Mies isäksi vaikka ei halua, mitä tehdä?
Mies ei halua missään nimessä lapsia.
Mitä tekisitte naiset, jos tulisitte raskaaksi tässä tilanteessa vahingossa? Kertoisitteko miehelle raskaudesta, sitten mahdollinen ero? Tai kertoisitte ja haluaisitte yrittää yhdessä ihmisen kanssa joka ei halua vanhemmaksi? Mitä miehet toivoisitte että tässä tapauksessa kävisi? Abortti ei ole vaihtoehto.
Mies on sanonut että lapsi pilaisi hänen elämänsä. Joka tapauksessa lapsi saattaisi siis tuhota suhteen.
Mies on kuitenkin myös sanonut että jos tietäisi saavansa lapsen, tuntisi velvollisuudekseen huolehtia lapsesta.
Olen miettinyt, että koska mies tuntee että lapsi pilaa hänen elämänsä, että entä jos vain eroan hänestä enkä kerro lapsesta. Niin mies saisi pitää oman elämänsä. Koska hänen elämänsä on pilalla joka tapauksessa jos tietää lapsesta, tämä miehen omin sanoin.
Ja karmaisevaa olisi ajatella että lapsella olisi vanhempi, joka ajattelee näin.
Muuten mies on mahtava ja ihana ihminen ja hyvä kumppani. Hän vain on 100% varma ettei halua lapsia.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enpä oikein tajua mitä muuta voit tehdä kuin pitää lapsen yksin ja erota.
TUskin aiot miestä kidnapata ja pakottaa isäksi vankina.
No en aiokaan mutta kysymys olikin entä jos en kerrokaan, etten vaan pilaa miehen elämää?
En kestäisi kuunnella sitten sitä, jos hän ei luovu tuosta dramaattisuudestaan niinkuin joku sanoo.
Loppuelämän joutuisin kuulemaan sitä koska mies on myös uhonnut kantavansa vastuunsa vaikka lapsi pilaisi hänen elämänsä.. Huoh
Ap
No kerrot, katsotte miten jatkatte ja jos mies jatkuvasti käyttäytyy kuin ääliö, niin eroat hänestä. Ei mahtavaa mutta minkäs teet.
Tai siis itse tietenkin päätät mutta tuo nyt tuntuisi järkevimmältä tieltä. Jos et kerro niin silloinhan joudut eroamaan joka tapauksessa.
Aamulla pistät positiivisen testin miehen käteen ja ja lähdet töihin. Mies saa päivän ajatella miten asiaan suhtautua.
Känni, kortsu ja sähellys - miehen ei kannattaisi olla yllättynyt jos seurauksena on raskaus. Jos hän tietää 100 % varmasti haluavansa olla lapseton, miehen tulisi myös huolehtia 100% ehkäisystä. Kortsu ei ole luotettava ehkäisytapa, etenkään tuossa tilanteessa.
Kertoisin miehelle hetimiten raskaudesta. Lapsi on myös hänen ja lapsi on täysin viaton tilanteeseen. Ottaisin miehen mukaan neuvolakäynneille sekä 12 ja 20 viikon ultriin. Raskauden kesto, rapiat 40 viikkoa, antaa hyvin aikaa ja mahdollisuuksia kasvaa vanhemmuuteen ja isyyteen. Jos mies ei sitä halua, niin ei halua. Siinä tapauksessa olisin vain tyytyväinen, lapsi ei tarvitse sellaista miestä isäkseen etkä sinä kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, minkäs tälle nyt mahtaa sitten.
Odotan kyllä jonkun aikaa ennen kuin kerron.
Vaikka tuntuu vaikealta pimittää asiaa. Ja voi tulla keskenmenokin. Sulatellaan asiaa sitten rauhassa. Onneksi olen vartalolta sellainen ettei mitkään alkuraskauden tissinturvotukset näy.
Enkä käytä alkoholia yleensäkään joten ei tule ihmettelyä siitä.
Kai vaan harmittaa se jos miehen reaktio onkin se että ero tulee. Mutta sitten se tulee. Mulla tunne oli ensin epäusko mutta tunnen raskaudesta onnea. Se on niin selvä tunne että se peittoaa jo nyt rakkauden mieheen, tästä syystä aborttia en voi edes harkita.
Ap
No niin. Kaikki siis hyvin. Ja sain sun viestistä sen käsityksen aiemmin, että mies ei missään nimessä halua lasta. Joten siis hyvä, että on mahdollisuus ettei haluakaan eroa. Ja olen nähnyt mies tilanteita joissa mies on halunnut eron, mutta lapsen nähtyään sitten halunnutkin olla isänä läsnä. Kaikkea hyvää teille.
En nyt ymmärrä mitä ap edes pohtii. Eli ajatteletko että eroaisitte pika pikaa ehdotuksestasi etkä koskaan kertoisi miehelle että sinulla on lapsi joka on miehen? Koska jos pidät lapsen ja pysytte yhdessä niin muutenhan mies saa siitä tietää etkä aborttiakaan näytä harkitsevan.
Joten jos mietit eroa ja ei kertomista niin miten se eroaa lopputuloksesta verrattuna siihen että kerrot ja mies saa hepulin ja eroatte? Ero tulee joka tapauksessa. Tai sitten voi käydä niin, jos kerrot miehelle raskaudesta, että häntä ei asia haittaakaan lopulta.
Mikä ihme curling puoliso sinä koitat olla kun mietit nähtävästi että ei kai mies vaan hermostu tilanteeseen??? Mies itse pa*ni ilman että ehkäisy on kunnossa joten pystynee kuulemaan mitä tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla pistät positiivisen testin miehen käteen ja ja lähdet töihin. Mies saa päivän ajatella miten asiaan suhtautua.
Näin se varmaan on kerrottava, sitten kun on rohkeutta kertoa.
Ja mies on kyllä sen tyyppinen dramaattisuudestaan huolimatta, että ensin järkyttyy ja kohkaa aivan totaalisesti ja sitten 12 tuntia myöhemmin hänellä on valmiina suunnitelma miten kaiken voi toteuttaa järkevästi.
Ap
Miksi mies ei ole hankkinut sterilisaatiota?
Seksissä on aina riski ja nyt mies kantakoon vastuunsa.
Kolme elämää menossa kaasu pohjassa suoraan helvettiin. Ja mammalauma komppaa.
Pidät lapsen ja kerrot raskaudesta vasta lähemmäs 16-20 vkoa. Muuten mies painostaa sinua viikkoja/kuukausia aborttiin. Tiedän todella mistä puhun. Pääset paljon helpommalla eikä abortti ole enää vaihtoehto. Tsemppiä!!!
Kolme elämää menossa kaasu pohjassa suoraan helvettiin. Ja mammalauma komppaa.
Tietysti kerrot miehelle. Hän nyt kuitenkin on lapsen isä ja lapsella on oikeus tietää isänsä edes nimeltä sekä saada elatusta, jos isä ei muuhun kykene.
Joskus tällä "elämä menee pilalle" tarkoitetaan "suunnitelmat menevät uusiksi".
Ei mies olisi muuten lauennut ilman kumia sisään, herran jestas olisi vähintään ruiskaissut lakanoille. Tällä palstalla on paljon vajaaälyisiä naisettomia uleja ja trolleja, jotka meuhkaavat tästä isäksi huijaamisesta. Sinun tapauksessasi miestä ei kuitenkaan ole kukaan huijannut, sinä et valehdellut käyttäväsi pillereitä, hakevasi jälkiehkäisyä tai tekeväsi aborttia jos tulisit raskaaksi. Mies ihan itse pamautti sinut raskaaksi tietäen, että voi tulla isäksi. Hän ei ole niin typerä, ettei olisi sitä ejakuloidessaan tiennyt kerran on kanssasi suhteessa, nämä yhtenä iltana isäksi huijatuthan ovat usein niin typeriä, etteivät saa naista suhteeseen/seksiä kahdesti...
Eli mies kyllä tiedosti, että voi yllättyä tulemalla isäksi, muttei epäröinyt ottaa riskiä. Eli luultavasti suhtautuu asiaan hyvin. Erosta tai muusta en arvaa mitään koska en tiedä suhteenne tilasta muuten. Ennuste on keskinkertainen ja siitä on hyvä ponnistaa. Onnea!
Ihmettelen tässä nyt eniten sitä , että miten ap kuvittelee salaavansa raskauden ja myöhemmin vauvan syntymän mieheltään. Muuttamalla Ruotsiin ja kieltämällä yhteisiltä tutuilta kaiken kommunikoinnin tulevan isän kanssa? Totta kai mies saa ennemmin tai myöhemmin tietää lapsestaan, vaikka sitä millä supo-luokituksella ap yrittäisi salata. Ihme sössötystä aapeelta, mahdollisesti täyttä potaskaa koko aloitus.
Kai mies on aikuinen ja ymmärtää, että nainen voi tulla raskaaksi kun harrastaa seksiä. Jos ei oikeasti haluaisi isäksi, olisi käyttänyt parempaa ehkäisyä tai ottanut vasektomian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita miettiä asiaa miltä sinusta tuntuisi tuon miehen osassa. Et tahtoisi lasta, maksaisit elareita, ja sinut luottamus naisiin romuna. N37
Kuule, silloin kun lapsi olisi ollut minulle katastrofi niin en todellakaan p*nnut kännissä mahdollisesti paikallaan oleva kondomi ehkäisynä. Eli minun päätelmäni tuosta on että miehelle lapsi ei ole puheista huolimatta mikään katastrofi.
Sinun päätelmäsi ei aina ole oikea. Jos sanoo että ei halua lasta, niin ei taida haluta. Mitäpä jos et olettaisi, etkä tekisi omia päätelmiäsi, olisi jotenkin sujuvampaa keskustelua? Minä harrastan kyllä kännissäkin seksiä, vaikka lasta en halua, näin toimivat myös ystäväni ja oikeastaan lähes kaikki jota tunnen. Empatiaa nyt vähän kehiin.
Jos joku asia on itselle äärimmäisen tärkeä, niin yleensä siitä huolehtii paremmin kuin ap:n mies on tuossa tehnyt. Ja jos ei, niin ok mitta silloin ei sen toisen osapuolen tarvitse tinkiä omista tunteistaan ja haluistaan tämän huolimattoman takia.
Minusta kuulostaa lähinnä siltä, että mies ei jaksa huolehtia ehkäisystä ja yrittää dramaattisuudellaan ennaltaehkäisevästi pelotella ap:n aborttiin. Se ei herätä hirveästi empatiaa.
Alan hiljalleen uskoa siihen mitä joku heitti täällä ihan läpällä suomalaisten miesten olevan pohjimmiltaan veloja..
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä mitä ap edes pohtii. Eli ajatteletko että eroaisitte pika pikaa ehdotuksestasi etkä koskaan kertoisi miehelle että sinulla on lapsi joka on miehen? Koska jos pidät lapsen ja pysytte yhdessä niin muutenhan mies saa siitä tietää etkä aborttiakaan näytä harkitsevan.
Joten jos mietit eroa ja ei kertomista niin miten se eroaa lopputuloksesta verrattuna siihen että kerrot ja mies saa hepulin ja eroatte? Ero tulee joka tapauksessa. Tai sitten voi käydä niin, jos kerrot miehelle raskaudesta, että häntä ei asia haittaakaan lopulta.
Mikä ihme curling puoliso sinä koitat olla kun mietit nähtävästi että ei kai mies vaan hermostu tilanteeseen??? Mies itse pa*ni ilman että ehkäisy on kunnossa joten pystynee kuulemaan mitä tapahtui.
Oon ehkä vähän curling puoliso.
Ahdistun ristiriidoista. En jaksa negatiivisia ihmisiä.. ähh.
Ja minulle ihminen joka voi sanoa että ”lapsi pilaisi elämän” kuulostaa siltä että tosissaan ei halua lapsia. Mutta voihan se olla että mies on käyttäytynyt niin lepsusti itse että ehkä se ei ole ihan kiveen hakattu asia.
Ja jokuhan täällä sanoi että joka tapauksessa tulee ero ja lapsella on oikeus tietää kuka on isä joten kerron miehelle ja jos hän haluaa erota se on ok. Ja hän saa ryhtyä isäksi jos haluaa mutta en halua pakottaa häntä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koita miettiä asiaa miltä sinusta tuntuisi tuon miehen osassa. Et tahtoisi lasta, maksaisit elareita, ja sinut luottamus naisiin romuna. N37
Kuule, silloin kun lapsi olisi ollut minulle katastrofi niin en todellakaan p*nnut kännissä mahdollisesti paikallaan oleva kondomi ehkäisynä. Eli minun päätelmäni tuosta on että miehelle lapsi ei ole puheista huolimatta mikään katastrofi.
Voi se olla. Miehet kuvittelevat että nainen tekee abortin vahingon sattuessa. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Pidät lapsen ja kerrot raskaudesta vasta lähemmäs 16-20 vkoa. Muuten mies painostaa sinua viikkoja/kuukausia aborttiin. Tiedän todella mistä puhun. Pääset paljon helpommalla eikä abortti ole enää vaihtoehto. Tsemppiä!!!
Kauheaa sanoa tämä, mutta tätä juuri pelkään. Mies ei ole niin karmea ihminen että painostaisi aborttiin mutta silti pelkään tätä. Pelkään että hän käyttää jotain hienovaraisempia painostuskeinoja. Siksi en halua heti kertoa.
Ap
Niin, minkäs tälle nyt mahtaa sitten.
Odotan kyllä jonkun aikaa ennen kuin kerron.
Vaikka tuntuu vaikealta pimittää asiaa. Ja voi tulla keskenmenokin. Sulatellaan asiaa sitten rauhassa. Onneksi olen vartalolta sellainen ettei mitkään alkuraskauden tissinturvotukset näy.
Enkä käytä alkoholia yleensäkään joten ei tule ihmettelyä siitä.
Kai vaan harmittaa se jos miehen reaktio onkin se että ero tulee. Mutta sitten se tulee. Mulla tunne oli ensin epäusko mutta tunnen raskaudesta onnea. Se on niin selvä tunne että se peittoaa jo nyt rakkauden mieheen, tästä syystä aborttia en voi edes harkita.
Ap