Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies isäksi vaikka ei halua, mitä tehdä?

Vierailija
11.12.2019 |

Mies ei halua missään nimessä lapsia.

Mitä tekisitte naiset, jos tulisitte raskaaksi tässä tilanteessa vahingossa? Kertoisitteko miehelle raskaudesta, sitten mahdollinen ero? Tai kertoisitte ja haluaisitte yrittää yhdessä ihmisen kanssa joka ei halua vanhemmaksi? Mitä miehet toivoisitte että tässä tapauksessa kävisi? Abortti ei ole vaihtoehto.

Mies on sanonut että lapsi pilaisi hänen elämänsä. Joka tapauksessa lapsi saattaisi siis tuhota suhteen.

Mies on kuitenkin myös sanonut että jos tietäisi saavansa lapsen, tuntisi velvollisuudekseen huolehtia lapsesta.

Olen miettinyt, että koska mies tuntee että lapsi pilaa hänen elämänsä, että entä jos vain eroan hänestä enkä kerro lapsesta. Niin mies saisi pitää oman elämänsä. Koska hänen elämänsä on pilalla joka tapauksessa jos tietää lapsesta, tämä miehen omin sanoin.

Ja karmaisevaa olisi ajatella että lapsella olisi vanhempi, joka ajattelee näin.

Muuten mies on mahtava ja ihana ihminen ja hyvä kumppani. Hän vain on 100% varma ettei halua lapsia.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä oikein tajua mitä muuta voit tehdä kuin pitää lapsen yksin ja erota. 

TUskin aiot miestä kidnapata ja pakottaa isäksi vankina.

No en aiokaan mutta kysymys olikin entä jos en kerrokaan, etten vaan pilaa miehen elämää?

En kestäisi kuunnella sitten sitä, jos hän ei luovu tuosta dramaattisuudestaan niinkuin joku sanoo.

Loppuelämän joutuisin kuulemaan sitä koska mies on myös uhonnut kantavansa vastuunsa vaikka lapsi pilaisi hänen elämänsä.. Huoh

Ap

Pidä lapsi, jos olet valmis yksinhuoltajaksi. Mies voi maksaa elatusmaksut. Se on vastuun kantoa siinä kaikkein minimissään ja muuhun tuosta tyypistä ei nyt taida olla. Mitä järkeä päästää hänet lapsen elämään, jos asenne on tuo? Kyllä hän sen varmaan itsekin ymmärtää, että se on lapsen psyykkeelle haitallista, jos isästä huokuu, että tämä "pilasi" isän elämän.

Vierailija
62/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kertoa omakohtainen kokemus dramaattisuudesta. Aikoinaan exän kanssa raskauduin kierukasta huolimatta, kyseinen raskaus meni kuitenkin kesken, ennen kuin mitään päätöksiä jouduttiin tekemään. Myöhemmin sitten keskusteltiin, että mitä jos tälläinen tapahtuma kävisi uudestaan, että tekisinkö abortin vai pitäisinkö lapsen. Exä sitten dramaattisesti heitti, että jos pitäisin lapsen (vaikka hän ei joutuisi olemaan millään tavalla vastuussa lapsesta, edes elatusmaksuissa) hänen elämänsä olisi pilalla ja hän tappaisi itsensä samantien. 

Hyvä, että on ex. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot miehelle, sitten mietitte mitä tehdä. Jos mies ei halua osallistua, kasvatat lapsen yksin.

Olisi epäreilua sekä lasta että miestä kohtaan jättää kertomatta. Lapsi tulee haluamaan tietää kuka hänen isänsä on. Oli sitten yhteydessä tai ei.

Miehen puolesta et voi asiaa myöskään päättää salaamalla. Mies tekee päätöksen kun todellisessa tilanteessa on. On mahdollista, että se todellinen tilanne on eri kuin edeltävät ajatukset.

Olisi järkevää mennä erilleen. On miehiä jotka voivat käydä aggressiiviseksi, koska haluavat sen abortin niin kovasti. Ei lapsi kauheasti hyödy asiasta, koska mies ei halua olla isä myöhemminkään monissa tapauksissa. Toki hyvä jos saa tietoa muuten suvustaan.

Kuten sanottu. Ei voi päättää heidän puolestaan. Ei voi tietää miten tulee hyötymään.

Vaikkei isä olisi lapsen elämässä, pelkkä tieto kuka hän on (perustietoja hänestä ) ja tieto siitä ettei halunnut / kyennyt olemaan isä on parempi kuin ei mitään. Muuten asia tulee vaivaamaan lasta koko hänen elämänsä ajan vielä enemmän. Epätietoisuus on kaikkein pahinta.

Vierailija
64/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siinä vaiheessa kun poikani aloittaa seksielämån on miehillä parempi ehkäisy kun naiset ei itse huolehdi. Ei äpäriä meidän ovelle.

Miehellä ei ole sinusta siis mitään vastuuta huolehtia ehkäisystä? Minäkin toivon, että poikasi ei lisäänny, jos jakaa kanssasi saman ajatusmaailman.

Vierailija
65/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että on ex. 

Juu jostain kumman syystä on ex :D Toki oli muitakin mielenkiintoisia ominaisuuksia kyseisessä kaverissa

Vierailija
66/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksissä on riski raskauteen. Riskiä voi käsitellä neljällä tavalla:

1) Eliminoida riski lopettamalla toiminta, joka riskin aiheuttaa. -> Pidättäytyä seksistä tai hankkia sterilisaatio.

2) Pienentää riskiä tai sen vaikutusta. -> Seurustella vain naisen kanssa, joka ei halua tai voi saada lapsia. Harrastaa seksiä vain selvin päin. Käyttää tuplaehkäisyä.

3) Siirtää tai jakaa riski -> Tähän tarkoitukseen otetaan yritystoiminnassa vakuutuksia, mutta sellaista ei tähän tapaukseen ole olemassa. 

4) Ottaa riski. Se mikä saattaa tapahtua, tapahtuu. -> Tulee tahtomattaan vanhemmaksi. Teidän keissinne. 

Paljonko elatusmaksut ovat keskimäärin yhdestä lapsesta koko elatusajalta? Kymmeniä tuhansia. Suojaamatonta seksiä pitäisi ajatella tuona rahasummana, jonka on häviämässä, silloin, kun riski realisoituu.

Vierailija
67/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella, että saat keskenmenon.

Törkeä kommentti

Vierailija
68/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hevonvitussa porukka huutelee että sterilisaatio? Kai te nyt ymmärrätte että Suomen LAISSA on että pitää olla 30 vuotias että sen saa. Ei ,ei saa yksityiseltä yhtään sen aiemmin. Ulkomailta tosin voi saada jos niin haluaa.

Vierailija
69/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hevonvitussa porukka huutelee että sterilisaatio? Kai te nyt ymmärrätte että Suomen LAISSA on että pitää olla 30 vuotias että sen saa. Ei ,ei saa yksityiseltä yhtään sen aiemmin. Ulkomailta tosin voi saada jos niin haluaa.

Ehkä siksi, että jos on yli 30-vuotiaita miehiä, jotka eivät halua lapsia niin sekin on vaihtoehto. Mielestäni ap ei ole ikiä maininnut.

Vierailija
70/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies vain on 100 % varma, ettei halua lapsia". Näihin voi lähes aina lisätä äänettömän "....sinun kanssasi ."

Aloin tässä miettimään miten moni elää tälläkin hetkellä tyytymättömän puolison kanssa - tietämättään :(

Miksei porukka etsi suoraan sellaista miestä/naista josta todella pitää.

Vierailija
71/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en aiokaan mutta kysymys olikin entä jos en kerrokaan, etten vaan pilaa miehen elämää?

En kestäisi kuunnella sitten sitä, jos hän ei luovu tuosta dramaattisuudestaan niinkuin joku sanoo.

Loppuelämän joutuisin kuulemaan sitä koska mies on myös uhonnut kantavansa vastuunsa vaikka lapsi pilaisi hänen elämänsä.. Huoh

Ap

Sinulle tässä tilanteessa olisi parhaaksi että ensin eroat, sitten kerrot miehelle olevasi raskaana ja mainitset myös, että hänen on kannettava vastuunsa ja oltava isä lapselle, koska mies itse on sanonut kantavansa vastuunsa. Sinä voit vain voittaa tässä, sillä vähintään saat elarit ja ehkä jopa löydät uuden paremman miehen, joka haluaa olla ihan oikea isä lapsellesi, vaikkei olekaan biologinen isä. 

Vierailija
72/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mies, joka tuli isäksi vasten tahtoaan. Olin ollut silloisen tyttöystävän, nykyisen kihlattuni(kohta vaimo) kanssa vasta vajaa vuoden yhdessä, ikää oli taulussa 21 ja emännällä 19.

Itselläni oli myös hyvin vankka ajatus, että ei ikinä lapsia ja juurikin samasta syystä, että "lapset pilaavat elämän". Vahinko kumminkin ehkäisystä huolimatta tapahtui ja viivat pärähti tikkuun. muija ilmoitti, että hän pitää lapsen, olin sitten mukana tai en. Omasta mielipiteestäni välittämättä, päätin jäädä suhteeseen koska en missään nimessä kumminkaan halunnut, että lapseni joutuisi elämään ja kasvamaan ilman isää. Oman mausteen tilanteeseen teki se, että asuin sukulaiseni nurkissa työttömyyskorvauksen "vakaalla" toimeentulolla. Emäntäkin oli vasta koulusta kortistoon valmistunut ja asui vanhemmillaan. Tilanne oli ehkä paskin mahdollinen perheen perustamiseen mutta esikoisen kun sain sairaalassa syliini, rakastuin välittömästi tuohon pieneen kääröön.

tässä sitä siis ollaan, 10 vuoden jälkeen. molemmat vakiduunissa, onnellisesti yhdessä ja naimisiin menossa. Toinenkin lapsi on jo vuosien varrella ehtinyt siunaantua.

Tämän "tarinan" pointti oli siis se, että vaikka ukkosi on sanonut mitä mutta omistaa selkärangan ja on valmis vastuunsa kantamaan, niin hyvin voitte tekin onnistua kasaamaan onnellisen perheen, mikäli molemmilta tahto siihen löytyy. Miehille voin sanoa neuvoksi, että vaikka se raskausaika tuntui ekalla kerralla kokoajan ahdistavalta, enkä itsekään ollut onnellinen koska en lasta halunnut, niin kannattaa jäädä ja odottaa, että sen nyytin saa syliin. Se palkitsee.

Vierailija
73/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen osa on mukava. Mies ei halua lasta, muttei kuitenkaan oikein jaksa laittaa kondomia, vaikka nainen vielä koittaa varmistella, kun paljaalla on kuitenkin kivempi: säheltää siis vähän kännissä omien mielihalujensa mukaan ja kappas, kappas, padapim-padapum, nainen onkin raskaana (mikä yllätys). Nainen on tässäkin tilanteessa kuitenkin se, joka joutuu p**kamaiseen välikäteen, joko a.) kasvattaa lapsen mahdollisesti yksinhuoltajana, b.) tekee abortin, joka, toisin kuin moni tuntuu luulevan, ei kuitenkaan joka naiselle ole välttämättä psyykkisesti mikään maailman helpoin asia. Miehen osa, halutessaan, on maksaa minimielarit. Tasan menee taas tämä ja sitten vielä joku mukava heppu toivottaa palstalla keskenmenoa.

Vierailija
74/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse mies, joka tuli isäksi vasten tahtoaan. Olin ollut silloisen tyttöystävän, nykyisen kihlattuni(kohta vaimo) kanssa vasta vajaa vuoden yhdessä, ikää oli taulussa 21 ja emännällä 19.

Itselläni oli myös hyvin vankka ajatus, että ei ikinä lapsia ja juurikin samasta syystä, että "lapset pilaavat elämän". Vahinko kumminkin ehkäisystä huolimatta tapahtui ja viivat pärähti tikkuun. muija ilmoitti, että hän pitää lapsen, olin sitten mukana tai en. Omasta mielipiteestäni välittämättä, päätin jäädä suhteeseen koska en missään nimessä kumminkaan halunnut, että lapseni joutuisi elämään ja kasvamaan ilman isää. Oman mausteen tilanteeseen teki se, että asuin sukulaiseni nurkissa työttömyyskorvauksen "vakaalla" toimeentulolla. Emäntäkin oli vasta koulusta kortistoon valmistunut ja asui vanhemmillaan. Tilanne oli ehkä paskin mahdollinen perheen perustamiseen mutta esikoisen kun sain sairaalassa syliini, rakastuin välittömästi tuohon pieneen kääröön.

tässä sitä siis ollaan, 10 vuoden jälkeen. molemmat vakiduunissa, onnellisesti yhdessä ja naimisiin menossa. Toinenkin lapsi on jo vuosien varrella ehtinyt siunaantua.

Tämän "tarinan" pointti oli siis se, että vaikka ukkosi on sanonut mitä mutta omistaa selkärangan ja on valmis vastuunsa kantamaan, niin hyvin voitte tekin onnistua kasaamaan onnellisen perheen, mikäli molemmilta tahto siihen löytyy. Miehille voin sanoa neuvoksi, että vaikka se raskausaika tuntui ekalla kerralla kokoajan ahdistavalta, enkä itsekään ollut onnellinen koska en lasta halunnut, niin kannattaa jäädä ja odottaa, että sen nyytin saa syliin. Se palkitsee.

Ihanaa että teille kävi noin.

Kaikille ei todellakaan käy. Muuten olen samaa mieltä, jos nyt tää ap:n stoori on edes totta, että miehen puheet ennen vauvaa voi tavallaan jättää omaan arvoonsa. Ei hän tiedä mitä on olla isä, joten voi olla että hän ryhtyy isäksi, voi myös olla että ei.

Ap tietää kuitenkin ryhtyvänsä äidiksi, joten tilannehan on siltä osin harvinaisen selkeä. Joko mies on messissä tai ei ole.

Vierailija
75/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni oli aina ennen volissut ettei lasta, eeei lasta ja kuulemma puhunut abortistakin, kun vahinko kävi. Kuitenkin synnärillä oli kuulemma mennyt jo aivan sekaisin onnesta ja minusta ja loppujen lopuksi oli mitä parhain isä minulle. Terkut taivaaseen. 

Vierailija
76/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme elämää menossa kaasu pohjassa suoraan helvettiin. Ja mammalauma komppaa.

Itse olin aikanaan vastaavassa tilanteessa. Nyt meillä on kolme lasta, mies ihan itse ehdotti kahta jälkimmäistä. Ei lapsen saaminen mikään helvetti ole. Jos mies ei lasta halua niin ap hoitaa lapsen itse. Kyllä terve nainen siihen pystyy. Mies itse päättää haluaako osallistua vai ei. Teoilla on seurauksensa.

Vierailija
77/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos mies ei luovu dramaattisuudesta ja sinä et jaksa sitä kuunnella, niin sittenhän edessä on ero, eikä asiasta tarvisi kuulla niin paljon. Mies voi sitten tehdä omat päätöksensä siitä, kuinka paljon haluaa olla mukana lapsen elämässä.

Jos et kerro, niin meinasitko katkaista välit myös yhteisiin tuttuihinne ja vaihtaa paikkakuntaa, ettet vaan koskaan törmää mieheen? Koska jostainhan mies saa tietää, että sinulla on lapsi ja osaa todennäköisesti laskea lapsen iän perusteella 1+1.

Vierailija
78/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki halua tuollaista elämää. Monelle se on painajainen. Vaatii myös hyvää tuuria, että ekan kumppanin kanssa asiat sujuisivat, tuossa iässä se on vielä opettelua ja yleensä se eka tyttis tai poikkis ei ole se oikea saatika sopiva kumppani. Lapsi ei todellakaan ole riittävä syy jäädä tai olla missään suhteessa.

Ap, onnea yh-elämään, ellei sitten mies lämpene ajatukselle. Rankkaa tulee varmasti olemaan.

Vierailija
79/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aikoisin pitää lapsen ja mies ei olisi vaarallinen/myrkyllinen ihminen, niin kertoisin. Siitä sitten eteenpäin jollain tavoin.

En tosin käsitä miksi noin jyrkästi asiaan suhtautuva mies ei ole hankkinut vasektomiaa esimerkiksi ulkomailla, tai ainakin käytä aina kondomia sen lisäksi että partneri käyttää jotain muuta ehkäisyä kunnes saa vasektomian. Joo tuplaehkäisykin voi pettää mutta se on jo tosi epätodennäköistä. Itse en uskaltaisi hänen asenteellaan varmaan edes harrasta s eksiä.

Lapseton ja iän puolesta ei voi saada vielä. Eikä raaski maksaa yksityisellä.

Miehen kommentit lapsista on vaan ollut niin älyttömiä että olen harkinnut eroa jo pidemmän aikaa. Olen ajatellut että mulla on vielä aikaa joten ei ole hätää erota, olen alle 30 vielä.

Mies ei ole myrkyllinen kylläkään. Vastuullinen, rento, huomiova jne. Terveelliset elintavat yms.

Ei juma. Mies ei raaski maksaa yksityisellä pientä vasektomiaa, mutta ottaa sen sijaan riskin maksaa seuraavat 18 vuotta elatusmaksuja. Millaisen helmen oletkaan löytänyt.

Vierailija
80/99 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt pelkät alapeukut auta kun on viiva tikussa!

Kommentteja?

Ap

Abortti. Ei ole reilua pakottaa toista vanhemmaksi.

Ei ole reilua myöskään pakottaa toista aborttiin. Kaksi siellä vällyjen väleissä häärii, kummallakin yhtä suuri vastuu ehkäisystä, jos tarkoitus ei ole tehdä lapsia.

Ei ollutkaan kyse pakottamisesta vaan siitä, että nainen valitsisi abortin koska se on oikein.