Mies kahvitreffeillä: "Nyt kun miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia..... niin molemmat maksaa omansa"
Jäipä paska maku suuhun.
En mahda sille mitään, haluan että mies maksaa vaikka olenkin varoissani. Jos mies ei maksa enää tasa-arvon toteutumisen takia, niin minun puolesta en halua koko tasa-arvoa sitten. Saavat ottaa sen tasa-arvon pois sitten.
Kommentit (2143)
Kamalaa jos on joskus eksynyt treffeille ihan vääränlaisen miehen kanssa, joka on halunnut tarjota ja olettaa, kun hän tarjoaa niin pakkeja ei heru. Ja mun treffailusta on jo aikaa ja olin silloin nuori ja treffikumppanitkin nuoria, mutta sellainen olo jäi, etten todellakaan haluaisi, että kukaan maksaa mun ostoksia. Näin ollen en jää kellekään mitään velkaa ja voin huoletta tehdä niin kuin haluan.
Noin pitää miesten nykyisin toimia ja naisten siihen sopeutua koska aina on pelotteena naisten mobilisoima #metoo.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoan aina naisille 😍
En koe sitä mitenkään suoritteena tms.
Eihän se muuli rooliaan ymmärrä :)
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas nähdään että naisia ei miellytä mikään.
Mikset ymmärrä että eri naisia miellyttää eri asiat?
Minua miellyttää mies joka maksaa, joku toinen haluaa puolittaa ja joku toinen tarjoutuu itse mielellään maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisessa ketjussa ulístaan siitä, kuinka miehiä on tonnikaupalla enemmän 55-ikävuoteen saakka, byhyy kun ei saa naista.
Täällä nillitetään kahvin maksamisesta ja uhotaan tasa-arvolla.
Naisen saa siis rahalla?
Vai ei saa?
Molempien tulee tietysti olla treffeillä kohteliaita ja hyväkäytöksisiä, ei katso sukupuolta. Töksäyttely on epäkohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Herrasmies ei tuollaista suustaan päästä. Itse en ikinä mennyt toisille deiteille jos mies on aivan pölkkypää/pihi.
Kuuleppas, moderni herrasmies kannattaa tasa-arvoa. Tuollainen hyysääminen on peruja ajalta jolloin naiset olivat holhouksenalaisia ja miehen elättämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.
M29Ihan pieni vinkki. Romanttisessa suhteessa kannattaa jotain miehisiä tapoja säilyttää, jos ei halua että kaikki on tylsää ja neutraalia. Jos toivot naisellista naista, kohtele häntä kuin naisellista naista. Jos toivot miehekästä naista, kohtele häntä noin.
Toki jos koet olevasi alistetussa asemassa, silloin asia on sinulle sen verran tärkeä että varmaankin olet valmis tekemään uhrauksia sosiaalisella rintamalla. (Eli menettämään joitain kiinnostavia naisia mielestäsi hyvän asian vuoksi.)
Sanompahan vaan, vaikka kaikki ei tästä tykkääkään. Totta se silti on.
"Jos toivot naisellista naista, kohtele häntä kuin naisellista naista. Jos toivot miehekästä naista, kohtele häntä noin."
Jos toivot maksullista naista, kohtele häntä noin.
Mielestäsi siis nainen joka maksaa omat kahvinsa, avaa itse ovet joissa kulkee ja kantaa raskaat tavaransa, on maksullinen nainen?
Minulle ei ole ongelma se, että kumpikin maksaa omat ostoksensa. En vain pitäisi tuosta tavasta, jolla mies asiansa esitti. Itselleni muodostui tuosta miehestä aloituksen perusteella hieman junttimainen ja jotenkin naisia halveeraava kuva.
Ja minä siis tosiaan maksoin aina tapailuvaiheessa omat juomani ja ruokani. Nykyään mieheni kanssa maksamme treffi-illalliset vuorotellen.
MMS85 kirjoitti:
Kaksi lesboo kävelee kahvilaan; myyjä kysyy jotta kumpi maksaa?
Todennäköisesti se myyjä kysyy kuitenkin, että pistetäänkö samaan vai erikseen. Näin ainakin minulta on kysytty kun olen jonkun toisen ihmisen kanssa käynyt kahvilassa, oli se toinen sitten nainen tai mies. En tosin ole lesbo, mutta tuskin se myyjä sitä päällepäin kuitenkaan näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tökerö. Eikä kyse ole tasa-arvosta, vaan kohteliaisuudesta. Asiat voi ilmaista tyylikkäämminkin.
No miksi nainen ei sitten voi olla tässä kohtelias? On heikompi sukupuoli tms?
Olisiko vaikka siksi, että mies yrittää tehdä vaikutusta naiseen, eikä toisinpäin.
Kohteliaisuus auttaa yleensä siinä vaikutuksen tekemisessä. 😉 Ihan vaan vinkkinä palsta-ulille
Niin... no miksi pitäisi tehdä vaikutus?
VEihän se enää ole niin että mies saa ja nainen antaa?
Teidän vuoro tehdä vaikutus.
Se, joka pyytää toista treffeille, on yleensä kiinnostunut toisesta ja haluaa tehdä vaikutuksen. Jos ei ole kiinnostunut, niin eihän silloin ole mitään mieltä esittää treffikutsua. Mutta sulla on hyvä periaate, pidä tuo.
Vela -72 kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Kaksi lesboo kävelee kahvilaan; myyjä kysyy jotta kumpi maksaa?
Todennäköisesti se myyjä kysyy kuitenkin, että pistetäänkö samaan vai erikseen. Näin ainakin minulta on kysytty kun olen jonkun toisen ihmisen kanssa käynyt kahvilassa, oli se toinen sitten nainen tai mies. En tosin ole lesbo, mutta tuskin se myyjä sitä päällepäin kuitenkaan näkee.
Tällaiseen asiakaspalveluun on kyennyt ainakin kaikki ne kahvilatyöntekijät, jotka on vastaan osuneet. Kaksi naista keskenään kahvilla kun ei tosiaan vaadi lesboutta ja keskinäistä parisuhdetta...
Olisit vastannut, että en tiennytkään tulleeni tasa-arvoasiatilaisuuteen, mutta voin toki mielelläni maksaa sinunkin osuutesi näin viimeisen tapaamisemme kunniaksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.
M29On ihan peruskohteliaisuutta, että ovesta ensin menevä pitää ovea auki seuraavalle tulijalle. Miksi luulet, että naiset eivät kanna painavia tavaroita?
Tää ovenavaus on joillekin miehille joku maailman kaatava juttu. Pidän toistuvasti itse esim kaupan ovea auki muille, miehillekin. Tuntuu epäkohteliaalta päästää ovesta irti niin, että se tulee juuri takana tulevan naamalle. eri
Joskus ammoin erehdyin avaamaan oven parille naiselle, sain palautetta: "Luuletko sä, että naiset eivät osaa avata ovea itse?!".
Oli aivan pakko todeta, että "Vaikea sanoa avaamisesta, mutta ovesta kulkeminen vaatii harjoittelua".
Menivät sitten mielenosoituksellisesti toisesta ovesta.
No ei siinä, näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä lähtisi pihin naisen kanssa treffeille, kyllä hyviin tapoihin kuuluu että nainen maksaa.
Juuri näin ! Nyt sitä naisten vinkumaa tasa-arvoa on tarjolla ihan koko rahan edestä ja valittavaksi asti, joten ei pitäisi olla mitään valittamista naisilla. Mikä mättää, kun tarvii naisten vänkyttä kokoaika kun ovat nyt vihdoinkin saanet mitä ovat olleet vaillakin ???
Minusta on ihan ok ehdottaa molempien maksavan omat kahvinsa. Mutta juoksisin jo kovaa, koska tuossa viittaus tasa-arvoon on vilahdus shovinismista.
Samanaikaisesti voi kannattaa tasa-arvoa ja olla hurmaava herrasmies. Kumpikin onnistuu tekemättä asiasta isompaa numeroa. Kaikki ei vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tökerö. Eikä kyse ole tasa-arvosta, vaan kohteliaisuudesta. Asiat voi ilmaista tyylikkäämminkin.
No miksi nainen ei sitten voi olla tässä kohtelias? On heikompi sukupuoli tms?
Ihan mielenkiinnosta, mutta millä tavalla toivot naisen olevan tässä asiassa kohtelias ja eivätkö he yleensä ole kohteliaita?
Minusta kuuluu normaaleihin käytöstapoihin, että sekä miehet että naiset pyrkivät ilmaisemaan itseään kohteliaasti. Esimerkiksi treffeillä voi minusta ihan normaalisti ehdottaa, että maksetaan kahvit erikseen, jos niin haluaa. Ei siitä kuitenkaan tarvitse numeroa ja suurta tasa-arvokysymystä tehdä.
Suomalaiset on tassa asiassa melkoisia tolloja. Ei mitaan kaytostapoja, tasa-arvoon vedoten ollaan iloisesti moukkia, vaikka mikaan muu tasa-arvossa ei oikeasti kiinnosta ainakaan miehia kuin se ettei vaan joudu penniakaan maksamaan mistaan.
Kansainvalisesti hyvaan kaytokseen kuuluu etta kutsuja tarjoaa, oli sitten kyseessa treffit tai vaikkapa ystaville laitettu illallinen. Eli jos mies kutsuu treffeille, han valitsee budjettiinsa sopivan paikan ja tarjottavat ja maksaa, asiasta sen suurempaa numeroa tekematta. Nainen kiittaa kauniisti huomaavaisuudesta ja tarjoutuu maksamaan seuraavat. Jos nainen on kutsunut miehen treffeille, niin nainen aivan vastaavasti tarjoaa.
Ihan erikseen on sitten ne kaverien kesken ulkona syomiset, kun yhteisesta paatoksesta piipahdetaan jossain vaikka lounaalla. Siina voi jokainen maksaa omansa, kun kysymyksessa on ihan eri asia. Vaikka eihan suomalaiset tuota tajua vaan jankkaa etta kun kaikki aina maksaa omansa ja en halua olla miehen orja ja miksi muka kaverilounas on eri kuin treffit ja jankutijankuti.....huoh.
Niin... no miksi pitäisi tehdä vaikutus?
VEihän se enää ole niin että mies saa ja nainen antaa?
Teidän vuoro tehdä vaikutus.