Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt olemaan ystäville kakkosvaihtoehto

Vierailija
09.12.2019 |

Olen ystävilleni ns. kakkosvaihtoehto ja asia kyllästyttää minua. Kanssani pidetään vaihtelevasti yhteyttä (yhteydenotot tulevat sekä minun että ystävieni puolelta, mutta harvakseltaan), mutta kasvotusten näkeminen on ystävien prioriteettilistan häntäpäässä. Jos järjestän juhlat, ystävät eivät lupaudu tulemaan "katsellaan, koska saattaa tulla jotain muuta/työkaverini Mirkun pikkujoulut on just silloin". Minua ei puolestaan kutsuta pikkujouluihin, tupareihin, synttäreille, koska "juhlin vaan pienessä porukassa muutaman ystävän kans/sinulla olisi kuitenkin ikävää siellä, kun et tuntisi ketään ennestään". Sitten kun nähdään, minun kanssani saatetaan käydä kahvilla tai sitten ehdotetaan, ettei mentäisi edes kahville "kun shoppailin ystävieni kanssa viime viikolla ja nyt tekee tiukkaa eikä ole varaa mennä kahville". Ystäväni käyvät tärkeämpien ystäviensä kanssa leffassa, konserteissa yms. joten minulle näiden kohdalla myydään ei oota. Olen kutsunut ystäviä kylään viimeksi nyt joulun alla, mutta kaikilla on omat kiireensä ja kehottavat laittamaan kortit ja lahjat postitse heille. Kotonani on koristeltu kauniin jouluisesti ja leipoisin mielelläni, jos saisin ystäviä kylään.

Ymmärrän, että jokainen saa tehdä ystäviensä suhteen niin kuin haluaa, mutta tilanne kyllästyttää minua. Onko jollain muulla ollut samanlaista ystävien kanssa ja miten ratkaisitte tilanteen? Olenko ainoa, jolla tuntuu olevan ystävinä vain heitä, joille olen kakkosvaihtoehto?

Ap

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teille muille kakkosvaihtoehdoille on korona-aikana käynyt? Nimimerkillä vähäinenkin yhteydenpito "ystävien" kanssa on jäänyt. Viimeksi laitoin itse viestiä n. 3 viikkoa sitten, muuten ystävistä ei ole kuulunut lainkaan. Poikkeustila on todella näyttänyt, kuinka turhake ystävilleni olen.

Vierailija
62/63 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
11.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele asettamaan omat rajasi. Ei sun ole mikään pakko suostua, kun joku käskee hyppäämään. Voit myös kieltäytyä, jos sua ei huvita. On myös hyvin mahdollista, että ystävinäsi pitäville ihmsille olet kuitenkin kaveri etkä ystävä. Sen vuoksi he tekevät asioita ensisijaisesti ystäviensä kanssa ja vasta sitten kavereidensa kanssa. Mun mielestä tämä on ihan normaalia. 

Mulle on yhdentekevää, olenko ensimmäinen vai kymmenes, jota joku pyytää mukaansa jonnekin. Lähden, jos se mulle sopii ja mua huvittaa lähteä. Muussa tapauksessa en lähde. Ystävilläni ja kavereillani on muitakin ystäviä ja kavereita enkä ole mustasukkainen heistä. 

Totta. 

Pitäisi ymmärtää, että joillekin olet kaveri, joillekin ystävä. Ei se vähennä sinun ihmisarvoasi. Ei se poista sun merkitystä ihmisenä. Ei kaverit ole "huonompia ihmisiä" kuin ystävät :D Miksi pitäisi olla ykkönen tai "toisiksi paras kaveri"? Mitä väliä kunhan on niitä kavereita, joiden kanssa jutella ja viettää aikaa. Ei kaikkien kanssa klikkaa niin hyvin. Kaikki ei vaan voi aina olla kaikille jotain "ykkösiä". Who cares? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä