ei olla myöskään kukaan koskaan sairastettu influenssaa ellei sitten lievänä.
Kädet pestään ennen ruokaa ja vessakäynnin jälkeen.
Pienemmät lapset ovat sairaita pari kertaa vuodessa eli yleensä pientä flunssaa. Teinillä oli kuumetta viimeksi kaksi vuotta sitten. Aikuisetkaan ei sairasta oikeastaan koskaan.
Geeneillä taitaa olla suurin vaikutus tässä asiassa.
Ihan tavallisesti eletään, oli flunssakausi tai ei. Kädet pestään aina kun tullaan kotiin, vessakäynnin yhteydessä ja ennen kuin aletaan laittaa ruokaa tai leipoa, sekä tietysti muutenkin jos tarvetta tulee. Itse pidän huolen etten koske kasvoja, tai syö käsin leipää tms. mikäli olen koskenut julkisilla paikoilla ovenkahvoihin tai soppakauhoihin joita muutkin käsittelevät.
Kotona siivotaan hieman tavallista tarkemmin silloin jos joku sairastaa tai sairaus alkaa olla ohi. Sairastetaan harvoin, perusflunssaa silloin tällöin, ei välttämättä joka vuosi.
Vaimollasi on luultavasti jonkinlainen pakko-oireinen häiriö, ei kuulosta normaalilta.