Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäsirkka on kuollut

Vierailija
09.12.2019 |

muistoja?

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinis oli äärettömän huolehtivainen ja läheisistään huolta pitävä ihminen. Hän oli Suomen ensimmäinen itse biisinsä tehnyt naisrokkari ja sai kiertueillaan ystäviä ympäri maata.

70-luvulla oli myös Carita Holmström sekä Maru & Mikael -duon Marianne Nyman, jotka mielestäni kuuluvat rock-musiikkiin, jos se vähän laajemmin ymmärretään. Suomirockin historiassa tosin ovat aika marginaalisia nimiä.

Vierailija
122/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Sleeppareista muistan Heiniksen.

Usein hänet sekoitetaan toiseen Sleepy Sleepers- naiseen Tiina Tiikeriin.

Muuta musaa en muista häneltä kuulleeni.

Onpa muuten epäkorrektit sanat Idi Amin- biisissä, mutta aika oli toinen.

Ja olihan Sleepi Sleepers aikansa rääväsuisin

yhtye.

Pilkkasi tasapuolisesti kaikkea ja kaikkia.

Olet ehkä kuullut Maksamme velkaa- hyväntekeväisyyssinkun?

Heinis esiintyy siinäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinis oli äärettömän huolehtivainen ja läheisistään huolta pitävä ihminen. Hän oli Suomen ensimmäinen itse biisinsä tehnyt naisrokkari ja sai kiertueillaan ystäviä ympäri maata.

70-luvulla oli myös Carita Holmström sekä Maru & Mikael -duon Marianne Nyman, jotka mielestäni kuuluvat rock-musiikkiin, jos se vähän laajemmin ymmärretään. Suomirockin historiassa tosin ovat aika marginaalisia nimiä.

Juu, kyllähän näitä miehensä kanssa biisejä tehneitä naisrokkareita oli, Muska ja Maaritkin esimerkiksi, mutta Heinis oli eka, joka teki kaiken itse, sävelsi, sanoitti, tuotti ja soitti kitaraa vaikka sen väitettiin olevan naiselle liian raskasta.

Vierailija
124/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakaspalvelija ja valitettavasti muistoni on diivamainen käytös.

Nyt kun luin tuon iltiksen haastattelun, niin kaikkeapa hänkin kokenut ja aika paksun nahkan on joutunut kasvattamaan.

En toivo tähän ketjuun asiattomia kommentteja vaikka itselläni ei olekaan niitä positiivisimpia muistoja.

Rauha hänen muistolleen.

Vastaavaan öykkäröivään kokemukseen törmäsin musiikkialan kokkareilla, joilla isännän tarjoamat juomat eivät Heinäsirkkaa tyydyttäneet vaan hän alkoi vaatimaan tarjoilijoilta itselleen lisää ja erilaatuisia juomia. No henkilökunnallahan ei ole osaa eikä arpaa isännän valitsemiin juomiin, mutta se ei Heinäsirkan mekkalointia vähentänyt. Todella ikävä henkilö. 

Vierailija
125/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt on saanut taivaallinen laulukuoro paljon uutta väriä. Se juice world, Heinis ja nyt myös Marie Fredriksson.  Marie ja Heinis syntyneet samana vuonna, 80-luvun rokkimimmejä. 

Elämme ihmeellisiä aikoja kun 82-vuotiaat äidit hakevat kuolleita lapsiaan. Olen sanonut tän viimevuonna ja sanon taas. Siinä ikäluokassa, 50-luvun loppu-60-luvun puoliväli, on jotain menny pieleen. Heitä kuolee tosi paljon. Viime vuonna Olli Lindholm ja Nykänen, mutta paljon muita ei-julkkiksia olen kuullut.

RIP kaikki te upeat 80-luvun starat! Se oli rankkaa aikaa, mutta kivaa.

Ei pahalla mutta nuo kaikki on kuollut epäterveellisten elintapojen seurauksena

Olli ainakin oli absolutisti eikä ees polttanu, salilla kävi ja avannossa.

Vierailija
126/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt on saanut taivaallinen laulukuoro paljon uutta väriä. Se juice world, Heinis ja nyt myös Marie Fredriksson.  Marie ja Heinis syntyneet samana vuonna, 80-luvun rokkimimmejä. 

Elämme ihmeellisiä aikoja kun 82-vuotiaat äidit hakevat kuolleita lapsiaan. Olen sanonut tän viimevuonna ja sanon taas. Siinä ikäluokassa, 50-luvun loppu-60-luvun puoliväli, on jotain menny pieleen. Heitä kuolee tosi paljon. Viime vuonna Olli Lindholm ja Nykänen, mutta paljon muita ei-julkkiksia olen kuullut.

Marie Fredrikssonilla oli aivokasvain...

Vierailija
127/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... ehkä pari viimeistä vuotta, muttas mitä sitä ennen? Dokasi kuin sieni ja ulkonäkökin oli kuin 80-vuotiaalla. 

Mutta mitä sitten? Hyvähän vain, että tekee työuran, maksaa veroja ja sitten kuolee.  Meitä maksajia rasittavat nimenomaan nämä terveysintoilijat, joiden eläkkeitä ja hoitomaksuja riittää vuosikymmeniä. 

Vierailija
128/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diivoja on kahdenlaisia, sellaisia joilla ei ole mitään ansioita ja sellaisia joilla on. Heinäsirkka kuului jälkimmäisiin. Edellisiin kuuluvat erilaiset instababet ja bloggaajat.

Vierailija
129/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskiin kuolee verrattain nuorena.

Näin hänet viimeksi 10 vuotta sitten. Oli erittäin huonossa kunnossa fyysisesti, ei jaksanut kävellä kuin pienen pätkän kerrallaan. Mutta ihan mukava tyyppi oli.

Mä näin kolmisen vuotta sitten. Nippa nappa ehkä 50 metriä jaksoi kävellä. 

Keitä nämä ihkuilijat facessa ovat? Jotenkin sairasta tällainen: "olet ihana sydän, sydän, sydän"

Eikö joku voinut sanoa suorat sanat, että kuolet. Vaikka 80-luvulla olit ainoastaan lihava, niin nyt olet megalomaanisen hengenvaarallisesti lihava. 

Ehkä se ei olisi auttanut, mutta sanottu kuitenkin olisi. 

Vierailija
130/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

yhtye.

Olet ehkä kuullut Maksamme velkaa- hyväntekeväisyyssinkun?

Heinis esiintyy siinäkin.

Toki. Heknis js Mustajärvi tulee miekeen ääninä tuosta, vaikka oli varmasti paljon muitakin.

Vierailija
131/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäsirkkalla on hyviä biisejä. Ensimmäinen joka jäi mieleen meni jotenkin näin: Kaikki miehet on rottii niitteen päät on pelkkii pottii, em mä tartte niitä...{/quote]

Tuo oli kuitenkin Päiden biisi, laulajana Pivo Rosenqvist. Sleeppareiden Karjala-levy on edelleen huippu, kiitos Heiniksen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4%C3%A4t

Vierailija
132/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

yhtye.

No ei voi sekoittaa Heinistä ja Tiinaa. Ainakaan ulkonäöllisesti. Heinis oli iso ja aina vaaleatukkainen. Tiina on tummatukkainen ja pienikokoisempi, ja osaa maastoutua näkymättömäksi.

No ei ulkonäöllisesti jos on molemat nähnyt.

Äänen perusteella voi hyvinkin.

Mm. luulin, että biisin "Metsäratio" tai "Hevi tappaa" laulaisi Heinäsirkka mutta Tiinahan se on.

Vierailija
133/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskiin kuolee verrattain nuorena.

Näin hänet viimeksi 10 vuotta sitten. Oli erittäin huonossa kunnossa fyysisesti, ei jaksanut kävellä kuin pienen pätkän kerrallaan. Mutta ihan mukava tyyppi oli.

Mä näin kolmisen vuotta sitten. Nippa nappa ehkä 50 metriä jaksoi kävellä. 

Keitä nämä ihkuilijat facessa ovat? Jotenkin sairasta tällainen: "olet ihana sydän, sydän, sydän"

Eikö joku voinut sanoa suorat sanat, että kuolet. Vaikka 80-luvulla olit ainoastaan lihava, niin nyt olet megalomaanisen hengenvaarallisesti lihava. 

Ehkä se ei olisi auttanut, mutta sanottu kuitenkin olisi. 

Se, että joku on "megalomaanisen lihava", ei sulje pois sitä mahdollisuutta, että hän tietää tämän ihan itsekin :) "Sanottu kuitenkin olisi" voi vttu mitä jeesustelua.

Se ihquttelu varmaankin tarkoittaa persoonallisuutta tai musiikkia, ei ylipainoa. Tuliko sulla edes tuollainen mieleen? No ei, eipä tietenkään, kun pitää riekkua haaskalla jakelemassa näsä- ja jälkiviisauksia. Ja kerro nyt vielä sekin, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu! Tekee kuitenkin mielesi. Jospa on joku vielä joka ei tuota tiedä?

Ja ketju jatkunee vielä n. viikon, kun satojen pitää käydä toinen toisensa jälkeen toteamassa, että oli lihava. Sairasta touhua.

Vierailija
134/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Sleepy Sleepers. Tekisivätpä vielä keikkoja. Olivat kyllä joskus tosi vihattuja. Mun siskon kirjekaveri vietti aikaa näiden poikien kanssa Lahdessa 80-luvun loppupuolelta, vieläkin muista juttuja hurjista bileistä.

Vierailija
135/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä haastiksessa uransa alusta Heinis kertoi, että oli liikkeellä kaverinsa Leppiksen kanssa. Mitä Leppis?

Kari Leppäniemi. Myllypurosta.

No ei. Leppis eli Lepakko on kylläkin nainen.

Vierailija
136/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, mokoma heinäsirkka. Tina Tiikeri oli parempi. 🤘🏻

Vierailija
137/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
138/147 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä oli uniapnea ja laite sen hoitoon jota ei käyttänyt ja kuoli hotonsa laimlyönnin seurauksena

Vierailija
139/147 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä oli uniapnea ja laite sen hoitoon jota ei käyttänyt ja kuoli hotonsa laimlyönnin seurauksena

Onko fakta?

Vierailija
140/147 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä hautajaisia ollut. Ruumis on tutkimuksissa.

Siinä kai voi mennä parikin kuukautta. Joulun pyhät varmaan hidastuttavat lisäksi prosessia.

Ikävää omaisille, mutta kotona kuolleet tutkitaan aina perusteellisesti ihan rikoksenkin poissulkemiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi