Hoidon Tarpeessa' 05~ vko24
Kommentit (71)
Ja vielä pakko kiittää kaikkia ihanasta kannustuksesta mun piinapäivinä!! Miten kävi elokuu74:sen (meniköhän nikki oikein?) piinailujen?
-Tuittu-
Ihanaa kun paistaa aurinko! Alkaa tuntua jo ihan kesälle. Laitoin tänään tomaatin taimet ruukkuun kasvamaan ja nyt sitten vaan kastellaan, lannotellaan ja odotellaan satoa. Keskiviikkona pitäs mennä käymään uudessa työpaikassa tutustumassa ja sitten taas porukoita auttelemaan maatilan hommiin! Juhannuskin lähenee ihan hurjaa vauhtia eli niin se syksykin sieltä hoitoineen tulee!
Tuittu: Sulla oli clomit apuna tässä inssissä?? Vai muistanko omiani? Mitä hormonaalista lääkitystä sulle tulee elokuussa? Onko onnistumistodennäköisyys isompi lääkkeillä? Mulla ei ole siksi ollut mitään lääkkeitä, kun oma kiertoni on niin säännöllinen ja ovulaatio tapahtuu. Nyt syksyllä olisi tarkoitus tehdä yksi inssi luonnolliseen kiertoon ja yksi lääkkeillä, sitten vuorossa olisi IVF. Itse olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että nuo syksyn inssit vois tehdä lääkeavusteisina, kun ei tässä mitään ole tapahtunut ja kärsivällisyys alkaa olla koetuksella. Hoidot kun jatkuu vasta syyskuussa.
Mitäs piinailijoille kuuluu? Mooli, VM1974, Varjokas..?
Mites Viivin ovis on löytynyt?
Kuinkas Miliko on selvinnyt pettymyksestä?
Ja huiskutukset kaikille nimeltä mainitsemattomille! -Mette-
Harmistuksen harmistus ettei Tuittu plussannut tästä inssistä. =(
Pahoitteluni siis tädin saapumisesta.
Syksyllä sitten vauhdilla ja rytinällä taas eteen päin.
Onneksi siihenkään ei niin kamalan kauaa oo, kun tuo aika tuppaa menemään niin kamalan nopeasti.
Mitäs muille hoidokeille kuuluu?
VM, Tokkopa, Tuupalainen, Varjokas, Lupus, EmmaE ym.
Eilinen päivä ainakin näytti olevan varsin hiljainen tässä poppoossa.
Ootteko lähteny nautiskelemaan aurinkoisista ilmoista? =)
Eilen olin tosiaan lääkärissä ja ultrassa näkyi 17mm rakkula (2mm pienenpi kuin aiemmin tähän aikaan, kp11. Kp12 on tullut aiemmin ovisplussa). Limakalvo oli taasen paksumpi kuin yleensä tähän aikaan eli jotain siellä tälläkin kertaa tapahtuu. Nyt sitten koitan bongailla sitä ovista, jota en vielä toistaiseksi ole löytänyt. Laskelmien mukaan uskoisin sen kuitenkin olevan huomenna tai viim. ylihuomenna. Pikkusen tuntuisi olevan jonkinlaisia tuntemuksia tuolla alamahan ja selän puolella, mutta sehän voi olla kuvitteluakin. En tiedä pitäisikö varmuuden vuoksi testailla illallakin..
..saan varmaan itteni hermoraunioksi tämän asian suhteen..
Oon niin jotenkin hermona siitä, että missaan koko oviksen (jos sitä nyt sitten edes tapahtuu) ja ei päästä edes yrittämään koko inssiä tässä kierrossa. Että jollain voi ollakin taas stressinaiheet.. heh..
Mullekin inssi olisi muuten tarkoitus tehdä luonnolliseen kiertoon, niin kuin Metelläkin. Toivottavasti te nyt kuitenkin pääsisitte koittamaan vähän avustettuna, niin ei ainakaan tarttis sitten miettiä josko olisi tärpännyt sillä tavalla paremmin.
-viivi-
joo, sää on kyllä sellainen, että ettei sisähommissa huvittaisi olla...
