Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tykkää siitä kun nykyään koiria otetaan lapsenkorvikkeeksi

Vierailija
09.12.2019 |

Hirveästi haittaa kaikille kun kaupunki jo täynnä koiria, haukkuminen kerrostalossa, kakat, ulkopuolisten raatelu, vapaanapitäminen jne jne.

Sitten vielä se kun ei rahat riitä sen koiran hoitamiseen ja piikille viedään pienimmästäkin asiasta!

T: kolmen lapsen isoäiti

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa elämää ei ole nähnyt ennen kuin on osannu levittää haarat ilman ehkäisyä? No joo.

Vierailija
42/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Mä tykkään niitä koirista ja lapsia inhoan. Mun puolesta jokainen saa tykätä tai olla tykkämättä eri asioista ihan miten huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on kamalia ja järjestään rumia. Koirat on söpöjä ja lutuisia. Kummanhan haluaisin kotiini?

Vierailija
44/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äidit ovat noin epävarmoja itsestään? Aina ollaan haukkumassa lapsettomia. Jos olisitte oikeasti onnellisia, ette todellakaan tekisi tällaisia aloituksia ja kyttäisi muiden elämäntapaa.

Jos ap olisi oikeasti onnellinen, hän ei tekisi näin typerää aloitusta. Mitä se sua kiinnostaa jos ihmiset hankkivat kotieläimiä eivätkä halua lapsia? Kaksi ihan eri asiaa. Minulle on aina ollut selvää, että elän koko elämäni koirien kanssa. Lapsia en todellakaan ole koskaan halunnut, osaisin kyllä levittää jalkani ilman ehkäisyä jos lapsia haluaisin, ei se sen suurempi asia ole. 😂

Vierailija
45/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä mammoilla menee tunteisiin kun kaikkia ei kiinnosta hankkia lapsia. Joka päivä tällaisia samanlaisia aloituksia. Nämä aloitukset saa entistä enemmän aikaan lapsi- ja äitivihaa.

Jep samaa mieltä. Tämmösillä aloituksilla saa aikaan entistä suuremman vastareaktion, lasten teko ei enää kiinnosta ihmisiä. Sitä paitsi tässä huomaa hyvin sen miten ahdasmielisiä monet lasten vanhemmat on. Huomaa myös miten onnettomia nämä ihmiset ovat kun on niin kauhea tarve arvostella lapsettomien elämäntapaa ja kauhea katkeruus lapsettomia kohtaan.

Harmittaako kun oma elämä on täysin menetetty ja sinua ei enää ole? Olet pelkkä mamma et muuta.

Mikä sä sitten olet?

Vierailija
46/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua naurattaa se kun moni ei sanojensa mukaan halua lapsia, mutta sitten kuitenkin on pakko ottaa se koira kun kyllä se hoivavietti siellä silti on :D

No mikä siinä huvittaa että ihmisillä voi olla joku hoivavietti? Eiköhän moni valitse koiran kaverikseen, vaikkei halua lapsia, koska koira on helpompi pitää kuin lapsi mutta siitä saa kuitenkin hyvän kaverin itselleen. Paljon helpompi.

Vierailija
47/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä on koiran kuvia seinällä. Koira on "lapsen korvike". Mitä sitten? Lapsi on lapsi, koira on koira. Kumpaakin saa rakastaa ja hoivata. Molemmat hankitaan itsekkäistä lähtökohdista. Turha edes väittää mitään muuta. Toki lapsia syntyy vahinkona, eikä sitten uskalleta tai haluta tehdä aborttia. On kuitenkin typerää väittää, että lapsi rakastaa vanhempiaan yhtään sen enempää ehdoitta kuin koirakaan omistajiaan. Koirani on uskollinen ystäväni, se toki saa minulta ruokaa mutta pitää minua ja puolisoani laumanaan. Jos joku laumasta häviää, koira etsii kadonneen. Lapsi ei meitä etsisi kyllä mistään, ei ainakaan ennen kuin oppii kävelemään ja puhumaan. 

Minusta on hienoa, että kaikki eivät lapsia hanki. Tämä maapallo on tuhoutumassa muutenkin, itseäni ainakin surettaa ystävien lasten kohtalo: maailma voi olla tosi kamala paikka vaikkapa viidenkymmenen vuoden kuluttua. Itse sitä en varmaankaan ole näkemässä, mutta nykylapset kyllä ovat. 

Vierailija
48/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia aloituksia on jatkuvasti palstalla ja todennäköisesti sama ihminen tehtailee näitä. Miten joku voi olla noin epävarma omista valinnoistaan? Vain epävarma henkilö käyttäytyy tuolla tavalla.

Vierailija
49/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneks ei oo lapsi koirankorvikkeena!

Vierailija
50/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen en ymmärrä, miksi aloittajan ja muiden kaltaistensa mielestä koira olisi lapsen korvike.

Ei se ole, en vain halua lapsia. Minulla on lisäksi ollut elämäni aikana kolme kania ja tällä hetkellä on kotona yksi ja pienen pieni pomeranian. Miksei muista lemmikeistä valiteta niin kuin koirista?

Rakastan lemmikkejäni ja teen mitä vain niiden vuoksi, mieheni samoin.

Vierailija
51/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet on kuin taaperoita, tyhmiä mutta suloisia

Vierailija
52/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee kun meidän talossa käy isovanhempien hoidossa kirkuvia kakaroita, joita nämä isovanhemmat ei saa pidettyä kurissa. Huutavat ja melskaavat käytävässä, hississä ja pihalla ja väkisin ovat tulossa koiraani rapsuttamaan vaikka olen monta kertaa kieltänyt.

Vierailija
53/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on katsos helppoa kun voi sitä koiraa halihalipaijata eikä tartte kuin jaksaa raahautua koiran perässä talon ympäri tai päästää ovesta pissalle. Ilman vahtimista toki.

Eikä se koira elä kuin jotain kymmenen vuotta muutenkaan. Sitten voi instassa itkeä kun mussukalta lähti henki ja hommata viikon päästä uuden. Kätevää toisaalta. Ei tarvitse muodostaa mitään oikeaa tunnesidettä mihinkään.

Tunneside eläimeen on paljon puhtaampi kuin toiseen ihmiseen. Eläin ei manipuloi, valehtele tai petä, joten tunneside on aito <3

Ymmärrätkö sä nyt ollenkaan, että se koira ei pidä susta itsesi takia? Sä annat sille ruokaa, suojaa ja liikuntaa ja jos jostain syystä annat eläimesi pois, se kiintyy seuraavaan omistajaan yhtä helposti. Juuri eilen täällä oli puhetta siitä, kuinka jotkut rodut lähtevät varkaiden mukaan häntää heiluttaen. Ei niitä eläimiä kiinnosta kuka niitä hoitaa, kunhan hoitaa.

Tunneside toiseen ihmiseen on aito, koska ihmisellä on tunteet ja hän rakastaa sinua koska sinä olet sinä, ainutlaatuinen ja erityinen juuri sille toiselle ihmiselle.

Toivottavasti saat asiasi kuntoon ❤

Miksi olet noin epävarma itsestäsi? Mä voin entisenä vanhainkodin hoitajana kertoa sulle, ettei lapsia kiinnosta vanhempansa pätkän vertaa. Tasan ainoastaan perintöä odotellaan. Surullista mutta totta.

PS. Oletko niin itsekäs, että olet tehnyt lapsia vain itsesi takia? Eikö sinulla ole ketään muita läheisiä kuin lapsesi? 😔 Itsekkäin mahdollinen syy tehdä lapsia.

😂😂😂😂

Vierailija
54/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan tasan yhtä lasta: mun oman siskon lasta. Kaikki muut lapset on mulle ihan yhtä tyhjän kanssa ja enemmän inhottaa kuin ihastuttaa. Koiria sen sijaan ihailen aina kun ulkona näen.

Mielestäni koira on paljon ystävällisempi ja hyväntahtoisempi eläin kuin ihminen. Ihminen on loppujen lopuksi aika kamala eläin.

Vierailija
55/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimet on kuin taaperoita, tyhmiä mutta suloisia

Paitsi, että taaperot ei oo suloisia.

Eikä koiratkaan ihan tyhmiä.

Vierailija
56/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on katsos helppoa kun voi sitä koiraa halihalipaijata eikä tartte kuin jaksaa raahautua koiran perässä talon ympäri tai päästää ovesta pissalle. Ilman vahtimista toki.

Eikä se koira elä kuin jotain kymmenen vuotta muutenkaan. Sitten voi instassa itkeä kun mussukalta lähti henki ja hommata viikon päästä uuden. Kätevää toisaalta. Ei tarvitse muodostaa mitään oikeaa tunnesidettä mihinkään.

Tunneside eläimeen on paljon puhtaampi kuin toiseen ihmiseen. Eläin ei manipuloi, valehtele tai petä, joten tunneside on aito <3

Ymmärrätkö sä nyt ollenkaan, että se koira ei pidä susta itsesi takia? Sä annat sille ruokaa, suojaa ja liikuntaa ja jos jostain syystä annat eläimesi pois, se kiintyy seuraavaan omistajaan yhtä helposti. Juuri eilen täällä oli puhetta siitä, kuinka jotkut rodut lähtevät varkaiden mukaan häntää heiluttaen. Ei niitä eläimiä kiinnosta kuka niitä hoitaa, kunhan hoitaa.

Tunneside toiseen ihmiseen on aito, koska ihmisellä on tunteet ja hän rakastaa sinua koska sinä olet sinä, ainutlaatuinen ja erityinen juuri sille toiselle ihmiselle.

Miksi olet noin epävarma itsestäsi? Mä voin entisenä vanhainkodin hoitajana kertoa sulle, ettei lapsia kiinnosta vanhempansa pätkän vertaa. Tasan ainoastaan perintöä odotellaan. Surullista mutta totta.

PS. Oletko niin itsekäs, että olet tehnyt lapsia vain itsesi takia? Eikö sinulla ole ketään muita läheisiä kuin lapsesi? 😔 Itsekkäin mahdollinen syy tehdä lapsia.

😂😂😂😂

No tämä kommenttisi osoittaa entistä suurempaa epävarmuutta. Mikset nyt mene sen lapsesi luokse? Lapsi odottaa jo äitiään, mene lapsen luokse äläkä palstaile! Sinä elät nyt lastasi varten, et itseäsi.

Vierailija
57/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy se tosiasia ettei kaikki halua lapsia ja ihmiset eivät ihaile sinun lapsenlapsiasi. Ne lapset ja lapsenlapset on tärkeitä sinulle, ei muille ihmisille.

Hyväksy se fakta, että me ihmiset ollaan todella erilaisia eikä haaveilla samanlaisista asioista.

Vaikka kuinka intät vastaan, ei se johda mihinkään lopputulokseen vaan edelleenkin ihmiset haluavat eri asioita. Ei ole olemassa mitään yhtä tiettyä unelmaa, jota kaikki ihmiset tavoittelisivat (tai no ehkä onnellisuus ja terveys?). Onnellisuus kuitenkin tarkoittaa ihmisille hyvinkin erilaisia asioita.

Ap. Kasva aikuiseksi. 😀

Vierailija
58/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira ja neljä kissaa, ja yksikään niistä ei ole minkään "korvike." Lapsia en ole kuunaan halunnut enkä tule haluamaankaan, joten miksi oletat että eläimiä hankitaan korvikkeiksi? Toki jonku on saattanut näin tehdäkin, jos esim. sitä lasta ei vain ole pystynyt saamaan - syitä tähänkin on tuhansia. Kuka sinä olet näitä ihmisiä tuomitsemaan, jos kerran lemmikit ovat heille se hoivavietin korvike?

Itse päädyin hankkimaan lemmikkejä, koska niistä saa seuraa ja ne aktivoivat, ja totta kai niihin syntyy myös syvä kiintymyssuhde (puolin jos toisin). Mä taas en tykkää u l i naisista palstalla, jotka saavat kävyn ängettyä nenäänsä pienimmistäkin asioista, jotka joku muu on päättänyt tehdä eri tavalla. Mutta kaikenlaisten höpsöjen ihmisten kanssa täytyy tämä maailma jakaa siitäkin huolimatta.

Lepuuta hyvä ihminen niitä hermojasi vähän, keitä kuppi teetä ja lue Aku Ankkaa. Ei tarvitsisi sitten sitä sadatta sysip*skaa provoa tehtailla tänne, missä yritetään (huonolla menestyksellä) arvottaa naisia sen perusteella, haluavatko he perheen tai eivät.

Vierailija
59/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂

No tämä kommenttisi osoittaa entistä suurempaa epävarmuutta. Mikset nyt mene sen lapsesi luokse? Lapsi odottaa jo äitiään, mene lapsen luokse äläkä palstaile! Sinä elät nyt lastasi varten, et itseäsi.

Ai lähden teinin kanssa kaverillensa pelaamaan pleikkaa? Joo, siitä tykkäisi kaikki.

Vierailija
60/94 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on kamalia ja järjestään rumia. Koirat on söpöjä ja lutuisia. Kummanhan haluaisin kotiini?

No koira tietty ! Kuka järjellinen nyt haluaisi paskatykkiä kämpillensä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän