Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te tietoisesti lapsettomat: kuka teidät hoitaa vanhana?

Vierailija
07.12.2019 |

Vai onko teillä perheessä ollut tapana, että te lapset ette pidä mitään yhteyttä vanhempiinne ja jätätte vain oman onnensa nojaan tms?

Kommentit (357)

Vierailija
321/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan velvollisuus on pitää vanhuksista huolta, siitähän maksetaan kovia veroja ja pidetäänhän jopa laiskureista, veroja maksamattomista luusereistakin huolta.

Vierailija
322/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se on. Eliniän pidentyminen ei tarkoita, että elämän parhaat ajat, lapsuus, nuoruus, (nuori)aikuisuus kestäisivät yhtään pidempään kuin aiemmin.

Pikemminkin päinvastoin, ainakin mitä lapsuuteen tulee.

Ainoastaan elämän loppupään roikkuminen on venynyt ylipitkäksi ja yhä isommalla joukolla.

Tässä tarvitaan askeleita taaksepäin, en tiedä miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka ammatikseen hoitavat vanhuksia. Olisiko jo pikkuhiljaa aika lopettaa seuraavan sukupolven (naispuolisten) kuormittaminen ilmaisen hoivatyön vaatimisella? 

Siis tuntemattomien ihmisten lapset hoitavat. Ja he saavat muiden ihmisten lasten maksamista verorahoista palkkaa.

Lisääntyminen on edelleen vapaaehtoista. Juntit ei sitä hyväksy. Itsekkäät haluaa painostaa muita lisääntymään jotta saisi itselleen paremmat eläkkeet yms ... oma etu siis kiiluu mielessä eli RAHA.

Vierailija
324/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias, italialainen, adoniksen vartaloinen toyboyni.

Vierailija
325/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule elämään vanhaksi. Siksi ei ole niitä lapsiakaan.

Vierailija
326/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat sentään pitävät huolta, että he ovat ne viimeiset huoltapidettävät. Jokostas ap:n lapset kisailevat siitä kuka saa vaipat vaihtaa? 

Vierailija
327/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat sentään pitävät huolta, että he ovat ne viimeiset huoltapidettävät. Jokostas ap:n lapset kisailevat siitä kuka saa vaipat vaihtaa? 

😂🤣

Vierailija
328/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en pysty itse huolehtimaan itsestäni, nakkaan lusikan nurkkaan. Miksi pitäisi väkisin kituuttaa, kun ei ole mitään uskonnollista vakaumusta taustalla?

Siinä vaiheessa on jo liian myöhäistä. Poistuminen pitää tehdä jo silloin kun on vielä kunnossa, ja se taas ei moneltakaan onnistu. 

Vierailija
329/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveena on kuolla tänne maalle pienenpieneen mökkiini, olen siihen täysin valmis, tapahtuupa se sitten kaatumalla lumeen ja jäätymällä tms. Tahdon asua täällä mahd. pitkään. Pyydän henk.koht. avustajan sitten kun en enää pääse kauppaan jne. Kaikkein pahin vaihtoehto olisi päästä terveydenhuollon pariin siinä vaiheessa, kun liikuntakyky menee, sietämätön loppu älyllisesti aliarvioitavana ja elämä ylipitkitettynä. Meidän suvussa kun pysytään terävinä yli 100-vuotiaiksi. Mielummin kuolen tänne yksin, olkoon kivulias kuolema. ON ainakin nopeampi.

Vierailija
330/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa suvusta sen verran mielenvikaista sakkia, että heitä ei omien vanhempiensa hyvinvointi kiinnosta. Raha kyllä kiinnostaa.

Vierailija
331/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapset, ap!

Vierailija
332/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on täynnä keskusteluja miten ihmiset ovat tuohtuneita ajatuksesta, että heidän pitäisi hoitaa omia vanhempiaan. Milloin asiaa perustellaan pitkällä välimatkalla, milloin omalla elämällä ja uralla, milloin huonolla suhteella omaan vanhempaansa ym.

Hyvin moni vanhus on hyvin yksin ilman läheisiään. Myös ne lapsia tehneet.

Vierailija
333/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitajana nähnyt isejä ja äitejä, jotka ovat menettäneet lapsensa, ehkä jopa kaksikin lastaan ja ovat aivan yksin 90-vuotiaina. Mikään ei valitettavasti ole varmaa.

Toivon kuitenkin, että kuolen ennen lapsiani ja he auttavat minua pikkuasioissa, kun alan tarvita apua. 

Vierailija
334/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitajana nähnyt isejä ja äitejä, jotka ovat menettäneet lapsensa, ehkä jopa kaksikin lastaan ja ovat aivan yksin 90-vuotiaina. Mikään ei valitettavasti ole varmaa.

Toivon kuitenkin, että kuolen ennen lapsiani ja he auttavat minua pikkuasioissa, kun alan tarvita apua. 

Voit toivoa, mutta et vaatia.

Oleko säästänyt rahaa hoitoon?

Työstä maksetaan palkkaa.

Vierailija
335/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta. Nyt jo aikuisia. Ei tulisi mieleenikään, että hoidattaisin itseni heillä.

Vierailija
336/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hoitaa? Palvelukodin henkilökunta, kuten sinutkin. 

Vierailija
337/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ollaan jossain hoivakodissa pskat housuissa ja aasialaistaustaiset hoitajat hoitavat sen verran mikä on pakko. Tietenkin sitä hoivakotiin "pääsemistä" ennen sä oot kotonasi. 

Kärsit yksinäisyydestä, koska kaverit ovat kuolleet eikä niitä omia lapsia tullut tehtyä silloin aikanaan. Olit silloin 30-vuotiaana varma, että maailmanloppu tulee pian tai kolmas maailmansota alkaa. Joten lapsia ei ollut järkevää hankkia.

No nyt kun olet 80+   toteat että maailma pyörii edelleen, sä oot kämpässäsi yksin, kehitys on kehittynyt etkä ymmärrä nykylaitteista mitään. Et osaa käyttää mikroa tai liettä, syöt ruuat kylmänä. Et osaa käyttää pyykinpesukonetta joten kuljet paskasissa vaatteissa.  Jne.

Keski-ikäisenä uhosiit, että päätät itse päiväsi ennen kuin tulet vanhaksi....Mutta rohkeus ei riitä... 

Vierailija
338/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ollaan jossain hoivakodissa pskat housuissa ja aasialaistaustaiset hoitajat hoitavat sen verran mikä on pakko. Tietenkin sitä hoivakotiin "pääsemistä" ennen sä oot kotonasi. 

Kärsit yksinäisyydestä, koska kaverit ovat kuolleet eikä niitä omia lapsia tullut tehtyä silloin aikanaan. Olit silloin 30-vuotiaana varma, että maailmanloppu tulee pian tai kolmas maailmansota alkaa. Joten lapsia ei ollut järkevää hankkia.

No nyt kun olet 80+   toteat että maailma pyörii edelleen, sä oot kämpässäsi yksin, kehitys on kehittynyt etkä ymmärrä nykylaitteista mitään. Et osaa käyttää mikroa tai liettä, syöt ruuat kylmänä. Et osaa käyttää pyykinpesukonetta joten kuljet paskasissa vaatteissa.  Jne.

Keski-ikäisenä uhosiit, että päätät itse päiväsi ennen kuin tulet vanhaksi....Mutta rohkeus ei riitä... 

Taidat tässä projisoida omia pelkoja.

Kuka tahansa oppii käyttämään kodinkoneita ja laitteita jos vain haluaa.

Vierailija
339/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitaja maksut menevät eläkkeen suuruuden mukaan. Lisäksi ostetaan tukipalvelut kuten siivous.

Vierailija
340/357 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi lasta. Nyt jo aikuisia. Ei tulisi mieleenikään, että hoidattaisin itseni heillä.

Miten ihmiset ovat näin naiiveja? Jos satut saamaan muistisairauden, et enää muista lupaustasi. Tietysti lapsesi voivat jättää sinut katuojaan, koska lupasit, että niin saa tehdä, mutta oletko ihan varma, että he pystyvät siihen (olettaen, että olet kasvattanut heidät vähänkään empaattisiksi, etkä psykopaateiksi)? Vaikka pystyisivät, niin toistan, että sinä et enää muista koko asiaa ja kidut yksinäisenä ihmetellen, miksi kukaan ei käy kylässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi