Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies isäksi vaikka ei halua, mitä tehdä?

Vierailija
11.12.2019 |

Mies ei halua missään nimessä lapsia.

Mitä tekisitte naiset, jos tulisitte raskaaksi tässä tilanteessa vahingossa? Kertoisitteko miehelle raskaudesta, sitten mahdollinen ero? Tai kertoisitte ja haluaisitte yrittää yhdessä ihmisen kanssa joka ei halua vanhemmaksi? Mitä miehet toivoisitte että tässä tapauksessa kävisi? Abortti ei ole vaihtoehto.

Mies on sanonut että lapsi pilaisi hänen elämänsä. Joka tapauksessa lapsi saattaisi siis tuhota suhteen.

Mies on kuitenkin myös sanonut että jos tietäisi saavansa lapsen, tuntisi velvollisuudekseen huolehtia lapsesta.

Olen miettinyt, että koska mies tuntee että lapsi pilaa hänen elämänsä, että entä jos vain eroan hänestä enkä kerro lapsesta. Niin mies saisi pitää oman elämänsä. Koska hänen elämänsä on pilalla joka tapauksessa jos tietää lapsesta, tämä miehen omin sanoin.

Ja karmaisevaa olisi ajatella että lapsella olisi vanhempi, joka ajattelee näin.

Muuten mies on mahtava ja ihana ihminen ja hyvä kumppani. Hän vain on 100% varma ettei halua lapsia.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt pelkät alapeukut auta kun on viiva tikussa!

Kommentteja?

Ap

Abortti. Ei ole reilua pakottaa toista vanhemmaksi.

Ei ole reilua myöskään pakottaa toista aborttiin. Kaksi siellä vällyjen väleissä häärii, kummallakin yhtä suuri vastuu ehkäisystä, jos tarkoitus ei ole tehdä lapsia.

Ei ollutkaan kyse pakottamisesta vaan siitä, että nainen valitsisi abortin koska se on oikein.

Niin miksi se on oikein? Siinä parisuhteessa on ollut kaksi mielipidettä, toiselle lapset on ok ja toiselle ei, mutta samat riskit on otettu sen suhteen, että raskaaksi voi tulla. Miksi se "en halua lasta" on vahingon edessä tärkeämpi mielipide, kun on kuitenkin tiennyt seurustelevansa naisen kanssa, joka haluaisi lapsia, jos niitä on tullakseen? 

Vierailija
82/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankos sitä pillerit unohtuu tai sattuu neula kortonkiin osumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentteja?

Ap

Ei ole reilua myöskään pakottaa toista aborttiin. Kaksi siellä vällyjen väleissä häärii, kummallakin yhtä suuri vastuu ehkäisystä, jos tarkoitus ei ole tehdä lapsia.

Ei ollutkaan kyse pakottamisesta vaan siitä, että nainen valitsisi abortin koska se on oikein.

Niin miksi se on oikein? Siinä parisuhteessa on ollut kaksi mielipidettä, toiselle lapset on ok ja toiselle ei, mutta samat riskit on otettu sen suhteen, että raskaaksi voi tulla. Miksi se "en halua lasta" on vahingon edessä tärkeämpi mielipide, kun on kuitenkin tiennyt seurustelevansa naisen kanssa, joka haluaisi lapsia, jos niitä on tullakseen? 

Siksi, että lasta ei ole sovittu tehdä ja ketään ei saisi pakottaa vanhemmaksi. Se joka haluaa lapsia voi tehdä ne sellaisen kanssa joka niitä myös haluaa. Lapsi pitäisi aina tehdä yhteisestä sopimuksesta.

Vierailija
84/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tuollaista tilannetta tullut eteen, mutta on srlvääkin selvempi, että raskaus, jota en ole suunnitellut olisi abortoitava minun omasta vapaasta tahdostani.

Vierailija
85/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies oikeasti ajattelisi noin, olisi hankkinut vasektomian. Pitäisin lapsen ja kertoisin isälleen. Aikuinen hoitaa aikuisen vastuun.

Vierailija
86/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Kannattaa kertoa ja sanoa ettei sinua nyt kiinnosta dramatisointi ja että jos on niin vaikeaa niin voi häipyä. Yh:na ei ole yleensä rankkaa vaikka monet täällä sitä väittää.

Vierailija
87/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että mitäpä isukki. Joko jäät ja nielet osasi tai menet, mutta kuvetta kaivat joka tapauksessa.

Vierailija
88/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikoisin pitää lapsen ja mies ei olisi vaarallinen/myrkyllinen ihminen, niin kertoisin. Siitä sitten eteenpäin jollain tavoin.

En tosin käsitä miksi noin jyrkästi asiaan suhtautuva mies ei ole hankkinut vasektomiaa esimerkiksi ulkomailla, tai ainakin käytä aina kondomia sen lisäksi että partneri käyttää jotain muuta ehkäisyä kunnes saa vasektomian. Joo tuplaehkäisykin voi pettää mutta se on jo tosi epätodennäköistä. Itse en uskaltaisi hänen asenteellaan varmaan edes harrasta s eksiä.

Lapseton ja iän puolesta ei voi saada vielä. Eikä raaski maksaa yksityisellä.

Miehen kommentit lapsista on vaan ollut niin älyttömiä että olen harkinnut eroa jo pidemmän aikaa. Olen ajatellut että mulla on vielä aikaa joten ei ole hätää erota, olen alle 30 vielä.

Mies ei ole myrkyllinen kylläkään. Vastuullinen, rento, huomiova jne. Terveelliset elintavat yms.

Ei juma. Mies ei raaski maksaa yksityisellä pientä vasektomiaa, mutta ottaa sen sijaan riskin maksaa seuraavat 18 vuotta elatusmaksuja. Millaisen helmen oletkaan löytänyt.

Mies on alle 30v (ap sanoi ettei iän puolesta voi saada steriä), eikä siten voi saada sterilisaatiota suomessa millään keinolla, ei edes maksamalla.

Vierailija
89/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikoisin pitää lapsen ja mies ei olisi vaarallinen/myrkyllinen ihminen, niin kertoisin. Siitä sitten eteenpäin jollain tavoin.

En tosin käsitä miksi noin jyrkästi asiaan suhtautuva mies ei ole hankkinut vasektomiaa esimerkiksi ulkomailla, tai ainakin käytä aina kondomia sen lisäksi että partneri käyttää jotain muuta ehkäisyä kunnes saa vasektomian. Joo tuplaehkäisykin voi pettää mutta se on jo tosi epätodennäköistä. Itse en uskaltaisi hänen asenteellaan varmaan edes harrasta s eksiä.

Lapseton ja iän puolesta ei voi saada vielä. Eikä raaski maksaa yksityisellä.

Miehen kommentit lapsista on vaan ollut niin älyttömiä että olen harkinnut eroa jo pidemmän aikaa. Olen ajatellut että mulla on vielä aikaa joten ei ole hätää erota, olen alle 30 vielä.

Mies ei ole myrkyllinen kylläkään. Vastuullinen, rento, huomiova jne. Terveelliset elintavat yms.

Ei juma. Mies ei raaski maksaa yksityisellä pientä vasektomiaa, mutta ottaa sen sijaan riskin maksaa seuraavat 18 vuotta elatusmaksuja. Millaisen helmen oletkaan löytänyt.

Mies on alle 30v (ap sanoi ettei iän puolesta voi saada steriä), eikä siten voi saada sterilisaatiota suomessa millään keinolla, ei edes maksamalla.

Miksei mies sitten voi mennä ulkomaille hankkimaan sterin, jos ei lapsia tahdo? Ei ole mikään hyväksyttävä syy sanoa ettei halua lasta ja panna silti menemään, vaikka Suomessa ei saisi steriä koska ulkomailla sen voi saada.

Vierailija
90/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentteja?

Ap

Siksi, että lasta ei ole sovittu tehdä ja ketään ei saisi pakottaa vanhemmaksi. Se joka haluaa lapsia voi tehdä ne sellaisen kanssa joka niitä myös haluaa. Lapsi pitäisi aina tehdä yhteisestä sopimuksesta.

No meidän mielipiteet eriää sillä tavalla, että vaikka mun mielestä on sääli, että joku joutuu vanhemmaksi "pakolla" niin toisen pakottaminen aborttiin on ikävämpi asia. Abortissa sinänsä ei ole mitään vikaa, jos sen tahtoo tehdä. Ja nimen omaan, kannattaisi miettiä sitä kumppanin valintaa...

Vierailija
91/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentteja?

Ap

Sinä olet sen miehen huijannut isäksi tietoisesti, joten sinä hoidat aiheuttamasi ongelmat ihan itse. Kerran olet tiennyt miehen kannan asiaan, sinulla ei ole mitään tekosyytä eikä puolustusta tuolle tempulle. Otat lusikan käteen ja alat vain kauhoa kitisemättä keittämääsi soppaa ääntä kohden. Jos ja kun se maistuu paskalle eikä meinaa upota, niin se on VOI VOI. Olisi kannatanut miettiä pikkuisen tarkemmin. Se ei ole miehen asia alkaa kustantamaan sinun temppuilujasi, joten aivan turha mankua mitään ruokkoja.

Vierailija
92/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi on ok vaatia ihmistä, joka joskus haluaisi lapsia, tekemään abortti, jossa on myös mahdollista saada komplikaatioita, jotka johtavat siihen ettei enää voi saada lapsia. Mutta on kauheaa kehottaa sterilisaatioon sellaista, joka ei lapsia halua. Logiikka?

Vierailija
93/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä.

Kiitos kaikille asiallisista kommenteista ja omien kokemusten jakamisesta.

Abortti ei tosiaan ole vaihtoehto. En ole ikinä ollut ihminen joka abortin tekisi vaikka ymmärrän hyvin miksi joku abortin tekee. Mies ei voi itse laiminlyödä ehkäisyä ja sitten vaatia aborttia, siitä olen samaa mieltä monen kanssa.

Miksi mies ei sitten ole mennyt ulkomaille vasektomiaan ? Ei ole pitänyt tarpeellisena. Lapsiasia nousi enemmän tapetille vasta kun jouduin lopettamaan hormonaalisen ehkäisyn pari vuotta sitten, hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle.

Tajuan nyt että se että vaan eroaisin ja enkä kertoisi miehelle on tosi epärealistinen vaihtoehto koska kyllähän hän sen jostain tietää saisi.

Kiitos heille jotka on sitä mieltä ja jaksaa kannustaa, että ei tässä vältämättä huonosti käy. Että kyllä mies voikin muuttaa suhtautumistaan asiaan.

Mun vaihtoehdot on käytännössä vain ”huonoja” parisuhteen kannalta: miehen mukaan se on pilalla jos lapsi tulee, minun puolesta suhde on pilalla jos mies vaatisi multa aborttia. Ehkä se meidän ero tulee olemaan todellista, ellei mies hyväksy asiaa.

En ole vielä kertonut ja koitan pitkittää joulun yli asian.

Ap

Vierailija
94/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidät lapsen ja kerrot raskaudesta vasta lähemmäs 16-20 vkoa. Muuten mies painostaa sinua viikkoja/kuukausia aborttiin. Tiedän todella mistä puhun. Pääset paljon helpommalla eikä abortti ole enää vaihtoehto. Tsemppiä!!!

Kauheaa sanoa tämä, mutta tätä juuri pelkään. Mies ei ole niin karmea ihminen että painostaisi aborttiin mutta silti pelkään tätä. Pelkään että hän käyttää jotain hienovaraisempia painostuskeinoja. Siksi en halua heti kertoa.

Ap

Miksi olet kynnysmatto? Mietipä sitä... lapsen kanssa joudut sitten paljon isompiin tulikasteisiin kuin tämä. En tarkoita ettetkö niistä selviäisi, mutta tämä on vielä lastenleikkiä siihen verrattuna. Vaikea sitä on toki ennalta ymmärtää.

Vierailija
95/99 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidät lapsen ja kerrot raskaudesta vasta lähemmäs 16-20 vkoa. Muuten mies painostaa sinua viikkoja/kuukausia aborttiin. Tiedän todella mistä puhun. Pääset paljon helpommalla eikä abortti ole enää vaihtoehto. Tsemppiä!!!

Kauheaa sanoa tämä, mutta tätä juuri pelkään. Mies ei ole niin karmea ihminen että painostaisi aborttiin mutta silti pelkään tätä. Pelkään että hän käyttää jotain hienovaraisempia painostuskeinoja. Siksi en halua heti kertoa.

Ap

Miksi olet kynnysmatto? Mietipä sitä... lapsen kanssa joudut sitten paljon isompiin tulikasteisiin kuin tämä. En tarkoita ettetkö niistä selviäisi, mutta tämä on vielä lastenleikkiä siihen verrattuna. Vaikea sitä on toki ennalta ymmärtää.

PS Alle kolmekymppisinä olette vielä molemmat nuoria ja melko epäkypsiä, n 35-vuotiaana ihmisestä tulee reilusti aikuisempi. En tarkoita sitäkään että se tekisi sinusta huonon vanhemman, mutta se mitä alle 30-vuotias ihminen (mies) sanoo voi muuttua ja tuleekin muuttumaan vielä sata kertaa, varsinkin tuollaisella hourupään luonteisella tyypillä mitä miehesi näköjään on. Eli en panisi kovin paljon painoarvoa hänen sanomisilleen ja draamailuilleen. Tosin kyllä siinä niinkin voi käydä että ukko päättää olla osallistumatta lapsen elämään millään tavalla. Tilanteessanne on vähän kaikki mahdollista.

Vierailija
96/99 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on nolo

Vierailija
97/99 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli isä yllättäen 24 vuotiaana vaikka ei ollut mitään halua siihen etukäteen. 

Silti se oli heti päivän selvää että se onkin paras juttu mitä minulle on ikinä sattunut.

Tytär täyttää just 21 vuotta ja edelleen on paras juttu mitä itselle on sattunut ja parisuhdekin on kestänyt tähän päivään.

Vierailija
98/99 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot miehelle, ja kerrot myös että voi vapaasti valita onko mukana vai ei. Et vaadi häneltä mitään, jos hän niin valitsee. Tee selväksi, että jos hän kuitenkin päättää jäädä, niin hänen on tehtävä se koska haluaa, ei koska kokee sen velvollisuudekseen. Ikinä, milloinkaan ei sanaakaan siihen suuntaan, että lapsi on muka pilannut hänen elämänsä. Nyt hänellä on vapaus valita. Sinä olet valmis äidiksi sitten yksin, eikä isyyttä koskaan tunnisteta. Miehen on siis nyt tehtävä valinta. Kaikki, tai ei mitään. Lapsella on oikeus olla toivottu, ja jos mies ei pysty kantaansa muuttamaan, on parempi että hän poistuu kuvioista heti.

Vierailija
99/99 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi ole kenellekään katastrofi. Nyt vaan lusikka kauniiseen käteen, ja kumpikin kantaa vastuunsa. Mies tuntuu liioittelevan asioita, mutta kyllä hän siihen ajatukseen ehtii tottua, että on tulossa isäksi. Monelle naisellekin oman raskauden huomaaminen on ollut katastrofi, mutta onpa ne vaan äidilsi kypsyneet.