Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtäkää nyt että kaupan myyjä ei ole mikään asiantuntija

Vierailija
10.12.2019 |

Ellei ole nimenomaan erikoisliike. Mutta vttuako kyselet tavaroiden käyttötarkoituksista ja sopivuudesta minulta. Luuletko että olen käynyt kaikki miljoona tavaraa läpi ja opetellut käyttöohjeet ulkoa 😴 se ei todellakaan kuulu tehtäviini, voin sen paljastaa.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattitaitoinen myyjä kyllä tuntee myymänsä tuotteet. Ei niitä itse ole tarvinut käyttää ja kokeilla. Riittää, että on perehtynyt asiaan. Itse työskentelen autotarvikeliikkeessä. Minulla ei edes ole autoa, mutta osaan silti kertoa suurimmasta osasta tuotteista sen, mitä asiakas haluaa tietää. Jos en osaa, otan selvää tai pyydän paikalle sellaisen joka osaa. Sitä kutsutaan asiakaspalveluksi. 

Miksi vtussa luulet että joku työssäoppija käy kaupan miljoona tuotetta läpi ja opettelee niiden käyttötarkoitukset ja koostumukset ja kaiken :'D Ei kiinnosta vttuakaan mitkään lasten typerät lelut ja niiden käyttöohjeet. Minun tehtäväni on M Y Y D Ä.

Sinun tehtäväsi on OPPIA, koska olet työssäOPPIMASSA. Tuotetuntemus on yksi myyjän tärkeimmistä taidoista. 

Vierailija
22/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla tulossa loistava työura. Noin motivoitunutta työntekijää ei ihan joka päivä tai edes viikko tule vastaan. Onnea vaan tulevaan uraasi kortistossa!

No enpä minä edes yritä työllistyä tälle alalle :) Ihan muut jutut mielessä.

Tuolla asenteella et tule työllistymään millekään alalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsit kaupan työssäoppimispaikaksi jos sinua ei v'ttuakaan kiinnosta siellä olla? Olisi varmaan mielekkäämpiäkin paikkoja löytynyt. 

Vierailija
24/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itäblokin palveluasenne rantautunut tänne - ikävää. Mitähän alaa sinäkin opiskelet, jos olet perehtymässä työhön kaupassa... No, ei kyllä kiinnosta pätkääkään: carry on.

Vierailija
25/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ne oli asiantuntijoita. Sorry, jos olen vanhanaikainen.

Vierailija
26/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla tulossa loistava työura. Noin motivoitunutta työntekijää ei ihan joka päivä tai edes viikko tule vastaan. Onnea vaan tulevaan uraasi kortistossa!

Hän voi laittaa firman pystyy ja myydä siellä omalla tyylillään.

Vierailija
27/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kyllä olettaisikaan, että päivittäistavarakaupan myyjä osaisi kertoa jostain tietystä tuotteesta sen enempää. Eri asia erikoisliikkeet ja apteekit, niissä oletan ja toivoisin saavani erityisapua.

Vierailija
28/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen ymmärtänyt.  Ennen kuvittelin, että esim. rautakaupan myyjät tietävät jotain myymistään tarvikkeista. Nykyään tiedän, että saman tiedon saan ilman jonottamista ja myyjän etsiskelyä lukemalla purkin kyljestä. Erikoisemmissa tapauksissa osaamme molemmat googlata.

Vierailija
29/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijuuden kermaa edustaa se että tietää mitä asiakkaat tarvitsevat ja kykenee toimittamaan sen. Myyjiltä ei useimmiten löydy kumpaakaan. Olet siis oikeassa, hienosti oivallettu.

Vierailija
30/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsit kaupan työssäoppimispaikaksi jos sinua ei v'ttuakaan kiinnosta siellä olla? Olisi varmaan mielekkäämpiäkin paikkoja löytynyt. 

No eipä ole muuta vaihtoehtoa 😴 tutkinnossa on tietyt osat, jotka on pakko suorittaa. Ei niitä voi suorittaa joka ikisessä paikassa.

Vierailija
31/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä muistui mieleeni ostosreissu paikalliseen Tokmannin myymälään. Kysyin puutarhapuolen myyjältä erään kasvin kohdalla mistä kasvista mahtaa olla kyse. Myyjä vastasi kertomalla, ettei ole puutarhuri. Siihen jäin kukkapurkki kädessäni miettimään mihin olinkaan tullut. Ehkä olisi pitänyt miettiä mihin palveluasenne on mennyt...

Vierailija
32/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän voi laittaa firman pystyy ja myydä siellä omalla tyylillään.

Varmasti todella kannattava sellainen firma, jossa omistajaa ei kiinnosta kertoa asiakkaille tuotteista mitään :D

Vierailija
33/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö tää hiusväri mun psoriasisruttohammasmätä päänahalle?

En käyttäs tuollaiseen reikänahkaan mitään.

Jaa, no meen sitte kitimarrkettiin.

Maistuuko tämä hyvälle?

En ole maistanut enkä tiedä mikä teidän mielestä maistuu hyvälle.

No kitimarketissa tiedetään.

Käykö tämä huulipuna meijän Pirjolle?

En tunne teijänpirjoa niin valitettavasti en osaa sanoa.

Kitimarketissa kyllä tunnetaan.

Missä teidän linssit, oon jo vuoden??? niitä ettiny.

Täälläpäin, tulkaa niin näytän.

Joo ei, ei tuo, eeeii, ei tota, no ei, höh, no niitä Pirkan luomuräpylätervalinssejä, missä Hä?

Ne on K-kauppojen omia merkkejä, citymarket on tuossa lähimpänä.

Vi*tu miten paskat valikoimat.

T. Prisman täti

Voi Prisman täti 😂😂

Nyt pistit paineita Kitimarketin tädille! Ei vaan, samantyyppistä keskustelua käydään meilläkin.

Vierailija
34/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan ammattikoulussa saa täysin valita mitä tutkintoon kuuluu. Esim. tarjoilijaksi kouluttautuvan, jonka tavoitteena on työskennellä ravintolassa, täytyy suorittaa harjoitteluja myös muualla kuin ravintolassa, esim. kahvilassa (tai ainakin se on yksi niistä vaihtoehdoista, mistä valitaan ja kaikkiin harkkoihin ei voi valita ravintolaa). Myös lähärit joutuu ilmeisesti tekemään harkan vanhustyön tms. puolella, vaikka se ei olisikaan tutkinnon tavoitteena.

Sori ohis.

Vierailija
35/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap se sama työssäoppijatrolli, joka ei osaa pitää taukoja niin että ehtisi syödä töissä? Ja on ihan puhki koska on se 6 tuntia töitä päivässä?

Vierailija
36/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille kaikille, jotka vingutte palveluasenteen perään, kun myyjä ei tarkemmin tiedä kaikkien tuotteiden ominaisuuksia: jos olette huomanneet, myyjiä on kaupoissa aika vähän. Työaika menee suurimmaksi osaksi kuormien purkamiseen ja hyllyttämiseen. Ja siivoamiseen, kun kaikki jätetään siihen, mihin sattuu käsistä putoamaan. Tuotteita on tuhansittain, ja tuotetuntemusta pitäisi opetella omalla ajalla. Ei näillä palkoilla.

Pakkauksissa ei ole tietoa ominaisuuksista ja käyttötarkoituksesta ihan turhaan. Kannattaa lukea ne ensin, koska ne ovat valmistajan antamat tiedot. Myyjän pitäisi tuntea tuote todella tarkkaan, jos aikoo antaa jotain ylimääräistä tietoa. Se voi mennä myös metsään. Nykyään saa netistä paljon tietoa eri tuotteista, kokemuksia ja arvosteluja, joten ihan sokkona ei tarvitse isompien hankintojen kohdalla mennä.

Vierailija
37/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet elämässäsi sitten, kun kyllästyt näihin PROVOIHIN 😴

MONESKO TÄMÄKIN OLI TÄNÄÄN 😴

Vierailija
38/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaranhyllyttäjältä kysellään silmien rajaustussin ominaisuuksia, kestoa ja iskunkestävyyttä?? Kun ei miesmyyjä osaa neuvoa lyllerretään croksit kipinöiden haukkumaan kassa 😂 suomalainen kun arvostaa sitä että saa kaikki samasta liikkeestä ja halvalla.

Vierailija
39/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille kaikille, jotka vingutte palveluasenteen perään, kun myyjä ei tarkemmin tiedä kaikkien tuotteiden ominaisuuksia: jos olette huomanneet, myyjiä on kaupoissa aika vähän. Työaika menee suurimmaksi osaksi kuormien purkamiseen ja hyllyttämiseen. Ja siivoamiseen, kun kaikki jätetään siihen, mihin sattuu käsistä putoamaan. Tuotteita on tuhansittain, ja tuotetuntemusta pitäisi opetella omalla ajalla. Ei näillä palkoilla.

Pakkauksissa ei ole tietoa ominaisuuksista ja käyttötarkoituksesta ihan turhaan. Kannattaa lukea ne ensin, koska ne ovat valmistajan antamat tiedot. Myyjän pitäisi tuntea tuote todella tarkkaan, jos aikoo antaa jotain ylimääräistä tietoa. Se voi mennä myös metsään. Nykyään saa netistä paljon tietoa eri tuotteista, kokemuksia ja arvosteluja, joten ihan sokkona ei tarvitse isompien hankintojen kohdalla mennä.

Niin, palveluasenne ja tuotetietämys ovat kaksi toisistaan erillään olevaa asiaa, eikä näillä ole tekemistä toistensa kanssa.

Tästäkin saa netistä paljon tietoa, jos kiinnostusta löytyy ja palveluasenne ei ole luontaista itselle.

Vierailija
40/73 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua turhauttaa ne jotka rupee heti huutamaan haloota sisään kävellessään. Hyllyt ei täytä itseään ellen hae sitä tavaraa takaata. Jos puhutaan vaikka ärrästä jossa ollaan yksin kaikki mitä siellä on on myyjien ansiota. Siellä siivotaan,tilataan,hyllytetään ja myydään itse. Takahuone ja paperityöt hoidetaan kaiken ohessa ja meillä ei tosiaan ruokataukojakaan ole. Syödään asiakkaiden välissä samoinkuin käydään vessassa. Mutta toki naljaile siitä oliko täällä ketään ja kukkuuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän