Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä ihmetellään vilpittömästi PS:n kannatusta

Vierailija
05.12.2019 |

”Miten voi olla? En tunne ketään, joka äänestäisi PS:

Tänään työpaikalla kuultua.

Kommentit (518)

Vierailija
141/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän persuja, koska haluan herätellä päättäjiä huomaamaan, miten ahtaalle keskiluokka on ajettu. Ennen olin hyvin toimeentuleva, nykyään tunnen olevani köyhä. Ei ole varaa kulttuuriin, laadukkaaseen ruokaan tai kampaamokäynteihin.

Nykyään on vaan rikkaita ja köyhiä. Keskiluokka häviää.

Vierailija
142/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä persuja äänestävät vähempiosaiset ja duunarit. Vaikka jos persut olisivat hallituksessa, olisi kyyti melkoisen kylmää. Jostain kumpuaa outo ja sitkeä väärinkäsitys, että persut olisivat jotenkin heikompien puolella. Asiahan on juuri päinvastoin.

Tunnen vain yhden tuttavan, joka on äänestänyt (tai ainakin sanoo äänestäneensä) persuja. Työtön sairaseläkeläinen. Motiivi äänestämiskäyttäytymiselle on jäänyt epäselväksi. Espoossa asun.

Vastuullisen median mukaan tyypillinen Perussuomalaisten kannattaja on verrattaen hyvätuloinen henkilö. Yrittäjien keskuudessa niin ikään suosittu puolue.

Persuthan ovat kuten kokoomus. Sitä enemmän oudoksuttaa se, miksi niin moni elämänhallintansa menettänyt tuota puoluetta ylipäätään kannattaa. Mitä tällä puolella on köyhille ja syrjäytyneille tarjota?

Keppiä, sinulla ei taida muita ollakaan tuttavapiirissä. Minulla ei riitä myötätuntoa syrjäytyneille päihderiippuvaisille, työnvieroksujille tai elämäntapa työttömille yhäreille. Ja näitä kaikkia olen tavannut ihan elävässä elämässä. Mutta minä en käy töissä tarkoituksenani maksaa näiden juhlat.

Jaahas, nyt saatiin Kokoomuksen edustaja paikalle.

Persut ovat lähinnä kokoomuksen retardisiipi, muutenhan ne ovatkin samaa sontaa eri paketissa,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä äänestän persuja, koska haluan herätellä päättäjiä huomaamaan, miten ahtaalle keskiluokka on ajettu. Ennen olin hyvin toimeentuleva, nykyään tunnen olevani köyhä. Ei ole varaa kulttuuriin, laadukkaaseen ruokaan tai kampaamokäynteihin.

Nykyään on vaan rikkaita ja köyhiä. Keskiluokka häviää.

Luuletko häviämisen jälkeen olevasi siellä rikkaiden puolella? Koska muuten äänestät helvetin tyhmästi. Perussuomalaiset vihaavat köyhiä kaikista puolueista eniten.

Vierailija
144/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä persuja äänestävät vähempiosaiset ja duunarit. Vaikka jos persut olisivat hallituksessa, olisi kyyti melkoisen kylmää. Jostain kumpuaa outo ja sitkeä väärinkäsitys, että persut olisivat jotenkin heikompien puolella. Asiahan on juuri päinvastoin.

Tunnen vain yhden tuttavan, joka on äänestänyt (tai ainakin sanoo äänestäneensä) persuja. Työtön sairaseläkeläinen. Motiivi äänestämiskäyttäytymiselle on jäänyt epäselväksi. Espoossa asun.

Vastuullisen median mukaan tyypillinen Perussuomalaisten kannattaja on verrattaen hyvätuloinen henkilö. Yrittäjien keskuudessa niin ikään suosittu puolue.

Persuthan ovat kuten kokoomus. Sitä enemmän oudoksuttaa se, miksi niin moni elämänhallintansa menettänyt tuota puoluetta ylipäätään kannattaa. Mitä tällä puolella on köyhille ja syrjäytyneille tarjota?

Keppiä, sinulla ei taida muita ollakaan tuttavapiirissä. Minulla ei riitä myötätuntoa syrjäytyneille päihderiippuvaisille, työnvieroksujille tai elämäntapa työttömille yhäreille. Ja näitä kaikkia olen tavannut ihan elävässä elämässä. Mutta minä en käy töissä tarkoituksenani maksaa näiden juhlat.

Persut ovat lähinnä kokoomuksen retardisiipi, muutenhan ne ovatkin samaa sontaa eri paketissa,

Eipä taida oikein pitää paikkaansa. Yksi suurimmista eroista on siinä, että toinen on rikkaiden ja federalistien asialla ja taas toinen duunareiden ja antifederalismin asialla. 

Vierailija
145/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeastikoulutettu, ulkomailla asuva perheellinen nainen. Aiemmin äänestin kokoomusta, mutta Kataisen valheellisuus ja pyrkyrimäisyys sai näkemään punaista, joten aloin äänestämään persuja. Halusin saada ravisteltua status quota, tuota "Suomessa ei ole korruptiota -mantraa" ja hyväveli (-sisko) käytäntöjä eli "rapsuta sinä minun selkääni niin minä puolestani rapsutan sinun". Sikamainen verorahojemme tuhlailu turhuuteen on myös äärimmäisen turhauttavaa. 

Samoin minua on aina ällöttänyt väkivallantekijöiden ja raiskareiden paapominen uhrien kustannuksella. Asiaa ei helpottanut tämä multikultti uskonto, jota median avulla hierottiin jokaisen naamaan ilman kriittistä tarkastelua. En ole kuitenkaan julkisesti huudellut persujen äänestämisestäni ja vain läheisimmät tietävät asiasta, sillä todellakin opiskelu- ja työyhteisöjeni jäsenet ovat (toivottavasti yhä useammin olivat) äärimmäisen naiiveja vihervassareita, joita järjen ääni ei tavoita (huutavat yleensä niin kovaa iskulauseitaan ja mantrojaan). 

Tässäkin ketjussa näkyy, ettei persujen vastustajilla argumentit riitä muuhun kuin nimittelyyn ja haukkumiseen. Älyllinen epärehellisyys pitää ilmeisesti pyrkiä piilottamaan rääkymisen alle. Persut ovat realistisen ajattelun ja konkreettisten toimenpiteiden puolue. Jos kokoomus joskus siirtyy takaisin käyttämään järkeä utopioiden sijaan, niin ehkä siirryn takaisin kokoomuksen äänestäjäksi, sillä persut voi olla liian vasemmalla talousajattelussaan. 

Miksi ihmeessä luulet että Suomessa (jossa rikollisia teidän mielestänne ”paapotaan”) on huomattavasti pienemmät rikostilastot kuin maissa joissa rikollisia ei ”paapota”? Eikö tällä ole teidän mielestänne minkäänlaista korrelaatioita? Kovemmat asenteet rikollisia kohtaan lisäävät rikollisuutta ja eikös tässä olisi kaikkien mielestä tärkeintä laskea rikostilastoja, ei nostaa niitä?

Vierailija
146/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijät ovat kokoomuksesta, kepusta, sdp:stä ja muista hallituspuolueista. Antaa heidän ihmetellä. Jos ovat niin tyhmiä, etteivät todellakaan tajua miksi PS:n kannatus vain nousee ja nousee niin ei se perussuomalaisia haittaa. 

Vierailija
147/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minua on aina ällöttänyt väkivallantekijöiden ja raiskareiden paapominen uhrien kustannuksella. Asiaa ei helpottanut tämä multikultti uskonto, jota median avulla hierottiin jokaisen naamaan ilman kriittistä tarkastelua. En ole kuitenkaan julkisesti huudellut persujen äänestämisestäni ja vain läheisimmät tietävät asiasta, sillä todellakin opiskelu- ja työyhteisöjeni jäsenet ovat (toivottavasti yhä useammin olivat) äärimmäisen naiiveja vihervassareita, joita järjen ääni ei tavoita (huutavat yleensä niin kovaa iskulauseitaan ja mantrojaan). 

Tällaiset kommentit hämmentävät todella, silloin kun niillä perustellaan Persujen äänestämistä. Ehkäpä kaikki uutiset Persujen kansanedustajien(kin) toiminnasta eivät ole kantautuneet sinne ulkomaille asti.

Vierailija
148/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkeeta, että on niin paljon piilopersuja. Ihmiset äänestävät mutta eivät, syystä, kehtaa myöntää äänestäneensä...noloa.

Ihmisiä savustetaan ulos työpaikoiltaan "vääränlaisista mielipiteistä" suomessakin. Saksassa AFD:n äänestäjän on jo oltava sitäkin hiljaisempi ja varovaisempi etteivät vasemmiston ajatuspoliisit ja noitavainoajat tee elämästä helvettiä. Sellaisia nat seja te olette, mikä on mielestäni vieläkin nolompaa.

Ihmeellinen ajatus monella että epäsuvaitsevaisia tulisi suvaita. Että tulisi sietää r-sism-ia ja ihmisten epäinhimillistämistä tulotason mukaan! Yhtä pahoja kuin n-tsit, olivat ne jotka katsoivat sitä hiljaa ja hyväksyivät.

Niin, tätähän te sairaissa päissänne aina sanotte. Tosiasiassa te niitä epäsuvaitsevaisia ja rasistisia(antivalkoisuus, kulttuurinen omiminen, ikärasismi, islamismin tukijoita jne) nat seja olette ja toisekseen siinä maailmoja syleilevässä "suvaitsevaisuudessanne" te taas olette harvinaisen epärealistisia ja tuhoavia. "Epäinhimillistämistä tulotason mukaan", mistä tämä tuulee?

