En tykkää siitä kun nykyään koiria otetaan lapsenkorvikkeeksi
Hirveästi haittaa kaikille kun kaupunki jo täynnä koiria, haukkuminen kerrostalossa, kakat, ulkopuolisten raatelu, vapaanapitäminen jne jne.
Sitten vielä se kun ei rahat riitä sen koiran hoitamiseen ja piikille viedään pienimmästäkin asiasta!
T: kolmen lapsen isoäiti
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa se kun moni ei sanojensa mukaan halua lapsia, mutta sitten kuitenkin on pakko ottaa se koira kun kyllä se hoivavietti siellä silti on :D
Jep, ja sitten leikitään että se koira on "karvalapsi" :D
Miksi hommata mukuloita kun koiran kanssa on paljon helpompaa?
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa se kun moni ei sanojensa mukaan halua lapsia, mutta sitten kuitenkin on pakko ottaa se koira kun kyllä se hoivavietti siellä silti on :D
Mikäs siinä naurattaa, onneksi elämässa saa tehdä valintoja, jos haluaa hoitaa lemmikkiä niin ei se sulta ole pois. Voi mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ollaan huolissaan väestönkasvusta ilmaston nimissä, niin eiköhän nuo "lapsenkorvike"-koirat ihan positiivinen asia ole.
Yksi koira vastaa ympäristötuholtaan paria katumaasturia!
Kuinka monta planeettaa yksikin kersa tuhoaa ? Niinpä . . . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, ettei voi mitään rakastaa enempää kuin "karvalapsia". Kun esikoiseni syntyi niin tajusin olleeni karmean väärässä. Mikään ei tunnu samalta kuin oma vauva. Lemmikit ovat nyt täysin toissijaisia. Lapsettomat eivät ymmärrä kyllä oikeasti elämästä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä naurattaa, onneksi elämässa saa tehdä valintoja, jos haluaa hoitaa lemmikkiä niin ei se sulta ole pois. Voi mitä?
Kyllä se kuule on minulta pois kun koirat räksyttävät niin ettei saa nukuttua, niitä pidetään vapaana jatkuvasti ja uhkaillaan kun asiasta huomauttaa, kakkaa joka paikassa, ovat käyneet joskus kiinni, olen törmännyt pyörätiellä vapaana olleeseen rakkiin pyörällä jne jne. Että kyllä se on minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin luulin, ettei voi mitään rakastaa enempää kuin "karvalapsia". Kun esikoiseni syntyi niin tajusin olleeni karmean väärässä. Mikään ei tunnu samalta kuin oma vauva. Lemmikit ovat nyt täysin toissijaisia. Lapsettomat eivät ymmärrä kyllä oikeasti elämästä yhtään mitään.
+1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei halua kokea sitä mikä on elämän oikeastaan ainoa tarkoitus niin mikäs siinä. Jos kuolee lapsettomana niin ei ole kyllä oikeasti elänyt.
Minusta on aivan helvetin noloa kun "rakastaa" jotain eläintä. Kotona valokuvia ja tauluja seinällä jostain koirasta. Ei huhhuh...
Minä taas en pidä siitä kun ihmiset hankkivat lapsia ja lapset riehuvat ja tekevät mitä sattuu kun nyky vanhemmat ei ollenkaan osaa kasvattaa pentujaan
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aivan helvetin noloa kun "rakastaa" jotain eläintä. Kotona valokuvia ja tauluja seinällä jostain koirasta. Ei huhhuh...
Minullakin oli kissan kuvia ja nyt hävettää kyllä tuoreena äitinä :D
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan yli kaiken mun koiria eikä todellakaan kiinnosta jos kaltaisesi nolon ihmisen mielestä se on noloa. Inhoan lapsia. Rakastan koiria todella paljon enemmän ja koirat on hyväntahtoisia ja söpöjä, ihmislapset ei todellakaan.
Sikäli samaa mieltä, että ei pidä eläintä ottaa, jos ei ole varaa eläinlääkärimaksuun. Tai halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuule on minulta pois kun koirat räksyttävät niin ettei saa nukuttua, niitä pidetään vapaana jatkuvasti ja uhkaillaan kun asiasta huomauttaa, kakkaa joka paikassa, ovat käyneet joskus kiinni, olen törmännyt pyörätiellä vapaana olleeseen rakkiin pyörällä jne jne. Että kyllä se on minulta pois.
