Pikkulasten kiroilu julkisilla paikoilla, hitto että kävi sääliksi. Millaiset vanhemmat?
Käväisin uimahallissa, ja käytävältä raikasi kun muutama eka tai tokaluokkalainen huusivat vi%%tu sitä ja saa%%na tätä n. 50 kertaa muutaman minuutin aikana kun leikkivät suihkutiloissa. Kyllä käy sääliksi millaiset vanhemmat on antaneet tuon esimerkin noillekin. Kuulostaa ihan järkyttävältä kun tuon ikäiset puhuu kuin merimiehet.
Kommentit (18)
Itse en ainakaan kiroillut sen ikäisenä ollenkaan. Vanhemmat opettivat johdonmukaisesti, että kiroilu on typerää ja uskoin.
Miksi tämä ei toimi noille sitten?
Työssäkäyvät vanhemmat joidenka lapset ovat päiväkodissa ja imevät kaikki vaikutteet kasvukumppaneilta.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan kiroillut sen ikäisenä ollenkaan. Vanhemmat opettivat johdonmukaisesti, että kiroilu on typerää ja uskoin.
Miksi tämä ei toimi noille sitten?
Eivät halua tulla kiusatuksi, huono itsetunto.
Minua ärsyttää lähinnä se ainainen vitun hokeminen. Tässä maassa on paljon komeampiakin kirosanoja, kuten: Perkele! Saatana! ja Helvetti!
Ne ovat oppineet kun joka joulu lokki-asuiselta minimalistiäidiltä pääsee vi*tu kun mummo tuo tonttumukeja.
Kyllä muakin niin ärsyttää, että toinen lapsistamme on alkanut kiroilla. Yhtä ainutta kirosanaa ei ole kotonaan kuullut, mutta kaveriltaan on oppinut kaikki mahdolliset. Ollaan puhuttu, ettei kirosanoja hokisi ja hieman on uutuudenviehätys karissut, mutta vielä saattaa varsinkin kavereiden seurassa kiroilla.
Minäkin aina kuullessani muiden lasten kiroilevan oletan, että vanhemmilta on malli tullut. Yritän nyt oppia tästä pois.
Sanoin kerran, että voitteko vittu olla kiroilematta niin saatanan paljon? Taisivat ymmärtää. Menivät ainakin hiljaiseksi.
Se on myös todella iso ongelma kun pojat sanovat naisille rivouksia ja käyttävät naisista sanoja joita ei todellakaan pitäisi niin kyllä niitä kakaroita pitäisi opettaa ja kyllä niillä taitaa olla todella huono kasvatus ja kaveripiiri ja sitten on vielä sekin että kun ne kasvavat niin mitenkähän käyttäytyvät ja turvakoteja ainakin tarvitaan ja paljon
Minun lapseni eivät kiroile. Siis kotona.
Mitä minä voin tehdä, jos he kiroilevat jossain muualla?
Eräs Keski-ikäinen miesopettaja kyllästyi luokassa tyttöjen vitttujen käyttöön. Sanoi, että ”jos olisin nuorempi, pyytäisin näyttää.” Loppui muuten kiroilu siihen. Ja tytöt tekivät valituksen.... on se kumma kun ojentaakaan heitä ei saisi.
Juujuu, vanhempien vika on. Koulussa ja kavereiltahan ei opi mitään. Saati netistä, youtube-videoista, peleistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Eräs Keski-ikäinen miesopettaja kyllästyi luokassa tyttöjen vitttujen käyttöön. Sanoi, että ”jos olisin nuorempi, pyytäisin näyttää.” Loppui muuten kiroilu siihen. Ja tytöt tekivät valituksen.... on se kumma kun ojentaakaan heitä ei saisi.
Mulla tehosi, kun totesin että siitä puhe mistä puute, ymmärrän, mutta keskitytään nyt asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa tuo oli ihan normaalia, että esitettiin kovista kiroilemalla kavereiden kanssa, mutta kotona ei kiroiltu koska oli kiellettyä. Tupakka oli kiellettyä, joyen olihan se pakko kokeilla ja jäädä koukkuun..
Kielletty aina kiehtoo lapsia.
Yleensä menee niin päin, mun miehen perhe kiroilee kuin merimiehet, mutta mieheni ei ole kiroillut ikinä, koska se kuulostaa tyhmältä. Isänsä poltti tupakkaa, mies ei siihen ole ikinä koskenut vaikka oli sallittua.
Ei ne kotiolot aina tarkoita mitä kuvitellaan.
Eli hamppu kannattaa siis laillistaa?
Mun lapsuudessa tuo oli ihan normaalia, että esitettiin kovista kiroilemalla kavereiden kanssa, mutta kotona ei kiroiltu koska oli kiellettyä. Tupakka oli kiellettyä, joyen olihan se pakko kokeilla ja jäädä koukkuun..
Kielletty aina kiehtoo lapsia.
Yleensä menee niin päin, mun miehen perhe kiroilee kuin merimiehet, mutta mieheni ei ole kiroillut ikinä, koska se kuulostaa tyhmältä. Isänsä poltti tupakkaa, mies ei siihen ole ikinä koskenut vaikka oli sallittua.
Ei ne kotiolot aina tarkoita mitä kuvitellaan.