Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinäsirkka on kuollut

Vierailija
09.12.2019 |

muistoja?

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa, että eniten peukutuksia saa elämänmakuinen tarina jatkoista, joissa Heinis joi (muka) viidessä tunnissa kolme pulloa viiniä. Ei edes tiedetä, kuka Heinis oli, mutta halutaan uskoa, että joku deeku, jolla oli suorastaan jimmorrisonmainen toleranssi viinalle. Tarina vetää...

Hän oli yksi maamme kulttuurialan hyviä takapiruja sekä soten työntekijä, joka piti heikompien puolta. Uskomaton kunto ja laulukunto keikoilla. Kasarilla oli aivan uskomatonta, ennen kuulumatonta, että Suomessa voi olla mediassa sellainen (oma itsensä, suorapuheinen, miesmuusikoiden kanssa tasavertainen) nainen.

RIP Heinis.

Vierailija
62/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että hän oli klassisesti koulutettu laulaja, yllätti. Eipä olisi uskonut. Sleepparien levyiltä olen häntä kuullut ja luulin olevan yhtä amatööri laulajana kuin Mato Valtonen.

Olen kuullut häntä klubilla laulamassa yksin ilman mikrofonia ja hänen äänensä täytti koko klubin.

Ihmisenä hän oli todella miellyttävä. Istuin mielenterveystoimiston edessä olevalla penkillä ja hän istui viereeni ja tarjosi tupakan. Juttelimme aika pitkään hänen kanssaan mielenkiintoisista asioista. Sen jälkeen itse mielenterveytoimistossa käyminen ja viikon ajatusten raportoiminen tuntui tympeältå velvollisuudelta ja päätin lakata käymästä siellä ja ryhtyä elämään. Päätös on kannattanut vieläkin!

Sen ääni kantoi laulamattakin koko klubin tai minkä tahansa suljetun tilan. 

Ja jos on tuntunut miellyttävältä, niin on ollut ainessa tai itse olet ollut... tai molemmat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suht tuntematon itselle. Ensimmäisen kerran taisin kuulla Heinäsirkasta kun hän oli Linnan juhlissa. Piti oikein silmiä hieraista ja mietin että nyt tuli kyllä Linnan juhlien historian rumin puku vastaan.

Hassua muuten, oliko Heinäsirkka niin haluttavaa sänkyseuraa 1980-luvulla kuin antoi Iltiksen haastattelussa ymmärtää? Kun omasta mielestä ei ainakaan kuvien perusteella ollut edes nuorempana mikään kaunotar.

Kuinka ahdasmielinen voi olla, et ajattelee, että haluttavuus sänkyseuraksi on siitä kiinni, kuinka kaunotar olet? Luulenpa että hän oli rohkea ja antava, ja siihen aikaan suurimmalla osalla oli kuitenkin ns. moraalia. Eli miksipä ei olisi haluttua sänkyseuraa, jos paljon muuta kevyenluontoista seuraa ei ole niin paljoa? Uskon että oli estoton monessa mielessä. 

Mutta katsoin jo 80-luvulla, että ei voi kauan elää, siihen nähden eli ihmeen pitkään!

Noh, aika monelle se ulkonäkö nyt vaan on tärkeää, kun ja jos on seksiseuraa hakemassa. En nyt itse ainakaan näin naisena viehäty rumista ja lihavista miehistä. Makunsa toki kullakin.

Miehiä ei tunnu naisen läskit paljon hidastavan mitä vonkaamiseen ja ahdisteluun tulee, vaikka joka paikassa läskien naisten vastenmielisyydestä öyhötetäänkin. Olen lihonut normaalipainosta oikeasti lihavaksi (massaa reilu 100kg) ja oon ihmetellyt että miten paljon sitä oikein pitäisi lihoa että miehet ei jättäisi rauhaan :D Vähemmän toki kuin silloin kun olin sorjemmassa kunnossa, mutta kuitenkin niin paljon että valitettavasti vaa'asta ehtisi varmaan loppua numerot ennen sitä päivää että saisi olla täysin rauhassa. 

Vierailija
64/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koomisia osittain esim. iltsikan sivuilla nämä kommentit. "Lähdit niin äkkiarvaamatta"

Olen tuntenut 25 vuotta ja viimeiset 10 vuotta olen vain odottanut milloin sydän pettää. Jos 55-vuotias ihminen ei pysty sataa metriä kävelemään. Juo kuin sieni ja en tarkoita vettä, syö kuin mus-limien halveksuma eläin, jota me syödään jouluna jne. 

Voiko nyt odotetumpaa olla. Ikävä juttu tietysti tästä huolimatta, mutta noin käy vääjäämättä. 

Kun on tollasia kavereita, ei ole tarvetta vihamiehille.

Kyllä. Siinäpä on ystävä paikallaan :( Ketjun tarkoitus oli ehkä muistella häntä hyvässä hengessä (vaikka ei tarkoitus pyhimykseksi julistaakaan), kuten joidenkin kommentoijien älykkyys ja empatia näyttää, mutta eiköhän näitä kuspäisiä taas riitä tännekin vaihteeksi, Maisaa huoritte lemasta.

Ja riittäis varmaan yksi toteamus, että ylipaino oli kenties edesauttamassa kuolemaa, mutta joka toisen on taas ja ikuisesti  tarve huudella irvokkaasti, kun minä sanon, kun minä, vaikka on monta kertaa jankattu, niin minunkin täytyy, minänä, kuin kilpailu, kuka on kuvottavin.

Missä kohden sanoin olevani ystävä tai edes kaveri? 

En todellakaan ollut ja en halunnutkaan olla. 

Kuvottava toisten alentaja - juuri sellainen "etkö tiedä kuka olen"  -tyyppi. 

Ei mitään lepää rauhassa pas.kaa multa. 

Olet ystävä, kaveri tai vaikka vihamies, niin siisti vähän tuota kielenkäyttöäsi ainakin. Onko tuollainen viharyöppy todellakin tarpeen? Kummallista, kun kuollutta tulet kuvottavaksi kutsumaan, oisit vaikka eläessään avautunut. Saitko jotain mielihyvää?

Vierailija
65/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suht tuntematon itselle. Ensimmäisen kerran taisin kuulla Heinäsirkasta kun hän oli Linnan juhlissa. Piti oikein silmiä hieraista ja mietin että nyt tuli kyllä Linnan juhlien historian rumin puku vastaan.

Hassua muuten, oliko Heinäsirkka niin haluttavaa sänkyseuraa 1980-luvulla kuin antoi Iltiksen haastattelussa ymmärtää? Kun omasta mielestä ei ainakaan kuvien perusteella ollut edes nuorempana mikään kaunotar.

Kuinka ahdasmielinen voi olla, et ajattelee, että haluttavuus sänkyseuraksi on siitä kiinni, kuinka kaunotar olet? Luulenpa että hän oli rohkea ja antava, ja siihen aikaan suurimmalla osalla oli kuitenkin ns. moraalia. Eli miksipä ei olisi haluttua sänkyseuraa, jos paljon muuta kevyenluontoista seuraa ei ole niin paljoa? Uskon että oli estoton monessa mielessä. 

Mutta katsoin jo 80-luvulla, että ei voi kauan elää, siihen nähden eli ihmeen pitkään!

No sä olet väärässä uskomuksinesi. Ei todellakaan ollut mikään rohkea, antava ja estoton vaan enemmänkin aika ehdoton ettei rieku pedistä toiseen eikä ollut mikään helppo.

"– Aluksi jätkät toki testasivat, mutta kun he tajusivat, että minä ja Leppis olemme ehdottomia – ”meitä ei kaadeta” – saimme kuningattaren kohtelun, laulaja kertoo."

"Näyttävyyden hinta oli miesten päällekäyvä innostus. Kyse ei tosiaankaan ollut mistään kepeästä flirttailusta, vaan ilmeisesti miehet ajattelivat Sleepy Sleepersin kanssa alatyylistä ja rajua rokkishow’ta vetäneen naisen olevan lavan ulkopuolellakin valmis jatkuvaan rajun ja alatyylisen ehdottelun kohteeksi.

– En usko, että olin miesten mielestä kaunis tai ihana, mutta se konteksti oli niin erilainen kuin kenelläkään muulla.  Miesten ahdistelu oli pelottavaa. Kotonakaan ei yhdessä vaiheessa uskaltanut mennä parvekkeelle, kun naapurihuoneiston mies tuli omalle parvekkeelleen murisemaan.#

https://www.is.fi/musiikki/art-2000006337384.html

Vierailija
66/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistot hänestä ovat vain negatiivisia. 

Olin esim. yhdellä keikalla ja pikkukoululainen pyysi nimmaria "hänen korkeudeltaan leopardiasussa".  Hyvä, ettei päälle sylkenyt. 

Ymmärrän toki, että noin suurena starana mahdollisesti harmittaa lapsien lähestymiset, mutta ystävällisemmin asian voi hoitaa. 

Ja on muitakin, koska kuuluin "ystävä"piiriin.  Kuka nyt oli oikeasti ystävä? Ei kai kukaan... 

Kyllähän tuo "pikkukoululaisen" läppä oli aivan silkkaa v*ttuilua. Hyvä, että koulutti.

Vierailija
67/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinis kirjoitti tai toimitti kirjan Naisrokin korkeat korot tms. jonka aion nyt kyllä lukea. Naisrokkareita on Suomessa edelleenkin aika vähän, saati hänen aikoinaan. RIP

Vierailija
68/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kuoli? itsari, yliannostus vai sairaskohtaus? olisiko ollut sydämen kanssa ongelmia

Vierailija
69/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäsirkkalla on hyviä biisejä. Ensimmäinen joka jäi mieleen meni jotenkin näin: Kaikki miehet on rottii niitteen päät on pelkkii pottii, em mä tartte niitä...

Yritin muutama vuosi etsiä Heiniksen biisejä, en löytänyt. Joku sellainen kaunis, ihanat sanat? Mitähän niitä on kun en muista niitä biisien nimiä. Onkohan nyt YouTubessa. Minulla oli kasetille äänitettynä mutta kun ei taida enää olla tallessa.

R.I.P Heinäsirkka.

Mielestäni biisissä nimeltä "Mikset sä jää" hänen äänensä ja tulkintansa on parhaimmillaan.

Omasta mielestäni hienoin biisi Heinäsirkalta. Linkki alla

Vierailija
70/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kuoli? itsari, yliannostus vai sairaskohtaus? olisiko ollut sydämen kanssa ongelmia

Sairauskohtaus oli. Tämä varma tieto. 

Ei ollut itsemurhatyyppiä, ei ollenkaan. Toki on elänyt tekemällä hidasta itsemurhaa. Hengenvaarallisesti lihava ja joi ihan älyttömästi. 

Viime mainitusta en tiedä ihan viime vuosista, mutta viellä kymmenen vuotta juominen oli täysin tolkutonta. 

Vierailija
71/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk

Vierailija
72/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän oli kuolinsyy? Aika nuori kuolemaan.

Vierailija
73/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On julkkiksia paljonkin, jotka on kuolleet viinaan. 

Ja arvostan sitä, että ovat avoimesti alkoholismistaan kertoneet. Sen sijaan tämä Taskisen kummallinen harha ja omien nuoruuden kuvien postailu päivittäin someen ja kaiken kieltäminen ei saa mitään myötätuntoa minulta. 

Mitä olen kohdannut ja muutkin ihan livenä, niin todella inhottava ihminen. Oli kuollut tai ei.. mitä sitten?

Olet nyt aika monta viestiä laittanut, osa jo poistettukin. Voisitko rauhoittua, taidamme uskoa jo, että olit katkera jostain, ehkä sait pakit, ja kateellinen Annelle. Anna olla jooko, älä nolaa itseäsi enää enempää.

Vierailija
74/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän oli kuolinsyy? Aika nuori kuolemaan.

Eikö se ketjussa ole tullut jo esiin? 

Sairauskohtaus on uutisoitu eli sydämen pysähdys. 

Ja en ihmettele, että näin käy ihmiselle joka jo nelikymppisenä puuskutti sadan metrin kävelyn jälkeen kuin mäyräkoira ilman jalkoja. 

Vierailija
75/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh!

Toivottavasti nyt Annen äiti ei ainakaan näitä katso. Tuskin!

Rankkaa hänelle, kun meni jo toinen lapsi. 

Vierailija
76/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräillä festareilla tuossa 80-90-lukujen vaihteessa ajauduin kokemattomuuttani huonoon seuraan. Alkoholia tarjottiin avokätisesti ja itsekierretty sätkä kiersi ringissä. En kehdannut kieltäytyä vaan esitin maailmannaista ja huonostihan siinä oli käydä. Olin jo tilassa, etteivät jalat kunnolla kantaneet ja eräs mies minua alkoi kädestä pitäen johdattaa pusikkoon. Pystyin vain vaivoin vastustelemaan kun hän repi pois paitani, maailma pyöri silmissäni kuin karusellissa, vetelin käsin koetin työntää pois kiihkeää miestä. 

Yhtäkkiä hänet tempaistiin syrjään päältäni ja minut riuhtaistiin ylös. Todella vihainen Heinäsirkka potki minua ahdistellutta miestä persuuksille ja kaappasi minut sitten kainaloonsa ja vei keikkabussinsa. Sain tiukkaa ripitystä koskien tilaani ja kuntoani ennen kuin sammuin.

Aamulla koetin nolostellen  liueta hissuksiin paikalta, mutta Heinäsirkka halusi vielä varmistaa, että olen kunnossa ja saan kyydin kotiin. Kiittelin häpeissäni ja voin kertoa, että opin läksyni kerrasta ja valitsin seurani huolellisemmin tuon jälkeen.

Vierailija
77/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan persoonan oikein hyvin kasarilta, oli paljon mediassa. Hassua kyllä, yhtään biisiä ei tule mieleen.

"Väärää juomaa " soi paljon.

Olen nähnyt Heiniksen Nummirockissa -98 Sleeppareiden kanssa.

Vierailija
78/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huoh!

Ai, mistä tiedät?

Vierailija
79/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi huoh!

Heiniksen äiti lienee yli kasikymppinen, joten tuskin pyörii mammapalstalla.

Törkeitä viestejä silti monilta. Pientä kunnioitusta kuollutta henkilöä kohtaan! Miksi tulette kertomaan ”en pitänyt hänestä”, varsinkin kun ”tuntemisenne” perustuu lehtijuttuihin ja huhuihin. Ja tosiaan, ylipainoiset kuolee, mutta niin kuolevat laihatkin!

Vierailija
80/147 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi huoh!

Ai, mistä tiedät?

Koska tunnen perheen.