Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei ole korkeakoulututkintoa.

Vierailija
05.12.2019 |

Mitenkäs elämässä niin kävi? Hyvinkö menee silti?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin todistus on lukiosta.

4200€/kk asiantuntijatyöstä ylempänä toimihenkilönä. Tähän työpaikkaan mut ns. haettiin kotoa.

Kuka sut siihen "asiantuntijatyöhön lukiopohjalla" työhön kotoa oikein haki? Omat vanhemmat perheyritykseen? :D 

Vierailija
62/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin menee, oma yritys, velaton ok-talo ja rahaa pankissa, kiitos kysymästä, sitähän halusit tietää, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot"

Vierailija
64/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin menee, kiitos kysymästä. Minulla on vakituinen työpaikka ja tulot vaihtelee aika paljon n.2500e-4000e/kk, olen puhelinmyyjä. Amiksen suoritin loppuun jollain artesaanilinjalla, en edes muista tarkkaan koko tutkinnon nimeä. Velaton asunto ja olen 31v. ei lapsia. :)

Vierailija
65/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen isosta perheestä. Muilla on korkeakoulututkinnot, minulla vain keskenjääneet opinnot parilta vuodelta. Sanoisin, että mulla menee meistä parhaiten.

Miksi niin?

Vierailija
66/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, luulen opistoinsinöörinä ansaitsevani paljon paremmpin kuin moni pätkätyömaiseri.

Vierailija
67/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee erittäin hyvin. Olen duunari ja vakipaikassa ollut siitä lähtien kun täytin 24v. 

2 lasta ja vaimo velattomassa omakotitalossa. 

Ikinä en työllä tule Ferrariin tai avaruusmatkaan rahoja saamaan mutta se riittää mulle että velkaa ei tarvitse ottaa mihinkään ostokseen ja voin lopettaa työnteon 55-60v. 

Joten voin sanoa että olen tyytyväinen :)

Vierailija
68/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä tutkinnolla mitään tee. Olen opistoinsinööri ja tienaan vähän bonareista riippuen n. 110 -150 k€ vuodessa. Olen todella tyytyväinen että olin aikoinani niin laiska etten viitsinyt lähteä opiskelemaan korkeampaa tutkintoa vaikka lukupäätä olisi ollutkin. Tuskin olisi asiat yhtä hyvin kuin nyt on.

Vierailija
69/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvana. Oikein kivasti mennyt läpi vuosikymmenten.

Vierailija
70/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen nyt korkeakoulussa, mutta aiemmin lähinnä vain makasin kotona työttömänä merkonomina. Tunnen kyllä merkonomeja joilla on hyväpalkkainen työ, mutta he ovat minua monia vuosikymmeniä vanhempia. Itse kelpasin vain kassalle töihin ja sain siitä samaa palkkaa kuin tutkinnottomatkin.

Vierailija
71/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän mukavasti menee. Gradu jäi aikoinaan tekemättä, kun työt veivät niin paljon aikaa. Ja niitä töitä on sitten riittänyt siitä lähtien. 

Vierailija
72/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika massiivisen hyvin. Olis varmaan jäänyt lähtemättä ulkomaille, jos olisin tutkinto kourassa mennyt Nokialle töihin just ennen sen romahdusta. Elintaso olis ehkä puolet nykyisestä.

Vierailija
73/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen palstalainen tienaa siis vähintään miljoonan vuodessa eikä ole pahemmin opiskellut peruskoulun jälkeen...

Pitäisi varmaan itsekin muuttaa Porvooseen.

Vierailija
74/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen palstalainen tienaa siis vähintään miljoonan vuodessa eikä ole pahemmin opiskellut peruskoulun jälkeen...

Pitäisi varmaan itsekin muuttaa Porvooseen.

Ööööö.... siis kysymys oli niille, jotka ei ole opiskelleet. Tämä voi tulla sulle yllätyksenä, mutta vielä joku aika sitten joihinkin paikkoihin ei vaadittu korkeakoulututkintoa.

Vierailija
75/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100kEur/v. Lapseton enkä parisuhteessa. Mutta 200m2 valkotiilisessä okt asustelee. Ihan kivasti menee vaikka paremmin menisi jos olisi partneri ja vielä paremmin jos ois jälkikasvua.

Vierailija
76/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tutkintoa. Ylioppilastodistus ja satunnaisia pätkätyökokemuksia on. 

Näillä ei töitä nykypäivänä saada. 

En suosittele kenellekään.

Häpeä omasta tilanteestani on valtava ja valehtelenkin kaikille koulutuksestani sekä työtilanteestani.

mies38

Vierailija
77/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tutkintoa. Ylioppilastodistus ja satunnaisia pätkätyökokemuksia on. 

Häpeä omasta tilanteestani on valtava ja valehtelenkin kaikille koulutuksestani sekä työtilanteestani.

mies38

Miksi et mene opiskelemaan jotain kunnon ammattia?

Vierailija
78/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies38

Miksi et mene opiskelemaan jotain kunnon ammattia?

Monia syitä: rahapula, liikaa ikää, en pääse niihin kouluihin johon haluaisin (taito tai äly ei riitä). Vaihtoehdoksi jää siis joku nopean opiskelun ammatti. Valitettavasti ne eivät kiinnosta lainkaan ja pitäisi myös tietää mikä ammatti olisi sellainen, jossa olisi valmistumisen jälkeen myös töitä kaltaiselleni.

mies38

Vierailija
79/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tienaa isoa palkkaa mutta tulen toimeen. Työ on itsenäistä, olen vapaa ja kohtalaisen onnellinen. Työlläni on merkitystä muille ihmisille ja siis myös minulle.

Vierailija
80/87 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ylioppilastutkintoa. Amispohjainen koulutus on, millä alalla en ole päivääkään töitä tehnyt. Piti keksiä jotain "oikeaa" tekemistä yläasteen jälkeen, vanhemmat eivät oikein ymmärtäneet tietokoneista:D

No joka tapauksessa, mitään korkeakoulututkintoa ei ole. Olen itseoppinut ohjelmistosuunnittelija. Töitä olen tehnyt siitä 18 vuotiaasta lähtien.

Ihan kivasti menee. On perhettä ja omakotitalo, farkkuauto ja ulkomaillakin käydään, että elämää se on kai tämäkin:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän