Heinäsirkka on kuollut
Kommentit (147)
Mullakin on mukava muisto Heinäsirkasta:
Olin vähän yllättäen joutunut kaverini aveciksi työpäivän jälkeen erääseen cocktail-tilaisuuteen hienohkossa paikassa. En ollut edes tajunnut, että kyseinen mesta ja tilaisuuden luonne oli niin ylätyylinen, naisilla oli pikkumustaa ja miehillä pukua. Ittellä farkut, lenkkarit ja joku Indiska-tyylin loimi, reppukin selässä (suoraan toimistolta tulossa ja liikuntaharrastukseen menossa). Frendi ei ollut juuri sen sliipatumpi. Molemmat oltiin toki ihan perus-ok:n näköisiä 25-30-vuotiaita naisia.
Paikka oli aika täysi. Lähestyttiin aika monia pöytiä ja kysyttiin olisko meillekin tilaa. Ei ollut. "Parempi väki" ei huolinut meitä pöytiinsä, joten siinä me sitten seisoskeltiin juomiemme kanssa. Ainoa pöytä, mihin meidät toivotettiin tervetulleiksi, oli Heiniksen ja hänen komean miesseuralaisensa. Oli kiva jutteluhetki, puhuttiin kuin vanhat tutut. Mä sain hänestä (heistä) tosi mukavan ja reilun kuvan. En tiedä, oliko Heinis nähnyt, että meidät torjuttiin kerta toisensa jälkeen. Joka tapauksessa vaalin lämmöllä muistoa hänestä, joka pelasti tilanteen.
Kaiken lisäksi, kun olin lähdössä, Heinäsirkka sanoi mulle: "Sä näytät ihan runoilijalta." Se on totta.
Voimia omaisille!
Oli siis nais rokkareiden suojelupyhimys. Kuuluisa siitä, että Sleepy Sleepers kusi sen päälle lavalla. Pioneeri feministeillä oli vähän suolainen taival.
Tää on se yö on alunperin Patti Smithin hitti Because The night.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti elämä ei kestä kahta kehoa yhdessä ruumiissa.
Siinä mietittävä "kehopositiivisille".
Elämä on jo julmaa.
R.I.P. Heinäsirkka
Epäilen, että alkoholin syy.
Voi vit..tu, kai sitä voi kuolla sairaskohtaukseen. Pitäkää ne epäilyt omassa per.seessä
-Joillakin oopperalaulajilla lihavuus syventää lauluääntä
-Kuka oli tuo pariinkin otteeseen mainittu komea mies?
Kannattaisi laittaa kunnon alustus tällaiseen aiheeseen.
Pelkkä Heinäsirkka ei soita mitään kelloja, jollei ole Elvis tai Lady Gaga ym.
Jokainen kuolee joskus. Heinäsirkatkin.
RIP Heinäsirkka
Asiakaspalvelutyöstä muisto jäänyt parinkymmenen vuoden takaa: Ko. henkilö otti puljuumme puhelimitse yhteyttä jo etukäteen ennen varattua aikaa, ja oli puhelimitse asioidessaan melko ylimielinen ja alentuva puhelimeen vastannutta tavallista työntekijää kohtaan. Automaattinen ajanvarausjärjestelmä oli antanut jo ennen tätä soittoa ajan minulle, eli juuri aloittaneelle parikymppiselle, tuolloin vielä kokemattomalle työntekijälle. Puhelinpalvelun työntekijä oli onneksi skarppina, ja vaihtoi puhelun jälkeen ajan minulta esimiehelleni, joka käsittääkseni hoitikin sitten varsinaisen asiakaspalvelutilanteen ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuotta nuorempi, ja seurasin hänen uraansa, kuten monen muunkin aikanaan. Aika epätavallinen persoona. Suomirokin kovaääninen suorasuu. Ikävä yllätys, että oli jonkinlainen "diiva". Oli kai hänellekin paikkansa.
R.I.P. Olen saman ikäinen, mutta jostain syystä olen luullut paljon, paljon nuoremmaksi. Syytä en tiedä, ehkä en ollut tarpeeksi kiinnostunut.
Justhan hänestä oli juttu Hesarissa, oli joku vuosipäivä tms.
Kuka muuten oli "Leppis", joka Heiniksen kanssa tutustui Sleeppareihin jossain festivaaleilla?!
Oli kai hetken mukanakin bändissä silloin, mutta vieläkö hän vaikuttaa jossain!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koomisia osittain esim. iltsikan sivuilla nämä kommentit. "Lähdit niin äkkiarvaamatta"
Olen tuntenut 25 vuotta ja viimeiset 10 vuotta olen vain odottanut milloin sydän pettää. Jos 55-vuotias ihminen ei pysty sataa metriä kävelemään. Juo kuin sieni ja en tarkoita vettä, syö kuin mus-limien halveksuma eläin, jota me syödään jouluna jne.
Voiko nyt odotetumpaa olla. Ikävä juttu tietysti tästä huolimatta, mutta noin käy vääjäämättä.
Kun on tollasia kavereita, ei ole tarvetta vihamiehille.
Kyllä. Siinäpä on ystävä paikallaan :( Ketjun tarkoitus oli ehkä muistella häntä hyvässä hengessä (vaikka ei tarkoitus pyhimykseksi julistaakaan), kuten joidenkin kommentoijien älykkyys ja empatia näyttää, mutta eiköhän näitä kuspäisiä taas riitä tännekin vaihteeksi, Maisaa huoritte lemasta.
Ja riittäis varmaan yksi toteamus, että ylipaino oli kenties edesauttamassa kuolemaa, mutta joka toisen on taas ja ikuisesti tarve huudella irvokkaasti, kun minä sanon, kun minä, vaikka on monta kertaa jankattu, niin minunkin täytyy, minäminä, kuin kilpailu, kuka on kuvottavin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on jo julmaa.
R.I.P. Heinäsirkka
Joo, olin kolmisen vuotta sitten jatkoilla asunnossaan.
Veti yksin komen litran pönikän viiniä ja aika oli ehkä viitisen tuntia .. OMG
Tämä on totta.
Mutta ei tuo megalomaaninen lihavuus siitä pelkästään johdu.
Olen kuullut että pystyi juomaan jopa Lemmyn pöydän alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on jo julmaa.
R.I.P. Heinäsirkka
Ja eiköhän joku ehtinyt taas haukkumaan kehopositiivisuutta ja yhdistämään sen lihavuuteen ja lihavuuden ihannointiin, vaikkei kehopositiivisuus todellakaan sellaista tarkoita.
"Siinä mietittävää kehopositiivisille"? Tarkoitat siis lihavia? Ihanko luulet että me lihavat ei tiedetä ettei keho kanna kaksinkertaista painoa loputtomiin? Miksi pitäiskään.
Tahallista. Tilaisuus käyttää kehopositiivisuutta keppihevosena haukkua ylipainoisia, eipä muuta. Ja kun jokainen tietää, että kehopositiivisuus koskee kaikenkokoisia, värisiä ja näköisiä, oikeus olla se mikä ja minkä kokoinen on.
Ylipainoiset vaan haluavat kertoa, että ihan turhaa tulla vttuilemaan, meilläkin on omat oikeutemme. Ja koskaan en ole saanut vastausta näiltä haukkujilta, kun olen kysynyt, että eivätkö muka seuraa kuinka ihmiset nykyään laihduttavat, just loppui suurin pudottajakin, ohjelmissa löytyy, on Rita ja Aki, Jutta, ja vaikka ja mitä. Mutta tästä hipihiljaa, ja eiku vaan samaa länkytystä. On joillain sairaat huvit.
Lihavuus ei tee kenellekään hyviä asioita, mutta ei tuo skitsofreeninen jankkauskaan saa ketään muuttumaan tai laihtumaan. Ja nyt pitää jo kuolluttakin käydä solvaamaan. Ihmiset tukehtuvat pian omaan julmuuteensa.
Vierailija kirjoitti:
Se että hän oli klassisesti koulutettu laulaja, yllätti. Eipä olisi uskonut. Sleepparien levyiltä olen häntä kuullut ja luulin olevan yhtä amatööri laulajana kuin Mato Valtonen.
Olen kuullut häntä klubilla laulamassa yksin ilman mikrofonia ja hänen äänensä täytti koko klubin.
Ihmisenä hän oli todella miellyttävä. Istuin mielenterveystoimiston edessä olevalla penkillä ja hän istui viereeni ja tarjosi tupakan. Juttelimme aika pitkään hänen kanssaan mielenkiintoisista asioista. Sen jälkeen itse mielenterveytoimistossa käyminen ja viikon ajatusten raportoiminen tuntui tympeältå velvollisuudelta ja päätin lakata käymästä siellä ja ryhtyä elämään. Päätös on kannattanut vieläkin!
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan on terveellisempää, jojoilla painon kanssa rankasti vai olla koko ajan ylipainoinen?
Jojoilu on pahempaa koska laihdutuskuurilla lähtee usein myös lihasmassaa, joka korvautuu puolestaan rasvalla kun paino nousee. Lopputulos on vähäinen lihasmassa ja korkea rasvaprosentti. Jojoilu ei kannata. On mieluummin vaikka ylipainoinen kuin jojoilija!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vuotta nuorempi, ja seurasin hänen uraansa, kuten monen muunkin aikanaan. Aika epätavallinen persoona. Suomirokin kovaääninen suorasuu. Ikävä yllätys, että oli jonkinlainen "diiva". Oli kai hänellekin paikkansa.
R.I.P. Olen saman ikäinen, mutta jostain syystä olen luullut paljon, paljon nuoremmaksi. Syytä en tiedä, ehkä en ollut tarpeeksi kiinnostunut.
Mun mielestä ei ole ollut esillä, joten oisitko mieltänyt hänet sellaiseksi kuin nuorenpana? Hän jäi sinne jonnekin, kun me muut vanhenimme? Minä taas muistelin, että laulaja Maarit ois saman ikäinen itseni kanssa, mutta onkin 66v. Dementiako jo kolkuttelee?
Vuonna 1981 erään musalehden juhlavuosikokkareilla Sillankorvan diskobaarissa 23-vuotias Anne avautui jutskatessa ja oli äärimmäisen kyllääntynyt kaikkiin naisille matsoileviin rokkenrollikukkoihin. " Sä et tiedä mitä mä voisin kertoa." Tuli jotenkin niin sad feeling. Tilaisuudessa pörräsi iso lauma etenkin silloisia äijästaroja. Rauha hänelle.
Vierailija kirjoitti:
-Joillakin oopperalaulajilla lihavuus syventää lauluääntä
-Kuka oli tuo pariinkin otteeseen mainittu komea mies?
Kirjoitin tähän ketjuun muiston siitä, kun sain hienopieruilta ylenkatsetta kokkareilla.
Muistaakseni sama mies oli Heiniksen kanssa Linnan juhlissa juuri sinä vuonna.
Kasarilla ei ollut sen ensimmäisellä puoliskolla mitään muuta kuin yleisradio, josta voi musiikkia kuunnella ja Heinis kyllä soi ihan kiitettävästi silloin sillä ainoalla kanavalla, joka valtakunnassa oli eli rinnakaisohjelmalla (oli tietenkin rinnakkaisen lisäksi myös yleisohjelma, mutta siellä soi vain virret ja klassinen).
Nykyään on miljoona kanavaa ja ennen kaikkea mahdollisuus räätälöidä itselle ihan omat kuunneltavat. Itse en esimerkiksi kuuntelee varsinaisia radiokanavia käytännössä enää ollenkaan, vaan kuuntelen täsmäkuunteluina podcasteja lähinnä Yle areenasta. Kaikki kuuntelemani ohjelmat on puheohjelmia. Musiikkia en kuuntele käytännössä lainkaan. Silloin todella harvoin kun kuuntelen, niin käytän kyllä youtubea, mutta en todellakaan tarkastele sieltä mitään nuorison suosikkeja, vaan haen sieltä tismalleen ne kappaleet jotka haluan kuunnella ja se musiikki on vähintään 40 vuotta vanhaa.