Millaista on helvetissä?
Matteus 13:49-50
Näin on käyvä maailman lopussa; enkelit lähtevät ja erottavat pahat vanhurskaista ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Helvetissä pahinta on, ettei sieltä pääse koskaan pois.
Jos taivas on olemassa, niin sama pätee siihenkin. Ei pääse ikinä pois vaikka elämä olisi samaa pazkaa kuin täälläkin, eli toiset miehet vievät kaikki naiset, jne. Olisin varmasti valmis hyppäämään helvetin puolelle lämpimään jos vain olisi mahdollista.
Itse varmaan joudun helvettiin, haluaisin uskoa mutta uskoa vaan ei ole, joudunko sitten helvettiin...
Paha tilanne mulla ja mun sukulaisilla joka tapauksessa, helvettiin olemme matkalla jos ei uudestisyntymistä tapahdu j ei saa syntejä anteeksi
Mut miten kiinnostua mäistä uskon asioista mitä rukoilla jne, kun syntiä teen päivittäin ja jok hetki
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sielu ei jälleensynny vaan olemme ikuisesti samoja ja vastuullisia samoin ikuisesti. Ihminen on syntinen ja tarvitsee armon että saisi elää sitten puhtaampana tuolla. Jeesus tuli sovittamaan kaikki ihmisten synnit antamalla itsensä ensin, vapaaehtoisena uhrina koko ihmiskunnan edestä. Jumalan vapaalla tahdolla varustetulla pojalla vaan oli valta tehdä näin. Hän toimi Isänsä takia ja luottaen Isään että lopulta pelastaa hänet, vaikka huusikin välillä ristillä itsekin että Miksi Isä hylkäsit, hän taipui kuitenkin : Se on täytetty!
Hän oli historiallinen henkilö joka oikeasti eli maan päällä ja muutti koko historian kulun. Ihminen sai toivon. Hän tuli pimeimpään kolkkaan maailmaa jossa ihmisen teot olivat hirvittävät. Ja voitti se koko paskan !
Siihen loppui uhraaminen ja myös eläimet säästyivät siltä ettei Jumala vaatinut uhria vaan laupeutta. Jumala ei ole muuta kuin rakkaus, mutta ihminen itse valitsee kuiluun hyppiä. Itse me valitsemme jos on vaalin valta missä.
Miten määrittelet sielun?
Saanko Raamatunpaikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Taivaassa saat kuunnella harpunsoittoa 24/7 ja ruokana on vain kasviksia, koska sudetkin ovat lampaiden kaltaisia. Eli lihansyönti on kielletty. Helvetissä on sentään grilli talon puolesta.
Helbettiinmatkalla kirjoitti:
Itse varmaan joudun helvettiin, haluaisin uskoa mutta uskoa vaan ei ole, joudunko sitten helvettiin...
Paha tilanne mulla ja mun sukulaisilla joka tapauksessa, helvettiin olemme matkalla jos ei uudestisyntymistä tapahdu j ei saa syntejä anteeksi
Mut miten kiinnostua mäistä uskon asioista mitä rukoilla jne, kun syntiä teen päivittäin ja jok hetki
Et varmasti ole toivoton tapaus vaan hyvässä asemassa kerta Jumalaan haluat yhteyden. Voit rukoilla kuten Jeesukselle puhuisit asioiatasi, sitähän se on.
Kapitalisteja ja porvareita korvennetaan helvetin tulessa ja juotetaan näille sulaa kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkun palaa tuhkaksi ja kuolee. Ei voi jatkaa ikuista elämää, koska ikuinen elämä annetaan lahjaksi niille ketkä tekevät toisille niin kuin itselleen tahtoisi tehtävän. Synnin palkka on kuolema, ei ikuinen elämä helvetissä.
Olet joko adventisti tai Jehovan Todistaja ja muunnat Raamattua väärin. Te uskotte että muka jälleensynnytään sitten samoina uudelleen myöhemmin mutta ensin muka kuollaan kaikki kokonaan.
Ei, Jeesus antoi esimerkin ettei se joka uskoo kuole koskaan. Vain epäuskova kuolee ensin maallisen kuoleman lisäksi myös Jumalalle kokonaan, mutta sielu saa tuomionsa mukaan Helvetintuomion ja se on ikuinen. Helvetti on todellinen.
Alussa Jumala otti maata, muovasi siitä ihmisen ja puhalsi siihen elämän hengen. Ja tästä tuli elävä sielu. Alkuperäisten kirjoitusten mukaan. Ruumis+henki= elävä sielu
Ruumis-sielu= kuollut.Tiedätkö mitä sana Gehenna tarkoittaa?
Ja palaako Sodoman ja gomora tuli yhä?
Ja mikä on synnin palkka?
Kyllä muovasi ihmisen maallista vaellusta varten aluksi noin. Sielu on enemmän kuin ruumis ja ihmisen henki todellakin.
Olet Jehovan todistaja ja materialistisen maanpäällisen opin kannattaja. Arvasin sen. Teille Jeesuksen Ylösnousemus ei ole esimerkki mitä se on uskovalle. Se tapahtuu kaikille uskoville. Olen lukenut Gehennanne ja muut. Te olette kuoleman asialla ja uskotte jälleensyntymiseen sitten aikanaan. Ja että eläisitten muka täällä sitten ikuisesti.
Sinun kannattaisi katsoa mikä on se "jumalanne" takana, googlea taustavoimanne ja Silkenborgin Jehowas Wittness Conference hall ja Taze Russelin julkaisut ja hautapaikka. Pimeydestä lahkonne luotiin. Rahalla ja maallisin ihmisvoimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen sielu ei jälleensynny vaan olemme ikuisesti samoja ja vastuullisia samoin ikuisesti. Ihminen on syntinen ja tarvitsee armon että saisi elää sitten puhtaampana tuolla. Jeesus tuli sovittamaan kaikki ihmisten synnit antamalla itsensä ensin, vapaaehtoisena uhrina koko ihmiskunnan edestä. Jumalan vapaalla tahdolla varustetulla pojalla vaan oli valta tehdä näin. Hän toimi Isänsä takia ja luottaen Isään että lopulta pelastaa hänet, vaikka huusikin välillä ristillä itsekin että Miksi Isä hylkäsit, hän taipui kuitenkin : Se on täytetty!
Hän oli historiallinen henkilö joka oikeasti eli maan päällä ja muutti koko historian kulun. Ihminen sai toivon. Hän tuli pimeimpään kolkkaan maailmaa jossa ihmisen teot olivat hirvittävät. Ja voitti se koko paskan !
Siihen loppui uhraaminen ja myös eläimet säästyivät siltä ettei Jumala vaatinut uhria vaan laupeutta. Jumala ei ole muuta kuin rakkaus, mutta ihminen itse valitsee kuiluun hyppiä. Itse me valitsemme jos on vaalin valta missä.
Saanko Raamatunpaikkoja?
Ruumis on täällä vaan sielun temppelinä. Sielu on enemmän ja Jumalan sanasta ei ihmisten tahdosta täällä. Ihmisen tahto ei voi tuhota sielua, mutta hän voi kadottaa sielunsa Saatanalle vapaalla tahdollaan. Jumala on tuntematon teissään niin että hän johdattaa sieluja silloin kun katsoo sen toimivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taivaassa ei naida eikä mennä miehelään."
Oletko varma?
jep.
Mikäs taivas tuommoinen on?
Se on sielujen ilon ja ylistyksen ja todellisen merkityksellisen kokemisen paikka. Täällä me elämme lihassa ja olemme lihan orjia. Meidät vapautetaan siitä ja sielumme saa olla onnellinen ja vapaa Jumalan luona.
Onko sulla vaikea hillitä lihaasi? Et voi syyttää Jeesusta omasta holtittomuudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taivaassa ei naida eikä mennä miehelään."
Oletko varma?
jep.
Mikäs taivas tuommoinen on?
Se on sielujen ilon ja ylistyksen ja todellisen merkityksellisen kokemisen paikka. Täällä me elämme lihassa ja olemme lihan orjia. Meidät vapautetaan siitä ja sielumme saa olla onnellinen ja vapaa Jumalan luona.
Onko sulla vaikea hillitä lihaasi? Et voi syyttää Jeesusta omasta holtittomuudestasi.
Vaikka sitä lihaa jalostaisi kuinka niin aina huomaat sortuneesi johonkin. Lopetin lihanjalostamisen ja siirryin seuraamaan Hengen johdatusta.
Onpa iso ego joillakin, jos luulee että juuri minun elämäni jatkuu jossain muodossa. Homo sapiens nykyihmistä on ollut miljoonia ihmisiä, missä ne sielut on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkun palaa tuhkaksi ja kuolee. Ei voi jatkaa ikuista elämää, koska ikuinen elämä annetaan lahjaksi niille ketkä tekevät toisille niin kuin itselleen tahtoisi tehtävän. Synnin palkka on kuolema, ei ikuinen elämä helvetissä.
Olet joko adventisti tai Jehovan Todistaja ja muunnat Raamattua väärin. Te uskotte että muka jälleensynnytään sitten samoina uudelleen myöhemmin mutta ensin muka kuollaan kaikki kokonaan.
Ei, Jeesus antoi esimerkin ettei se joka uskoo kuole koskaan. Vain epäuskova kuolee ensin maallisen kuoleman lisäksi myös Jumalalle kokonaan, mutta sielu saa tuomionsa mukaan Helvetintuomion ja se on ikuinen. Helvetti on todellinen.
Alussa Jumala otti maata, muovasi siitä ihmisen ja puhalsi siihen elämän hengen. Ja tästä tuli elävä sielu. Alkuperäisten kirjoitusten mukaan. Ruumis+henki= elävä sielu
Ja mikä on synnin palkka?Kyllä muovasi ihmisen maallista vaellusta varten aluksi noin. Sielu on enemmän kuin ruumis ja ihmisen henki todellakin.
Olet Jehovan todistaja ja materialistisen maanpäällisen opin kannattaja. Arvasin sen. Teille Jeesuksen Ylösnousemus ei ole esimerkki mitä se on uskovalle. Se tapahtuu kaikille uskoville. Olen lukenut Gehennanne ja muut. Te olette kuoleman asialla ja uskotte jälleensyntymiseen sitten aikanaan. Ja että eläisitten muka täällä sitten ikuisesti.
Sinun kannattaisi katsoa mikä on se "jumalanne" takana, googlea taustavoimanne ja Silkenborgin Jehowas Wittness Conference hall ja Taze Russelin julkaisut ja hautapaikka. Pimeydestä lahkonne luotiin. Rahalla ja maallisin ihmisvoimin.
Saisinko Raamatunpaikkoja siitä että sielu on henki? Jos se alussa luotiin tuumi+henki, niin missä vaiheessa se vaihtuu?
Ja kun luen Raamattua niin siellä aika paljon puhutaan että veressä on ihmisen sielu.
Jos et pysty perustelemaan näkemyksiäsi Raamatusta niin miksi antaisin niille painoarvoa? Kun siis nyt puhutaan kristinuskon opeista.
Niin ja en tosiaan ole Jehovan todistaja, kaukana heistä, olen vain kristitty joka lukee Raamattua
Jumala kutsuu Sielun elämään ja nimeltä. Ihminen ei ikinä ole kutsunut itseään tai toista tänne eikä ihmisellä ole valtaa kutsua sieluja tänne elämään. Jokainen elämä on Jumalan armosta täällä ja sillä on oma tarkoituksensa aina. Emme tunne Jumalan teitä, miksi Hän ottaa ja antaa. JIhmisen sielu ei ole hänen itsensä vallassa ja sen kohtalokaan, vaikka vapaa tahto onkin ihmisellä siihen miten sieluaan kohtelee. Jos päättää hylätä sen että antaa Jumalan ohjata sieluaan niin se mahdollisuus on. Jumala tosin taistelee sieluista loppuun asti. Jokainen on erityinen ja rakas.
Hänelle muisti on rajatonta ja liikkuminen myös.Olet joka hetki Hänen kämmenellään. Juttele siis. Hän on se oikea Isäsi ja Jeesus on oikea seurattava Veljesi ja Herrasi. Isoveljesi tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa iso ego joillakin, jos luulee että juuri minun elämäni jatkuu jossain muodossa. Homo sapiens nykyihmistä on ollut miljoonia ihmisiä, missä ne sielut on?
Ei minun ego mutta Jumala on vaan niin hyvä minua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on synnin palkka?Kyllä muovasi ihmisen maallista vaellusta varten aluksi noin. Sielu on enemmän kuin ruumis ja ihmisen henki todellakin.
Saisinko Raamatunpaikkoja siitä että sielu on henki? Jos se alussa luotiin tuumi+henki, niin missä vaiheessa se vaihtuu?
Ja kun luen Raamattua niin siellä aika paljon puhutaan että veressä on ihmisen sielu.
Jos et pysty perustelemaan näkemyksiäsi Raamatusta niin miksi antaisin niille painoarvoa? Kun siis nyt puhutaan kristinuskon opeista.Niin ja en tosiaan ole Jehovan todistaja, kaukana heistä, olen vain kristitty joka lukee Raamattua
Sielu on ENEMMÄN kuin henki. Henki on Saatanallakin, muttei sielua. Sielu on iso juttu, ikuinen, ja se on Jumalasta ja sanoistaan riippuvainen myös. Koska ihminen on rajallinen maallisena on hänellä ns ruumiskoneisto ja siihen Jumala on sijoittanut sielun merkityksen: Veri on sanassa sellainen, siksi Jeesuksen verenvuodatus pesi sielumme., eikä mikään muu.
Mutta sielu on enemmän vielä kuin pelkkä veri on. Veri on lihassa olleen , sielu on tuonpuoleisessa se varsinainen osa ihmistä, joka on siellä muuttunut kirkastetuksi ruumiiksi, ei tällaiseksi enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko Raamatunpaikkoja?Ruumis on täällä vaan sielun temppelinä. Sielu on enemmän ja Jumalan sanasta ei ihmisten tahdosta täällä. Ihmisen tahto ei voi tuhota sielua, mutta hän voi kadottaa sielunsa Saatanalle vapaalla tahdollaan. Jumala on tuntematon teissään niin että hän johdattaa sieluja silloin kun katsoo sen toimivan.
Entä jos kuoleman pelossa usko murenee. Kuoleman pelko on kuin korkeanpaikan kammo joka on osa ihmisen mieltä. Ei siinä auta tai lohduta puheet uskosta. Mitä jos ei ole jäljellä kuin pelko kuoleman edessä. Vaikka lupaus ikuisesta elämästä tuntuu täydelliseltä niin en silti tahdo kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun ego mutta Jumala on vaan niin hyvä minua kohtaan.
Kaikki sielut joitten maallinen vaellus on päättynyt ovat joko Paratiisissa tai Tuonelassa, ja siellä odottavat Viimeistä tuomiopäivää joka on se Suuri Viimeinen Päivä sitten. Jumala on ehdottoman oikeudenmukainen tuomitessaan ja katsoo kaikki mahdolliset seikat joilla voisi pelastaa sinut, jos suinkin. Luota vaan että armo on suurta ja rakkaudellista, mutta älä luota niin että saat tehdä mitä vaan että Jumala hyväksyisi silti. Ei hän katsoo sydämen tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko Raamatunpaikkoja?Ruumis on täällä vaan sielun temppelinä. Sielu on enemmän ja Jumalan sanasta ei ihmisten tahdosta täällä. Ihmisen tahto ei voi tuhota sielua, mutta hän voi kadottaa sielunsa Saatanalle vapaalla tahdollaan. Jumala on tuntematon teissään niin että hän johdattaa sieluja silloin kun katsoo sen toimivan.
Entä jos kuoleman pelossa usko murenee. Kuoleman pelko on kuin korkeanpaikan kammo joka on osa ihmisen mieltä. Ei siinä auta tai lohduta puheet uskosta. Mitä jos ei ole jäljellä kuin pelko kuoleman edessä. Vaikka lupaus ikuisesta elämästä tuntuu täydelliseltä niin en silti tahdo kuolla.
Jeesus sanoi: Maailmassa teillä on ahdistus, mutta älkää pelätkö sillä minä olen voittanut maailman! so kuoleman. Se että pelkää ettei kelpaa Jumalalle on nöyryyttä ja Juamala ymmärtää varmaan sen pelkosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa sanotaan että jokainen joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu. Ensin tulee mieleen että tuollaisessa tilanteessa keskittyisi rukoilemaan, huutamaan Jeesusta avukseen.
Raamatussa yksi mies sanoi Jeesukselle "minä uskon, auta minua epäuskossani".
Ihmiselle ei luvattu ikuista elämää kuin uskon kautta Kristuksessa, ei automaatilla todellakaan.