Tiedätkö yhtään miestä joka olisi ollut avioliiton päättäjä?
Minä en tiedä. Kaikissa, ja mulla on lähipiirissä monta avioeroa, jättäjä on ollut nainen. Miehet eivät pidä liittojaan huonoina. Vain naiset pitävät.
Kommentit (95)
Minun tapauksessani mues jäi kuinni salasuhteesta. Ilmoitti ettei tiedä vielä kumman meistä haluaa pitää. Minä päätin hänen puolestaan.
Kahden ystäväni miehet ovat jättäneet vaimonsa toisen naisen vuoksi.
Yhden ystäväni mies jätti vaimonsa (ennen ystäväni tapaamista) vaimonsa alkoholismin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-mieheni asui jo toisen naisen kanssa, vaikka oli edelleen kanssani naimisissa. Odotin jonkian aikaa ja pistin sitten avioeron vireille. Minäkö olin aloitteellinen avioerossa?
Mitenkähän paljon hiertänyt tätä uutta naista se, että exäsi oli vielä naimisissa (ja ilmeisesti aika pitkään heidän yhteiselon aikana). Eikö tällainen sitten häirinnyt häntä, oliko edes tietoinen miehen aviostatuksesta vai oliko sen verran optimistinen, että uskoi aina miehen "ihan kohta pistän eropaperit vireille, nyt ei ole hyvä hetki" -selitykset. 🤔 Kummallinen mies joka tapauksessa, kun ei itse pistänyt avioeroa vireille.
Minun mieheni oli naimisissa, kun tapasimme. Ei sillä ollut minulle väliä. Ero astui voimaan 3kk sen jälkeen, kun muutimme yhteen. Ei se mitään muuttanut.
Tiedän. Kaikissa tapauksissa näillä miehillä oli jo valmiiksi uusi nainen katsottuna.
Olen mies, joka otti avioeron ensin puheeksi. Takana oli vuosia huonoa suhdetta ja kärsimystä sekä turhat yritykset korjata suhdetta. Lopulta ihastuin toiseen, mutta siitä ei tullut sivusuhdetta, enkä toisen kanssa ollut ryhtymässä mihinkään. Se oli silti signaali, joka pakotti ottamaan vaikeat asiat esiin. Eroon päädyttiin yhdessä.
Jostain syystä miehet eivät tunnu eroavan helpolla eikä se ainakaan omassa suhteessa siitä johdu, että minä olisin niin ihmeellisen ihana vaimo.
Olen työkyvytön mielenterveyssyistä, joten meillä on ollut aika paljon vastoinkäymisiä ja luottamuspulaa, koska olen niin sairas ja ailahtelevainen. Silti mies seisoo rinnallani vuodesta toiseen ja sanoo rakastavansa. Elättää meitä eikä koskaan valita tai vähättele minun tunteitani.
Kiitos vaan omalle rakkaalle miehelleni. Miksi aina vähätellään kaikkia miehiä?
Siis hommahan menee yleistäen niin, että miehet eivät vain saa aikaiseksi hakea itse sitä avioeroa paperilla. Miehille voi olla vaikeaa sanoa suoraan, siksipä he alkavat usein käyttäytyä niin sikamaisesti, koska haluavat, että vaimo hoitaa sen hakemuksen rustaamisen.
Miehet siis perseilevät niin paljon (pettämistä, juopottelua, väkivaltaa ja niin edelleen), että lopulta nainen on yksin se, joka pistää avioeron vireille.
Tilastot antavat siis aivan väärän kuvan. Tilastoissa näyttää siltä, että miehet ovat kilttejä uhreja, jotka eivät ole tehneet mitään väärää, kun vaimo yksinään hakee avioeroa.
Naiset kyllästyy nopeasti. Pisimpiä taitaa olla liitot jossa nainen on laitettu miehen toimesta kuriin.
Tiedän joitakin. Ensimmäinen, joka tulee mieleen on päättänyt avioliiton kolme kertaa, neljäs kierros menossa... Yhden vaimolla oli sivusuhde vähän aikaa. Yhden vaimo oli miehenhakkaaja.
harvassa se on. eroista 80% on naisten hakemia. kuuluu modernin naisen elämään. se on elämänvaihe siinä kuin vaikka rippikoulu. jokaisessa elämänvaiheessa naisilla on myös eri miehet vähän erilaiseen tarkoitukseen. huonoin rooli on varattu perhemiehelle, joka aina jätetään kun lapset on vähän kasvaneet.
laillistahan tämä on, mutta miesten hyvä tietää, että ero on käytännössä väistämätön teki mitä tahansa.
Tiedän montakin. Julkkiksista Timo TA Mikkonen teki sen röyhkein elein.
Vierailija kirjoitti:
Siis hommahan menee yleistäen niin, että miehet eivät vain saa aikaiseksi hakea itse sitä avioeroa paperilla. Miehille voi olla vaikeaa sanoa suoraan, siksipä he alkavat usein käyttäytyä niin sikamaisesti, koska haluavat, että vaimo hoitaa sen hakemuksen rustaamisen.
Miehet siis perseilevät niin paljon (pettämistä, juopottelua, väkivaltaa ja niin edelleen), että lopulta nainen on yksin se, joka pistää avioeron vireille.
Tilastot antavat siis aivan väärän kuvan. Tilastoissa näyttää siltä, että miehet ovat kilttejä uhreja, jotka eivät ole tehneet mitään väärää, kun vaimo yksinään hakee avioeroa.
tästä on varmaan joku lähde?
Vierailija kirjoitti:
harvassa se on. eroista 80% on naisten hakemia. kuuluu modernin naisen elämään. se on elämänvaihe siinä kuin vaikka rippikoulu. jokaisessa elämänvaiheessa naisilla on myös eri miehet vähän erilaiseen tarkoitukseen. huonoin rooli on varattu perhemiehelle, joka aina jätetään kun lapset on vähän kasvaneet.
laillistahan tämä on, mutta miesten hyvä tietää, että ero on käytännössä väistämätön teki mitä tahansa.
EDIT: Ero on väistämätön, jos perseilee. Perseilyksi lasketaan myös arjen ja perhe-elämän vastuiden vyöryttäminen naisen niskoille. Hyvästä ja osallistuvasta miehestä ei erota, ne ovat helmiä.
Ap, omakohtainen kokemukseni on, että mies lähtee EIKÄ TEE erohakemusta.
Jos on oltu avoliitossa, mies lähtee ja se siitä.
Minusta miehet ovat useimmiten ensisijaisia jättäjiä. Henkisesti mies jättää naisensa myös pettäessään.
Se, kuka joutuu/haluaa tehdä eropaperit (ja maksaa ne!!), saattaa olla useammin nainen.
Tällöin (jätetty) nainen vain virallistaa vallitsevat olosuhteet.
Isäni erosi ilman toista naista. Muita puhtaita miehen aloitteesta tulleita eroja en tiedä.
Kuten todettua tässä ketjussa, miehillä on vähemmän ongelmia jakaa aikansa vaimon ja sivusuhteen välillä. Molempia voi pyörittää ja olla yhden kanssa täysin kerrallaan. Naiset eivät voi kuvitella, että mies voi toimia näin. Jos mies on hellä hänelle, on naisen mielestä se toinen nainen vain haihattelija joka ei saa aitoja rakkaudenosoituksia.
Naisilla on lähes aina ykkösmies. Jos se on pettämissuhde niin oma mies hyllytetään siksi aikaa ja pidetään kylmänä, tai otetaan reilu ero.
Kaikki avioerot jotka tiedän, mukaanlukien omani, ovat päättyneet naisen toimesta, mutta kun raaputtaa pintaa syvemmälle niin se päätös onkin aina ollut miehen eli on petetty, eletty alusta asti kaksoiselämää tai tehty muuta anteeksiantamatonta. Naiset joutuu tekemään vain sen likaisen työn eli kirjoittaa eropaperit, muuttaa pois ja hoitaa lasten asiat kuntoon.
Mun eksä. Yllättäen sillä oli uusi katsottuna heti eroilmoituksen jälkeen.
Miehelle ainoa syy lähteä on aina, ihan aina, toinen nainen. Mies ei koskaan lähde niin että huomaisi että tässä nyt voidaan huonosti eikä enää tykätä toisistamme, vaan aina pitää etsiä se seuraava ennen kuin uskaltaa lähteä. Niitähän sitten kyllä on jotka niin ovat eronneet. Jotain ihme nynnyilyä tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle ainoa syy lähteä on aina, ihan aina, toinen nainen. Mies ei koskaan lähde niin että huomaisi että tässä nyt voidaan huonosti eikä enää tykätä toisistamme, vaan aina pitää etsiä se seuraava ennen kuin uskaltaa lähteä. Niitähän sitten kyllä on jotka niin ovat eronneet. Jotain ihme nynnyilyä tuokin.
Muuttaisitko sinä uuteen kotiin jossa ei ole kodinkoneita valmiina? Tietysti voi muuttaa takaisin äidin helmoihin, mutta ei sitä viitti jyystää. Uusi nainen, saa koko paketin.
No vaikkapa minä. Ihan itse päätin.
Ap taitaa olla trolli. Tiedän useita tapauksia, joissa avioliiton päättäjä on mies. Mies on löytänyt uuden naisen ja jättänyt perheensä. Yhdessä tapauksessa mies muutti uuden naisen perässä eri paikkakunnalle ja näkee siksi lapsiaan harvoin. Lasten kannalta tuollainen on kaikista ikävintä.