Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtäkää nyt että kaupan myyjä ei ole mikään asiantuntija

Vierailija
10.12.2019 |

Ellei ole nimenomaan erikoisliike. Mutta vttuako kyselet tavaroiden käyttötarkoituksista ja sopivuudesta minulta. Luuletko että olen käynyt kaikki miljoona tavaraa läpi ja opetellut käyttöohjeet ulkoa 😴 se ei todellakaan kuulu tehtäviini, voin sen paljastaa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassuja ihmisiä riittää. Moni kysyy takkien teknisiä ominaisuuksia (lukee takissa olevassa lapussa), takkeja on niin valtava määrä ettei myyjä voi mitenkään tietää kaikkea. Ne lukee lapuissa, myös se onko ne untuvaa vai vanua.

Tällä viikolla asiakas etsi laukkua jossa on vetoketju. Öö...siis kaikissa laukuissa on vetoketju, ei me myyjät olla mitään meedioita 😂

Onko tää neule liian kuuma? Hiostaako tää? Mitä muovia kenkien pohja on? Otatko vastuun jos kaadun näillä kengillä.....

T. Myyjä

Takkeja on todellakin valtava määrä, joten on ihan kohtuullista osata sanoa asiakkaalle. "Tässä hyllyssä olevat/nämä kolme ovat vedenpitäviä." Jos haluaa myydä ei voi olettaa asiakkaan käyvän läpi jokaista lappua jostain takin sisäsaumasta, jossa teksti pahimmillaan on. Kaikissa laukuissa ei todellakaan ole vetoketjua vaan osa on avonaisia ja muita kiinnitystapoja on klipsut, magneetit... Keinokuidun määrä vaikuttaa hiostavuuteen eli tuotelappua vilkaisemalla asiantunteva myyjä osaa vastata esim.: "Tässä on 40% keinokuituja, joten on hiostaa herkemmin kuin täyspuuvilla." Ihan oikeasti, ei vaadi edes pitkällistä perehtymistä ja jos joka päivä tuotteiden kanssa puuhaa, kyllä ne oppii tuntemaan. Laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä on turha syyttää asiakasta. Itsekin olen myyjänä toiminut enkä nähnyr hommaa mitenkään ylivoimaisena.

Takkeja on niin valtava määrä, että se on mahdotonta. Ja kyse ei ole urheiluliikkeestä, vaan meillä myydään paljon muutakin. Pointtina oli se että OLETETAAN myyjän tietävän kaiken. Tottakai tiedän eri merkkien mitoituksista ym.

Ja jos asiakas ei osaa kuvailla yhtään millaista laukkua etsii, muuta kuin kriteerinä vetoketju...😂

Näitä asioita on vaikea ymmärtää ellei ole itse tehnyt tätä vuosia.

Vierailija
62/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vaan Prismassa ja kaiken muun ostan verkkokaupasta.

On katsokaas parempi palvelu netissä kuin livenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassuja ihmisiä riittää. Moni kysyy takkien teknisiä ominaisuuksia (lukee takissa olevassa lapussa), takkeja on niin valtava määrä ettei myyjä voi mitenkään tietää kaikkea. Ne lukee lapuissa, myös se onko ne untuvaa vai vanua.

Tällä viikolla asiakas etsi laukkua jossa on vetoketju. Öö...siis kaikissa laukuissa on vetoketju, ei me myyjät olla mitään meedioita 😂

Onko tää neule liian kuuma? Hiostaako tää? Mitä muovia kenkien pohja on? Otatko vastuun jos kaadun näillä kengillä.....

T. Myyjä

Takkeja on todellakin valtava määrä, joten on ihan kohtuullista osata sanoa asiakkaalle. "Tässä hyllyssä olevat/nämä kolme ovat vedenpitäviä." Jos haluaa myydä ei voi olettaa asiakkaan käyvän läpi jokaista lappua jostain takin sisäsaumasta, jossa teksti pahimmillaan on. Kaikissa laukuissa ei todellakaan ole vetoketjua vaan osa on avonaisia ja muita kiinnitystapoja on klipsut, magneetit... Keinokuidun määrä vaikuttaa hiostavuuteen eli tuotelappua vilkaisemalla asiantunteva myyjä osaa vastata esim.: "Tässä on 40% keinokuituja, joten on hiostaa herkemmin kuin täyspuuvilla." Ihan oikeasti, ei vaadi edes pitkällistä perehtymistä ja jos joka päivä tuotteiden kanssa puuhaa, kyllä ne oppii tuntemaan. Laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä on turha syyttää asiakasta. Itsekin olen myyjänä toiminut enkä nähnyr hommaa mitenkään ylivoimaisena.

Takkeja on niin valtava määrä, että se on mahdotonta. Ja kyse ei ole urheiluliikkeestä, vaan meillä myydään paljon muutakin. Pointtina oli se että OLETETAAN myyjän tietävän kaiken. Tottakai tiedän eri merkkien mitoituksista ym.

Ja jos asiakas ei osaa kuvailla yhtään millaista laukkua etsii, muuta kuin kriteerinä vetoketju...😂

En yhdy tähän, 20 vuoden kokemuksella. Asiakkaita halvennat.

Ai niin sä oot vasta 25v.

Vierailija
64/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannu, kävin katsomassa uutta Tv:tä, siis oli

tarkoitus tietenkin ostaa, no kyselin myyjältä eri telkkujen ominaisuuksista.

eihän sillä myyjällä ollu minkäänlaista käsitystä mistään ominaisuuksista,

kuhan läpätti jotain sekavaa.

Vierailija
65/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupoissa on sekin hyvä puoli ettei asiakasta halvenneta.

Kannattaisi myyjien miettiä asiaa.

Kivijalkaliikkeet sen kun vähenee.

Vierailija
66/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa että joissain kaupoissa myyjä joutuu olenaan yksin töissä. Ja sinkoilemaan tehtävästä toiseen. Tuollainen järjestely sopii vain silloin kun myymälä on todella pieni, normaalin kokoinen k-market on tähän jo aivaN liina iso.

Vierailija
67/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ostan netistä kaikki käyttötavarat yms koska ovat halvempia ja saan siten parempaa infoa niistä tuotteista. Mitä järkeä ostaa enää mistään muualta?

Vierailija
68/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä huomannu, kävin katsomassa uutta Tv:tä, siis oli

tarkoitus tietenkin ostaa, no kyselin myyjältä eri telkkujen ominaisuuksista.

eihän sillä myyjällä ollu minkäänlaista käsitystä mistään ominaisuuksista,

kuhan läpätti jotain sekavaa.

Jep, tilasin juuri Verkkokauppa Comista ison tv:n ja olen tyytyväinen.

Oli vielä halpakin Lg 7450 ja hinta 400 euroa ja magic remote ohjain.

Vierailija
69/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattitaitoinen myyjä kyllä tuntee myymänsä tuotteet. Ei niitä itse ole tarvinut käyttää ja kokeilla. Riittää, että on perehtynyt asiaan. Itse työskentelen autotarvikeliikkeessä. Minulla ei edes ole autoa, mutta osaan silti kertoa suurimmasta osasta tuotteista sen, mitä asiakas haluaa tietää. Jos en osaa, otan selvää tai pyydän paikalle sellaisen joka osaa. Sitä kutsutaan asiakaspalveluksi. 

Miksi vtussa luulet että joku työssäoppija käy kaupan miljoona tuotetta läpi ja opettelee niiden käyttötarkoitukset ja koostumukset ja kaiken :'D Ei kiinnosta vttuakaan mitkään lasten typerät lelut ja niiden käyttöohjeet. Minun tehtäväni on M Y Y D Ä.

Nimenomaan! Sinun tehtävänäsi on myydä, ymmärrätkö, M Y Y D Ä. Se tarkoittaa sitä, että sinä myyt asiakkaalle tuotteita ja myymiseen kuuluu tuotteista kertominen asiakkaalle. Rahastaminen on osa myyntityötä kuten tuotteista kertominenkin.

Vierailija
70/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Myyjä

En yhdy tähän, 20 vuoden kokemuksella. Asiakkaita halvennat.

Ai niin sä oot vasta 25v.

Ei siitä ollut kyse, asiakkaat olettaa että myyjä tietää kaiken ja muistaa ulkoa takkien vesipilariarvot.

Vierailija
71/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot eivät ole koskaan niin laaja-alaisia asiantuntijoita, mitä politiikka vaatii ja sen takia kaikki heistä toivottavasti konsultoivat asiantuntijoita.

Vierailija
72/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeaa että joissain kaupoissa myyjä joutuu olenaan yksin töissä. Ja sinkoilemaan tehtävästä toiseen. Tuollainen järjestely sopii vain silloin kun myymälä on todella pieni, normaalin kokoinen k-market on tähän jo aivaN liina iso.

No oma lähikauppani on jo ihan normaalin kokoinen Sale. Tuon aiemmin kuvailemani dilemman kiusallisuutta korostaa se, että koska syrjäkylillä ollaan, olen monesti kaupan ainoa asiakas.

Tämän takia vitkuttelen sitä summerin painamista niin pitkään...

Se kun ei ole mikään: ”Tulisitko purkamaan asiakassuman kassalta kiitos”-kutsu,

vaan:

”Kassalla odottaa kokkikartanon broilerpasta ja kaksi banaania, laskeudu alas tikkailta, taio hymy naamallesi, tule kassalle ja rahasta. Voit sitten kiivetä takaisin sinne tikkaillesi, ja jatkaa puuhasteluasi, jos enää muistat mihin vaiheeseen jäit ennen kuin sinut keskeytettiin”

Tai näin se mieltyy mun pääkopassa, siksi aina salaa toivon että se myyjä ehtisi saada hommansa valmiiksi, ja palata kassalle ilman, että mun täytyy sitä summeria painaa :-|

Vierailija
73/73 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ihmiset ostavat koko ajan enemmän netistä.. Ei ole ihme jos kivijalkakaupat häviävät. Eihän myyjiltä uskalla kysyä mitään. Miksi leipäosaston myyjä ei voi vastata meikkejä ihmettelevälle asiakkaalle, että hetki soitanpa myyjän tuonne meikkien luo. Tai jos joku kysyy mikä on hyvä leipä, niin jestas kai se myyjä voi kysyä tykkääkö ruisleivästä ja tässä olisi nyt uutuus, kokeilkaa sitä.

Oletan myös, että jos menen ostamaan 200e teknisen takin ja haluan kysyä siitä jotain, myyjä osaa kertoa. Tai vaihtoehtoisesti en mene enää sinne kauppaan ja tilaan sen googlailun jälkeen netistä. Luultavasti halvemmalla. Myyjän tehtävä on myydä ja tehdä työnantajalleen tulosta, jotta työnantajalla on varaa pitää myyjä töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi