Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raisa Räsäsen tapauksessa epäilty "roteva ja häiriintynyt" nelikymppinen naisepäilty on löytynyt!

Vierailija
11.12.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-n-rikospaikka-krp-lla-on-epailt…

Lisää tietoa tuolla. Tyyppi asuu Pirkanmaalla, on 60 v, eikä ole koskaan ilmoittautunut poliisille. Miksi ihmeessä ei, jos on syytön?

Kommentit (1165)

Vierailija
921/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tuosta kännykästä sijaintitieto Armonkalliolta vai mikä juttu tuo oli?

Moni tässä ketjussa on kommentoinut, miten kännykkä on paikannettu Armonlaaksoon.

Kommentoitu on, mutta mistään uutisesta tätä tietoa ei löydy. Linkittäköön se, joka löytää. Taitaa olla taas pelkkä keskustelupalstan ”tieto”.

Vierailija
922/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä mulle alapeukku???Olen varmaan teitä aika paljon vanhempi,muistan hyvin tuon Raisan katoamisen,kun tosiaan tytär on samaa ikää.

Valitettavasti vaan en itse ole silminnäkijä kun en ollut keskustassa silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan yhden kohdan.Raisalla oli kaksi kotia ja hän oli yhtä lailla isän kuin äidin luona.

Raisan oli sanonut äidilleen menevänsä yöksi isälleen,isänsä muuten asui Armonkalliolla.

Siten äiti ei häntä yöksi odottanut ja isä oli taas olettanut,että Raisa on sit kuitenkin mennyt äidille tai jollekin kaverilleen.Oli aamulla soittanut ex-vaimolleen ja sitten olivatkin jo järkyttyneet kun tytär ei ollut tullut kummallekaan.

Isänsä antoi haastattelun,tyttären katoaminen varmaan musersi hänet täydellisesti koska isä kaiken lisäksi oli liikuntavammainen.

Hän sairasti jotain rappeuttavaa tautia,en muista mitä.Asun itse Tampereella,tunsin Raisan isän ulkonäöltään.Näin hänet usein kaupungilla kun sisukkaasti käveli eteenpäin.Muistaakseni oli työelämässä vielä silloin.

Enhän häntä muuten tuntenut mutta haastattelun jälkeen kun oli kuva hänestä,tajusin,että on sama henkilö,jota näin kaupungilla.

Nyt ei ole aikoihin enää näkynyt.En tiedä,onko poisnukkunut saamatta koskaan tietää tyttärensä kohtaloa.

Kerron tämän siksi,kun täällä kirjoitetaan että kotona ei huolestuttu.

Isä asui/asuu Petsamossa, ei Armonkalliolla. Mistä tieto, että Raisaa ei odotettu (kumpaankaan) kotiin yöksi?

Raisasta kyllä huolestuttiin miltei heti, asia on täälläkin jo selitetty.

Vierailija
924/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että Raisa oli urheilullinen,hän pelasi joko lento-tai koripalloa,en muista kumpaa.

Kyllä kai urheilullinenkin ihminen voi joskus irrotella.

Sitä vaan ihmettelin,että pääsi niin helposti raflaan.En ole mikään kukkahattutäti,mutta onhan kyseessä kuitenkin noin nuori tyttö.Mutta vaatteet tekevät paljon.

Oma tyttäreni on vuoden Raisaa nuorempi ja tunsivat kaupungilla jotenkin toisensa.Eivät olleet kavereita.

Surullista,että Raisa ei saanut tulevaisuutta.Omallani on rehti puoliso ja kuusi lasta.

Joku roisto repi Raisan elämän,mutta vanhemmat olivat huolissaan ja etsivät apua.Äiti ei antanut kasvojaan julkisuuteen mutta isä antoi.Ehkä juuri siksi kun hänet kaupungilla monet varmaan muistivat.

Ehkä toivoi että ihmiset voisivat tulla suoraan hänelle puhumaan,jos jotain tietävät tai muutenkin lohduttamaan.

Raisan äiti on nimenomaan ollut paljonkin julkisuudessa.

Vierailija
925/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaan yhden kohdan.Raisalla oli kaksi kotia ja hän oli yhtä lailla isän kuin äidin luona.

Raisan oli sanonut äidilleen menevänsä yöksi isälleen,isänsä muuten asui Armonkalliolla.

Siten äiti ei häntä yöksi odottanut ja isä oli taas olettanut,että Raisa on sit kuitenkin mennyt äidille tai jollekin kaverilleen.Oli aamulla soittanut ex-vaimolleen ja sitten olivatkin jo järkyttyneet kun tytär ei ollut tullut kummallekaan.

Isänsä antoi haastattelun,tyttären katoaminen varmaan musersi hänet täydellisesti koska isä kaiken lisäksi oli liikuntavammainen.

Hän sairasti jotain rappeuttavaa tautia,en muista mitä.Asun itse Tampereella,tunsin Raisan isän ulkonäöltään.Näin hänet usein kaupungilla kun sisukkaasti käveli eteenpäin.Muistaakseni oli työelämässä vielä silloin.

Enhän häntä muuten tuntenut mutta haastattelun jälkeen kun oli kuva hänestä,tajusin,että on sama henkilö,jota näin kaupungilla.

Nyt ei ole aikoihin enää näkynyt.En tiedä,onko poisnukkunut saamatta koskaan tietää tyttärensä kohtaloa.

Kerron tämän siksi,kun täällä kirjoitetaan että kotona ei huolestuttu.

Ei muuten asunut Armonkalliolla. Miksi pitää kertoa tällaisia perättömiä asioita?

Vierailija
926/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on siis Armonkallio-niminen alue.Kirjoitan tähän nyt vielä kolmannen lisäyksen.

Olen 99.prossasen varma että Raisan isä asui just Armonkalliolla.On ollut varmaan menossa sinne kun on yhyttänyt vainoajansa.

Heti kun kuulin,että oli kyse Armonkalliosta,muistin sen isän haastattelusta.

Nähtävästi hän ei ole enää keskuudessamme,ja liekö sitten äitikään,kun eivät ole maininneet tuota poliiseille nyt uuden havainnon takia.Siitähän vois lähteä kerä purkautumaan.

Raisan isä asui Petsamossa, siihen on vielä useampi kilometri matkaa Armonkalliolta, mutta sitä kautta sinne pääsee kyllä.

Vierailija
927/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on siis Armonkallio-niminen alue.Kirjoitan tähän nyt vielä kolmannen lisäyksen.

Olen 99.prossasen varma että Raisan isä asui just Armonkalliolla.On ollut varmaan menossa sinne kun on yhyttänyt vainoajansa.

Heti kun kuulin,että oli kyse Armonkalliosta,muistin sen isän haastattelusta.

Nähtävästi hän ei ole enää keskuudessamme,ja liekö sitten äitikään,kun eivät ole maininneet tuota poliiseille nyt uuden havainnon takia.Siitähän vois lähteä kerä purkautumaan.

No se ei ole mikään mielipide- tai todennäköisyyskysymys, missä Raisan isä asui. Älä levitä tänne väärää tietoa.

Vierailija
928/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuollainen tieto kännykän paikantamisesta Armonkallioon annettu oikeasti tiedoksi julkisuudessa?

Tuo huuto Armonkalliossa voi johtua joko siitä, että

a) joku pakotetaan väkivalloin jonnekin

b) jollekin tehdään väkivalloin jotain

c) joku loukkaantuu, putoaa tms.

Ei ole kerrottu kännykän paikannustietoja.

Vierailija
929/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtv.fi/sarja/rikospaikka-33001037002/liittyyko-naisen-huuto…

Video, jossa rikostutkija selittää Armonkallion paikkaa ja mistä huudot kuului

Vierailija
930/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että tällaiseenkin ketjuun pitää ihmisten tulla selittämään "99% faktana" jotain ihan puuta heinää koskien esimerkiksi Raisan isän asuinpaikkaa. Oikeasti. Spekuloinnit ja arvailut tapahtumien kulusta on täysin ok, mutta se, että jollain tulee mieleenkin levittää ihan väärää tietoa vaikka Raisan vanhemmista...

Vierailija
931/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa, että tällaiseenkin ketjuun pitää ihmisten tulla selittämään "99% faktana" jotain ihan puuta heinää koskien esimerkiksi Raisan isän asuinpaikkaa. Oikeasti. Spekuloinnit ja arvailut tapahtumien kulusta on täysin ok, mutta se, että jollain tulee mieleenkin levittää ihan väärää tietoa vaikka Raisan vanhemmista...

Kyllä, todella valitettavaa. Omaiset nyt varmaan näitä eivät käy lukemassa, mutta yleisestikin on vähän arveluttavaa puhua täällä heidän yksityisasioistaan varsinkin, kun heille on sattunut varmaankin pahin mahdollinen tragedia, mutta toisaalta on ymmärrettävää, että katoaminen ihmisiä puhuttaa ja toki itseänikin se suunnattomasti kiinnostaa. Suurin osa varmasti toivoo kaikesta sydämestään, että Raisan kohtalo ratkeaisi, mutta osa ei näytä yhtään käsittävän, ettei sitä ratkaista keskustelupalstalla. Kyllä sitä kuitenkin toivoisi, että keskustelu voisi edes jotenkin pysyä asiallisena ilman tahallista trollausta tai omien kuvitelmien levittelyä muka faktoina.

Vierailija
932/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, ettei tuota rotevaa naista ole löytynyt. Ihan varmasti joku Tampereelta muistaisi hänet. Tämä nainen tietysti linkittyy noihin armonkallion kohtalokkaisiin kirkaisuihin. Olisi epätodennäköistä, että museoauto liittyisi vielä noiden tapahtumien jälkeen tähän kokonaisuuteen. Motiivi kyllä sitten mietityttää. Ellei tosiaan nainen ollut harhainen ja syyllistynyt henkirikokseen.

Toinen mediassa kerrottu asia on, että R halusi poikaystävänsä luokse toiselle paikkakunnalle jo illan aikana. Taskussaan 4.5 euron suuruinen rahasumma. Mikä tuon 20 markan tarkoitus oli? Päästä jonnekin sillä? Ehkä jopa tuota sekavan ja rotevan naisen skenaariotakin todennäköisempää olisi, että R hyppäsi kohtalokkain seurauksin väärään autoon. Myös mediassa on puhuttu skandinaavisen näköisestä miehestä, joka ohjasi naista puolipakolla vahvanmalliseen autoon. Ja silminnäkijähavaintoja samantyyppisestä tapauksesta Hervantajärven suunnalla. Jossain silminnäkijähavainnoissa on taas puhuttu turkkilaisen näköisestä miehestä. Jos on totta, että R on mennyt kesälläkin vieraaseen autoon, niin tämäntyyppisen tapahtumasarjan todennäköisyys kasvaa.

Läheisimmillä ihmisillä on ilmeisesti alibit. Oikeastihan moni noista tapahtumista ennen puolta yötä on vain lähemmin tuntemien ihmisten ja silminnäköijöiden havaintojen varassa. Moniko pukeutui noihin aikoihin tuolla tavalla? On mahdollista, että samannäköisiä nuoria naisia on havaittu liikkuvan ties millä suunnalla. R:sta ei ole havaintoja valvontakameroissa. On teoriassa mahdollista, että poistui paikalta jo aikaisemmin kuin on spekuloitu.

Vierailija
933/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, jos tänne joku haluaa tuoda uutta faktatietoa niin mukaan sais laittaa linkin jonka kautta sen on löytänyt tai sitten kysyä tyyliin "Onkohan totta kun muistaisin tähän liittyen.." Törkeää tommonen ihan väärän tiedon levittely

Vierailija
934/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia huomioita asiasta.

Pidän aivan mahdottomana, että Raisa olisi luullut kavereidensa menneen Treen Seurahuoneelle autolla. Siis autolla Sokoksen edestä! Matkaa on enimmillään 600 metriä.

On todella todella outoa, että hänestä ei ole enempää havaintoja. Ulkonäkönsä on ollut huomiotaherättävä. Itse olen muutaman sentin lyhyempi, mutta 10 cm koroilla lähes kaikkia miehiäkin pidempi. Siis Raisa hoikka, 185 cm pitkä nuori tyttö. Korokepohjaisilla 10 cm korkosandaaleilla 3 km kävely vähissä vaatteissa lokakuussa?? Naiset voivat miettiä tätä kohdallaan.

Raisaa halventamatta on kyllä ihmeteltävä hänen itsesuojeluvaistonsa puutteita. Hänen on nähty aikaisemmin kesällä menevän yksin autoon, jossa seitsemän miestä. Itsekin Treella nuorena ja tietämättömänä vieraan kyytiin olen mennyt monestikin kotiin päästäkseni, mutta ei koskaan, jos autossa oli enemmän kuin kuljettaja. Ja se yksin olisi riittänyt pahimmassa tapauksessa.

Seitsemän henkilöä autossa ja yksi lisää mukaan. Tarvitaan varmaankin se amerikanauto. Lienee tämäkin kai kuitenkin tutkittu.

Tästä tuli mieleeni eräs juttu, jota mun tamperelainen likkakaveri kertoi 90-luvulla. Tamperelaiset tytöt kuulemma varoivat astumasta nokialaisten poikien autoon, koska niiden kanssa ajelut päättyivät yleensä huonosti ja Nokialle. Niinpä minäkin osasin Tampereella juhliessani varoa nokialaisia poikia.

Ohis

Vierailija
935/1165 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Raisan bussipysäkki sijaitsi? Paljon bussimaksu silloin oli? Monelta yöbussin olisi lähtenyt?

Vierailija
936/1165 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16-vuotiaat eivät juurikaan tajua maailman pahuudesta. Elävät kiihkeintä nuoruuttaan ja pitävät varmasti kaikkia kundeja ns. kiltteinä ja eivät vain voi kuvitella mitään pahaa, kuten että heidät voidaan tuosta noin vain tappaa. Eivät ymmärrä raiskausvaaraa jne.

Itse olin nimittäin sellainen sinisilmäinen höynäytettävä teini. En oikeasti ymmärtänyt mistään vaaroista mitään. 

Jep. Vietin  nuoruuteni Mikkelissä ja olin ihan normimeininkiä että toriparkista kyseltiin aina autokyytiä kotiin, ikinä ei tullut mieleen että voisi tapahtua jotain pahaa. 

Vierailija
937/1165 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin itseäni 16-vuotiaana kaupungin yössä, jossa kaverit ovat menneet Seurahuoneelle, mutta eivät olekaan siellä ja olen yksin, kun olen kävellyt sinne perästä...

Olen aiemmin puhunut, että haluaisin kotibileisiin Pirkkalaan poikakaverin luo, jos vain saisin autokyydin sinne.

Ja jos kävelisin vähissä vaatteissa ihan jäässä keskustassa. Niin kyllä lämpimään autokyytiin olisin mennyt hyvin helposti, jos rinnalle pysähtyisi auto ja kuski sanoisi kysyttäessä, että voi hyvin ajaa Pirkkalaan. Ja jos olisin jo aiemmin kesällä saanut kyydin turvallisesti johonkin.

Jokainen tietää, että kun on jäässä ja palelee, niin päällimmäisenä asiana on lämpimään pääsy nopeasti. Ja jos siihen lämpimään pääsyyn sisältyy vielä mahdollisuus päästä sinne kotibileisiin.

Kun tyttö katoaa kuin tuhka tuuleen, ainut järkevä skenaario on, että joko pakotettiin autoon tai nousi vapaaehtoisesti johonkin autoon.

Hämeentiellä jo? Vai Armonkalliossa?

Vierailija
938/1165 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni huomionarvoista on se, että Raisa varmasti paleli, kun oli hyvin kevyissä vaatteissa. Johan tuollaisella vaatetuksella voi olla kylmä esim. kesäyönäkin.

Saatikka 0-asteisessa ilmassa. Jo minuutissa tulee kylmä, tai itse asiassa varmaan ihan heti. Hänellähän oli vain lyhyt hamekin. Eikä tuo bleiserikään mikään paksu ollut. 

Kauaa ei ulkona pysty olemaan tuollaisilla vaatteilla.

Oliko päivällä ollut lämpimämpää ja tuli yllättäen illalla tosi kylmä?

Vai lähtikö kevyissä vaatteissa, kun ajatteli, ettei tarvi paljoa ulkona kävellä? Bussilla keskustaan ja suoraan sisään ravintolaan? Ei ulkona oloa suunnitelmissa.

Ja sitten tulikin iltaan käänteitä, mitä ei pitänyt tulla. Kaveri lähtikin autokyydillä Seurahuoneelle (Huittisiin) ja tuli heti alkuun 600 metriä kävelyä sinne Seurahuoneelle, jonne Raisa luuli kavereiden menneen (?). 600 metriä kesävaatteissa kävelyä 0 asteessa on tosi pitkä matka.

Ja tästä siis aasinsiltana siihen, että lämmin autokyyti varmaan tuntui järkevältä vaihtoehdolta tuossa tilanteessa.

Vierailija
939/1165 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Raisaa muutaman vuoden vanhempi tyttö ja Tampereelta myös. Ikinä ei kaveria jätetty, se oli ihan itsestään selvä!

Vierailija
940/1165 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Raisaa muutaman vuoden vanhempi tyttö ja Tampereelta myös. Ikinä ei kaveria jätetty, se oli ihan itsestään selvä!

No, minäkin olen muutaman vuoden Raisaa vanhempi ja kyllä ne tiet useastikin erkaantui kaupungin yössä - monesti jäin yksin, jos kaverit lähti muualle tai kotiin. Uusiin ihmisiin tutustui helposti, joiden kanssa pystyi istumaan baarin pöydässä ja jurista joutavia. Joskus itse olin se, joka lähti aiemmin kotiin.

Ei ole yhtään ihmeellistä, että Raisa jäi keskustaan. Ei mahtunut autoon. Muut oli tulossa myöhemmin takas. Kaupunki oli täynnä porukkaa. Tuossa iässä oli tarkoituskin tavata uusia ihmisiä ja jutella niitten kaa.

Ketju on lukittu.