Millaista on helvetissä?
Matteus 13:49-50
Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Kommentit (154)
Se mikä on arvoituksellista on kun Jeesus sannut: Minulla on myös muita lampaita muista tarhoista :)
Jännää ketäs ne sitten ovat?
Jos välttämättä haluaa tietää millaista on helvetissä niin voi piipahtaa esim. keuruulla.
Olen käynyt helvetin porteilla kahdesti, se on todellinen paikka! Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen voi säästyä helvetiltä!! Moni on matkalla helvettiin, kun antaa maailman houkutusten viedä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa iso ego joillakin, jos luulee että juuri minun elämäni jatkuu jossain muodossa. Homo sapiens nykyihmistä on ollut miljoonia ihmisiä, missä ne sielut on?
Ei minun ego mutta Jumala on vaan niin hyvä minua kohtaan.
Kaikki sielut joitten maallinen vaellus on päättynyt ovat joko Paratiisissa tai Tuonelassa, ja siellä odottavat Viimeistä tuomiopäivää joka on se Suuri Viimeinen Päivä sitten. Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen tuomitessaan ja katsoo kaikki mahdolliset seikat joilla voisi pelastaa sinut, jos suinkin. Luota vaan että armo on suurta ja rakkaudellista, mutta älä luota niin että saat tehdä mitä vaan että Jumala hyväksyisi silti. Ei hän katsoo sydämen tilaa.
Onneksi Jeesus on kuollut puolestani ja minä ottanut sovituksen vastaan. Uskon tämän olevan seikka jota Hän katsoo.
Tuossa on pieni ansakin: Saatanakin uskoo Jumalaan mutta sielunsa ja sydämensä tila on vallan väärä. Pelastusvarmuuteen tuudittautuminen voi olla iso ansa, sillä me pelastumme vaan armosta ja yksin armosta emme tekojemme kautta. Meitä ei pelasteta siksikään että uskomme sinällään Jumalaan, kuten Saatanakin uskoo, vaan siksi että Uskomme Kristukseen pelastajanamme VAIKKA olemme syntisiä. Jumala näkee sydämeen ei ihminen, ihminen ITSEKÄÄN ei siis ole sydämensä tuomarina eikä voi olla pelastusvarma kuin kolikon luovuttaessaan, vaan joutuu
VALVOMAAN itseään ja sydämensä hereillä oloa.
Syöttöporsasautomaatti usko jossa käydään aneitten tapaan vaan aina puhdistautumassa on harhaoppia. Vain Jumala katsoo Kristuksen kanssa kelpaammeko me, emme me itse voi olla mitään mittareita itsellemme. Valvo siis aralla tunnolla armoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jahas sairaat jeesusfanit aloittavat taas uhkailukampanjaansa vai tsemppaavatko itseään lujemmin uskomaan satukirjaansa. mistä tiedätte ketä tai mitä te palvotte ja kumartelette, jos koko uskonto onkin teidän pirunne ovela juoni. jos olisi joku jumala jossain niin ei sitä kiinnostaisi teidän palvontanne, rukoilemisenne tai uhrilahjanne mutta luulisi sitä kiinnostavan teidän uhkailunne ja valehtelunne. jos itse uskoisin noihin teidän kahteen vaihtoehtoonne niin itse valitsisin sen helvetin en missään tapauksessa tulisi sellaiseen taivaaseen jossa olisi teidä kaltaista luuseriporukkaa.
Hmm. Jumalaa ei taatusti kiinnosta uhrilahjat ja palvonta, rukoukset hän kuulee, koska on rakastava Isä...kaikki ihmisen hyvätkin teot ovat kuin likainen vaate Jumalan edessä. Uhkailu ja valehtelu on aina väärin, eivätkä kuulu uskoon. Jeesus on tie Jumalan luo, ei ihmisen teot.
Vai ei omilla teoilla ole merkitystä? Sehän vesittää koko teorian.
Pelastusvarmuuden ansaan joutuneille Jeesus juurikin sanoin: Menkää pois sillä minä en tunne teitä. Vaikka hokisi kaikki temput tehden Jeesusta päivät ja jos se on hokemista niin se on pelkkää hokemista, vailla vastausta. Karismaliikkeitten ansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jahas sairaat jeesusfanit aloittavat taas uhkailukampanjaansa vai tsemppaavatko itseään lujemmin uskomaan satukirjaansa. mistä tiedätte ketä tai mitä te palvotte ja kumartelette, jos koko uskonto onkin teidän pirunne ovela juoni. jos olisi joku jumala jossain niin ei sitä kiinnostaisi teidän palvontanne, rukoilemisenne tai uhrilahjanne mutta luulisi sitä kiinnostavan teidän uhkailunne ja valehtelunne. jos itse uskoisin noihin teidän kahteen vaihtoehtoonne niin itse valitsisin sen helvetin en missään tapauksessa tulisi sellaiseen taivaaseen jossa olisi teidä kaltaista luuseriporukkaa.
Hmm. Jumalaa ei taatusti kiinnosta uhrilahjat ja palvonta, rukoukset hän kuulee, koska on rakastava Isä...kaikki ihmisen hyvätkin teot ovat kuin likainen vaate Jumalan edessä. Uhkailu ja valehtelu on aina väärin, eivätkä kuulu uskoon. Jeesus on tie Jumalan luo, ei ihmisen teot.
Vai ei omilla teoilla ole merkitystä? Sehän vesittää koko teorian.
Usko ei ole teoria, se on sydämen ja sielun tila. Teko on maallista tekoa ja kaikki tekevät väärinkin. Teko ei maallisena käy aneeksi Jumalalle. Jumala rakastaa hyviä tekoja mutta sielu on isompi kuin ne teot. Pahoja tekoja Jumala vihaa, ne ovat sielunviholliselta ja hänen ohjauksesaan tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa iso ego joillakin, jos luulee että juuri minun elämäni jatkuu jossain muodossa. Homo sapiens nykyihmistä on ollut miljoonia ihmisiä, missä ne sielut on?
Kaikki sielut joitten maallinen vaellus on päättynyt ovat joko Paratiisissa tai Tuonelassa, ja siellä odottavat Viimeistä tuomiopäivää joka on se Suuri Viimeinen Päivä sitten. Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen tuomitessaan ja katsoo kaikki mahdolliset seikat joilla voisi pelastaa sinut, jos suinkin. Luota vaan että armo on suurta ja rakkaudellista, mutta älä luota niin että saat tehdä mitä vaan että Jumala hyväksyisi silti. Ei hän katsoo sydämen tilaa.
Onneksi Jeesus on kuollut puolestani ja minä ottanut sovituksen vastaan. Uskon tämän olevan seikka jota Hän katsoo.
Tuossa on pieni ansakin: Saatanakin uskoo Jumalaan mutta sielunsa ja sydämensä tila on vallan väärä. Pelastusvarmuuteen tuudittautuminen voi olla iso ansa, sillä me pelastumme vaan armosta ja yksin armosta emme tekojemme kautta. Meitä ei pelasteta siksikään että uskomme sinällään Jumalaan, kuten Saatanakin uskoo, vaan siksi että Uskomme Kristukseen pelastajanamme VAIKKA olemme syntisiä. Jumala näkee sydämeen ei ihminen, ihminen ITSEKÄÄN ei siis ole sydämensä tuomarina eikä voi olla pelastusvarma kuin kolikon luovuttaessaan, vaan joutuu
Syöttöporsasautomaatti usko jossa käydään aneitten tapaan vaan aina puhdistautumassa on harhaoppia. Vain Jumala katsoo Kristuksen kanssa kelpaammeko me, emme me itse voi olla mitään mittareita itsellemme. Valvo siis aralla tunnolla armoa.
Valvon kuten Jeesus opetti, en tiedä mitä armon valvominen tarkoittaa. Eniten häntä näytti haittaavan tekopyhyys, sitä varon erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä on arvoituksellista on kun Jeesus sannut: Minulla on myös muita lampaita muista tarhoista :)
Jännää ketäs ne sitten ovat?
He ovat ihmisiä kaikista uskontokunnista ja maailmankatsomuksista :)
Sanassahan sanotaan että pakanatkin tekee luonnostaan sitä mitä laki vaatii ja tämä osoittaa sen että lainkirja on kirjoitettu heidän sydämiinsä ---> pelastettu
Siis ne huolettomat pelastusvarmat jotka ovat leijaillen heittäneet oman syntisyytensä muka pois, ovat pettävällä teillä: Me olemme JOKAIKINEN vain syntisiä täällä, ja meidän on jokaikisen oltava hereillä kaiken aikaa.
Pelastusvarmuutta on VAIN siinämielessä olemassa että mahdollisuus on pelastua, mutta siihen ei sisälly mahdollisuutta heittäytyä lillumaan muka "jo puhtaana " ja " puhdistettuna".
Sillä ei ole YHDENYHTÄKÄÄN synnitöntä täällä. Jeesus ei antanut täällä ollen sanoa edes itsestäänkään että Sinä hyvä:
-Sillä on vaan yksi Hyvä ja se on Isämme taivaissa SANOI Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valvon kuten Jeesus opetti, en tiedä mitä armon valvominen tarkoittaa. Eniten häntä näytti haittaavan tekopyhyys, sitä varon erityisesti.
Tavallaan tarkoittaa sitä ettei tekoa koskaan pidä käyttää anekauppana eli ihminen ei voi sovittaa syntejään teoillaan ikinä- se tapahtuu aina vain armosta sitten. Hyviä asioita tehdään Jumalalle ilosta, ei anekauppana.
Kun sieluntila on Jumalasta ohjattua ihminen nauttii oikein ja hyvin tekemisestä ja kärsii vääryydestä. Ja omatunto on arka koko ajan tässä. Se ei tarkoita että kärsisi muka enemmän sillä ilo joka tulee oikein toimimisesta ja rakastamisesta on isoa. Itsensä unohtaa siinä.
Hyvät teot ovat kuin aarteita kasattuna kyllä taivaaseen mutta vaan Jumalalle, ei sinulle. Sinut kuitenkin Jumala armosta pelastaa, näin vaan aina. Jeesuksen sovitustyö on ainoa joka pesee ne synnit pois ei yksikään oma tekosi sinällään. Tekoja on turha luetella siis :)
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt helvetin porteilla kahdesti, se on todellinen paikka! Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen voi säästyä helvetiltä!! Moni on matkalla helvettiin, kun antaa maailman houkutusten viedä!
Miten..? Haluatko avata enempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetissä pahinta on, ettei sieltä pääse koskaan pois.
Niinkun palaa tuhkaksi ja kuolee. Ei voi jatkaa ikuista elämää, koska ikuinen elämä annetaan lahjaksi niille ketkä tekevät toisille niin kuin itselleen tahtoisi tehtävän. Synnin palkka on kuolema, ei ikuinen elämä helvetissä.
Hindulaisuudessa, joka on rauhan uskonto, uskotaan sielunvaellukseen. Mutta on joitakin jotka ovat jo niin väsyneitä, että toivovat, ettei elämä jatkuisi enää missään muodossa.
Syvän masennuksen kokeneet saattavat tunnistaa tämän. Joillakin masennus on seurausta muiden vääristä teoista.Juuri katsoin uutisia Nepalista missa oli eläinten massarituaalimurhaus, tuhansia eläimiä lahdattiin. Rauha on kaukana. Jeesus taas lopetti kaiken lahtaamisen.
Syötkö lihaa?
Vaikka olisit pimeässä laaksossa - vaikka koko sukusi olisi ateisteja - ja halauaisivat sinut mukaan Helvettiin, niin koska Jumala asetti sinut jo epäilemään tuota polkua sielussasi niin kuntelehan sitä :)
Jos omaisesi tekivät sinulle väärin, se ei ollut Jumalan tarkoitus todellakaan vaan he itse valitsevat sen polun. Voit valita päinvastaisen polun vaikka olisit itsekin tehnyt aiemmin mitä tahansa.
Ota kurssi ja oikaise se sukusi kohdalla. Jumala auttaa siinä kyllä. Jeesus on tie totuus ja elämä, älä mene ohi elämästä. Sitten kun ne muut näkevät sinun muuttuneen se voi innostaa heitäkin keskustelemaan asiasta. Älä tuputa ikinä vaan katso älykkäästi kuka olisi valmis muutokseen. Rakkaus kyllä on kekseliäs mutta se EI MANIPULOI muita heidän vapaata tahtoaan vastaan koskaan. Kunnioita sitä heidän omaa tahtoa, se on heidän omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetissä pahinta on, ettei sieltä pääse koskaan pois.
Niinkun palaa tuhkaksi ja kuolee. Ei voi jatkaa ikuista elämää, koska ikuinen elämä annetaan lahjaksi niille ketkä tekevät toisille niin kuin itselleen tahtoisi tehtävän. Synnin palkka on kuolema, ei ikuinen elämä helvetissä.
Hindulaisuudessa, joka on rauhan uskonto, uskotaan sielunvaellukseen. Mutta on joitakin jotka ovat jo niin väsyneitä, että toivovat, ettei elämä jatkuisi enää missään muodossa.
Syvän masennuksen kokeneet saattavat tunnistaa tämän. Joillakin masennus on seurausta muiden vääristä teoista.Juuri katsoin uutisia Nepalista missa oli eläinten massarituaalimurhaus, tuhansia eläimiä lahdattiin. Rauha on kaukana. Jeesus taas lopetti kaiken lahtaamisen.
Syötkö lihaa?
Olen syntinen ja olen syönyt aiemmin minäkin lihaa. En kuitenkaan Jumalalle uhrattua lihaa mitä tuossa tehtiin. Lihaa ei saa uhrata Jumalalle.
Helbettiinmatkalla kirjoitti:
Itse varmaan joudun helvettiin, haluaisin uskoa mutta uskoa vaan ei ole, joudunko sitten helvettiin...
Paha tilanne mulla ja mun sukulaisilla joka tapauksessa, helvettiin olemme matkalla jos ei uudestisyntymistä tapahdu j ei saa syntejä anteeksi
Mut miten kiinnostua mäistä uskon asioista mitä rukoilla jne, kun syntiä teen päivittäin ja jok hetki
Sinun asiasi ovat hyvin, kun jo tiedostat olevasi syntinen. Jeesus on tullut nimenomaan syntisiä pelastamaan. Rukoile siis Jeesusta pelastamaan itsesi.
Äläkä katsele omaa uskoasi tai sen puutetta. Usko on suhde Jeesukseen, jos alat katsella uskoasi et tavallaan näe Jeesusta samanaikaisesti, ja uskokin näyttää katoavan.
Vierailija kirjoitti:
Siis ne huolettomat pelastusvarmat jotka ovat leijaillen heittäneet oman syntisyytensä muka pois, ovat pettävällä teillä: Me olemme JOKAIKINEN vain syntisiä täällä, ja meidän on jokaikisen oltava hereillä kaiken aikaa.
Pelastusvarmuutta on VAIN siinämielessä olemassa että mahdollisuus on pelastua, mutta siihen ei sisälly mahdollisuutta heittäytyä lillumaan muka "jo puhtaana " ja " puhdistettuna".
Sillä ei ole YHDENYHTÄKÄÄN synnitöntä täällä. Jeesus ei antanut täällä ollen sanoa edes itsestäänkään että Sinä hyvä:
-Sillä on vaan yksi Hyvä ja se on Isämme taivaissa SANOI Jeesus.
Jos ihminen LOHKOO pahuuden pois itsestään muuanne niin se on se mitä tuossa kuvataan, Kenenkään ei tulisi sairastua noin että kaikki paha on muissa. Se on valhe. On vain syntisiä, mutta on myös syntisiä jotka saavat armon ja iloitsevat koska saavat anteeksi jos aidosti pyytävät kerran. Joka saa paljon anteeksi rakastaa paljon myös.