Anoppi toi kassillisen verran meille jouluyllätystä,
Tokmannilta oli ostanut krääsää: jotain koristeita, valoja ja pöytäliinaa, joulumukitkin ihan 6kpl. Kyseli innoissaan mihin aion mitäkin koristetta sijoitella ja sitten jouluna on mukava joulutunnelma, kun hekin tulevat käymään, kun tavanomaisesti ei ole kuin yksi kynttelikkö ikkunalla, elävä kynttilä pöydässä ja kuusi.
Voi huoh sanon minä. Mitä mä teen, mä EN halua tuota roskaa kotiimme. Ollaan sanottu tuhat kertaa että meillä on minimalistinen koti ja emme halua tavaraa. Mitä voin tehdä??? Mies vaan sanoo että antaa sen tuoda, mutta mun vastuulle jää niiden rojujen vienti pois. Entä kun meillä ei todellakaan ole edelleenkään jouluna kuin se minimalistinen joulu, noita en aio esille laittaa.
Kommentit (722)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on näitä kotini sisustajia enemmänkin. Se mitä en ymmärrä on esimerkiksi se että yksi tätini muutti pienempään ja jakoi pois ison osan tavaroistaan, mutta hän halusi määrätä mitä kukakin saa ja mihin se tulee.
Sen sijaan että olisi saanut vain käydä itse katsomassa, mitä tarvitsee. Siis oikeasti. En minä tarvinnut 20 kukkaruukkua. Sen yhden siivilän olisin voinut ottaa.
Eli sitä oman kodin hallintaa ei siedetä ollenkaan!
Samaan lajiin menee ne tilanteet, kun joku suvun nuorista muuttaa omilleen ja yksi jos toinenkin on tyrkyttämässä sitä lastulevyistä tv-alttaria, kulahtanutta nahkasohvaa ja parittomia mukeja. Sitten kun nuori ei halua ottaa vastaan, kaikki nuoret on kiittämättömiä materialisteja kun ei hyvä tavara kelpaa, vaan pitää saada uutta uutta uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on näitä kotini sisustajia enemmänkin. Se mitä en ymmärrä on esimerkiksi se että yksi tätini muutti pienempään ja jakoi pois ison osan tavaroistaan, mutta hän halusi määrätä mitä kukakin saa ja mihin se tulee.
Sen sijaan että olisi saanut vain käydä itse katsomassa, mitä tarvitsee. Siis oikeasti. En minä tarvinnut 20 kukkaruukkua. Sen yhden siivilän olisin voinut ottaa.
Samaan lajiin menee ne tilanteet, kun joku suvun nuorista muuttaa omilleen ja yksi jos toinenkin on tyrkyttämässä sitä lastulevyistä tv-alttaria, kulahtanutta nahkasohvaa ja parittomia mukeja. Sitten kun nuori ei halua ottaa vastaan, kaikki nuoret on kiittämättömiä materialisteja kun ei hyvä tavara kelpaa, vaan pitää saada uutta uutta uutta.
Juu. samainen täti oli jo katsonut 12-vuotiaalle tyttärelleni "ensiasunnon sisustuksen"...
Vierailija kirjoitti:
Kiittämättömyys on maailman palkka, ei ole ihme jos on avioeroja paljon kun miehet ei ole enää miehiä ja naiset on itsekkäitä määräilijöitä, meidän perheessä ei akka loukkaa vanhempia tai saa ilmais lennon air niskaperseen ykkös luokassa
Siitähän kiva sekasotku tulee, jos vaimosi äiti on yhtä innokkaana sisustamassa teidän kotia mitä sinun äitisi. Siihen vielä anoppien välinen kilpailu, kumpi ostaa enemmän ja kalliimmalla, niin avot. Viihdytkö sinä valoja välkkyvässä joulun ihmemaassa, jossa joka nurkalla on pientä tilpehööriä? Vaimonasi soittaisin kotona joululauluja ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole poikalapsia niin ei tarvitse kärsiä nirppanokkaminiöistä ja yrittää miellyttää heitä.
Kuuntelin tässä juuri yhden nuoren musta-valkosisustaja-naisen horinoita heidän huushollinsa jouluilmeestä. Äiti määrää yksin, mitä ja minkälaisia koristeita taloon otetaan, vanhempi lapsi saa ottaa omaan huoneeseensa jonkin bling-bling-jutun. Äiti vahtii haukkana tekemiään "asetelmia", mitä sitten lienevätkään.
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, miten ihan alkuperäinen tarina on mennyt! Monesti kun sitä kuulee vähän omien korvien läpi miten haluaa kuulla, varsinkin sellaisia asioita joista ei itse tykkää ja ymmärtää sitten vielä miten sattuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole poikalapsia niin ei tarvitse kärsiä nirppanokkaminiöistä ja yrittää miellyttää heitä.
Kuuntelin tässä juuri yhden nuoren musta-valkosisustaja-naisen horinoita heidän huushollinsa jouluilmeestä. Äiti määrää yksin, mitä ja minkälaisia koristeita taloon otetaan, vanhempi lapsi saa ottaa omaan huoneeseensa jonkin bling-bling-jutun. Äiti vahtii haukkana tekemiään "asetelmia", mitä sitten lienevätkään.
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, miten ihan alkuperäinen tarina on mennyt! Monesti kun sitä kuulee vähän omien korvien läpi miten haluaa kuulla, varsinkin sellaisia asioita joista ei itse tykkää ja ymmärtää sitten vielä miten sattuu!
Nimenomaan, lisäksi tänne kertoessa annetaan vähän värikynän viuhua että varmasti saa yläpeukkua kommenteille, sääliä, empatiaa ja ymmärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, lisäksi tänne kertoessa annetaan vähän värikynän viuhua että varmasti saa yläpeukkua kommenteille, sääliä, empatiaa ja ymmärrystä.
Ap:lla on ihana ymmärtävä rakastava äiti.
minulta ei tipu sääliä yhtään mokomalle minimalisti omakotivalkoinen fanille.
Pula-aikoinakaan ei ole ollut juuri mitään ja hyvin on joulusta selvitty!
Onkohan tuo vanhempi sukupolvi niin traumatisoitunut pula-ajoista, että jopa minimalismi mielletään ja yhdistetään sellaiseksi? Kerätään ja annetaan tavaraa siihen malliin, että ei vaan tule pahat pula-ajat mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo vanhempi sukupolvi niin traumatisoitunut pula-ajoista, että jopa minimalismi mielletään ja yhdistetään sellaiseksi? Kerätään ja annetaan tavaraa siihen malliin, että ei vaan tule pahat pula-ajat mieleen.
Rajattomat anopit ovat enimmäkseen pula-ajan jälkeen syntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajattomat anopit ovat enimmäkseen pula-ajan jälkeen syntyneitä.
Kyllä nää nykyiset anopit on aika lailla vielä sitä sukupolvea, johon ns sodanjälkeinen pula iski. Itse olen syntynyt 1960 ja maa oli kyllä hyvin köyhä vielä silloinkin.
Anoppi on nähnyt MINIMALISTIN kodin????
Eli anoppi on tyhmä..tyhmyys muutoin periytyy...
Ap..lapsestasi tule tyhmä
Kerro ap anopille että arvostat ELÄMYKSIÄ!!
tyylin shamppanjabrunssi hotelli kämpissä.
Kaampaamo ja kynsisalonki käynti..
Ai ni POJANKIN PITÄÄ SAADA!!!!
pariskunta hemmotteluhieronta ja viikonloppu haikon kartanossa
Mitä Anappi on tyhmä..voi voi
Ap
muistitko anappia?
Osta RUMIMMAT joulutontut ..mielellään muovia ja kusenkeltaisia tuoksukynttilöitä.
Lisäksi paperisia jouluenkelikiiltokuvia..joihin lisäät glitteriä
Lisäksi iso KASA lidlistä ostettuja oudonmakuisia saksalaisia joulukleivonnaisia.
Anappi ilahtuu niin että TENASITEESEEN tippa lirahtaa:)
Vierailija kirjoitti:
Ap
muistitko anappia?
Osta RUMIMMAT joulutontut ..mielellään muovia ja kusenkeltaisia tuoksukynttilöitä.
Lisäksi paperisia jouluenkelikiiltokuvia..joihin lisäät glitteriä
Lisäksi iso KASA lidlistä ostettuja oudonmakuisia saksalaisia joulukleivonnaisia.
Anappi ilahtuu niin että TENASITEESEEN tippa lirahtaa:)
lisään vielä menee rahhaa vain max 20 egee ja anappi rakastaa sua!!!
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa omassa kodissaan sisustaa ja päättää jouluilmeen miten haluaa. Se on perheen sisäinen asia. Ei kuulu anopille eikä kenellekään muullekaan ulkopuoliselle.
Kuuluuko mitään uutta ap? Onko kassi ilmestynyt takaisin tai jotain muuta jännää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun aika jättää siitä vanhemmasta suvun jäsenestä nämä nuoremmat tappelee niistä samoista kulahtaneista nahkasohvista ja parittomista mukeista ja saavat vuosikausien riidat aikaan sukulaisten kanssa. Onhan noita juttuja ollut ip-lehdissäkin kun joku suku pitää keskenään mykkäkoulua vuosien ajan kun pitää riidellä jostain mummon maljakosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun aika jättää siitä vanhemmasta suvun jäsenestä nämä nuoremmat tappelee niistä samoista kulahtaneista nahkasohvista ja parittomista mukeista ja saavat vuosikausien riidat aikaan sukulaisten kanssa. Onhan noita juttuja ollut ip-lehdissäkin kun joku suku pitää keskenään mykkäkoulua vuosien ajan kun pitää riidellä jostain mummon maljakosta.
Niin, nuo tavaroista tappelijathan ovat olleet juuri näitä anoppeja. Ei nämä nykyiset miniät tule turhasta tavarasta tappelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko mitään uutta ap? Onko kassi ilmestynyt takaisin tai jotain muuta jännää?
Ap tässä. Kassi ei onneksi ole ilmestynyt takaisin. Kyllähän se anoppi oli nieleskellen ottanut sen vastaan mieheltäni ja selitellyt justiin sitä että hyväähän minä vaan tarkoitin, ajattelin tehdä teillekin vähän enemmän joulutunnelmaa ja ilahduttaa. Anoppi oli jo ehtinyt ehdottaa, että hänpä antaa kassin toiselle lapselleen, joka sattumoisin inhoaa myös krääsää ja on vieläkin valikoivampi ihan kaikessa kuin me. Mies oli ehtinyt väliin sanomaan, ei noon, kysy ensin heiltä. Sitähän se anoppi oli harmitellut, että hän kun niin jotain haluaisi antaa jotakin jouluista, niin mies oli ehdottanut että jos oikeasti haluat tehdä iloiseksi meidät, niin leivo vaikka jouluinen kakku ja pipareita. Anoppi rakastaa leipomista ja toivottavasti tästä ei tule nyt sen enempää draamaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka, ei ole ihme jos on avioeroja paljon kun miehet ei ole enää miehiä ja naiset on itsekkäitä määräilijöitä, meidän perheessä ei akka loukkaa vanhempia tai saa ilmais lennon air niskaperseen ykkös luokassa