Kuulostaa kuin Villissä lännessä asuisit, jaksuhalit!! :D
Kylläpä mammoilla menee tunteisiin kun kaikkia ei kiinnosta hankkia lapsia. Joka päivä tällaisia samanlaisia aloituksia. Nämä aloitukset saa entistä enemmän aikaan lapsi- ja äitivihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle oma koira on ehdottomasti paljon tärkeämpi kuin joku tuntematon ihminen 😂 miksi mua kiinnostaisi pätkän vertaa joku tuntematon ihminen tai jonkun tuntemattoman ihmisen jälkeläinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on katsos helppoa kun voi sitä koiraa halihalipaijata eikä tartte kuin jaksaa raahautua koiran perässä talon ympäri tai päästää ovesta pissalle. Ilman vahtimista toki.
Eikä se koira elä kuin jotain kymmenen vuotta muutenkaan. Sitten voi instassa itkeä kun mussukalta lähti henki ja hommata viikon päästä uuden. Kätevää toisaalta. Ei tarvitse muodostaa mitään oikeaa tunnesidettä mihinkään.
Tunneside eläimeen on paljon puhtaampi kuin toiseen ihmiseen. Eläin ei manipuloi, valehtele tai petä, joten tunneside on aito <3
Ymmärrätkö sä nyt ollenkaan, että se koira ei pidä susta itsesi takia? Sä annat sille ruokaa, suojaa ja liikuntaa ja jos jostain syystä annat eläimesi pois, se kiintyy seuraavaan omistajaan yhtä helposti. Juuri eilen täällä oli puhetta siitä, kuinka jotkut rodut lähtevät varkaiden mukaan häntää heiluttaen. Ei niitä eläimiä kiinnosta kuka niitä hoitaa, kunhan hoitaa.
Tunneside toiseen ihmiseen on aito, koska ihmisellä on tunteet ja hän rakastaa sinua koska sinä olet sinä, ainutlaatuinen ja erityinen juuri sille toiselle ihmiselle.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon ❤
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä mammoilla menee tunteisiin kun kaikkia ei kiinnosta hankkia lapsia. Joka päivä tällaisia samanlaisia aloituksia. Nämä aloitukset saa entistä enemmän aikaan lapsi- ja äitivihaa.
Jep samaa mieltä. Tämmösillä aloituksilla saa aikaan entistä suuremman vastareaktion, lasten teko ei enää kiinnosta ihmisiä. Sitä paitsi tässä huomaa hyvin sen miten ahdasmielisiä monet lasten vanhemmat on. Huomaa myös miten onnettomia nämä ihmiset ovat kun on niin kauhea tarve arvostella lapsettomien elämäntapaa ja kauhea katkeruus lapsettomia kohtaan.
Harmittaako kun oma elämä on täysin menetetty ja sinua ei enää ole? Olet pelkkä mamma et muuta.
Miksi niitä lapsia on niin paljon huostaanotettu Suomessa? Ja sijaiskodeissa? Ei voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on katsos helppoa kun voi sitä koiraa halihalipaijata eikä tartte kuin jaksaa raahautua koiran perässä talon ympäri tai päästää ovesta pissalle. Ilman vahtimista toki.
Eikä se koira elä kuin jotain kymmenen vuotta muutenkaan. Sitten voi instassa itkeä kun mussukalta lähti henki ja hommata viikon päästä uuden. Kätevää toisaalta. Ei tarvitse muodostaa mitään oikeaa tunnesidettä mihinkään.
Tunneside eläimeen on paljon puhtaampi kuin toiseen ihmiseen. Eläin ei manipuloi, valehtele tai petä, joten tunneside on aito <3
Ymmärrätkö sä nyt ollenkaan, että se koira ei pidä susta itsesi takia? Sä annat sille ruokaa, suojaa ja liikuntaa ja jos jostain syystä annat eläimesi pois, se kiintyy seuraavaan omistajaan yhtä helposti. Juuri eilen täällä oli puhetta siitä, kuinka jotkut rodut lähtevät varkaiden mukaan häntää heiluttaen. Ei niitä eläimiä kiinnosta kuka niitä hoitaa, kunhan hoitaa.
Tunneside toiseen ihmiseen on aito, koska ihmisellä on tunteet ja hän rakastaa sinua koska sinä olet sinä, ainutlaatuinen ja erityinen juuri sille toiselle ihmiselle.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon ❤
Miksi olet noin epävarma itsestäsi? Mä voin entisenä vanhainkodin hoitajana kertoa sulle, ettei lapsia kiinnosta vanhempansa pätkän vertaa. Tasan ainoastaan perintöä odotellaan. Surullista mutta totta.
PS. Oletko niin itsekäs, että olet tehnyt lapsia vain itsesi takia? Eikö sinulla ole ketään muita läheisiä kuin lapsesi? 😔 Itsekkäin mahdollinen syy tehdä lapsia.
Mä en tykkää siitä, kun ihmiset juo ja on kännissä sitten. Elämä on. Kaikesta ei voi tykätä.