Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä te naiset koko ajan muka kohtaatte sitä ahdistelua ja häirintää?

Vierailija
08.12.2019 |

Alustukseksi siis, että olen itsekin nainen, normaalin/hyvännäköinen ja 30v.
En ole koskaan tajunnut niitä, ketkä koko ajan itkevät saavansa miesten taholta liikaa huomiota ja häirintää milloin missäkin. Ihan vilpittömästi kysyn, missä te muut naiset kohtaatte sitä paljonpuhuttua jatkuvaa esineellistämistä ja ahdistelua?
Ihan rauhassa olen koko elämäni saanut olla ilman pelkoakaan siitä, että joku olisi liian innokkaasti tuppautumassa seuraan. Suomessa varsinkin saa kulkea täysin näkymättömänä ilman, että kukaan kiinnittäisi mitään huomiota mihinkään. Ulkomaillakin olen ollut, miehet ovat kohdelleet aina normaalisti/kunnioittavasti.
Minulle on aina jäänyt jotenkin todella epäselväksi, missä ja miten tällaisia tilanteita syntyy, että naiset kokevat miesten taholta ahdistelua ja häirintää? Itse en ole naisellisesti pukeutuvana ja laittautuvana koskaan kokenut mitään vastaavaa. Tarkoitus ei siis ole mitenkään loukata ketään, vaan aidosti ihmettelen.
Saa jakaa kokemuksia.

Kommentit (876)

Vierailija
161/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi olkapäällä, katse bussissa ja puhuminen ravintolassa. Jos nämä on jonkun mielestä oikeasti ahdistelua, niin ei naisten kokemalle "ahdistelulle" voi muuta kuin nauraa. Mutta naisethan rakastavat uhriutumista. 

Ahaa, eli joku, mahdollisesti trolli, sanoo jotain ja se on sinulle tarpeeksi iso syy todeta, että koko naisten kokema laajamittainen ahdistelu on yksi iso läppä.

😂 juurikin näin! Itse lasken ahdistelluksi, tilanteet jotka on uhkaavia tai kosketaan luvatta. Toki voi Tapahtua ahdistelua koskematta, seuraamista ja stalkkaamista, sekin on ahdistelua.

Vierailija
162/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsi olkapäällä, katse bussissa ja puhuminen ravintolassa. Jos nämä on jonkun mielestä oikeasti ahdistelua, niin ei naisten kokemalle "ahdistelulle" voi muuta kuin nauraa. Mutta naisethan rakastavat uhriutumista. 

Ahaa, eli joku, mahdollisesti trolli, sanoo jotain ja se on sinulle tarpeeksi iso syy todeta, että koko naisten kokema laajamittainen ahdistelu on yksi iso läppä.

Syö kaiken uskottavuuden naisten kertomuksista. Ja nämä samat vastaajat ilmoittaa kyselyissä tulleensa ahdistelluiksi. Mitään laajamittaista ahdistelua ei ole mitenkään todistettu.

Lisäksi väität, että vain naiset kokevat ahdistelua. Kertoo kaiken tarpeellisen asenteestasi miehiä kohtaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä rakastat ignoorata kaikki kourimiskertomukset ja TÖRKYpuheet, jopa lapsille.

Näin täällä yhden kommentin jossa läpällä puhuttiin "katseesta bussissa" ja siihen sitten tartuit.

Puolet ketjun kirjoituksista on yhden ja saman kirjoittajan sepustuksia , eli sinun.  Tunnistaa jo tyylistäsi. 

Enemmän kommentoijien määrästä ja kokemuksien jaksaantumisesta voi päätellä ala- ja yläpeukuista.

Vierailija
164/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näettekö, miten miehet aina vähättelee kaikkia naisten ongelmia? Aina kaikki mitätöidään, aina naisten ongelmia haastetaan. Naiset ei koskaan miesten kohdalla vähättele, vaan jokaista naista kiinnostaa miehen palvelu ja miellyttäminen.

Ei taaskaan ole ihan molemminpuolista tämä heteroelämä. Miehet ei halua auttaa teitä missään. Kas kun miesten maine ei mene tästä.

Minua kiinnostaa tuo että naiset ei koskaan vähättele, vaan jokaista naista kiinnostaa miehen palvelu ja miellyttäminen. En ole törmännyt tuohon koskaan. Minua kartellaan koska olen epäviehättävä mies. Jospa et viitsisi jauhaa tuota propagandaasi, etkä vähättelisi meidän miesten ongelmia.

Vierailija
165/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä rakastat ignoorata kaikki kourimiskertomukset ja TÖRKYpuheet, jopa lapsille.

Näin täällä yhden kommentin jossa läpällä puhuttiin "katseesta bussissa" ja siihen sitten tartuit.

Se on kuule juuri sellainen juttu että ihmisellä on tietty suojaetäisyys jonka sisälle saavat tulla vain läheiset ihmiset. On vieläpä listattu ne ruumiinosat jotka ovat yksityisempiä kuin toiset. Minä en halua että joku äijä työpaikalla laittaa kätensä olkapäilleni kun istun tuolissa.

Tuohan ei edes ole lähentelyä vaan selkeä alistusele. Laittaisivatko ihmettelijät kätensä pomon olkapäille? Eivät. Vähempiarvoista sen sijaan saa näköjään kosketella.

Ei se mielestäni silti ole nimeltään ahdistelua. Muuten epäasiallista kyllä.

Vierailija
166/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saatanan huutelua ja ulkonäön kommentointia on nyt kuunneltu jo 30 vuotta, mutta siihen on naisena ollut pakko tottua, mikä on tietty väärin. Mutta sen nyt vielä jotenkin kestää.

Vedän ehdottoman rajan siihen että minua ei TODELLAKAAN kosketa tuntemattoman/puolituntemattoman toimesta ILMAN LUPAA. 

Seuraamaan lähteminen on aina pelottavaa. 

Haluaisin myös hoitaa työni rauhassa, kiitos!!!!!

Vierailija
167/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadulla. Soittotunnilla. Bileissä. Näyttelyn avajaisissa. Avajaisten jatkoilla. Bussipysäkillä. Puistossa. Anoppilassa. Rappukäytävässä. Opettajainhuoneen ovella. Näin äkkiseltään tuli nuo mieleen.

Vierailija
168/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa (varsinkin jos olen ollut yksin syömässä), kirjastossa, yliopiston kursseilla, ainejärjestön tapahtumissa, kadulla. Näissä ainakin. Lasken häirinnäksi tuijottamisen, lähelle tulemisen, muka vahingossa hipaisemisen ja kaksimieliset kommentit. Vakavampaa ei ole sattunut itselleni. Nyt kun olen 32v. niin häirinnän saralla on ollu hiljaisempaa.

Vierailija
169/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Se on kuule juuri sellainen juttu että ihmisellä on tietty suojaetäisyys jonka sisälle saavat tulla vain läheiset ihmiset. On vieläpä listattu ne ruumiinosat jotka ovat yksityisempiä kuin toiset. Minä en halua että joku äijä työpaikalla laittaa kätensä olkapäilleni kun istun tuolissa.

Tuohan ei edes ole lähentelyä vaan selkeä alistusele. Laittaisivatko ihmettelijät kätensä pomon olkapäille? Eivät. Vähempiarvoista sen sijaan saa näköjään kosketella.[/quote]

.

.

Juuri noin.

Minä kirjoitin tänne kommentin mm ahdistelevasta ylempiarvoisesta kollegamiehestä. Jätin pois tuon Käsi olkapäälle-eleen, kerroin vain intiimimmistä kosketuksista, jotka koen epämukaviksi ja alistaviksi. Tuota käsi olkapäälle-elettä hän tekee minulle ihan ns normaalistikin kaikkien nähden. En ole edes osannut lukea sitä ahdisteluksi, vaikka koen sen alistavaksi.

En tiedä, miksi tätä tehdään minulle, mutta selvästi olen helpompi uhri kuin joku itsevarmempi tyyppi. Ei ole edes tullut mieleen, että voisi puuttua käteen olkapäälläkin. En ole kehdannut puuttua muihinkaan kosketuksiin, menen ihan lukkoon yllättävissä tilanteissa ja ne tilanteet tulevat yleensä yllättäen töissä, yleensä myös selän takaa.

Vierailija
170/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet ketjun kirjoituksista on yhden ja saman kirjoittajan sepustuksia , eli sinun.  Tunnistaa jo tyylistäsi. 

Voi vainoharhaisuutta. Kirjoitan mahdollisimman perustyylillä, ei siinä ole mitään tunnistettavaa omaleimaisuutta. 

Vierailija
171/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota... mua ei kyllä kiinnostaa miellyttää ja palvella miehiä. Mitähän tuo kommentti oikein tarkoitti?????

Vierailija
172/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on hyvin surullista luettavaa. Täällä oletetut naiset lietsovat itseään ja toisiaan massahysteriaan sepittämällä tarinoita valtoimenaan vellovasta ahdistelusta ja raiskailusta. Lähikauppaankaan ei voi mennä ilman että joutuu raiskatuksi tai vähintään ahdistelluksi. Jos ei omalle kohdalle olekaan sitä ahdistelua sattunut, niin jokaisella on aina se kaveri tai kymmenen, joita on ahdisteltu ja raiskailtu.

Eihän tässä enää tiedä pitäisikö itkeä, nauraa, vetää ranteet auki vai soittaa heille apua.

Mistä teitä kieltäjiä riittää? Nauttikaa siitä helposta elämästänne jossa tämä ei ole todellisuutta, mutta älkää nyt tulko ahdistelun uhreille selittämään että ei ole voinut tapahtua. Eikä kukaan mielestäni ole väittänyt että lähikaupassa r*iskataan tai että ahdistelu "velloo valtoimenaan", vaan että sitä tapahtuu.

Yrittäkää nyt edes joskus asettua toisten asemaan.

Vierailija
173/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinistä 25 vuotiaaksi monessa paikassa. Minulla oli ystä, joka on sellainen herkän kaunis ja vähän eksyneen ja lapselliswn oloinen, hän oli oikea ahdistelumagneetti. Ja jos meitä molempia ahdisteltiin, niin minun ei tehosi, mutta hänen ei. Meissä erona oli tuo herkkyys ulkonäössä ja käytöksessä. Minä vähän rempseä ja hän keijukaismainen. Suuret silmät, eikä aina ihan kartalla oloinen. Oikeasti ihan fiksu.

Vierailija
174/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiin muuttaessani ensimmäisellä viikolla kaksi tummaihoista miestä lähestyi minua illalla kävellessäni kotiin, tarttuivat ranteisiini ja olivat viemässä puskaan. Kaverini onneksi huomasi tämän ja tuli repimään miehet kimpustani pois. Autoista huudeltiin ja kysyttiin kuinka paljon maksaa, tätä tapahtui enimmäkseen Kallio/Vallila/keskusta alueella. Kun kävin yökerhoissa aina joku lähti seuraamaan. Jos liikuin kaupungilla yksin sain tuppautujia seuraani. He eivät häipyneet kehotuksista huolimatta. Työpaikallani keräsin myös ahdistelijoita ympärilleni. Olin asiakaspalvelijana ja päivittäin tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa. Osa odotti työpaikan ulkopuolella, seurasi metroon yms, jotkut jopa kotiin asti. Työkaverini myös seksuaalisesti ahdisteli työpaikalla. Häirintä ja seksuaalinen ahdistelua oli päivittäistä ja meni jossakin vaiheessa niin pahaksi, että aloin pelkäämään kaikkia miehiä. Tätä ahdistelua, ehdottelua, uhkailua yms tapahtui päivittäin aivan sama mihin aikaan. Läheisini syyttivät minua eivätkä uskoneet kokemuksiani muutamaa ihmistä lukuunottamatta vaikka ei ollut mitään väliä mitä teen, miten käyttäydyn tai pukeudun, olen ymmärtänyt että minussa on vain jotain, joka sekoittaa miehet. Sain 5 vuotta kestäneen ahdistelun ansiosta traumaperäisiä oireita ja minun oli pakko muuttaa Helsinkistä pois pienemmälle paikkakunnalle, jossa tuo häirintä loppui melkein kuin seinään muutamaa lahopäätä lukuunottamatta. Toinen kulki samalla bussilla kanssani aamuisin ja selvitti koulupaikkani, jonne alkoi ilmestymään joka päivä ja toinen laittoi tippoja juomaan ja vei kämpälleen. Ja ai että minua ärsyttää tälläiset aloitukset, joissa ihmetellään onko tuollaista ahdistelua oikeasti ja ikäänkuin syyllistetään uhria. Kyllä on ja se ei koskaan johdu uhrista tai hänen tekemisistään vaan niistä ahdistelijoista. Niin moneen kertaan olen joutunut uhkaamaan poliiseilla ja pelkäämään turvallisuuteni puolesta ja edelleen korjailen näitä arpia, joita sain jokapäiväisestä ahdistelusta. Nykyään koen ahdistelua sosiaalisen median kautta, mutta sen pystyy helpommin blokkaamaan. Olen vaalea nuori nainen. Luulen että isoimpana syynä tähän ahdisteluun on hymyni ja rintavarustukseni vaikka ei ne mitään syitä ole. Nykypäivänä kuljen pippurisumutin ja hälytin mukanani kaikkialle. Vain varan vuoksi.

Vierailija
175/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli luetellaan nyt tänne. Mitkä piirteet saa ahdistelijat vauhtiin?

En ymmärrä, mikä minussa on kun olen näin näkymätön vaikka olen näyttävä ja söpö?

Vierailija
176/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö kaiken uskottavuuden naisten kertomuksista. Ja nämä samat vastaajat ilmoittaa kyselyissä tulleensa ahdistelluiksi. Mitään laajamittaista ahdistelua ei ole mitenkään todistettu.

Lisäksi väität, että vain naiset kokevat ahdistelua. Kertoo kaiken tarpeellisen asenteestasi miehiä kohtaan 

En kyllä ole väittänyt, vai voitko osoittaa kohdan jossa olen?

Puhuttiin naisten kokemasta ahdistelusta, en ole kommentoinut miesten kokemaa mitenkään tai sen olemassaoloa kieltänyt.

Jos itse haluatte tulla jotenkin vakavasti otetuiksi, lakatkaa laittamasta sanoja muiden suuhun.

Jaa ei ole laajamittaista ahdistelua todistettu? Niin no, jos naisten omat kertomukset eivät riitä, tuskin ne ahdistelijatkaan tulevat teoistaan kertomaan. Näinhän se aina, naisia ei tietenkään tarvitse uskoa tai ottaa tosissaan.

Vierailija
177/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei ole todellista. Naiset kokevat ystävällinen käyttäytyminen ahdisteluksi?! Alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi suomalaiset miehet lähtevät ulkomaille hakee tyttöä itselleen. Kamalan ahdasmieliseksi ja vakaviksi on mennyt naiset! Tätä puhuttu OMASSA naisporukassa.

Mihinköhän kommenttiin viittaat? Täällä on kyllä erikseen sanottu, ettei asiallinen puhe ole ahdistelua.

Vierailija
178/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa:D en ole itsekään mikään ruma mut huutelua kummempaa en ole kokenut, kukaan ei ole käynyt käsiksi, puristellut tms

Vierailija
179/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuoleeni on tartuttu useamman kerran bussissa ja metrossa. Baarissa käyty rintoihin kiinni. Vielä ollessani alaikäinen koin ikävää huomiota (peffalle taputtelua, kiinnipitämistä, ehdottelevia tekstiviestejä...) jopa kahdelta isääni vanhemmalta mieheltä, joilla tavallaan oli minuun nähden "auktoriteettiasema".

On haukuttu vaikka miksi kun en ole lähtenyt vaikkapa kirjastosta jonkun ventovieraan hepun luo harrastamaan seksiä.

Onhan näitä. Tavallinen talliainen olen, tosin harmikseni helposti lähestyttävä ja sen kautta monille miehille ilmeisesti myös "helppo".

Vierailija
180/876 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori, niin meidän alueen bussissa kulki ahdisteleva mies. Hän tuli yksin istuvien teinien viereen ja alkoi hivelemään reisiä tms. Nimettiin se Molkiksi. Se oli arkipäivää, koska se mies oikein metsästi päivät nuoria naisia. En muista, että kukaan aikuinen olisi koskaan siihen puuttunut. Se tuntui v- mäiseltä , mutta pakollisesta pahalta joka kuului elämään. Myöhemmin tajusin, että niin ei olisi pitänyt olla. Enkä usko, että tänä päivänä siihen ei kukaan puuttuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä