Onko 40v oikeasti joku rajapyykki jolloin naisen alkaa olla selvästi vaikeampi saada pysyvää miesseuraa?
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Miehet: Kuinka yleistä teidän mielestä on, että 2- ja 3-kymppiset naiset ovat kiinnostuneita 4-kymppisistä tai vanhemmista miehistä? Minun kokemukseni mukaan ei kovinkaan yleistä. Jos vanhemmat miehet olisivat jotenkin arvossaan, olisi lähes poikkeuksetta kaikki parit nuori nainen+vanhempi mies-pareja. Suomessa yleisin ikäero on 3 vuotta, niin että mies vanhempi.
Niin. Ei se riitä että on pipp€li housuissa siihen, että voi saada naisen kuin naisen. Jotenkin tuntuu, että miehet olettavat näin. Sitten alkaa se räkiminen siitä, että naiset on kranttuja, laskekaa tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Olenkohan tämän ketjun perusteella jotenkin poikkeava kun minusta ikäisissäni ja vanhemmissakin on paljon kauniita ja muutoinkin kiinnostavia naisia? Muutoinkin epäilen, että kovin paljon nuoremman ja kanssa tuskin maailmankatsomus ja elämäntilanne kohtaisi. No tästä huolimatta olen ollut muutaman vuoden sinkkuna.
M37
Et ole poikkeava. Tuo pieni miesasiamiesjoukkue huutelee täällä, että naiset ovat pilalla täytettyään 25. Luultavasti eivät ole edes oikeaa naista nähneet alasti.
Terveisetausseista kirjoitti:
Miehistä en tiedä mutta harva nelikymppinen nainen ottaisi enää miestä ristikseen.
Saa elää miten huvittaa.
Niinpä. Miksi pitäisi ottaa? Enemmän vaivaa ja haittaa, kuin ilman olla. Joten miksi? Keskustelu seuran takia? Joo, ei, kumppanuuden takia, Joo ei. Seksin takia, Joo ei. Kaikki nuo em ovat olleet niin huonoja niiden miesten kanssa, joiden kanssa olen ollut, että olen mieluummin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Miehet: Kuinka yleistä teidän mielestä on, että 2- ja 3-kymppiset naiset ovat kiinnostuneita 4-kymppisistä tai vanhemmista miehistä? Minun kokemukseni mukaan ei kovinkaan yleistä. Jos vanhemmat miehet olisivat jotenkin arvossaan, olisi lähes poikkeuksetta kaikki parit nuori nainen+vanhempi mies-pareja. Suomessa yleisin ikäero on 3 vuotta, niin että mies vanhempi.
En osaa yhtään veikata. Itsestäni on vuosien varrella kiinnostunut kolme ~10v nuorempaa suomalaista naista/tyttöä. Mutta usein miten kiinnostuneet ovat saman ikäisiä miinus 5v. Mutta toisaalta samanikäiset suomalaiset naiset eivät näytä kiinnostusta ihan samalla tavalla kuin ulkomaalaiset sekä ulkomaalaisissa aina herää kysymys heidän motiiveista. Voi olla että isken paljon paremmin oman ikäisten ja vanhempien naisten silmiin mutta kun pitävät sen tiedon itsellään. Sääli, sillä olen etsimässä uutta parisuhdetta.
Uskon, että meillä kaikilla on toiveita kumppanille, joko tiedostettuja tai tiedostamattomia. Omalla kohdallani en suostu enää kotipiiaksi, se on jo nähty. Edellytän siis mieheltä kykyä huolehtia itsestään ja sitä, että kodin asiat hoituvat myös mahdollisen yhteen muuttamisen jälkeen. Hyvästä seksistä en myöskään ole valmis tinkimään, elämä on liian lyhyt käytettäväksi huonoon seksiin. Miehen täytyy myös pystyä puhumaan asioista, tuppisuu ei kelpaa.
Nämä asiat tietenkin käyvät ilmi suhteen edetessä, en ole vaatimuslistan kanssa liikenteessä, mutta nämä ovat ensisijaisia kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein ymmärrä, että miten kä tämän ketjun pountti on? Kertoa jälleen kerran meille naisille, että vain nuoret naiset(Max 25 vuotta) on arvokkaita pariutumismarkkinoilka, ja muiden naisten on sitten tyytyminen ja oltava onnellinen, jos sen jälkeen saa minkäänlaisen miehen tahansa, vai? No miksi sitten täälläkin miehet ketjusta toiseen valittaa, että miksi miehet eivät kelpaa? Ja tavalliset miehet , kolmekymppiset, nelikymppiset, viisikymppisen? Kummallista? Mikä tässä on nyt totta.
Totta on se, että alle 55-vuotiaista enemmistö on miehiä eli kaikille ei riitä naisia. Lisäksi useampi nainen kuin mies haluaa elää sinkkuna. Lisäksi treffipalstoilla on miesenemmistö. Johtopäätökset voi jokainen vetää näistä faktoista.
Vierailija kirjoitti:
Minä en oikein ymmärrä, että miten kä tämän ketjun pountti on? Kertoa jälleen kerran meille naisille, että vain nuoret naiset(Max 25 vuotta) on arvokkaita pariutumismarkkinoilka, ja muiden naisten on sitten tyytyminen ja oltava onnellinen, jos sen jälkeen saa minkäänlaisen miehen tahansa, vai? No miksi sitten täälläkin miehet ketjusta toiseen valittaa, että miksi miehet eivät kelpaa? Ja tavalliset miehet , kolmekymppiset, nelikymppiset, viisikymppisen? Kummallista? Mikä tässä on nyt totta.
Eihän nämä tietenkään ole toisensa poissulkevia asioita. Ne miehet haaveilee nuoresta ja notkeasta, harva sellaista saa. Naiset haaveilee hyvästä miehestä, harva sellaista saa. Osa tyytyy siihen, että on joku. Loput on yksin. Naiset pärjää siinä tutkimusten mukaan paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisesta, jos on hyvännäköinen niin vientiä riittää. Näin mulla, olen nätti ja treenaan. Kiinnostuneita riittää, ikähaarukka on laaja. N44
Siltikin hyvännäköinen 44v nainen on jo rupsahtaneempi kuin 34v hyvännäköinen nainen. Ja viimeistään 5 vuoden kuluessa ero on selkeä. Näillä hyvin säilyneillä 44v naisilla tuntuu olevan rima korkealla ja vaativat itselleen nuorempaa miestä, vaikka joutuvat kilpailemaan noita nuorempiaan vastaan. Ehkä he tiedostavat, että nyt pitää vielä viimeisen kerran yrittää ennen lopullista kulahtamista.
Tässä iässä ei vaan enää halua tehdä niin paljon kompromisseja. Naisen on tutkitusti parempi olla yksin kuin huonon kanssa. Rima on korkealla, kyllä. Suhteen pitää tuoda jotain lisäarvoa jo valmiiksi hyvään elämään. Miehet valitettavan usein kuvittelevat että he tuovat sitä vain olemalla miehiä. Mitään kiinnostusta itsensä kehittämiseen ei ole. Jos on nelikymppinen hyvin säilynyt, treenattu, hyvätuloinen (ei tarvetta kulujen jakajalle tahi elättäjälle), positiivinen ja iloinen nainen, vastaavaa tyyppiä, joka oikeasti täydentäisi tällaisen naisen elämää, on lähes mahdoton löytää samanikäisistä vapaista miehistä. Ei meille tällaisille naisille ole mikään ongelma olla yksin.
Ei yksin oleminen ole nelikymppisille miehillekään ongelma. Töissä menee aikaa, lapsiin menee aikaa, kavereihin, harrastuksiin. Pitää miestenkin saada lisäarvoa siitä suhteesta. Kaikki normaalit ja hyvin pärjäävät ihmiset ovat ihan tyytyväisiä yksin, heidän kaikkien rima on korkealla, eikä mitään suhteita synny jos ei jousteta. Itse juoksen karkuun välittömästi, jos kuulen jonkun naisen odottavan lisäarvoa. Ei siksi, ettei sitä voisi toivoa, mutta se kertoo jo ihmisen itseriittoisesta ja hankalasta luonteesta tarpeeksi.
Miten tämä nyt pitää tulkita? Mies voi odottaa suhteelta lisäarvoa, mutta nainen odottaessaan sitä on itseriittoinen ja hankala?
Se tulkitaan niin, että lisäarvoa voi odottaa, mutta sen mainitseminen vaatimuksena toiselta on tökeröä. Kaikkihan me halutaan vaikka mitä, mutta ketään ei kiinnosta olla jonkun toisen vaatimusten täyttäjä.
Olen tuon kommentoimasi viestin kirjoittaja. En tiedä, oliko tarkoituksenasi ilmaista, että minä mukamas esitän sen vaatimuksena mahdolliselle kumppanille. Minä käytin sitä ilmaisua tällä anonyymillä keskustelupalstalla kertoessani, miksi esimerkiksi minä en ihan hevillä lähde rakentamaan parisuhdetta, enkä varsinkaan kenen tahansa kanssa. Kiitos kuitenkin, että saan odottaa lisäarvoa suhteelta, kuten itsekin teet. Kovin jalomielistä.
Ole hyvä vaan. Arvatenkaan et huutele sitä vaatimusta päin naamaa. Kuitenkin on hyvä tiedostaa, että elämää nähneiden miestenkin puolella on ihan vastaavia odotuksia. Se ei johda mihinkään, että omista poteroista esitetään vaatimuksia, eikä tulla missään vastaan, vaan kaivaudutaan tyytyväisinä entistä syvemmälle sinne omiin asemiin. Kyllä suhteen muodostuminen vaatii aina avoimuutta ja kompromisseja. Nelikymppiset taitaa vaan olla jo melko kykenemättömiä kompromisseihin keskimäärin.
Kiinnostaisi kyllä, että millaisissa asioissa miehet ovat valmiita tekemään kompromisseja? Luettuani tätä ketjua olen huomannut naisten olevan nelikymppisinä kyllästyneitä palvelijan ja muiden ehdoilla eläjän rooliin. Moni ei ole siihen halukas enää, mutta mitkä asiat ovat miehille niitä, joissa ei tingitä vaatimuksista?
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kyllä, että millaisissa asioissa miehet ovat valmiita tekemään kompromisseja? Luettuani tätä ketjua olen huomannut naisten olevan nelikymppisinä kyllästyneitä palvelijan ja muiden ehdoilla eläjän rooliin. Moni ei ole siihen halukas enää, mutta mitkä asiat ovat miehille niitä, joissa ei tingitä vaatimuksista?
Kestävä ja pitkä parisuhde vaatii paljon kompromisseja. Eipä kovinkaan montaa asiaa tule minulle mieleen joihin en olisi valmis. En tiedä millaisten miesten kanssa olette oikein olleet jos olette joutuneet olemaan palvelijoita. Itse en ole laittanut naista koskaan tekemään mitään minulle ja kotityöt on tehty tasapuolisesti.
Mutta tässä muutama joita, itse en ole valmis joustamaan
- perhe haaveet (vielä toistaiseksi)
- Kissoista ei voi tehdä joustoja, niitä ei voi olla tai tulla
- Koirasta ei tehdä joustoja, sellainen tulee (<10kg)
- Avoimeen parisuhteeseen en rupea
- Saman katon alla asuttava tulevaisuudessa
- Enkä ole valmis muuttamaan pois nykyisestä isosta okt
40V on itselläni yläikäraja naiselle. M49
Vierailija kirjoitti:
Tässä jotain kompromisseja:
- Voin elää suhteessa, jossa nähdään vain joka toinen viikko tai harvemminkin.
- Voin tulevaisuudessa muuttaa myös yhteiseen asuntoonkin. Lasten asiat kuitenkin huomioiden.
- Kumpikaan ei palvele toista kotitöissä, ja parhaiten se sujuu, kun molemmilla on omat asunnot.
- Kummallakin saa ja pitää olla omia harrastuksia, ja omaa elämää, ettei rajoiteta toisen elämää.
- Saa olla lemmikkejä. Eniten pidän koirista, vaikken rakasta niiden lenkittämistä.
Mutta en nyt jaksa näitä luetella. Tuntuu hölmöltä, koska asioita on loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaanntulevaisuuteen, vuosi vuodelta vanhenet, mutta et pysty ottamaan rinnallesi kuin alle nelikymppisen naisen.
Jos luulet tosissasi, että esim +55 vuotiaana saat alle nelikymppisen naisen niin haaveilemaan jäät.
Yksinäinen vanhuus sulla edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisesta, jos on hyvännäköinen niin vientiä riittää. Näin mulla, olen nätti ja treenaan. Kiinnostuneita riittää, ikähaarukka on laaja. N44
Siltikin hyvännäköinen 44v nainen on jo rupsahtaneempi kuin 34v hyvännäköinen nainen. Ja viimeistään 5 vuoden kuluessa ero on selkeä. Näillä hyvin säilyneillä 44v naisilla tuntuu olevan rima korkealla ja vaativat itselleen nuorempaa miestä, vaikka joutuvat kilpailemaan noita nuorempiaan vastaan. Ehkä he tiedostavat, että nyt pitää vielä viimeisen kerran yrittää ennen lopullista kulahtamista.
Tässä iässä ei vaan enää halua tehdä niin paljon kompromisseja. Naisen on tutkitusti parempi olla yksin kuin huonon kanssa. Rima on korkealla, kyllä. Suhteen pitää tuoda jotain lisäarvoa jo valmiiksi hyvään elämään. Miehet valitettavan usein kuvittelevat että he tuovat sitä vain olemalla miehiä. Mitään kiinnostusta itsensä kehittämiseen ei ole. Jos on nelikymppinen hyvin säilynyt, treenattu, hyvätuloinen (ei tarvetta kulujen jakajalle tahi elättäjälle), positiivinen ja iloinen nainen, vastaavaa tyyppiä, joka oikeasti täydentäisi tällaisen naisen elämää, on lähes mahdoton löytää samanikäisistä vapaista miehistä. Ei meille tällaisille naisille ole mikään ongelma olla yksin.
Melko bipolaarinen ketju.
Tavallisillakin 40+ naisilla vientiä riittää kaiken ikäisten miesten keskuudessa, aloitteita satelee ja ympärillä käy kova kuhina, kaiken ikäiset miehet 25v mallipojuista 55v menestyviin liikemiehiin rukoilevat polvillaan parisuhdetta ja tahti vain kiihtyy kun ikää tulee lisää.
Mutta sitten kun 40+ hyvin säilynyt, treenattu, hyvätuloinen (ei tarvetta kulujen jakajalle tahi elättäjälle), positiivinen ja iloinen nainen etsii sopivaa miestä...sellaista onkin lähes mahdotonta löytää.
Does not compute. Vastaavia miehiähän luulisi olevan legioona ovella jonottamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko bipolaarinen ketju.
Tavallisillakin 40+ naisilla vientiä riittää kaiken ikäisten miesten keskuudessa, aloitteita satelee ja ympärillä käy kova kuhina, kaiken ikäiset miehet 25v mallipojuista 55v menestyviin liikemiehiin rukoilevat polvillaan parisuhdetta ja tahti vain kiihtyy kun ikää tulee lisää.
Mutta sitten kun 40+ hyvin säilynyt, treenattu, hyvätuloinen (ei tarvetta kulujen jakajalle tahi elättäjälle), positiivinen ja iloinen nainen etsii sopivaa miestä...sellaista onkin lähes mahdotonta löytää.
Does not compute. Vastaavia miehiähän luulisi olevan legioona ovella jonottamassa?
Riippuu kirjoittajasta. Mun kokemuksen mukaan sopivia miehiä ei ole enää tyrkyllä jonoksi asti näin yli nelikymppisenä. Kiinnostuneita ovat vanhemmat miehet, jotka taas eivät kiinnosta minua. Ehkä joillekin on tarjolla muitakin, tai sitten buustaavat egoaan uskottelemalla, että näin on tai tulkitsevat kaikki miesten lähestymisyritykset vakavasti otettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa yhtään veikata. Itsestäni on vuosien varrella kiinnostunut kolme ~10v nuorempaa suomalaista naista/tyttöä. Mutta usein miten kiinnostuneet ovat saman ikäisiä miinus 5v. Mutta toisaalta samanikäiset suomalaiset naiset eivät näytä kiinnostusta ihan samalla tavalla kuin ulkomaalaiset sekä ulkomaalaisissa aina herää kysymys heidän motiiveista. Voi olla että isken paljon paremmin oman ikäisten ja vanhempien naisten silmiin mutta kun pitävät sen tiedon itsellään. Sääli, sillä olen etsimässä uutta parisuhdetta.
"Tyttöä", eli ilmeisesti käyt käyttämässä jossain lukion tai äiskän pihalla. Vtun p€rvo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaanntulevaisuuteen, vuosi vuodelta vanhenet, mutta et pysty ottamaan rinnallesi kuin alle nelikymppisen naisen.
Jos luulet tosissasi, että esim +55 vuotiaana saat alle nelikymppisen naisen niin haaveilemaan jäät.
Yksinäinen vanhuus sulla edessä.
Näihin miehiin törmää aika usein. Olin eräällä deittipalstalla pari vuotta sitten, ja käväisin äskettäin. Samat +50 miehet siellä edelleen odottelee niitä nuoria morsioita(ikäraja alkaen 18 v) ja kas kummaa ,kun uusi nainen tulee sivustolle, heti "hyökätään kimppuun". Itsekkin olen +55 wee. Ja ihan oli miehiä tarjolla 40 vuotiaasta alkaen. Että kyllä, odottaa saa pitkään. Ihanko nämä miehet sitten kuvittelevat, että heidän oman ikäluokkansa naiset ottavat heidät millään tavalla tosissaan jos ikähaitari naisissa alkaa jostain parikymppusestä ja itsellä ikää +50?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tyttöä", eli ilmeisesti käyt käyttämässä jossain lukion tai äiskän pihalla. Vtun p€rvo
Ihan hyvä heitto, mutta en ihan tuota allekirjoita. Olen työskennellyt vapaa ehtoisena nuorena aikuisena ja silloin teinit ovat yrittäneet lähennellä. Sekä yksi tunnustanut kännissä "rakkautta". Ja tässä iässä voin niitä tytötellä ja toisaalta silloinkin taisin tytötellä.
Kaikki asiat eivät ole ihan niin kuin te jotkut kuvittelette pienessä aivottomassa kuplassanne.
Olen tuon kommentoimasi viestin kirjoittaja. En tiedä, oliko tarkoituksenasi ilmaista, että minä mukamas esitän sen vaatimuksena mahdolliselle kumppanille. Minä käytin sitä ilmaisua tällä anonyymillä keskustelupalstalla kertoessani, miksi esimerkiksi minä en ihan hevillä lähde rakentamaan parisuhdetta, enkä varsinkaan kenen tahansa kanssa. Kiitos kuitenkin, että saan odottaa lisäarvoa suhteelta, kuten itsekin teet. Kovin jalomielistä.