Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kahvitreffeillä: "Nyt kun miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia..... niin molemmat maksaa omansa"

Vierailija
12.12.2019 |

Jäipä paska maku suuhun.

En mahda sille mitään, haluan että mies maksaa vaikka olenkin varoissani. Jos mies ei maksa enää tasa-arvon toteutumisen takia, niin minun puolesta en halua koko tasa-arvoa sitten. Saavat ottaa sen tasa-arvon pois sitten.

Kommentit (2143)

Vierailija
61/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.

M29

Mulla taas miesystävä, jonka kanssa saa vääntää, kun ei haluaisi mun tekevän mitään raskasta. Nytkin mies rakentaa jotain ja kun sanoin haluavani auttaa, niin sanoi ettei halua mun tekevön mitään raskasta, että voin leikkiä työnjohtajaa. Meni lievästi tunteisiin, kun kuitenkin olen putkiasentaja ammatiltani ja ollut raksoilla töissä.

N28

Vierailija
62/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisista tullut myös herrasmiehiä siis?

Mä en ainakaan avaa edes ovea kenellekkään koska jokainen osaa itse nyt sen oven avata.

Olisin vähän ihmeissäni jos joku avaisi minulle oven puolestani, loukkaantuisin jopa koska siitä tulisi olo että tarvin apua tai että olen avuton.

M29

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun syntyvyys romahtaa tässä maassa??

Vierailija
64/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vain kysyä toiselta että saanko tarjota? Siihen voi sitten vastata oman mielensä mukaan että kiitos kyllä, tai että maksan mieluummin itse.

Vierailija
65/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa ekoilla treffeillä, myöhemmin yhteisen sopimuksen mukaan.

T. M44

Mieluummin päinvastoin melkein? Koska ekoilla treffeillä ei ole taetta jatkosta, joten molemmat voisi myös maksaa omansa. Jos jatkoa tulee, niin sitten toiselle voi tarjoilla enemmän. Puolin ja toisin.

Kerro tuo perustelu niillä treffeillä, niin jatkoa ei tule. :D

Vierailija
66/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa ekoilla treffeillä, myöhemmin yhteisen sopimuksen mukaan.

T. M44

Mieluummin päinvastoin melkein? Koska ekoilla treffeillä ei ole taetta jatkosta, joten molemmat voisi myös maksaa omansa. Jos jatkoa tulee, niin sitten toiselle voi tarjoilla enemmän. Puolin ja toisin.

Kerro tuo perustelu niillä treffeillä, niin jatkoa ei tule. :D

Vierailija
67/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvossa jokainen hoitaa omat asiansa itse, en minä halua enään olla alistetussa asemassa että joutuisin maksamaan kahvit, avaamaan ovet tai vaikka kantamaan painavia tavaroita.

M29

hihihihihihi...mies???

Vierailija
68/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset nykyään melkein loukkaantuvat jos yrittää tarjota heille esim juoman. Siksi en itsekään enää tarjoa. Vaikka kyseessä on pelkkä kohteliaisuus ja yritetään olla herrasmiehiä, nykynaiset luovat päässään kaikenlaisia kuvitelmia että mies yrittää saada naisen olemaan velkaa jotenkin jne.

Jos treffit sujuvat hyvin, on epäolennaista kuka maksaa. Se ettei naiset halua jäädä "velkaa" indikoi sitä ettei kiinnostusta jatkoon juuri ole.

Vierailija
69/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli hyvä kuulla heti alkuun. Tuollainen mies ei pesetä vaimolla pyykkejään tai odota, että vaimo suunnittelee ruuat, käy kaupassa, valmistaa ne ja siivoaa jäljet.

Melko 50-luvun utopiaa ! Kun eihän ne tee edes niitäKÄÄN nykyään.  Suomalaisen miehen elämän parista suurimmasta virheestä toinen on se, että erehtyy menemään naimisiin nykynaisen kanssa. Ja toinen liittyy siihen mitä tapahtuu sen ensimmäisen virheen jälkeen.

Vierailija
70/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa oli perinne siksi koska naiset eivät käyneet ansiotöissä. Jos naiset eivät ole halukkaita luopumaan uuden ajan oikeuksista, miksi miehillä pitäisi olla vanhan ajan valvollisuudet?

"No kun se on vain ihana tapa..."

Hyvä on, mitä miesten kannalta ihania vanhoja tapoja sinä haluat säilyttää? Niihin ei lasketa sitä että olet nainen.

No, minulle käy esim. vallan mainiosti että olen kotona lapsen kanssa aina siihen asti että lapsi on 2v. En kaipaa muutosta niin että miehenkin tulisi olla kotona enemmän aikaa. Olen oikeasti onnellinen että lapset on jo hankittu enkä pääse/joudu kokemaan jotain uutta 6+6+6 järjestelmää jossa olisi pakko mennä aikaisemmin takaisin töihin jotta mies saisi (hyvin monesti) vastentahtoisesti jäädä kotiin. 

Hoidan myös oikein mielelläni kotona kokkailut eikä mieheni tarvitse tehdä juuri lainkaan ruokaa (paitsi kun satun joskus olemaan jossain poissa). No, voi silloinkin sitten vaikka hoitaa ruokailun takeawaynä tmv. 

Minulle on myös täysin ok olla aina se joka jää sairaan lapsen kanssa kotiin. Käy surku pientä sairastajaa ja mielelläni hoivaan ja hellin. Tähän päivään asti ei ole tullut sellaista tilannetta että töistä olisi suututtu että olen sairaan lapsen kanssa kotona. Mies saa vapaasti mennä töihin kaikkina päivinä. 

Tässäpä nyt jotain perinteistä mitä mielelläni pidän naisena omana hoidettavanani.

Vierailija
71/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies maksaa oli perinne siksi koska naiset eivät käyneet ansiotöissä. Jos naiset eivät ole halukkaita luopumaan uuden ajan oikeuksista, miksi miehillä pitäisi olla vanhan ajan valvollisuudet?

"No kun se on vain ihana tapa..."

Hyvä on, mitä miesten kannalta ihania vanhoja tapoja sinä haluat säilyttää? Niihin ei lasketa sitä että olet nainen.

No, minulle käy esim. vallan mainiosti että olen kotona lapsen kanssa aina siihen asti että lapsi on 2v. En kaipaa muutosta niin että miehenkin tulisi olla kotona enemmän aikaa. Olen oikeasti onnellinen että lapset on jo hankittu enkä pääse/joudu kokemaan jotain uutta 6+6+6 järjestelmää jossa olisi pakko mennä aikaisemmin takaisin töihin jotta mies saisi (hyvin monesti) vastentahtoisesti jäädä kotiin. 

Hoidan myös oikein mielelläni kotona kokkailut eikä mieheni tarvitse tehdä juuri lainkaan ruokaa (paitsi kun satun joskus olemaan jossain poissa). No, voi silloinkin sitten vaikka hoitaa ruokailun takeawaynä tmv. 

Minulle on myös täysin ok olla aina se joka jää sairaan lapsen kanssa kotiin. Käy surku pientä sairastajaa ja mielelläni hoivaan ja hellin. Tähän päivään asti ei ole tullut sellaista tilannetta että töistä olisi suututtu että olen sairaan lapsen kanssa kotona. Mies saa vapaasti mennä töihin kaikkina päivinä. 

Tässäpä nyt jotain perinteistä mitä mielelläni pidän naisena omana hoidettavanani.

Aivan niin, se on oikein ja hyvin, koska sinä saat valita. Mutta et varmaan haluaisi, että kaikki naiset pakotettaisiin jäämään kotiin tai hoivaamaan? Sitä se tasa-arvo tarkoittaa, että jokaisella on tasavertainen oikeus valita mitä tekee.

Vierailija
72/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina käyttänyt (näin miehenä) seuraavaa taktiikkaa. Kysyn aina naiselta että "sopiiko jos maksan?". Nainen saa sitten itse päättää että miten menetellään ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Tämä on kohtelias menettelytapa. Sanoisin ettei treffit ole kovin hyvin sujuneet jos jompikumpi päätyy tuntemaan mielipahaa muutaman euron tarjoomusten takia. Toki naisenakin on kohteliasta tarjoutua ainakin oma osansa maksamaan varsinkin jos on kyse esim. Kalliimmasta ateriasta ja ei ole aikomustakaan nähdä tyyppiä toista kertaa.

Vierailija
73/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan aina naisille 😍

En koe sitä mitenkään suoritteena tms.

Vierailija
74/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kyllä sopii, että molemmat maksaa omansa, mutta kyseisen miehen tapa ilmaista asiat on omituinen. Olisin varmaan tokaissut, että ihanaa tavata mies, joka on valmis käyttämään puolet vanhempainvapaista!

Minulle pari naista treffeillä todnenut liki samat sanat. Toinen tosin totesi, että tasa-arvon puitteissa hän voi maksaa. 

Vierailija
75/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en asu Suomessa. En tajua sitä että naiset alistuvat kynnysmatoiksi siellä näissä maksuasioissa. Kaikki maksetaan puoliksi ja lisäksi nainen siivoaa kodin työnsä ohessa ja tekee paljon muutakin. Miehillä nykyisin Suomessa kissanpäivät? Silti nainen saa keskimäärin vähemmän palkkaa kuin. mies. Reilulta kuulostaa jee jee!

Ja kuvitella että miehet SILTI valittaa.

Vierailija
76/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan niin, se on oikein ja hyvin, koska sinä saat valita. Mutta et varmaan haluaisi, että kaikki naiset pakotettaisiin jäämään kotiin tai hoivaamaan? Sitä se tasa-arvo tarkoittaa, että jokaisella on tasavertainen oikeus valita mitä tekee.

Joten vertautuu hyvin kahvikupposen maksamiseen treffeillä? Mikä oli ongelma?

Vierailija
77/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Nykyfemit huutelee kaikkea ilkeää miehille, jotka yrittää tehdä mitään naisen puolesta. Sitten kun miehet ei enää tee mitään, ne samat ämmät huutaa että miehet ei tee mitään. Eli jonkun pitäisi todellakin rakentaa aita jonka ulkopuolelle nämä kyseiset henkilöt jäävät.

Mistä tiedät ,että kyseessä on samat henkilöt?

Vierailija
78/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko naisista tullut myös herrasmiehiä siis?

Mä en ainakaan avaa edes ovea kenellekkään koska jokainen osaa itse nyt sen oven avata.

Olisin vähän ihmeissäni jos joku avaisi minulle oven puolestani, loukkaantuisin jopa koska siitä tulisi olo että tarvin apua tai että olen avuton.

M29

Se avaa oven joka menee ensin ja pitää ovea muille auki. Ei tuosta tarvitse tehdä isoa asiaa.

Kahville mentäessä kutsuja maksaa, sekin on niin yksinkertaista. Ei tarvitse sekoittaa sukupuolia tuohon.

M44

Vierailija
79/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah. Ap on itse yksi niistä miesöyhöttäjistä, jotka täällä palstalla hengaa. Selvä trolli. Ensinnäkin kuka tahansa nainen olisi tarttunut tuohon että treffikumppani sanoo tasa-arvon jo toteutuneen, toiseksi kuka nainen olisi valmis luopumaan tasa-arvosta koska mies maksaa? Siis poislukien missit/maisat ja miehenä joku lätkänpelaaja. Mutta norminaiselle tuollainen ilmoitus itsessään olisi turn off, ei se että kumpikin maksaa omansa kahvilassa. Mutta joo, jatkakaa jankkausta. 

Vierailija
80/2143 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheys se on mikä pistää sanomaan näitä juttuja. Suomalainen mies on tunnettu saituruudesta ja tekosyistä ettei tarvitsisi maksaa. Tai jos maksaa, siitä muistutetaan vielä vuosienkin jälkeen.