Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäsirkka on kuollut

Vierailija
09.12.2019 |

muistoja?

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on persoonallinen, värikäs ja suorapuheinen niin pidetään diivana. Esiintyvä räiskyvä taiteilija voi oikeasti olla kuorensa alla ujo ja ahdistunut. Jännittyneisyys ja ahdistuneisuus voi näyttäytyä muille ylimielisyytenä. Pyhimys puhui tästä Yökylässä Maria Veitola ohjelmassa. Tunnistin itseni ja sama voi hyvin päteä myös Anne Taskiseen Heinäsirkka alter egon takana.

Ei kokemuksia Heiniksestä, mutta näitä kommentteja lukiessa tuli mieleen.

Ei. Jos olet aina asiakaspalvelutilanteissa pahantuulinen ja vaadit erityiskohtelua, niin kyllä saat diivan maineen. Pelkällä suorapuheisuudella siihen ei pääse.

Olen kohdannut Heinäsirkan asiakaspalvelutilanteissa useita kymmeniä, ellei jopa satoja kertoja eikä ole ollut diivan elkeistä tietoakaan puhumattakaan erityiskohtelun vaatimisesta. Hyvin helppo asioida hänen kanssaan, oli reipas, suora ja rehellinen. Varmaan on vaikutusta silläkin, kuinka pelin avaa, useinhan metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Itselleni asiakkaiden tyytyväisyys tärkeää.

Kiva, että kokemuksesi ovat myönteisiä. Oma kokemukseni on, että hänen piti aina päästä asioimaan nopeammin ja myös saada sellaista ekstraa, mitä muut asiakkaat eivät saa. Tätä säesti alentuva äänensävy.

Vierailija
102/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt Heinäsirkalle kankaita kappatolkulla ja voin kertoa, että hän oli hyvin vaativa ja määrätietoinen, hän tiesi, mitä halusi ja sai, tottakai, mitä halusi. En koskaan pitänyt häntä hankalana asiakkaana tai diivana, koin ja koen edelleen muidenkin asiakkaideni kanssa, että on minulle kunnia-asia voida toteuttaa heidän haastavimmatkin toiveensa. 

Heinäsirkalla oli upeita asuja, niin arki- kuin esiintymisvaatteinaan, se nainen ei ollut harmaa hiirulainen. Hän kehui vuolaasti valikoimaani ja kykyäni tehdä hänen haaveistaan ja toiveistaan totta. Todella antoisa asiakkuussuhde, jään kaipaamaan täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinis oli äärettömän huolehtivainen ja läheisistään huolta pitävä ihminen. Hän oli Suomen ensimmäinen itse biisinsä tehnyt naisrokkari ja sai kiertueillaan ystäviä ympäri maata. Olen muutaman vuoden matkustanut hänen seuranaan ja päässyt näkemään läheltä, kuinka hän varmisti aina ennen keikkaa, että kaikki oli prikulleen hänen haluamallaan tavalla, ja yhtä hanakasti piti keikan jälkeen huolen, että jokainen keikkaan osallistunut järjestäjä, valomies, miksaaja jne sai osansa onnistuneen keikan kiitoksista ja kehuista. Heinäsirkka vaati muilta paljon, mutta eniten itseltään.

Vierailija
104/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt Heinäsirkalle kankaita kappatolkulla ja voin kertoa, että hän oli hyvin vaativa ja määrätietoinen, hän tiesi, mitä halusi ja sai, tottakai, mitä halusi. En koskaan pitänyt häntä hankalana asiakkaana tai diivana, koin ja koen edelleen muidenkin asiakkaideni kanssa, että on minulle kunnia-asia voida toteuttaa heidän haastavimmatkin toiveensa. 

Heinäsirkalla oli upeita asuja, niin arki- kuin esiintymisvaatteinaan, se nainen ei ollut harmaa hiirulainen. Hän kehui vuolaasti valikoimaani ja kykyäni tehdä hänen haaveistaan ja toiveistaan totta. Todella antoisa asiakkuussuhde, jään kaipaamaan täysillä.

Meillä tuo toimintaympäristö on vähän erilainen, ei ole mahdollista kohdentaa koko palvelua ja resursseja juuri Hänen Kuninkaalliselle Ylhäisyydelleen, kun astelee paikkaan. Ihan koska siellä on muitakin asiakkaita, jotka yhtä lailla asioivat siellä.

Kangaskaupassani asioi toki muitakin, jopa runsain määrin. Lienee osaltaan hyvän asiakaspalvelun ansiotakin. Meille jokainen asiakas on kuninkaallinen!

Vierailija
105/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän oli kuolinsyy? Aika nuori kuolemaan.

Eikö se ketjussa ole tullut jo esiin? 

Sairauskohtaus on uutisoitu eli sydämen pysähdys. 

Ja en ihmettele, että näin käy ihmiselle joka jo nelikymppisenä puuskutti sadan metrin kävelyn jälkeen kuin mäyräkoira ilman jalkoja. 

Sairaskohtauksia on muitakin kuin sydämen pysähdys.

ohis

Vierailija
106/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän oli kuolinsyy? Aika nuori kuolemaan.

Eikö se ketjussa ole tullut jo esiin? 

Sairauskohtaus on uutisoitu eli sydämen pysähdys. 

Ja en ihmettele, että näin käy ihmiselle joka jo nelikymppisenä puuskutti sadan metrin kävelyn jälkeen kuin mäyräkoira ilman jalkoja. 

Sairaskohtauksia on muitakin kuin sydämen pysähdys.

ohis

Aivan. Loppupelissä kuolemassa ihmisen sydän pysähtyy aina. Oli sitten jokin muu vakava sairauskohtaus.

Vierailija
107/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on persoonallinen, värikäs ja suorapuheinen niin pidetään diivana. Esiintyvä räiskyvä taiteilija voi oikeasti olla kuorensa alla ujo ja ahdistunut. Jännittyneisyys ja ahdistuneisuus voi näyttäytyä muille ylimielisyytenä. Pyhimys puhui tästä Yökylässä Maria Veitola ohjelmassa. Tunnistin itseni ja sama voi hyvin päteä myös Anne Taskiseen Heinäsirkka alter egon takana.

Ei kokemuksia Heiniksestä, mutta näitä kommentteja lukiessa tuli mieleen.

Noin sanoi Lasse Norres 1980-luvun seksipommista Sabrinasta.

Vierailija
108/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut koko ketjua kahlata läpi... Mihin hän kuoli? Suhteellisen nuori vielä.

Vierailija
109/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamala, osuttiin joskus illaksi samaan ravintolaan. Aina n 10 min väkein se päästi sellaisen kovan, omituisen kiekaisun, jonka vuoksi koko ravintola katsoi häntä. Heti kun ihmiset vaipuivat takaisin omaan keskusteluunsa, uusi kiekaisu.

Ei varmaan helppoa olla noin huomionkipeä.

Vierailija
110/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskiin kuolee verrattain nuorena.

Näin hänet viimeksi 10 vuotta sitten. Oli erittäin huonossa kunnossa fyysisesti, ei jaksanut kävellä kuin pienen pätkän kerrallaan. Mutta ihan mukava tyyppi oli.

Vierailija
111/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta onhan se vanha sanonta, että kuolleista ei saa puhua pahaa.  He eivät voi puolustaa itseään mitenkään. Siihen kai mietelmä perustuu."

Ei, vaan se perustuu siihen, että ennen pelättiin tosissaan kuolleiden tulevan kostamaan pahat puheet. Ihmiset uskoivat, että kuolleet jatkavat yhä elämäänsä toisessa todellisuudessa.

Vierailija
112/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin asiakaspalvelussa ja näin hänet useamman kerran enkä saanut lainkaan ylimielistä kuvaa, päinvastoin

.

Vierailija
113/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni voisi yllättyä, mitä me tavikset, jotka joutuu työnsä puolesta tapaamaan näitä julkkiksia näemmekään. 

Hymypoika onkin kaikkein karsein käskyttäjä..

Näin se tahtoo olla myös "tavisten" kanssa. Superyhteisöllinen ja ihmisläheinen emppis savustaa työyhteisöstään ulos kaikki oudot, hiljaiset, tylsät ja sellaiset, jotka eivät häntä suostu hännystelemään. Korkeamoraaliseksi ja perinteisten arvojen kannattajaksi mielletty jää kiinni rysän päältä housut nilkoissa ja paljastuu, että pöksyt ovat lennelleet vieraisiin nurkkiin jo vuosikausia. Vannoutunut ja äänekäs eläintensuojelijavegaani saa tuomion eläinsuojelurikoksesta, koska on syöttänyt kissoilleen pelkkää vegaaniruokaa ja pitänyt näitä ulkona oman onnensa nojassa "luonnonmukaisissa" oloissa. Mitä kirkkaampi julkisivu, sitä pimeämpi sisin.

Heiniksestä sen verran, että ihailin häntä lapsena, koska uskalsi pukeutua näyttävästi ja laulaa rockia, vaikka olikin ylipainoinen. Tuhtina pikkutyttönä olin oppinut sen ajattelutavan, ettei minusta voisi koskaan tulla mitään hienoa mutta Heinäsirkka romutti nämä uskomukset. Nykyään olen normaalipainoinen mutta Heinistä en ole unohtanut koskaan.

Vierailija
114/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuo toimintaympäristö on vähän erilainen, ei ole mahdollista kohdentaa koko palvelua ja resursseja juuri Hänen Kuninkaalliselle Ylhäisyydelleen, kun astelee paikkaan. Ihan koska siellä on muitakin asiakkaita, jotka yhtä lailla asioivat siellä.

Kun on töissä asiakaspalvelijana on töissä täyttääkseen asiakkaan toiveet. Ihan mitä tahansa ei tule sietää, mutta oman ylpeyden ei pidä olla päällimmäisenä asiakastyössä. Asiakas ei ole usein oikeassa, mutta ei asiakaspalvelijan tehtävä ole näpäyttää ketään.

Vierailija
115/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin nyt on saanut taivaallinen laulukuoro paljon uutta väriä. Se juice world, Heinis ja nyt myös Marie Fredriksson.  Marie ja Heinis syntyneet samana vuonna, 80-luvun rokkimimmejä. 

Elämme ihmeellisiä aikoja kun 82-vuotiaat äidit hakevat kuolleita lapsiaan. Olen sanonut tän viimevuonna ja sanon taas. Siinä ikäluokassa, 50-luvun loppu-60-luvun puoliväli, on jotain menny pieleen. Heitä kuolee tosi paljon. Viime vuonna Olli Lindholm ja Nykänen, mutta paljon muita ei-julkkiksia olen kuullut.

RIP kaikki te upeat 80-luvun starat! Se oli rankkaa aikaa, mutta kivaa.

Vierailija
116/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin, että kyse on jostain ötökästä ja ketju vitsillä tehty.

Vierailija
117/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin nyt on saanut taivaallinen laulukuoro paljon uutta väriä. Se juice world, Heinis ja nyt myös Marie Fredriksson.  Marie ja Heinis syntyneet samana vuonna, 80-luvun rokkimimmejä. 

Elämme ihmeellisiä aikoja kun 82-vuotiaat äidit hakevat kuolleita lapsiaan. Olen sanonut tän viimevuonna ja sanon taas. Siinä ikäluokassa, 50-luvun loppu-60-luvun puoliväli, on jotain menny pieleen. Heitä kuolee tosi paljon. Viime vuonna Olli Lindholm ja Nykänen, mutta paljon muita ei-julkkiksia olen kuullut.

RIP kaikki te upeat 80-luvun starat! Se oli rankkaa aikaa, mutta kivaa.

Niin muuten kävi, että Olli ja Matti kuolivat ennen äitiään, molemmat vielä elossa. Tämä vuosi muutenkin ollut jo toisintoa vuodesta 2016. Kuinka moni merkittävä tyyppi silloin poistui. David Bowie, Leonard Cohen, Prince, George Michael ainakin artisteista esimerkkinä. Aivan kuten tuolloin niin tänäkin vuonna lähtee paljon samassa läjässä vielä näin vuoden loppua kohden. Itseä sykähdytti paljon myös Prodigyn Keith Flintin poismeno tänä vuonna. Ysäriteininä tunnustan Prodigyakin yhdessä vaiheessa fanittaneeni. 

Vierailija
118/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Heinis teki henkisesti jollekin, joka menehtyi?

Vierailija
119/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä haastiksessa uransa alusta Heinis kertoi, että oli liikkeellä kaverinsa Leppiksen kanssa. Mitä Leppis?

Vierailija
120/147 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Sleeppareista muistan Heiniksen.

Usein hänet sekoitetaan toiseen Sleepy Sleepers- naiseen Tiina Tiikeriin.

Muuta musaa en muista häneltä kuulleeni.

Onpa muuten epäkorrektit sanat Idi Amin- biisissä, mutta aika oli toinen.

Ja olihan Sleepi Sleepers aikansa rääväsuisin

yhtye.

Pilkkasi tasapuolisesti kaikkea ja kaikkia.

No ei voi sekoittaa Heinistä ja Tiinaa. Ainakaan ulkonäöllisesti. Heinis oli iso ja aina vaaleatukkainen. Tiina on tummatukkainen ja pienikokoisempi, ja osaa maastoutua näkymättömäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä