En tykkää siitä kun nykyään koiria otetaan lapsenkorvikkeeksi
Hirveästi haittaa kaikille kun kaupunki jo täynnä koiria, haukkuminen kerrostalossa, kakat, ulkopuolisten raatelu, vapaanapitäminen jne jne.
Sitten vielä se kun ei rahat riitä sen koiran hoitamiseen ja piikille viedään pienimmästäkin asiasta!
T: kolmen lapsen isoäiti
Kommentit (94)
Minusta ihan kenensä tahvon / tahvottaren ei pitäisi tehdä lapsia. Traumatisoituvat jo kotona, saati sitten kun yrittävät rikkinäisinä kasvaa omin voimineen.
T. Tahvojen lapsi.
Itse en tykkää kun tehdään lapsia huvikseen. Eivät sovellu kerrostaloon kaupunkioloissa, juoksevat, hyppivät ja huutavat, poloiset naapurit. Sit iskee murkkuikä ja taas huudetaan ja huudatetaan musiikkia. Ja kaupunki on täynnä lapsia, rauhassa et saa olla syömässä tai lentokoneessa tai missään.
Ja sit niihin ei oo rahaa mut hankitaan silti vaan lisää. Ja kun ei jakseta kasvattaa annetaan niitten remuta vapaana, puuttumatta yhtään siihen mitä ne tekee.
Terv. 28N lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on katsos helppoa kun voi sitä koiraa halihalipaijata eikä tartte kuin jaksaa raahautua koiran perässä talon ympäri tai päästää ovesta pissalle. Ilman vahtimista toki.
Eikä se koira elä kuin jotain kymmenen vuotta muutenkaan. Sitten voi instassa itkeä kun mussukalta lähti henki ja hommata viikon päästä uuden. Kätevää toisaalta. Ei tarvitse muodostaa mitään oikeaa tunnesidettä mihinkään.
Tunneside eläimeen on paljon puhtaampi kuin toiseen ihmiseen. Eläin ei manipuloi, valehtele tai petä, joten tunneside on aito <3
Tästä olen täysin samaa mieltä.
Niin, onhan se sääli kun koira otetaan lapsenkorvikkeeksi. Väärin koiraa kohtaan.
Mutta paljon pahempaa on kun lapsia tehdään orjankorvikkeiksi. Väärin lapsia kohtaan.
Hankkikaa itsellenne robotteja niin ette kiduta eläviä olentoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on katsos helppoa kun voi sitä koiraa halihalipaijata eikä tartte kuin jaksaa raahautua koiran perässä talon ympäri tai päästää ovesta pissalle. Ilman vahtimista toki.
Eikä se koira elä kuin jotain kymmenen vuotta muutenkaan. Sitten voi instassa itkeä kun mussukalta lähti henki ja hommata viikon päästä uuden. Kätevää toisaalta. Ei tarvitse muodostaa mitään oikeaa tunnesidettä mihinkään.
Tunneside eläimeen on paljon puhtaampi kuin toiseen ihmiseen. Eläin ei manipuloi, valehtele tai petä, joten tunneside on aito <3
Ymmärrätkö sä nyt ollenkaan, että se koira ei pidä susta itsesi takia? Sä annat sille ruokaa, suojaa ja liikuntaa ja jos jostain syystä annat eläimesi pois, se kiintyy seuraavaan omistajaan yhtä helposti. Juuri eilen täällä oli puhetta siitä, kuinka jotkut rodut lähtevät varkaiden mukaan häntää heiluttaen. Ei niitä eläimiä kiinnosta kuka niitä hoitaa, kunhan hoitaa.
Tunneside toiseen ihmiseen on aito, koska ihmisellä on tunteet ja hän rakastaa sinua koska sinä olet sinä, ainutlaatuinen ja erityinen juuri sille toiselle ihmiselle.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon ❤
Tota, se lapsi rakastaa vanhempaansa ihan just samasta syystä kuin koirakin. Tietyllä tapaa se lapsen rakkaus on vielä enemmän riippuvuussuhteeseen perustuvampi kuin koiran. Koiraa kun hakkaat tarpeeksi monta kertaa niin se kyllä vastaa/alkaa karttaa, pieni lapsi pyrkii vanhempansa lähelle ja hakee hyväksyntää ainakin tunnetasolla vaikka vanhempi tekisi mitä.
Pitäisin eläimen ja ihmisen välillä olevaa kiintymystä ja rakkautta paljon aidompana kuin sitä, mitä vanhempi tuntee lastaan kohtaan tai lapsi vanhempaansa kohtaan. Vanhempi rakastaa ja hoivaa lastaan pitkälti biologian sanelemien ehtojen mukaan koska lapsi nähdään omien geenien ym. jatkajana ja moni vanhempi rakastaakin vain sitä omaa lastaan, ei muita. Samoin lapsi kiintyy vahvasti vain siihen vanhempaan, joka on hänen elämässään läsnä ja ruokkii ja hoivaa häntä.
Moni koira lähtee kyllä häntää heilutellen vieraankin mukaan, jos koira on luonteeltaan avoin ja ystävällinen. Oma koira on just sellainen. Silti se toimii vain mun kanssani kuin ajatus ja köllöttää nytkin tuossa mun vieressä sohvalla vaikka toisella sohvalla olis mies, joka koiran yleensä ruokkii. Kas kun se koira on mun kaveri ❤️
Onko täällä käynnissä joku kilpailu, kuka saa oksennettua kaikkein rumimman vastauksen?
Pakko se oli koira hommata kun ei ihan yksinkään jaksanut asua. Eipä niitä lapsia paljon yksin hommailla. Hoidan kyllä koirani niin hyvin kuin mahdollista, sitä ei tarvitse epäillä.
M37
Koira on laumaeäin, se ihailee ja haluaa miellyttää isäntää, siis johtajaansa. Ei se sama kuin äidin ja lapsen tunneside.
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa se kun moni ei sanojensa mukaan halua lapsia, mutta sitten kuitenkin on pakko ottaa se koira kun kyllä se hoivavietti siellä silti on :D
Mikä tuossa on naurettavaa? Itse en halua lapsia, mutta silti minulla on hoivaviettiä ja kaksi koiraa. En siltikään tykkää ihmislapsista ja vauvat on ällöttäviä. Kyllä hoivaviettiä voi olla vaikka ei lapsia haluaisikaan.
Lapset ja eläimet ovat ihaninta maailmassa!
Olen kahden kissan mummi ja haaveilen koirasta ja lapsenlapsista.
Naapurissa oli ennen koira mutta kun se kuoli naapuri otti hoitokoiria. Yksi koira poti eroahdistusta ja haukkui tuskaisesti kaiken aikaa. Rivitalossa ei päässyt haukkumista mihinkään karkuun. Kotona ei vaan voinut olla. Koira oli pakko antaa jollekin muualle hoitoon. Ei kukaan kestänyt sitä meteliä. Onhan niitä koiriakin erilaisia.
Niin, onneksi lapsista ei aiheudu mitään häiriöitä, vauvat ei itke öisin, tai kuluja, teinit ei tarvitse satasen farkkuja.
Hurjaa lapsivihaa täällä. Olette joskus itsekin olleet lapsia. Koirat on koiria, ei sen enempää. Niitä on nykyään aivan liikaa, toisin kuin lapsia.
En ymmärrä miten lapsia tehdään mihinkään kerrostalohelvettiin. Kaikkihan siinä kärsivät.
Aki ja Rita luopui yhdestä koirasta heti kun lapsettomuuden jälkeen tärppäsi plussaa. Lapsettomuusongelmat yleisempiä kuin luullaan
Vierailija kirjoitti:
Hurjaa lapsivihaa täällä. Olette joskus itsekin olleet lapsia. Koirat on koiria, ei sen enempää. Niitä on nykyään aivan liikaa, toisin kuin lapsia.
Mitään väestöräjähdystä ole olemassakaan... Ihmisiähän on maailmassa vain 7,5 miljardia, joista lapsia on vain noin 2 miljardia. Koiria maailmassa on kuitenkin kaiken kaikkiaan peräti 900 miljoonaa... 🙄
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa se kun moni ei sanojensa mukaan halua lapsia, mutta sitten kuitenkin on pakko ottaa se koira kun kyllä se hoivavietti siellä silti on :D
Mitä sitten? Voi olla monia syitä sille miksi sitä oikeaa lasta ei kuitenkaan halua, vaikka viettiä siihen olisikin. Onhan ihmisillä seksiviettikin, mutta silti käytämme ehkäisyä, eli huijaamme koko ajan luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset on kamalia ja järjestään rumia. Koirat on söpöjä ja lutuisia. Kummanhan haluaisin kotiini?
No koira tietty ! Kuka järjellinen nyt haluaisi paskatykkiä kämpillensä ?
Lapsen tietty. Kuka haluaa kotiinsa haisevan, kuolaavan ja karvoja sekä punkkeja ja kirppuja vilisevän elukan?
Itselläni on ihan muita lemmikkejä kuin koiria, ja tiedän etteivät ne minusta välitä pätkääkään. Eivät ole sosiaalisia eivätkä luonnossa kiinny lajikumppaneihinsakaan vaan elävät yksin.
Rakastan silti lemmikkejäni. Ihan vaan niiden katselukin aiheuttaa onnentunnetta, on niin mahtavaa seurata vierestä näiden touhuiluja. Jokainen on oma persoonansa ja ainutlaatuinen yksilö omine preferensseineen. Ilon tuottaminen niille tuo iloa minulle.
Eivät siis ole mitään sylittelylemmikeitä, eivätkä millään tavalla lapsenkorvikkeita
Entäs nämä ruokakaupoissa huutavat, kikuttelevat lapset. Miten ihmeessä vanhemmat jaksavat sitä möykkää kuunnella siellä kotona? Ooteko sattuneet vilkaisemaan Super nanny ohjelmaa, ihan järkyttävää kaaosta niissä kodeissa.