Tuittu; toivottavasti saatte makuukammarielämän vilkkaaksi!:=) Ja mahtavaa, että saat nauttia ulkoilmoista näillä keleillä! Koeta jaksaa tylsää alkukiertoa, pianhan oot taas puolivälissä:=)
Viivi; älä murehdi, kyllä sä sen oviksen bongaat! Saattaahan olla, että munis kasvaa vaan sen millin päivässä ja plussan testiin saaminen menee lähemmäksi loppuviikkoa. *tsemppihali*
Tulkaa nyt palstakamut kirjoittelemaan kuulumisia!! Amalia, Varjokas, Lupus, Mette, Miliko, VM1974 ja kaikki joita en muistanut mainita! Elokuukin, onhan vuoto pysynyt minimissä ja plussa testissä?
Ei varmisteltu inssiä enää eilen, kun se perjantain tilanne oli niin selkeä. Itsestä tuntuu, että ajoitus oli nyt paremmin kohdallaan kuin toukokuussa ekalla kerralla. Oma napa " ihan tavallinen" - tylsää tämä alkupiina! Joo, tipatonta juhannusta toivon:=)
Aurinkoista päivää kaikille!
-mooli, pp4
Nopeesti tulin laittamaan viestiä..
Tuitulle ja Metelle pahoittelut negasta! Kovalla tsempillä vaan eteenpäin!
Niin, ja Tuupalla oli synttärit, onnea!
Ja mooli tais aineski olla piinailemassa ja onhan siellä paljon muitakin, joita en tietenkään nyt nimeltä muista, mutta peukutuksia teille kaikille!
Hieman vähiin on jääny tää kirjottelu viime aikoina koska oma tilanne tuntuu junnaavan taas vain paikoillaan, ja nyt kun nää kelit on vielä mitä parhaimmat, niin mieli halajaa tuonne ulkoilmaan. Näillä keleillä ei oikein ehdi surra omaakaan tilannetta niin paljon, vaikka lähipiiriin pukkaa vauvoja semmoisella tahdilla ettei paremmasta väliä..
Mukavan aurinkoista viikkoa kaikille hoidokeille, nauttikaahan nyt oikein kunnolla näistä keleistä, että jaksatte taas pitkän pimeän ja hoidot sitten syksymmällä!
Terkkuja huiskuttelee LeiMu
Niinku LEIMU sano: ei jaksa surra omaa lapsettomuutta nain nattina paivana :) Aurinko paistaa pilvettømalta taivaalta ja uintiretki on suunnitteilla.
Toivottavasti TUITUN makkariin tulee sapinaa :) Meilla se sapina ei kyl oo kadonnu kahen vuoden aikana minnekaan...pikemminkin painvastoin...en tiia ollaanko joku poikkeus tilastossa, mutta meilla ei ovistesti ahista ollenkaan. Joskus ennen tøihinlahtøa mies innostuu viela puputtelemaan...kayttaa hyvakseen lahestyvaa ovista :)
Ja VIIVILLE onnea ovisjahtiin!
).( kp17 ja pp0, eli aamulla pøllahti plussa testiin vaikka huomiseks sita vasta odottelin. Nyt onkin juilinu oikealta puolelta, eli siella taitaa jotain tapahtua... Onneks ei oo vasen ku siella oli se verinen follikkeli.
Mutta niinkuin viime kierrossakin, aiomme antaa keholle sokkihoitoa! Eli tanaan kayaan jarvessa uimassa ja myøhemmin illalla tehaan koti-inssi...saas naha millassia hollikkeleita kahen viikon paasta mølløttaa muniksissa...
Ainoa harmitus tassa pillerittømyydessa on se, etta meilla sattuu kaikki kesan lomamatkat just mun menkkojen kanssa samaan aikaa... pillereitten kanssa ois voinnu niita siirrella, mutta en kylla kaipaa takasin siihen hormonien napsimiseen. Eka vuos oli tuskaa finnien kanssa, mutta ny on elama tasaantunu...
Aurinkoista viikkoa kaikille!!
Nyt mä sen sitten bongasin, sen oviksen meinaan.
Mitenköhän mun käy..
Saisinkohan ajan jo huomiselle.. meneeköhän ihan lörinäks koko juttu jos se menee vauhdilla ohi..
Eihän tuo VL enää aukikaan ole..
Iiik iik... =D
(saa tosiaan nauraa tälle mun hermoilulle)
Olipa hyvä, että olen tällainen epäileväinen luonne ja päätin kuitenkin testata töistä tultuani.
Miltätähän testi huomen aamulla näyttäisi? Nyt se meinaan se testiviiva oli vahvempi kuin kontrolli.
Anteeksi suuresti omanapaisuuteni.
Pakko oli tänne tulla ihmettelemään.
-viivi-
Viiville: Meillä on siis ohjeena, että ovistesti tulee tehdä klo 12 mennessä. Jos plussaa ei tule niin testaus seuraavana päivänä uudelleen. Mikäli testissä on plussa, soitetaan saikulle ja varataan aika inssiin seuraavalle päivälle. Eli todennäköisesti huomisaamuna sulla on testissä plussa, jolloin täällä inssi tehtäisiin vasta ylihuomenna. Näillä ohjeilla mulla on ainakin inssit sattuneet nappiin. Mutta te taisitte olla hoidossa yksityisellä, jolloin käytäntö voi olla vähän toinen.
Soittelet aamulla väestöliittoon, jolloin asia selvenee!
Mukavia piinailuaikoja! -Mette-
Varmasti saat ajan vielä huomiselle, niinhän se aina menee! Ja pakko on mennäkin, koska ei kukaan voi tietää, milloin ovis tarkalleen on. Ja huomenna ehtii vielä hyvin, koska ovistestithän näyttää vain sen huipun ja siitä kestää vielä aikaa, ennen kuin munis irtoaa. Meilläkin ovistesti näytti plussaa sunnuntaiaamuna ja maanantaina aamupäivällä tehtiin inssi Onnea matkaan! :D Kivaa - päästään jännäämään sekä moolia että viiviä!!!!
-Q-
Pikaisesti tulin lukaisemaan uusimmat kuulumiset¿.
Pahoittelut Tuitulle, Metelle ja Milikolle pieleen menneestä inssistä. Seuraavalla kerralla sitten kaikki plussajunaan!!
On jotenkin tylsä vaihe hoidoissa, siis ku on nyt tää kesätauko¿ Lähes kaikilla muilla on piinailuja jne.. No mä vaan hengailen sit täällä piinailijoiden joukossa :)
Mut mikäpäs sen kivempi aika pitää hoitotaukoa ku kesä, on niin paljon kaikkea hommaa ettei sitä toisaalta ajattele niin paljon.
Mulla alkaa muuten loma huomisen työpäivän jälkeen!!!! Jolloin en koneen ääressä kovin paljon ole. Huomenna illalla lähdetään täältä pohjoisesta köröttelemään kohti eteläistä Suomea, kummipojan perheen luokse (toinen kummipoika lähtee mukaan). Ihana ku saa viettää niitten kans aikaa ku yleensä se jää *kaiken kiireen takia* vähäiseksi (myöskin pitkät etäisyydet vaikuttaa asiaan)
Mutta nyt lähden ulkoilemaan koiran kanssa. Yritän käydä lomallakin lukemassa teidän juttuja, että pysyn vauhdissa mukana.
Kaikille vilkutuksia ja aurinkoisia päiviä!!
Toivottelee Marikukka
Pahoittelut negasta Tuitulle!!! Täälläkin toivotaan uuden makuuhuone-elämän löytymistä... on vaikuttanut aika negatiivisesti meilläkin tuo pakkojyystäminen.
Viiville onnittelut oviksen löytymisestä :) eiköhän sieltä väestöliitosta niitä aikoja löydy huomisellekkin! :) mahtavaa kyllä että pääsette piinailemaan!!!
Moolille myöhästyneet synttärionnittelut!! :)
Pingu pääsi taas kotihoitoihin :) olisi kyllä hienoa, jos noista konsteista olisi teille apua, eikä hoitoja tarvittaisi ollenkaan...
Marikukalle oikein ihanaa lomaa! Kyllä tässä alkaa olla itsekin jo loman tarpeessa, vielä pitäisi 1,5 kk jaksaa töissä...
Taas iski tämä negatiivisuus, ei oikein jaksa odottaa että se plussa voisi sieltä testiin tulla. Pp on kyllä vasta 6, mutta testipäivä pelottaa jo nyt. Viimeksi oli niin kauheaa mennä kertomaan testin tulosta odottavalle miehelle, että nega tuli. Antaisin kyllä melkein mitä tahansa että saisin ne kaksi viivaa vihdoinkin!!
Pitääkin ajatella aina näin negatiivisesti! Mutta minkäs luonteelleen voi...
Iloisempaa loppuviikkoa toivottelen teille, isot halit kaikille joita en maininnut!
-Lupus
Ihanaa, kun vihdoin vaikuttaa oikealta kesältä! Nurinkurista vaan on se, että mun media-aiheinen kesäkoulu sattui just kaikista helteisemmille päiville... eilisen ja tämän päivän olen viettänyt visusti sisätiloissa ja eipähän ole iho päässyt palamaan! Onneksi se on tältä viikolta nyt ohi.
Kurssista on ollut ainakin se hyöty, että pää on saanut muutakin ajateltavaa kuin tämän lapsiasian. Inssin epäonnistumisestakin olen jo toipunut (ainakin luulisin...), sillä parin vauvan tapaaminen ei ottanut ollenkaan koville. Jo on kumma kun ei kenelläkään samoina päivinä piinanneilla tullut plussaa. Syksyllä sitten taas jatketaan piinailua kohtalotoverit!
Miliko
On ollu huisketta ja hulinaa - hädin tuskin ehtiny pikasesti lukasta teidän kuulumisia. Tänään kävin ekaa kertaa uimarannalla, tosin ihan vaan vähän uskalsin varpaita kastella.. =)
Kurjaa, että täti oli löytäny niin monen :( Mutta yhdyn edellisiin kirjottajiin, syksyllä sitten plussaillaan oikein urakalla. :)
Mooli, Lupus ja Viivi vois vaikka ottaa kyllä jo varaslähdön? Ja olikos muita, joilla nyt hoidot menosssa?
Tuittu, toivottavasti makuuhuone-elämä normalisoituu, meillä pakkopullaseksi on rajottunu oviksen aikaan, muuten ollaan oltu niinku ennenkin. Minä kävin siis lääkärissä, oli mielettömän mukava. Käski olla huolehtimatta ja " lupasi" että raskaus saadaan tavalla tai toisella alulle. Käski olla huolehtimatta. Sen kun vielä osais...
Meillä asiat on edenny sen verran, että mies on oman näytteensä vieny. Se paikka missä ne tutkitaan jää lomalle ens viikolla, ja tulokset luvattiin sitä ennen. Jos ne tulee postissa voi varmaan mennä ens viikon alkuun. Jännittää.. Jotenkin en vieläkään käsitä, että tässä kävi näin, että sitä vauvaa on oikeesti toivottu jo yli vuosi. Eikä sitä kuulu vieläkään...
Mukavaa lomaa marikukalle!
Nyt on pakko lähtä juomaan jotain ja avata ovet, kuuma!
Stressitöntä ja aurkinkoista viikkoa kaikille!!!
Tulin vain pikaisesti ilmoittamaan, että hengissä ollaan vaikken oo aikoihin ehtinyt taas kirjoitella mitään. Ja Viiville tulin samalla toivottamaan oikein paljon tsemppiä ekaan inssiin, toivottavasti saat ajan ja kaikki menee mallikkaasti! Kirjoittelen sulle taas pitempää vuodatusta kun nämä työkiireet edes vähän hellittäisi.
Kaikille muillekin huiskutukset ja mukavat viikon jatkot! Minäkin voisin muuten varovaisesti jo ilmoittautua elokuun kasvavaan piinailijajoukkoon, kun meillä toivottavasti alkaisi silloin hoidot etenemään tästä odotusvaiheesta eteenpäin. Toivottavasti siis. Mutta palaan taas paremmalla aikaa, nyt töihin!
Tänään sain sitten ajan inssiin, huih.. jänskättää.
Iltapäivästä sinne pitäisi suunnistaa.
Siellä ajanvarauksessakin tuumasi, ettei kannata testata illalla vaan katsotaan sen aamutestin mukaan. =)
Sanoi kuitenkin, että tehdään se inssi sen ensimmäisen positiivisen tuloksen perusteella. Toivottavasti en nyt hätiköinyt ja inssi ei olisi liian ajoissa. Seuraavaa kertaa varten tiedän sitten olla testaamatta (vaikka tietysti toivon ettei seuraavaa kertaa tarvittais, mutta en nyt niin luottavainen kuitenkaan ole) muulloin kuin aamulla.
Mitenköhän tässä pysyy nahoissaan tämän päivän.
Tulen kohta kirjottelemaan lisää, nyt kutsuu taas työt.
-viivi-
Viiville peukutukset insiin ja peukutukset myös siihen piina-aikaan!!!!
Ihanaa kun on kesä vihdoinkin alkanut. Mä täällä olen sairaslomalla, mutta onneksi mun sairaus ei estä ottamasta aurinkoa. Eli rannalle pitäisi kohta puoliin suunnistaa....
Jotenkin tuntuu, että tämä palstailu tulee olemaan omalta kohdalta hiljaista kesäaikana. Kun mitään ei kuitenkaan kesänaikana tapahdu ja kun siihen luomuplussaan en usko, tässä on nyt 2vuotta oltu syömättä pillereitä ja syksyllä sitten tulee yrityksestä se 2vuotta. Täällä suunnalla on kaikki toivo hoidoissa ja niiden onnistumisessa. Vähän kyllä pelottaa miten meidän taloudellinen tilanne kestäis montaa hoitokertaa, mutta sitten säästetään muussa....
Plussa onnea niille jotka vielä kuitenkin piinailevat!!!!
t. joalin
nyt 13 päivää ovistikun plussasta. aamuisessa raskaustestissä kontrolliviivaa vaaleampi mutta selkeästi näkyvä viiva. onkohan se nyt haamu vai oikea vai mikä ja mitä mä nyt teen?????? olen aina niin hyvin valmistautunut selkeään negaan että en ollut oikein miettinyt miten reagoin jos käy näin...
tokkopa on sanaton kuin kismettiä ois syönyt.
ja nyt kaduttaa ne viime vkonlopun oluet! en oikein uskalla vielä uskoa mitään plussaksi.
Apua...?
tokkis
Onnea plussasta... Ihanaa ihanaa... Kyllä se varmasti plussa on....
t.joalin
Kyllä se Tokkopa taitaa nyt olla niin, että olet viimein plussannut!! =)
Näin ainakin minä vahvasti uskoisin. Suuret Onnittelut sinne!
Lupukselle lähettelen positiivisempaa mieltä ja toivon todella, että teilläkin nyt tärppäisi. Itselläkään ei mikään yltiöpositiivinen fiilis ole tämän ekan inssin suhteen, mutta sellainen fiilis kuitenkin että ekaa kertaa koko parin vuoden aikana on todellakin mahdollisuus siihen raskauteen ihan oikeasti.
Q:lle vilkutukset. Mukava kun tulet tänne välillä meitä tsemppaamaan. Sullahan se nyytti on jo pian kainalossakin. =)
Mitenkäs jakselet?
Milikolle, Marikukalle, Metelle (oliko niin että säkin siirryit syksyä odottelemaan), Tuitulle, Joalinille ja EmmaE:lle voimia odotteluun. Nauttikaa kesästä ja kerätkää puhtia tuleviin hoitoihin. Katsotaan siirrynkö minäkin teidän joukkoon odottelemaan elokuuta.
Toivottavasti Amalialle tulisi pelkästään hyviä uutisia lääkäristä ja pääsisitte pian suunnittelemaan mahdollisia tulevia hoitoja.
Vai joko tulokset ovat tulleet?
Pingulle onnenkantamoista toivotaan nyt tähän kiertoon. Jospa se shokkihoito tehoaisikin paremmin tällä kertaa, kun se on jo kerran ollut käytössä, niin ehkäpä kroppa reagoisi paremmin tällä kertaa. =)
Mites Mooli?
Onko mitään ihmeempiä fiiliksiä?
Sulla taitaa ens viikolla olla testipäivä vai kuin?
Menetkö ihan veritestiin vai testaatko omin päin?
Varjokkaastakaan ei ole kuulunut mitään, mitä kuuluu?
Tuupalaista myös kaipailen, vilkutus.
Eilen oli tosiaan ensimmäinen inssi ja ekaa kertaa oli lääkäri etuajassa.
En sitten viipynyt siellä vastaanotolla kuin joku parikymmentä minuuttia eli harvinaisen nopea toimenpide (tosin en nyt odottanutkaan että siinä kauaa kestäisi).
