Mies kahvitreffeillä: "Nyt kun miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia..... niin molemmat maksaa omansa"
Jäipä paska maku suuhun.
En mahda sille mitään, haluan että mies maksaa vaikka olenkin varoissani. Jos mies ei maksa enää tasa-arvon toteutumisen takia, niin minun puolesta en halua koko tasa-arvoa sitten. Saavat ottaa sen tasa-arvon pois sitten.
Kommentit (2143)
Vierailija kirjoitti:
Onko naisista tullut myös herrasmiehiä siis?
Mä en ainakaan avaa edes ovea kenellekkään koska jokainen osaa itse nyt sen oven avata.
Olisin vähän ihmeissäni jos joku avaisi minulle oven puolestani, loukkaantuisin jopa koska siitä tulisi olo että tarvin apua tai että olen avuton.
M29
Painu nyt oikeasti vit*uun siitä uhriutumasta ja uikuttamasta. Hävettää miehenä lukea sun ulinaas. Vai tarkoittako toi M tossa sun nimimerkissä muunsukupuolista? MIES sä ainakaan ole.
Se joka kutsuu, niin maksaa ellei muuta sovita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa oli perinne siksi koska naiset eivät käyneet ansiotöissä. Jos naiset eivät ole halukkaita luopumaan uuden ajan oikeuksista, miksi miehillä pitäisi olla vanhan ajan valvollisuudet?
"No kun se on vain ihana tapa..."
Hyvä on, mitä miesten kannalta ihania vanhoja tapoja sinä haluat säilyttää? Niihin ei lasketa sitä että olet nainen.
No, minulle käy esim. vallan mainiosti että olen kotona lapsen kanssa aina siihen asti että lapsi on 2v. En kaipaa muutosta niin että miehenkin tulisi olla kotona enemmän aikaa. Olen oikeasti onnellinen että lapset on jo hankittu enkä pääse/joudu kokemaan jotain uutta 6+6+6 järjestelmää jossa olisi pakko mennä aikaisemmin takaisin töihin jotta mies saisi (hyvin monesti) vastentahtoisesti jäädä kotiin.
Hoidan myös oikein mielelläni kotona kokkailut eikä mieheni tarvitse tehdä juuri lainkaan ruokaa (paitsi kun satun joskus olemaan jossain poissa). No, voi silloinkin sitten vaikka hoitaa ruokailun takeawaynä tmv.
Minulle on myös täysin ok olla aina se joka jää sairaan lapsen kanssa kotiin. Käy surku pientä sairastajaa ja mielelläni hoivaan ja hellin. Tähän päivään asti ei ole tullut sellaista tilannetta että töistä olisi suututtu että olen sairaan lapsen kanssa kotona. Mies saa vapaasti mennä töihin kaikkina päivinä.
Tässäpä nyt jotain perinteistä mitä mielelläni pidän naisena omana hoidettavanani.
Aivan niin, se on oikein ja hyvin, koska sinä saat valita. Mutta et varmaan haluaisi, että kaikki naiset pakotettaisiin jäämään kotiin tai hoivaamaan? Sitä se tasa-arvo tarkoittaa, että jokaisella on tasavertainen oikeus valita mitä tekee.
Nykyinen perhevapaamalli on tasa-arvoinen koska siinä ei ketään pakoteta tai painosteta jäämään kotiin, siinä perheet voi itse päättää miten he vapaat käyttävät.
6+6+6 mallissa pakotetaan/painostetaan molemmat vanhemmat jäämään kotiin, se ei ole tasa-arvoinen malli.
Perhevapaat pitäisi olla sellaiset että niitä ei olisi kiintiöity kenellekkään.
Lapsia en tähän maahan tee jos perhevapaisiin tulee kiintiöt.
Vierailija kirjoitti:
Hah hah. Ap on itse yksi niistä miesöyhöttäjistä, jotka täällä palstalla hengaa. Selvä trolli. Ensinnäkin kuka tahansa nainen olisi tarttunut tuohon että treffikumppani sanoo tasa-arvon jo toteutuneen, toiseksi kuka nainen olisi valmis luopumaan tasa-arvosta koska mies maksaa? Siis poislukien missit/maisat ja miehenä joku lätkänpelaaja. Mutta norminaiselle tuollainen ilmoitus itsessään olisi turn off, ei se että kumpikin maksaa omansa kahvilassa. Mutta joo, jatkakaa jankkausta.
Annat nyt olettaa, että tasa-arvo ei olisi jo toteutunut. Missä muodossa lain silmissä naiset kokee epätasa-arvoa miehiä kohtaan Suomessa? Nimeä ihmeessä ne jutut, niin voidaan korjata ne!
Jos et keksi mitään mitä nimetä, niin sittenhän se tasa-arvo on jo toteutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en asu Suomessa. En tajua sitä että naiset alistuvat kynnysmatoiksi siellä näissä maksuasioissa. Kaikki maksetaan puoliksi ja lisäksi nainen siivoaa kodin työnsä ohessa ja tekee paljon muutakin. Miehillä nykyisin Suomessa kissanpäivät? Silti nainen saa keskimäärin vähemmän palkkaa kuin. mies. Reilulta kuulostaa jee jee!
Ja kuvitella että miehet SILTI valittaa.
Kuka valittaa, kuka ei. Palkkavertailu sukupuolen takia on harhaanjohtava, jos sivuutetaan erilaiset työt, työntekijän ikä ja asuinpaikka.
Sitähän nämä tasa-arvosta motkottavat miehet haluavat AP. Että luopuisit siitä tasa-arvosta ja pyrkisit hellan ja nyrkin väliin.
Eihän kohteliaisuudella tai kahvin tarjoamisella edes ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Keskenään tasa-arvoiset ihmiset voivat tarjota toisilleen kahvin, lounaan, oluen, leffalipun, ikkunanpesun..
Kyllähän monesti ihmiset tarjoavat ystävilleenkin. Ei niissä tilanteissa ystävien välinen suhde muutu tarjoamisen ajaksi.
Itse olen huomannut, että naista alistamaan pyrkivät miehet ahdistuvat tasa-arvosta ja metoosta ja heittävät naisille tuommoisia kommentteja mitä AP on päässyt kuulemaan.
AP:lle jäi paha maku suuhun eikä seuraavat treffit enää kiinnosta, ja hyvä niin. Hän on vapaa etsimään patempaa miestä. Hyvä mies ei käyttäydy tylysti tasa-arvon nimissä.
Mua on naurattanut, kun aina välillä joku 5-10 vuotta vanhempi mies on kysynyt minua, nuorempaa, köyhää opiskelijaa ulos. Itse ollut jo työelämässä. Osa olettaa sitten että kaikki menee 50/50, koska tasa-arvo.
Mitä helvettiä, jos et halua maksaa, muttet myöskään elää opiskelijabudjetilla, NIIN KYSY IKÄISIÄSI, työssäkäyviä naisia ulos. Älä köyhempiä, nuoria opiskelijoita. Miksi helvetissä minä haluaisin joutua taloudelliseen ahdinkoon, että voisin deittailla vanhempaa miestä? Aika kovat luulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.
M29Ihan pieni vinkki. Romanttisessa suhteessa kannattaa jotain miehisiä tapoja säilyttää, jos ei halua että kaikki on tylsää ja neutraalia. Jos toivot naisellista naista, kohtele häntä kuin naisellista naista.
Sanompahan vaan, vaikka kaikki ei tästä tykkääkään. Totta se silti on.
Tämä on enemmän kuin totta. Olen monesti törmännyt esim. Tinderissä miehiin, jotka ennen tapaamista viesteissä kertovat pitävänsä naisellisista naisista. Se on siis minulle vain plussaa, koska olen olevani ns perinteisen naisellinen nainen. Noh, näiden miesten käytös tapailuvaiheessa onkin ollut sitten jotain ihan muuta. En kerro sen enempää esimerkkejä, etten turhaan provosoi mutta ihan yleisellä tasolla voisi ajatella, että naisellista naista arvostava mies näyttäisi sen herrasmiesmäisellä käytöksellä. Turha sitten ihmetellä ja valittaa, ettei "Suomesta löydy naisellisia naisia", kun itse ajaa omalla tökeröllä käytöksellä heidät karkuun.
Hahah joo ei. Kyllä mies maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.
M29On ihan peruskohteliaisuutta, että ovesta ensin menevä pitää ovea auki seuraavalle tulijalle. Miksi luulet, että naiset eivät kanna painavia tavaroita?
Tää ovenavaus on joillekin miehille joku maailman kaatava juttu. Pidän toistuvasti itse esim kaupan ovea auki muille, miehillekin. Tuntuu epäkohteliaalta päästää ovesta irti niin, että se tulee juuri takana tulevan naamalle. eri
Minä olen tosi monta kertaa avannut naiselle ovea sellaisessa talossa jossa on tuulikaappi. Naiset ovat kiittäneet ja painelleet toisesta ovesta yksin sisään. Tätä naiset palstalla puolustelivat siten, että naiset aavistivat että mies aikoo saada jotain palveluksia oven avaamisellaan.
Olin viime kesän pitkästä aikaa Suomessa ulkomaalaisen mieheni kanssa, joka ei ollut aiemmin käynyt Suomessa lyhyttä Lappi-lomaa lukuun ottamatta. Oli hänellä kyllä ihmettelemistä, kun seurasi suomalaista arkielämää. Esim. Prisman parkkipaikalla ihmetteli, miten monet miehet jäivät autoon näpertämään kännyköitään kun vaimo mukeloiden kanssa hoiti kärryt täyteen ruokaostoksia. Hänellä jäi suomalaisista miehistä kuva, että kylläpä nämä kohtelevat naisia huonosti ja mietti, miten ihmeessä suomalaiset naiset alistuvat tuohon että hoitavat sekä kotityöt että ansiotyöt.
Vierailija kirjoitti:
Mua on naurattanut, kun aina välillä joku 5-10 vuotta vanhempi mies on kysynyt minua, nuorempaa, köyhää opiskelijaa ulos. Itse ollut jo työelämässä. Osa olettaa sitten että kaikki menee 50/50, koska tasa-arvo.
Mitä helvettiä, jos et halua maksaa, muttet myöskään elää opiskelijabudjetilla, NIIN KYSY IKÄISIÄSI, työssäkäyviä naisia ulos. Älä köyhempiä, nuoria opiskelijoita. Miksi helvetissä minä haluaisin joutua taloudelliseen ahdinkoon, että voisin deittailla vanhempaa miestä? Aika kovat luulot.
Niinpä, tämän takia teen aina etukäteen selväksi että tietävät mitä en hyväksy joten turha edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Piheys se on mikä pistää sanomaan näitä juttuja. Suomalainen mies on tunnettu saituruudesta ja tekosyistä ettei tarvitsisi maksaa. Tai jos maksaa, siitä muistutetaan vielä vuosienkin jälkeen.
Osittain kyllä sama mieltä. Hämmästyttävän moni laskee pennejään. Pätee kyllä naisiinkin
mies51v
Jos mä satun jonkun kutsumaan kahvitreffeille, niin kyllä lähden siitä, että minä maksan. Olipa kahviseura sitten naisystäväehdokas tai vaikka miespuolinen sukulainen. Reilua on, että kutsuja maksaa. Toki sen verran olen joustava, etten jää jänkkäämään, jos toinen haluaa maksaa omansa tai molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Tökerö. Eikä kyse ole tasa-arvosta, vaan kohteliaisuudesta. Asiat voi ilmaista tyylikkäämminkin.
No miksi nainen ei sitten voi olla tässä kohtelias? On heikompi sukupuoli tms?
Vierailija kirjoitti:
Jos mä satun jonkun kutsumaan kahvitreffeille, niin kyllä lähden siitä, että minä maksan. Olipa kahviseura sitten naisystäväehdokas tai vaikka miespuolinen sukulainen. Reilua on, että kutsuja maksaa. Toki sen verran olen joustava, etten jää jänkkäämään, jos toinen haluaa maksaa omansa tai molemmat.
Tässä on musta aito herrasmiehen asenne. Sillä tarkoitan normaaleja hyviä käytöstapoja, joiden perimmäisenä ideana on, että kaikille jää hyvä mieli, eikä luoda tarpeetonta draamaa pikkuasiasta.
Palstaa kun seuraa, ihmettelee miten tämmöinen ihan tavallinen hyvä käytös tuntuu monista niiin kovin vieraalta. Onko suurin osa keskustelijoista jotain kolmetoistavuotiaita, jotka ei ole vielä oppineet käyttäytymään?
Tässä taas nähdään että naisia ei miellytä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tökerö. Eikä kyse ole tasa-arvosta, vaan kohteliaisuudesta. Asiat voi ilmaista tyylikkäämminkin.
No miksi nainen ei sitten voi olla tässä kohtelias? On heikompi sukupuoli tms?
Olisiko vaikka siksi, että mies yrittää tehdä vaikutusta naiseen, eikä toisinpäin.
Kohteliaisuus auttaa yleensä siinä vaikutuksen tekemisessä. 😉 Ihan vaan vinkkinä palsta-ulille
Mä oon kyllä huomannut, kuinka epäkohteliaita miehet on. Naiset auttaa vanhuksia, lastenvaunujen kanssa liikkuvia ja vieraita lapsia, mutta miehet pitää huolta enintään itsestään.
Näin ulkosuomalaisena jotenkin hämmentää suomalaisten tyypillinen "jokainen maksaa sit ite" - tyyppinen ajattelu. Tai ehkä se on ok, jos ollaan pa opiskelijoita mutta normaaleille työssä käyville tuntuu vähän oudolta. Miksi tehdä maksamisesta niin suuria päätelmiä ja olettaa sen symboloivan jotain valta-asemaa, etenkin kun kyse on pikkusummista.
Esimerkiksi tapasin pari viikkoa sitten ostoskeskuksessa ystäväni, joka oli kahden ystävänsä kanssa liikenteessä. Jäätiin porukalla hetkeksi juttelemaan ja sitten siirryttiin läheiseen kahvilaan. Maksoin laskun (pari lattea, cappuccino, tee) Suomen rahassa noin 20€. Ystävät ja hänen ystävänsä (en ollut tavannut heitä aiemmin) kiittivät iloisesti ja se siitä. Itse olen ollut monesti tilanteissa, joissa oma laskuni on vastaavasti kuitattu ystävien, tuttujen tai tutun tuttujen toimesta. Ymmärrän, ettei tuo malli ihan sellaisenaan varmaan sovi Suomeen mutta ehkä tuosta hampaat irvessä "maksetaan erikseen" asenteesta voisi vähän höllentää.