En tykkää siitä kun nykyään koiria otetaan lapsenkorvikkeeksi
Hirveästi haittaa kaikille kun kaupunki jo täynnä koiria, haukkuminen kerrostalossa, kakat, ulkopuolisten raatelu, vapaanapitäminen jne jne.
Sitten vielä se kun ei rahat riitä sen koiran hoitamiseen ja piikille viedään pienimmästäkin asiasta!
T: kolmen lapsen isoäiti
Kommentit (94)
Kyllä on arvomaailma kohdallaan, kun elukoita arvostetaan ihmisiä enemmän. Itse olen ollut jopa ammatiltani eläintenhoitaja, mutta jos henki on kyseessä niin kyllä silloin pelastetaan ihmiset ensin, oli tuttuja tai vieraita.
Ketähän sunki tykkäämiset kiinnostaa.
Mistä sen sitten tietää, otetaanko koira lapsen korvikkeeksi tai lapsi koiran korvikkeeksi. Ei kai se päällepäin näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on katsos helppoa kun voi sitä koiraa halihalipaijata eikä tartte kuin jaksaa raahautua koiran perässä talon ympäri tai päästää ovesta pissalle. Ilman vahtimista toki.
Eikä se koira elä kuin jotain kymmenen vuotta muutenkaan. Sitten voi instassa itkeä kun mussukalta lähti henki ja hommata viikon päästä uuden. Kätevää toisaalta. Ei tarvitse muodostaa mitään oikeaa tunnesidettä mihinkään.
Tunneside eläimeen on paljon puhtaampi kuin toiseen ihmiseen. Eläin ei manipuloi, valehtele tai petä, joten tunneside on aito <3
Ymmärrätkö sä nyt ollenkaan, että se koira ei pidä susta itsesi takia? Sä annat sille ruokaa, suojaa ja liikuntaa ja jos jostain syystä annat eläimesi pois, se kiintyy seuraavaan omistajaan yhtä helposti. Juuri eilen täällä oli puhetta siitä, kuinka jotkut rodut lähtevät varkaiden mukaan häntää heiluttaen. Ei niitä eläimiä kiinnosta kuka niitä hoitaa, kunhan hoitaa.
Tunneside toiseen ihmiseen on aito, koska ihmisellä on tunteet ja hän rakastaa sinua koska sinä olet sinä, ainutlaatuinen ja erityinen juuri sille toiselle ihmiselle.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon ❤
P*ska puhetta! Koira kiintyy yleensä omistajaansa jos sitä rakastaa ja hoitaa hyvin.
Tiedän sen, koska on koiria jotka ovat jopa kuolleet masennukseen omistajan kuoltua, eikä koira ole sopeutunut enää uuteen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on arvomaailma kohdallaan, kun elukoita arvostetaan ihmisiä enemmän. Itse olen ollut jopa ammatiltani eläintenhoitaja, mutta jos henki on kyseessä niin kyllä silloin pelastetaan ihmiset ensin, oli tuttuja tai vieraita.
Se on sinun mielipiteesi, mitä sinä muiden asioihin käistät. Voisitko myös kertoa, missäpäin Suomea ”hoidat eläimiä. Tiedän vältellä ja myös levittää sanaa yrityksestäsi ja sinun persoonastasi.
Mä taas en tykkää, kun rumat sikiää lapsia.
Koirat ei tulevaisuudessakaan maksa veroja. Mutta koiranomistajat voisivat maksaa kyllä koiraveroa!
En halua/tarvitse koiraa,naista enkä lapsia.
Olenko nyt siis huono vai hyvä ihminen?
Itse en tajua miksi pitää ottaa vieläpä niin iso eläin ettei sitä pysty itse enää edes kontrolloimaan. Järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa se kun moni ei sanojensa mukaan halua lapsia, mutta sitten kuitenkin on pakko ottaa se koira kun kyllä se hoivavietti siellä silti on :D
Jep, ja sitten leikitään että se koira on "karvalapsi" :D
Miksi hommata mukuloita kun koiran kanssa on paljon helpompaa?
No, jos ei halua kokea sitä mikä on elämän oikeastaan ainoa tarkoitus niin mikäs siinä. Jos kuolee lapsettomana niin ei ole kyllä oikeasti elänyt.
Elämän tarkoitus on löytää Jeesus Kristus ja pelastua taivaaseen eikä joutua helvettiin ikuisuudeksi.
Jos olet rikkonut yhtäkin kymmenestä käskystä olet rikkonut ne kaikki. Kukaan ei voi pitää kaikkia käskyjä, me olemme kaikki syntisiä. Omilla teoillaan ei voi hyvittää syntejään Jumalalle mitenkään. Taivaaseen pääsee ainoastaan jos uskoo Jeesuksen sovitukseen ristillä, tekee parannuksen ja syntyy uudesti ylhäältä.
Huorintekijät, valehtelijat, avionrikkojat, varkaat, epäjumalan palvojat, murhaajat eivät pääse taivasten valtakuntaan. Jolla on korvat, se kuulkoon.
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi." -2. Korinttolaiskirje 5:19-21
Husky refuses to sleep in room full of napping dogs
Sekä koiran, että vauvan nykyään omistavana voin sanoa, että koira on kätevä, kun isoäidit ei yritä omia sitä. :D
Vierailija kirjoitti:
En halua/tarvitse koiraa,naista enkä lapsia.
Olenko nyt siis huono vai hyvä ihminen?
Olet
Kyllä se lasten häiriköinti on minultakin pois. Mutta siinäpähän ovat.