Miks jotkut naiset ei käytä kynsilakkaa?
Kynsilakka kaunistaa käsiä todella paljon, miksei jotkut naiset käytä kynsilakkaa? Ymmärrän toki jos työn puolesta ei voi käyttää, mutta muuten?
Kommentit (136)
Mulla oli ennen aina kynnet todella huolitellut ja laitetut, laitoin itse tai kävin laitattamassa. Olin ylpeä kauniista kynsistäni kun palvelualalla olen töissä, todella usein asiakkaat kehuivat kynsiäni.
Sain 2 lasta pienellä ikäeroilla ja kynsistä ole enää mitään iloa :D Tässä perhearjessa pitkät kynnet eivät toimi, vaan olen leikannut ihan lyhyiksi. Lyhyissä kynsissä kynsilakka näyttää jotenkin huonolta ja muutenkaan kynsilakka ei pysy kauaa hyvänä kun on niin paljon fyysistä puuhaa missä hyväkin lakkaus mene pilalle.
Harmittaa kyllä kun työn puolesta olen niin paljon esillä ja vaikka muuten olen huolitellun näköinen (vaatteet, kengät, hiukset, meikki) niin kynnet ovat värittömät ja lyhyet.
Mutta ei voi mitään, lapsiperheen arki ja elämä tärkeämpää kuin kynnet :)
En todellakaan käytä. Rispaantunut lakka se vasta kamala on, puhumattakaan pitkistä geelikynsistä! Luonnolliset leikatut kynnet ovat parhaat.
Lisäksi minusta lakka tuntuu kuin kynnet eivät hengittäisi, tuntuu ylimääräiseltä, ahdistavalta ja painavalta.
Ymmärrän ap:n pointin. Joillekin ihmisille kauniit laitetut kynnet on oikeasti suurikin juttu, tiedän ihan lähipiiristä tällaisia henkilöitä ja tiedän myös henkilöitä jotka eivät kykene olemaan ilman lakkaa edes työssä missä sitä ei saisi pitää, vaan lakkaavat kynnet sinnekin. Olen monta kertaa nähnyt myös esim. Päivystyksessä jne työntekijöillä lakkaa, mutta en rakennekynsiä sentään.
Ymmärrän ap:n näkökulman. Ihmisillä on niin erilaisia ajatuksia. Joku toinen taas on pakkomielteinen varpaankynsiä kohtaan ja jollekin taas vaikka kulmakarvat tai ripset on pakkomielle.
Me ollaan erilaisia ihmisiä.
Pahoittelen jos joku koko aloituksen loukkaavana, se ei ollut tarkoitus.
Ap
Olen raskaana ja pyrin välttämään ylimääräistä kemikaalikuormaa.
En lakkaa kynsiä, koska vaiva ei ole sen arvoista. Kivan värinen lakka lohkeaa kuitenkin parissa päivässä. Lisäksi ne on ihan kamalia kemikaalipommeja. Kemikaalikuormaa kannattaisi muutenkin yrittää vähentää, joten miksi vapaaehtoisesti lisäisin sitä?
Olen joskus ajatellut kokeilla jotain ekolakkaa, mutta ne kestävät varmasti vielä huonommin kuin tavallinen lakka.
En ole ikinä tykännyt käyttää kynsilakkaa. Todella harvoin laitan lakkaa, sillon jos kynnet ovat kasvaneet nätisti ja minulla sattuu olemaan jotain menoa esim pikkujouluihin tms.
En viitsi panostaa jonkun kynsien ulkonäköön.
Huolehdin muuten itsestäni, meikkaan ja vaihtelen hiusväriä ja mallia sillontällöin, ostan paljon vaatteita jne.
Mutta minulle on aivan sama mille jotkut kynnet näyttävät.
Millaisia lakkoja itse ap käytät? Kuinka saat lakkauksen pysymään hyvännäköisenä useita päiviä vai lakkaatko kyntesi päivittäin? Mulla tahtoo lakkaaminen jäädä juuri siksi, kun ne eivät pysy nätteinä vaan alkavat lohjeta pois jo seuraavana päivänä. Ja kynsien lakkaamiseen kuivumisaikoineen menee niin pitkä aika, ettei mulla yksinkertaisesti ole joka ilta aikaa istua paria tuntia kynsien kanssa askartelemassa.
Jos laitan kynsilakkaa, niin näyttää ihan siltä, että 7-vuotias olisi käynyt äitinsä meikkipussilla :p
Mielestäni luonnolliset, lyhyet, puhtaat kynnet ovat kauniit. En pidä epäluonnollisen värisiksi lakatuista kynsistä, varsinkaan jos ne ovat epäkäytännöllisen pitkät. Ne vaikuttavat myös jotenkin epähygieenisiltä.
(En tosin myöskään ole seksuaalisesti kiinnostunut naisista, eli ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään toisen naisen kynnet. Lakatkaa te muut vaan kynsiänne jos haluatte.)
On minulla ja käytän JOSKUS TOISINAAN, silloin tällöin kun huvittaa ja haluan niin tehdä , mutta se JATKUVA kynsien lakassa pitäminen ei ole terveellistä.Uskoisin ,että kynsienkin on välillä saatava 'hengittää' kunnolla, voidakseen taas sitten joskus ottaa vastaan joksikin aikaa tuota kemikaalipitoista lakkaa. Luonnollistahan se ei ole, sillä mikään kynnet omistava eläinlaji luonnossa ei lakkaa kynsiään (...no ei toki käytä silmälaseja, eikä silikonirintojakaan.)
Nykyään on muuten olemassa myös ekologisia kynsilakkoja ja kynsilakanpoistoaineita. Se on jokaisen oma asia, haluaako käyttää kynsilakkaa vai ei. Tietysti tietyissä töissä, esim. hoitoalan töissä, ei saa käyttää kynsilakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska niitä saa olla sitten fiksaamassa ja laittamassa ihan koko ajan, en mä ehdi. Ne ei kauaa pysy muuten hyvännäköisinä, enkä todellakaan ala maksaa kymmeniä euroja kuussa joistain geelilakkauksista. Siksi.
"En mä ehdi" , sanoo nainen jolla on kuitenkin aikaa roikkua vauvapalstalla...
Se haju :( Yöks. Siis itse lakka ja poistoaine. Plus että on muutakin tekemistä, kuin käyttää päivittäin aikaa kynsien laittoon. Voisko mikään olla turhempaa?
Lakatut kynnet ovat toki kauniit, mutta vain jos niistä ehtii, muistaa, osaa ja jaksaa pitää huolta.
Mulla on kauniit kynnet ilman lakkojakin. Mun kynnet kasvaa kauniin muotoisiksi ja viilaan niitä aina siistiksi. Ovat nätin vaaleatkin kun en lakkaile. En pidä superpitkiä kynsiä enkä tosi lyhyitä, vaan niiden välimallia.
Ja jos lakkaan niin väri on kuitenkin joku nude, satunnaisesti juhliin ehkä punaiseksi lakkaan.
Vierailija kirjoitti:
No mielipidekysymyksiähän nämä on. Itselleni lakka on tärkeää ja harkitsen jopa alanvaihtoa sen takia, etten voi nykyisessä työssäni pitää geelikynsiä tai rakennekynsiä, sillä kauniit kädet ovat tärkeä osa minua.
Samaan aikaan ymmärrän sen, ettei kaikille tuollainen asia ole tärkeää ja moni tuskin edes ajattelee koko asiaa.
Geelikynnet ja rakennekynnet ovat hirveät. Mutta toki joillekin työtä tärkeämmät...
Yksinkertaisesti: kemikaalikuorma. Olen jo allergisoitunut hajusteille niin, että oopperakäynnit, teatterivierailut yms. ovat mennyttä aikaa. Yksinkertaisesti hiuslakat ja muut puhumattakaan parfyymeista aiheuttavat astmakohtauksen 5:ssä minuutissa.
Meikit aiheuttavat iho-oireita.
Olisinko niin hupsu, että leikkisin kohtalolla, ja vielä ryhtyisin lakkaamaan kynsiä?
Miks jotkut naiset tekee näin surkeita aloituksia.
En käytä kynsilakkaa ja leikkaan kynnet lyhyiksi heti kun valkoinen kärki alkaa näkyä. Koen pitkät kynnet epähygieenisiksi, enkä halua olla jatkuvasti puhdistamassa kynnen alusia. Varpaankynsiä lakkaan silloin kun käytän sandaaleja. Viehätysvoimani perustuu ihan muihin asioihin kuin siihen, miltä kynteni näyttävät.