Mies ei halua lapsia koska en ole töissä
Hän itse on kokopäivätöissä noin 3500 euron bruttotuloilla. Hän sanoo että tehdään lapsia heti, kun saan työpaikan.
Herää kylläkin parikin kysymystä. Ensinnäkin entä jos en saa kokopäivätöitä? Toisekseen kivat sille työnantajalle, jos heti jään äitiyslomalle koeajan jälkeen. Ei kovin kiva temppu mielestäni, enkä tällaisella suunnitelmalla kehtaa töitä edes hakea.
Kommentit (14)
Saat parempaa äitiysrahaa kun olet ensin muutamankin kuukauden töissä. Mikset voi mennä töihin?
Mies haluaa varmistua, että sinulla on jokin työ mihin palata koska ilmeisesti on lukenut sinusta, että haaveilet pitkästä kotiäitiydestä ja hän ei haaveile perhe-elämästä siten, että nainen on vuosikausia kotona elämäänsä kyllästyneenä, kaikesta marmattamana ja seksilakkoilevana mammana.
t. kotiäiti, jonka mies arvostaa ja tykkää, mutta en ole kyllästynyt elämääni, en marmata/nalkuta enkä seksilakkoile
Puhukaa mitä perhe-elämältä toivotte äläkä koita manipuloida miestä
Fiksuhan miehesi on. Varmistaa, että perheenä tulette taloudellisesti toimeen.
Ymmärrän miestäsi hyvin! Olen itsekin työttömänä ja haen aktiivisesti töitä. Tavoitteena on saada työpaikka ja tehdä joku 1.5-2v töitä ennen lasten tuloa. (Jos niitä saa, toki täytyy alkaa yrittää aikaisemmin)
Biologia alkaa tulla vastaan, joten me on puhuttu, että aletaan puolen vuoden päästä yrittämään lasta jos en ole saanu töitä.
Vierailija kirjoitti:
Saat parempaa äitiysrahaa kun olet ensin muutamankin kuukauden töissä. Mikset voi mennä töihin?
Voin mennä ja menenkin, jos töitä saan. Mietin vaan tässä työnantajan näkökulmaa. Ei ole kiva joutua melkein heti maksamaan äitiyspäivärahoja. Palkkaisitko itse nuoren naisen joka haaveilee äitiydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin mennä ja menenkin, jos töitä saan. Mietin vaan tässä työnantajan näkökulmaa. Ei ole kiva joutua melkein heti maksamaan äitiyspäivärahoja. Palkkaisitko itse nuoren naisen joka haaveilee äitiydestä?
No et varmasti ole niin hölmö että haastattelussa heti ilmoitat jääväsi mahd. Nopeasti pois 🤦🏼♀️ Naisten oikeudet eivät ikinä parane jos naiset itse luopuvat niistä, vaikka ne on lakiin kirjattu, esim äitiysloma.
Ei kai sun oo heti pakko hankkiutuu raskaaksi. Tee töitä vuosi pari ensiksi. 3500e kuukausipalkka ei ole mikään iso palkka, tarvitsette kyllä sinunki ansiotulot. Lapset tulee yllättävän kalliiksi. Ota nyt järki käteen.
No en minäkään hankkinut lapsia, kuun töitä ei ollut. Ei kyllä tullut edes mieleenkään kinastella miehen kanssa asiasta. Täysin perusteltua olla haluamatta niitä, jos ei minkäänlaisia töitä ole. Eihän se sitä tarkoita, että jos miehellä on hyvä palkka, niin sun ei tartte tehdä mitään. Lapsi on yhteisesti hankittu ja yhdessä sitä elätetään. Oli sitten toisella millaiset tulot tahansa.
Mene töihin, saat omaa rahaa ja tapaat muita ihmisiä. Elämänmuutoksen myötä alkaa mieskin mielipiteineen näyttää erilaiselta.
Niin tyypillistä että tämä on jotenkin miehen syy. Lapsia tehdään vasta sitten kun niitä on varaa elättää, myös yksin. Yhisä
Ihan järkevää, ei nuo tulot riitä lapsen elättämiseen jos ei sitten ole säästössä ylimääräistä se 100 -150 t€. Lapsia ei voi hankkia jos siihen ei ole varaa, luulisi aikuisten ihmisten tuon verran ymmärtävän.
Eikö kellään muulla ole sama ongelmaa?
Ap