Ruokia, joista tulee epämiellyttävä olo
Itselläni esim. hyvinkin terveellisiksi tituleeratut kurkku ja paprika aiheuttavat molemmat ilman kertymistä vatsaan ja tunteja kestävää epämiellyttävää röyhtäilyä ja turvotuksen tunnetta. Mites teillä muilla?
Kommentit (96)
Chicken Alfredo. Ei pysty siihen kerman ja juuston määrään.
Cashew pähkinät. Olen lähes sairaalakunnossa sillä aiheuttavat voimakkaan sydänalakivun. Tuskan hiki virtaa ja hirveä kipu. Voi jotenkin olla yhteydessä sappeen, äidilläni oli sappikiviä. En ole tutkituttanut vielä. Myös raaka kaali, sipuli, ei hyväksi. Voin syödä muita pähkinöitä, mutten ennenmainitsemiani. Olen yrittänyt ja aina hirveä kipu, jopa tunteja kestävä. Ei uskalla enää.
Liha!
Järkyttävää että ihminen syö älykkään ja tuntevan eläimen tapetun ruumiin!
roskaruoka. Vatsa menee täysin sekaisin ja kiertelen kivuissa seuraavat 10 tuntia kykenemättä muutun kuin makaamaan liikkumatta.
Koskee myös karkkeja, makkaroita yms epänormaalia ulosteen kaltaista epä-ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Liha!
Järkyttävää että ihminen syö älykkään ja tuntevan eläimen tapetun ruumiin!
Boop-Boop! Wow!
Fable on eri mieltä.
Mulla vain puurosta tulee ikävä olo, paprikasta ja ehkä lanttulaatikosta närästystä. Mutta sehän ei minua estä syömästä näitä, tai siis puuroa en syö jos ei nälkäkuolema uhkaa.
Kirjolohi on lisääntymikyvytön keinotekoinen broilerikala joka aiheuttaa närästysoireita. On hyvänmakuinen ja edullinen. Kasvatetaan keinoravinnolla monenlaisissa lammikoissa. Kauniin punertavan värinsä sää myös keinotekoisesti kasvatusrehustaan. Ei mitään yhtäläisyyttä alkuperäiseen sateenkaarirautuun josta jalostettu. Isäni kasvatti aikoinaan kirjolohia luonnon lammessa missä niillä saatavilla myös luontaista ravintoa. Kalat kasvoivat hitaammin kuin nykyiset broilerilohet. Niitä voi kuitenkin syödä paistamalla, savustamalla jne... tulematta kipeäksi. Kirjolohi on kaikkea muuta kuin terveellistä kalaruokaa. Kannattaa ostaa tai itse pyydystää luonnon vesistä pyydettyjä ahvenia, haukia, siikoja, muikkuja, kuhia, mateita, särkiä, sillejä/silakoita, salakoita, kuorreita ja kiiskejä niin pysyy närästykivut loitolla 🤔. Näin minä olen tehnyt ja päässyt närästyksestä eroon.
Kaikki hirveät hiilarimätöt, kuten pitsa, hampurilainen ja joku iso pasta-annos.
Karkista tulee nykyään tukala olo. Eilenkin söin irtokarkkeja pitkästä aikaa ja loppuilta olikin hankala. Sydän hakkaa ihan epänormaalisti. Tosi outoa.
Monista pavuista tulee järkyttävät vatsakivut, vaikka olisi miten kypsennetty. Sääli, sillä tykkään kyllä pavuista. Vain vihreitä papuja pystyn syömään huoletta. Letuista ja vohveleista minulle tulee aivan hirveä olo, sipuli aiheuttaa jonkin verran vatsavaivoja. Cokista ja hedelmäkarkkeja en myöskään pysty syömään, vatsa tulee kipeäksi.
kukkakaali on hyvää mutta aiheuttaa minulle migreeni aina kun syön sitä...
Popsin innoissani juustoa, taisi aiheuttaa kipua.
Sienet
Palkokasvit
Raaka sipuli
Valkosipuli
Peruna
Naudanliha
Makeutusaineet
Lakritsi
Maito
Pavut ja ruis, ihan älyttömät vatsavaivat.
Omena nyt ainakin närästää raakana ja sipuli. Yleensä kaikki rasvaiset ja happamat ruoat. Ruisleivästä tulee ilmavaivoja.
Jotkut makeutusaineet. Olen joskus erehtynyt ostamaan sokerittomia karkkeja ja voi luoja mikä ilmamäärä ja ripuli. Olin vielä miesystävän luona ja piti lähteä kotimatkalle. Matkalla piti vielä poiketa pari kertaa kaasuttamassa julkiset WC:t. Ei ikinä enää sokerittomia nameja minulle 😂
Ranskalaiset, lihikset ja hampurilaiset eivät uppoa. Kivistävät vatsassa ja aiheuttavat inhottavaa röyhtäilyä siinä missä joku kokiskin. Pizza Ok, jos syö vain pari siivua.
Vai onko nuo syötävät edes ruokaa?
Papuihin, kaaleihin ja linsseihin olen totutellut syömällä aluksi pieniä annoksia. Mutta joku raaka punasipuli on kauhistus. Siinä sitten närästyslääkettä kuluu, jos erehdyn syömään.
Aspartaami ja xylitoli ovat makeutusaineina sellaisia, että niistä saa ripulin. Tarkkaan katsottava jotkut kurkkupastillirasiat, ettei ole xylitolia makeuttamassa. Aspartaami lienee yleisempää kevytlimppareissa, mutta on sitä kai karkeissakin.
Kahvi turvottaa, pierettää ja pahimmillaan aiheuttaa ripulia. En varmaan olisi tajunnut sitä jos en olisi lukenut yhtä tiedeuutista, jossa kahvista oli löytynyt eläinkokeissa vatsavaivoja aiheuttava aine, ja se ei ole kofeiini.
Ilmeisesti viljatkin aiheuttavat minulla oireita, samoin laktoosi, mutta kahvi kaikkein selkeimmin.
Tonnikala aiheuttaa hirveän närästyksen. Suolaiset sipsit tekee masentuneeksi, en tiedä miksi mutta niin vain on. Olut saa naaman punoittamaan, nenä menee tukkoon ja alkaa aivastelu ja siitä seuraa pääkipu. Suklaa vaikuttaa kehoon siten, että sydämen syke kiihtyy./ Vihreä tee vastaavasti rauhoittaa ja samalla virkistää.