Testasin vielä aamulla tuota ovista, vaikka sain sen positiivisen tuloksen silloin edellisenä iltana. Ja kyllähän se vielä näytti ihan vahvasti positiivista. Lääkäri katsoi vielä ennen tuota ruiskutusta ultralla, että munasolu on tallella ja siellähän se köllötteli. Oli kuitenkin jo muuttunut hieman kantikkaaksi, ettei ollut tasaisen pyöreä, joten ei varmaan ollut kovinkaan kaukana rakkulan puhkeaminen. Toivotaan, että ajoitus osui nappiin.
Enpä hoksannut siinä hölmitykseltäni lääkäriltä kysyä juuri mitään, ja sen lääkärin kanssa, jolla olen käynyt, oli puhetta että menisin vielä veritestiin, jotta nähtäisiin onko ovulaatio todella tapahtunut (tarkoitti ilmeisesti, että tuolloin myös otettaisiin raskaustesti..??).. niin unohdinpa ihan tyystin kysyä tuosta.
Tämä toimenpiteen suorittanut lääkäri vain tuumasi, että 16 päivää tuosta toimenpiteestä voin sitten tehdä raskaustestin, jollei menkat ala.
No, täytyy varmaan sitten soitella siitä taas erikseen.
Nyt sitten odotellaan, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Pitää koittaa pitää ittensä mahdollisimman kiireisenä, niin ei tule turhaan ajateltua noita asioita liikaa. =)
Onneksi pian on viikonloppu!
-viivi-
Mitäs kaikille kuuluu? Ainakin taitaa olla paljon piinailijoita liikenteessä? ;) Kävikö Mooli varmistusinssissä tänään ja koskas olikaan Viivin lääkäri? Muistanko väärin, että se olisi ollut tänään? Miten meni Tuupalaisen Espoon vkl? Ja missäs on Varjokas? Lupus ja VM1974 taitaa myös laskeskella pp-päiviä? Ja vielä ainakin Tokkopa piinailee.. Onko jo oireita? ;)
Milikolle ja Metelle molemmille pahoittelut inssien epäonnistumisesta..:( Milikon menkat alkoivat? Sekoittiko ne aikataulun niin pahasti kuin pelkäsit? Metelläkö on vielä yksi inssi jäljellä? Jännä kun ne on tehneet sulle niin monta inssiä luonnolliseen kiertoon, kun mulle sanottiin Väestöliitossa että on paljon paremmat mahdollisuudet onnistua jos ovulaatiota vahvistetaan hormoneilla.
Mitenkäs se Amalian lääkärihommat etenikään? Kävitkö jo toisella lääkärillä.. (täällä oikea harvapää) Ja nytpä muistankin että Mancollakin alkaa olla jännät paikat kun ensimmäinen lääkärikäynti on jo ensi viikolla..;) Mites on lähtenyt Tirpan clomikierrot käyntiin?
Kylläpäs ikävältä kuulosti tuo Pingun " verirakkula" ..:( Onneksi kaikki taitaa olla jo kunnossa!? Marikukalle ja muille nimeltä mainitsemattomille hurjasti huiskutuksia!!!
Ja hyvin sekavan viestin päätteksi vielä omia kuulumisia.. Eli kp3 ja tosi tylsä vaihe kierrossa menossa. En ajatellut koko kesänä ostaa ovulaatiotestejä enkä mitata lämpöjä. En myöskään erityisemmin laske päiviä, vaikka kyllähän sitä suunnilleen tietää mikä päivä kierrosta on meneillään ja koska pitäisi lemmiskellä. Mutta jospa mekin löydettäisiin Tuupan tavoin uusi makuuhuone-elämä tuon joskus niin rasittavan " pakkojyystämisen" tilalle..;)
Sitten taas elokuussa piinaillaan oikein porukalla (ja plussataan vielä isommalla porukalla). Ja sitä ennen potkitaan nuo tämän hetken piinailijat tuonne odotus-puolelle, eikö vaan!!??!!
Aivan ihana sää ollut tänään.. Tällaisilla säillä tosissaan rakastan työtäni, koska voin olla ulkona melkein niin paljon kuin huvittaa!!!
Kaikkien kuulumisia odotellen,
-Tuittu-