Hoidon Tarpeessa' 05~ vko24
Kommentit (71)
Oltiin viikonloppuna reissussa, joten ei ole oikein koneelle ehtinyt. Nyt en kyllä jaksa kommentoida muuta kun hieman omaa napaa: tänään muuttui lugetöhnä vaaleanpunaiseksi. Eli menkkoja tässä odotellaan, pp on 12. Klinikallakin ollaan jo kesälomalla, olisin vaan halunnut tietää että jatkanko enää lugeja vai en... olo on kyllä harvinaisen paska taas. Ja pitäisi vielä töihin jaksaa lähteä vaikka kyyneleet valuu kokoajan :( ei tässä muuta, palaan taas kun mieliala jotenkin paranee vähän.
-Lupus
Lupus, onko sulla niin, että luget ei pidä vuotoa pois? Kun mulla menkat ei millään ala ennen kuin lopetan luget. Oletko testannut? Entä jos testaisit huomenna aamulla pp13 ja sitten lopettaisit luget, jos nega? Itse aion tehdä niin torstaina, mun pp13. tsemppiä vielä!!!!!
terkkuja muillekin, tulkaahan kertomaan kuulumisia!
-mooli
viime kerralla luget piti vuodon pois, lopetin ne vasta pp 16 eli testipäivänä kun testasin negaa, ja menkat alkoivat siitä sitten parin päivän päästä. Nytkin testipäivä olisi ollut tuo pp 16. Ihme juttu. Täytynee testata kuitenkin sitten huomenna varmuuden vuoksi.
Ihmeellistä, miten voi samana päivänä tulla näin totaalisen huonoja uutisia ja sitten heti perään hyviä uutisia. Sain opiskelupaikan, juuri sen minkä mielummin halusin (hain kahteen paikkaan). Ei tuosta nyt vielä jaksa niin iloita, mutta sainpahan lopetettua tämän itkemisen, ehtii tämä naaman turvotus laskea ennen töihin menoa. Vielä pitäisi kerätä jostain voimia kertoa miehelle nämä huonot uutiset...
-Lupus
Nyt pääsykokeet onnellisesti ohi, tästä alkoi piinaviikot! Eli virallisen epävirallisesti okl-pp0 menossa tänään. ;) 30.6. tulee tulokset. Saa pitää peukkuja! Se toinen pp on 13 (muistaakseni). Huomenna tai keskiviikkona testailen.
Älä Lupus heitä kirvestä kaivoon vielä, niinkuin Mooli sanoi, testailet rauhassa ja sitten mietit mitä tehdä. Lugethan voi myös aiheuttaa välivuotoa.
Moolille piinatsempityksiä, meitähän on monta samoissa.
Lillille onnittelut ultranäkymistä, varmasti ihanaa saada nähdä se papu paikallaan.
Karvaita pettymyksiä kokeneille halituksia ja kaikille muillekin kovasti vilkutuksia.
Vihdoinkin voi aloittaa kunnon kesäloman, kun sai tuon koepinnistyksen suoritettua!
-v-
..ja mitä uutisia täällä heti olikaan!! ONNEA TOKKOPA!!! Onpa hieno juttu.. Taas yksi meistä pääsee vatsaa kasvattamaan!
Kiva myös kuulla plussanneiden kuulumisia. Varmasti on Lillillä ollut kiva katsella sitä kasvavaa papua!
Isot pahoittelut negan testanneille tai muuten vain toivonsa menettäneille..:( Lupukselle monta lohturutistusta! Toivotaan tosiaan ettei vuoto yltyisi vaan pysyisi tuhruna ja loppuisi onnellisesti!! Niin ja onneksi olkoon opiskelupaikasta!! Kuinka monta huurunenää (Tirpan hauska nimitys) teillä jäi pakkaseen?
Vm1974:kin paljon tsemppituulia syksyn odotteluun!! Harmi kun inssit ei tuoneet tulosta..:( Mutta sinähän liityt toki meihin syksyllä plussaaviin, eikös? :) Meitä on jo sitten monta siinä junassa!
Piinaileville paaaaaljon plussatuulia!! Mooli, Viivi, Varjokas ja oliko vielä Nonnakin.. Ja ketäs muita? bdbdbbdbdbdbd
Tuupalainen: Minä olinkin vähän myöhässä niiden terassiajatusten kanssa.. Olit jo ehtinyt lähteä. Harmi.. Mutta seuraavalla kerralla sitten, eikös?
Leimulle tsemppiä heinäkuun odotteluun.. Kyllä se sieltä tulee, hitaasti mutta varmasti!!
Olen ihan pihalla kaikkien kuulumisista kun olen ollut viikon nettipimennossa, joten tyydyn muille vain huiskuttelemaan. Mies vaihtoi työpaikkaa ja sai uuden läppärin ja meillä ei ollut konetta ollenkaan. Ja töissä on turha edes kuvitella ehtivänsä kirjoittelemaan. Mutta nyt olen takaisin palstalla.
Olisko ollut Mooli tuossa piinapäiviensä alussa käyttänyt sanontaa Oma napa tylsä napa.. Täällä yksi allekirjoittaa tuon väittämän. kp jotain on menossa kierrosta jotain. En ihan ole pystynyt olemaan ajattelematta raskautumista, nimittäin pakollisen hoito-/kesätauon hyödynnän kokeilemalla homeopatisia keinoja.. Joo, naurakaa vaan.. Täällä on viimeinenkin järjenhiven kadonnut aivoista. Mutta kun ei voi muutakaan (minähän en voi vain odotella syksyä.. kärsimätön..) niin kokeillaan sitten tuotakin keinoa..:)
Olen muuten mietinyt kesäajan palstailua.. Olisikohan järkevää tehdä heinäkuulle vain yksi pino? Kaikki on kuitenkin niin lomatunnelmissa, että ei varmaan kovin aktiivista ole tämä kirjoittelu? Mielipiteitä?
Nyt kömmin sänkyyn kirjan pariin. Mies sai viikonloppuna uuden polkupyörän ja se on ruuvailemassa sitä.. :)
-Tuittu-
mites varjokas ja testailut?
oon pahasti myöhässä töistä ja silti vaan täällä lukemassa kuulumisia :) ajattelin vähän lyhentää päivää. tulee niitä pitkiä päiviä sitten taas kuitenkin, niin nyt hienolla säällä voi satsata enempi koiran kanssa ulkoiluun.
lupukselle parempaa mieltä!
nautitaan auringosta.
tokkopa
kaippa tuo olisi jo tänään näkynyt kun pp on 13. Vertakin on jo tullut, lopetin luget. Pakkasessa on 3 alkiota, eli odotellaan sitten täälläkin elokuuta. Alkaa loppua jo usko, tällä hetkellä olo on todella voimaton...
-Lupus
Voi samperinsamperinsamperi. Olispa juhannusplussa ollut kiva yllätys! Aurinkoista kesää ja onnea uuteen yritykseen!
Testasin kanssa negan tänään Clearbluen herkällä testillä - pp vasta 11, mutta kyllä herkällä testillä pitäisi jo näkyä. Testaan to uudestaan ja sitten heitän luget nurkkaan. Kiva, kun pääsee nauttimaan " niagarasta" juhannuksena! Mikään ei ole sen ihanampaa kuin kaamea kapula ja menkkakivut;=) Anteeksi ironisuus!
Tsemppiä piinalijoille bdbdbdbdbdbdbdbdbdbd!
-mooli
Onnea molempiin piinailuihin!:=)
Tuittu, heinäkuun pino on hyvä idis!
vilkuti vilkuti kaikille hoidokeille!
-mooli
..hiivatti, kun ei meinannu millään päästä kirjautumaan..
Jostain syystä se vain heitti kirjautumisruudun tyhjäks aina kun yritin painaa kirjaudu nappia..
Pahoitteluni Lupukselle! =(
Todella tylsä juttu ettei vieläkään onnistanut.
Jospa me sitten porukalla plussataan kaikki syksyllä. Itselläkin meinaan on vähän utopistinen fiilis, että tästä ekasta inssistä mitään olisi tullut.
Moolille myöskin pahoittelut, mutta toivotaan että kerkeisit vielä testata ja testi näyttäisikin plussaa.
Itsellä menossa pp6 (hassua, mäkin pääsen kirjottelemaan tuollaisia.. pp..) ja eipä mitään mainittavaa olotilassa. Ei kait vielä pitäisi ollakaan..
Eilen ja tänään on vähän omituisesti viillellyt (satunnaisesti) tuolta alavatsalta, lähinnä oikealta puolelta. En kyllä ainakaan voi kuvitella tuota, kun ihan kunnolla tuossa hommia paiskiessa otti mahasta.. hmmh.. outoa.. kun vain kaikki olisi kunnossa..
Vilkutukset kaikille tasapuolisesti!!
Nyt tarttee jatkaa hommia.
-viivi-
Kiitos kaikille lohdutuksista. Mieli on edelleen maassa, mutta täytynee yrittää jaksaa taas eteenpäin.
Tajusin tässä juuri, että eihän mulla ole edes varaa lähteä opiskelemaan... saisin opintotukea vajaan 300 euroa kuussa (opintolainaa en taida viitsiä ottaa, kun edellistäkin vielä makselen). En oikein tiedä miten työnteon ja opiskelun yhdistäminen onnistuisi, kun työni on kolmivuorotyö ja illat pitäisi kuitenkin olla koulussa... eikä esim. pelkän aamuvuoron tekeminen onnistu, koska meillä vuorot kiertävät niin että jokainen saa tehdä saman verran kaikkia vuoroja (ja nuo aamuvuorot ovat niitä suosituimpia, eli työkaverit tuskin suostuisivat siihen että heiltä vähenisi nuo aamuvuorot). Ja rankkaahan tuosta tulisi, aamut töissä ja illat koulussa.
Ja pelkällä opintotuellahan ei kauheasti noita lapsettomuushoitoja maksella... voi perse, että meni tämäkin nyt monimutkaiseksi...
Mooli: Toivotaan että tuo sun uusintatesti olisikin positiivinen!! Mulla todennäköisesti menkat alkavat kunnolla vasta joskus juhannuksen jälkeen, eli saan kärsiä ensin rauhassa krapulasta :)
Viiville ja Varjokkaalle tsemppiä piinailuun!!
Ja taas pitää lähteä töihin... Heilutukset kaikille!!!
-Lupus
Pikainen pyrähdys täällä ennen ulkoilua, pitää nyt yrittää nauttia noista ilmoista, kun ei tiedä milloin ne kylmenee...
Pahoittelut negasta Lupukselle! :( Moolille parempaa onnea keskiviikon testaukseen!!
Varjokkaalle peukkuja myös toiseen piinailuun!
Omaa napaa... Kun ne miehen testitulokset tuli. Diagnoosi:Asthenozoospermia (meniköhän tuo sanahirviö oikein?) Ja lausunto, siittiömäärä normaali, samoin niiden rakeen. Hyvin eteenpäin uivien siittiöiden osuus on tavallista pienempi, mikä voi jossain määrin vaikuttaa hedelmällisyysennusteeseen.
Olen kyllä huojentunut tuosta lausunnosta, vaikkei kaikki siis ihan kohdallaan ollutkaan. Mutta oli kuitenkin vain tuo yksi kohta (liikkuvuus) " vikana" . Mitähän hoitomuotoa se tarkoittaa? Inssiä? Vai jotain muuta? Onko muilla kokemusta vastaavasta lausunnosta?
Anteeksi omanapaisuus, juuri avattiin lääkärin kirje ja se mielessä tietysti..
Vilkutuksia kaikille!!
Amalia :)
Huh hellettä tosiaan. Porukoilla töitä olisi riittänyt vaikka muille jakaa, mutta päätin nyt ottaa viikon loman. Tänään olin siis ensimmäistä päivää rannalla ja kävin jopa kuumuudesta tuskastuneena uimassa. Vesi oli kyllä huisin kylmää, mutta virkistävää.
AMALIA: Meillä siis lausuntona teratozoospermia eli líikkuvuus ja määrä ok, mutta siittiöistä vain 4% muodoltaan normaaleja. Hoitona inssi. Luulisin, että myös teillä inssillä aloitetaan ja sen jälkeen kovempia hoitoja, jos ei inssillä tärppää. Siittiöiden pesulla saadaan kuitenkin ihmeitä aikaan, joten syytä kovin suureen huoleen tuskin on.
TOKKAPALLE tietenkin aivan valtavan suuret onnittelut!!!! Paljonko teillä oli yritystä takana? Ja eikös tämä ollut ihan luomu tulos?
LUPUKSELLE JA MOOLILLE pahoittelut negasta. Syksyllä sitten laitetaan se plussajuna yhdessä liikkeelle!!
Mitenkäs TUITUN makuukamari elämä on piristynyt? Meillä oli kanssa vähän pakkotouhua, minun osaltani, mieheeni nämä oviksen kyttäilyt ei ole onneksi aiheuttaneet paineita. Se tuntuu olevan aina innokas, mutta itseltä nautinto on aina kadoksissa, kun pitää kytätä päiviä. Nyt olen tehnyt päätöksen, etten osta koko kesän aikana yhden ainutta testiä eli mennään ihan kehon tuntemuksella. Kylläpä sitä sellaset päivät onkin oppinut huomaamaan, milloin siis touhuilla kannattaisi. Heinäkuun pino saa täältäkin kannatusta!
Mitenkäs VARJOKKAAN piinailut? Tuliko plussaa?? Te ilmeisesti asustelette maalla? Onko teillä ihan maatila? Minun tietoihin vois tehdä korjauksen, että toinenkin inssi siis oli negaa ja hoidot jatkuu syyskuussa insseillä.
Kaikille nimeltä mainitsemattomille huiskutukset! Nyt on pakko mennä pesemään nää aurinkorasvan jäänteet ja sitten kastelemaan kukat ja tomaatit etteivät vallan kokonaan kuole!
-Mette-
Pahoittelut Lupukselle. :( Ja lohturutistukset. Sanattomaksi vetää jatkuvat pettymykset.
Moolille samoin negasta pahoittelut, vaikkei se vielä ihan varma olekaan. Toivottavasti kääntyy plussan puolelle.
Korjaus eilisiin piinapäiviin, eilen olikin pp14, laskin väärin... Ja testasin illalla unistepillä puhtaan negan, joten veikkaan että tämä oli taas tässä. Käytän nyt tuon laatan lugesteroneja loppuun, on vielä kahdeksi päiväksi jäljellä. Testaan varmaan huomenna vielä varmistukseksi, vaikka kyllä mielestäni jo pp14 pitäisi näyttää 25:n herkkyisen testin, vaikkei aamupissasta testaisikaan.
Alan olla niin kyllästynyt näihin jatkuviin epäonnistumisiin ja pettymisiin, että ei jaksa oikein surrakaan. Ärsyttää vaan niin jumalattomasti. Miksi " kaikilla muilla" onnistuu ihan tuosta vaan, huomaamatta? Miksi tämän pitää osua juuri minun taakakseni? Miten voi kestää sen todellisuuden, jos ei ikinä voikaan saada lapsia? On kovin vaikeaa estää katkeruutta ja kateutta hiipimästä ajatuksin. Vaesinkin kun kaikki ystäväni ja sisarukseni ovat perheellisiä, tuottaa suuria ponnistuksia olla ahdistumatta näiden onnesta. Mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän?
Te varmasti, rakkaat cybersiskot, tunnistatte nämä tunteet. On todella vaikea olla vellomatta itsesäälissä jatkuvasti. Varsinkin kun tämä ahdistus ja epätoivo on alkanut jo varjostaa aina niin tulevaisuuteen uskovan miehenikin mieltä. Tällä hetkellä vain tämä kaikki tuntuu niin kovin raskaalta kantaa.
Yksi valopillkku tässäkin. Sain kerrottua äidilleni lapsettomuudestamme viime viikonloppuna. Siitä on helpottunut olo. Äiti on kuitenkin tärkeä ja rakas henkilö elämässäni, ja asiasta puhumatta oleminen on ollut vaikeaa, mutta myös kertomistilaisuuden löytäminen on ollut hankalaa. Nyt asia tuli puheeksi ihan huomaamatta ja siitä puhuminen tuntui luonnolliselta. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Mitäs juhannussuunnitelmia teillä on?
Täytynee lähteä etsimään jotain syötävää, päivät on niin kuumia ettei silloin oikein jaksa edes ajatella ruoanlaittoa...
-v-
Pikainen piipahdus paikalle, olen kyllä täällä hengessä mukana, vaikken ole viime päivinä kirjoitellutkaan ja kommentoinut. Itsellä nyt kp 15 ja kesätauko meneillään ja hei, olen onnistunut stressaamaan näistä lapsijutuista aika vähän. Hyvä minä!
Miliko
Tämä taitaa olla se pino, johon syksyllä ja talvella kirjoitin nimimerkillä mammax. Unohdin jo ne salasanatkin ja se nimimerkkikin tuntuu nyt väärältä. Olen ollut pitkään hiljaa, näin kyllä, kun pinoa uudelleen nimettiin, mutta piti vähän työstää asioita ominpäin.
Eli kirjoitan nyt, mitä meille kuuluu nyt. Vauvaa ei ole tulossa, eikä tule. ei koskaan. Me emme koskaan menneetkään sinne tyksin ensimmäiselle lapsettomuusklinikan käynnille. pitkään asiasta keskustelimme ja mieheni sanoi, että asia on hänelle liian vaikea, hän pelkää mahdollista vammaisuutta yms. Hän ei halunnut, eikä uskaltanut hoitoihin ryhtyä. Enkä minä sitten ilman häntä voi, enkä edes halua!
Ymmärrän miestäni. Päätimme yhdessä, että me jätämme lapsettomuushoidot kokonaan kokeilematta. Jos se suoranainen ihme tapahtuu, että vauva joskus tulee, se saa tulla, oli sitten terve tai ei. Sitä ihmettä kyllä ei tule tapahtumaan, se on varma, mutta kieltämättä se ajatuksena joskus aina mieleen tulee ;) Adoptiosta otimme sen verran selvää, että niin suuria summia meillä ei ole varaa laittaa lapsen hankintaan, ennemmin ollaan ilman, vaikka varmasti olisi voitu tarjota hyvä " tavallinen" koti jollekin, joka sitä olisi tarvinnut - puheissa oli 1-3 vuotias lapsi, ei ihan pieni vauva. Ehkä elämä on meille tarkoitettu näin...?
Itse olen tällä hetkellä oikein onnellinen ja tyytyväinen päätökseen ja elämääni. Elämässämme on kuitenkin niin paljon muuta hyvää. me ostimme ikioman asunnon, me ostimme toisen koiran - oman unelmarotuni, rakkaus ja parisuhde voi nyt paremmin, kuin silloin, kun tämä lapsettomuus oli jokapäiväinen mietinnän aihe. Sain vielä työpaikankin, vaikka se -ainakaan vielä- ei olekaan vakituinen, on se pitkäaikainen.
Jotenkin minulla on nyt seesteisempi, tyytyväisempi olo. Hyvä olo. kaikinpuolin. Vaikka olen alle 30 ja sen takia kieltämättä päätös tuntuu välillä vaikealta, mutta mies on se kaikkein tärkein - meillä on hyvä elämä ilman yhteistä lastakin, siitä olen varma. Kolmenkympin kriisi kyllä käsittää tämän lapsettomuusjutunkin, mutta molemmat kriisitkin alkaa olla hyvällä mallilla;).
Ainoa asia, mikä edelleen todellakin sattuu, on se, että niin moni kysyy " ystävällisyyttään" , että jokos on vauva pian tulossa, kun uusi koti ja muuta on ostettuna - kummastelevet sitäkin, kun ostimme vain kolmion, että minnekäs se vauva sitten mahtuu... Ei edelleenkään haluta selittää, että mitään vauvaa ei ole edes tulossa... Toivottavasti ne joskus lakkaa kyselemästä, kun huomaavat, että kolmio on ihan riittävä meille ;)
Toivon teille kaikille onnea ja jaksamista hoitoihin. Pidän peukkuja, että hoidoista olisi " hyötyä" ja toivotan jaksamista jos joudutte päätymään tähän, mihin me on päädytty. Kun päätös oli tehty, olo ainakin minulla helpottui ja se oma mieskin oli taas se vanha ja rakas, mikä tuppasi välillä huolien alla piiloutumaan.
Varjokas: Puit kyllä mun ajatukset sanoiksi... tällä hetkellä on tosi ärtynyt olo. Mieskin muuttui alun järkytyksen jälkeen tosi vihaiseksi, kun kerroin että menkat alkoivat. Miehen mielestä näissä hoidoissa pitäisi olla joku takuu, kun kerta maksavatkin niin paljon :) mutta tottahan se on, alkaa v*tuttamaan nämä jatkuvat pettymykset. Pitäisi vaan osata/jaksaa ajatella, että se raskaus alkaa sitten kun on alkaakseen. Kuinkakohan monta pettymystä sitä vielä jaksaa?
Amalia: Meillä oli tuon liikkuvuuden lisäksi vikaa siittiöiden rakenteessa, ja meillähän hoitomuotona on icsi. Teille varmaan riittää inssi ainakin aluksi hoitomuodoksi...
Mamx: Hienoa että olette osanneet tehdä tuon vaikean päätöksen, ja että osaatte nyt elää sen kanssa. Itse en vielä osaa edes ajatella, että lopettaisimme nämä hoidot, en ole vielä valmis siihen... mutta nostan kyllä hattua teille! Toivottavasti sitä itsekin osaa sitten ottaa asian noin hienosti kun te, kun tuo hoitojen lopettamisen aika tulee. (Taas on se mieliala että ei sitä vauvaa meille koskaan suoda...)
Juhannussuunnitelmista: menemme todennäköisesti miehen vanhempien mökille, jonne tulee kai myös miehen veli tyttöystävineen. Eli tiedossa ei ole ainakaan mitään älytöntä kännäämistä, vaikka tällä hetkellä tekisi kyllä mieli vähän hukuttaa murheita... :)
Meikä lähtee taas töihin hikoilemaan, heilutuksia kaikille!!!
-Lupus
Varjokas ja Lupus, täällä jaetaan tunteenne täysin! Lugeista (400 mg / päivä) huolimatta tuttuakin tutumpi tuhruttelu alkoi jo kp25 ja tänään kp28 tuli taas ukkosen voimalla...voi v*ttu että ottaa aivoon. Ihan hirveetä onnistumisnostatusta en ehtinyt tehdäkään, mutta toivoin kyllä, että neljä inssiä antaisi jo jotain viitteitä onnistumisesta. Mutta ei siis mitään, tyhjää täynnä koko kroppa, prkle! Sorry kamala kielenkäyttöni, mieleni tekisi mennä pihalle huutamaan, että mitä v*ttua me ollaan tehty niin väärin, että nää täytyy aina mennä näin. Onneksi voi edes tänne purkaa fiiliksiään.Tiedätkö Lupus, myös mun mies ajatteli, että voisi jokin " onnistumistakuu" tulla noihin hoitoihin tai ainakin maksuttomia uusintoja :) Koko touhuun on palanut tuhottomasti tuohta ja käteen on jäänyt vain lääkärin vouhotus " no nyt ollaan taas lähempänä totuutta" ...
Voi perse...juhannuksena ollaan menossa juhlahumuun yhdelle mökille ja veikkaanpa, että kietaisen kunnon kännin, mun on jotenkin tätä asiaa nyt sulateltava. Syksyllä sitten IVF:ään.
voi........ymmärrän niin kovin hyvin teidän fiilikset....paska, ettei VM1974:n vika hoito tuota tulosta....hengessä ollaan mukana ja kovasti...meillä harmittaa miehen puolesta kovasti - inssien jälkeen IVF syksyllä edessä ja mies odottaa, että se on " takuuvarma tapa saada vauva" ... en henno hälle kertoa, ettei ole varmaa tapaa....
haleja:=)
-m
Vau, ihana uutinen! Ei sitten muuta kuin onnellista odotusta ja masunkasvatteluaikaa! Nauttikaa nyt tästä hetkestä ja tästä tunteesta, se on kuitenkin jotenkin niin ainutkertaista!
Muuta en nyt tällä erää sitten ehdikään höpötellä, koko päivä on menny pihalla nauttiessa helteestä ja kotihommat tekemättä. Joten tiskikoneen ja pyykkikoneen pariin siis..
Iloiset huiskutukset teille kaikille!