Elämä siellä ulosteen hajuisessa ruskeassa kuplassa on selvästi ”vauhdikasta”.

Vierailija
149/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida oikein pitää paikkaansa. Yksi suurimmista eroista on siinä, että toinen on rikkaiden ja federalistien asialla ja taas toinen duunareiden ja antifederalismin asialla. 

Niinhän Persut haluaisivat duunarin uskovan, mutta kun ne Persujen äänestyskäyttäytyminen ja linjaukset kerovat ihan muuta.

Vierailija
150/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surkeeta, että on niin paljon piilopersuja. Ihmiset äänestävät mutta eivät, syystä, kehtaa myöntää äänestäneensä...noloa.

Ihmisiä savustetaan ulos työpaikoiltaan "vääränlaisista mielipiteistä" suomessakin. Saksassa AFD:n äänestäjän on jo oltava sitäkin hiljaisempi ja varovaisempi etteivät vasemmiston ajatuspoliisit ja noitavainoajat tee elämästä helvettiä. Sellaisia nat seja te olette, mikä on mielestäni vieläkin nolompaa.

Ihmeellinen ajatus monella että epäsuvaitsevaisia tulisi suvaita. Että tulisi sietää r-sism-ia ja ihmisten epäinhimillistämistä tulotason mukaan! Yhtä pahoja kuin n-tsit, olivat ne jotka katsoivat sitä hiljaa ja hyväksyivät.

Niin, tätähän te sairaissa päissänne aina sanotte. Tosiasiassa te niitä epäsuvaitsevaisia ja rasistisia(antivalkoisuus, kulttuurinen omiminen, ikärasismi, islamismin tukijoita jne) nat seja olette ja toisekseen siinä maailmoja syleilevässä "suvaitsevaisuudessanne" te taas olette harvinaisen epärealistisia ja tuhoavia. "Epäinhimillistämistä tulotason mukaan", mistä tämä tuulee?

Siis mitä ihmettä? Minä en ole antivalkoinen, olen valkoinen omalta väriltänikin. En kuitenkaan usko, että kukaan on huonompi kuin toiset oli minkä värinen tahansa! En kannata hallitsematonta maa-han-uut-toa, kuten ei kukaan mukaan. En tue mitään uskontoa, toisin kuin persut. En usko siihen että köyhä on huonompi kuin rikas, toisin kuin persut. En myöskään usko että meidän ei länsimaana kannata tehdä mitään ilmastonmuutoksen hyväksi, toisin kuin persut. Olen feministinen vihervassari. Uskon koulutukseen, ympäristönsuojelemiseen, ja kaikkien ihmisten yhdenvertaisuuteen. Jo antiikin filosofit tiesivät, että kansakunnasta kertoo eniten se, kuinka se kohtelee heikoimpiaan.

Vierailija
151/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaninen vaihe tai perjantaiksi tilattu piri tulikin jo tänään.

Vierailija
152/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kerro, haluan pitää työni ja jatkossakin elättää perheeni. Noloa on se, että viedään leipä toisen suusta puoluekannan/mielipiteitten vuoksi.

Vierailija
153/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on pari vuotta sitten eläkkeelle jäänyt munkkalaisrouva, ikänsä äänestänyt Kokoomusta. Keväällä äänesti Halla-ahoa, kertoo sen meille perheessä ihan avoimesti - ei ehkä niin avoimesti omassa kuplassaan. Ei hänestäkään ikini uskoisi päällepäin.

Ja ei todellakaan mikään höpsähtänyt mummo, jäi eläkkeelle pankinjohtajan pestistä ja on aktiivinen kaikin puolin.

Syitä ilmastonmuutoksella vouhottaminen - ei siis mitenkään sitä kiistä, mutta kuuluu osastoon "rajansa kaikella" - sekä ei-työpäeräisen maa han muu ton aiheuttamat haitat.

Itse äänestän PS:a samoista syistä. Olen korkeakoulutettu ja esimiesasemassa isossa pörssiyhtiössä.

Ei meillä kyllä työpaikalla puhuta politiikkaa, saati puitaisi kuka ketäkin äänesti. Veikkaan että enemmistö äänestää Kokoomusta ja enenevässä määrin persuja. Mutta varmaan, jos joku meillä julistautuisi jonkun Anna Kontulan tai Emma Karin kannattajaksi, niin katsottaisiin hiukan vinoon. Silti heitäkin joukossa voi olla.

Vaalisalaisuus. Politiikka ei kuulu työpaikoille.

Vierailija
154/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat epäsuvaitsevaiselta, sinua ei siis kenenkään tule suvaita.

Vierailija
155/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun nuo vielä äänestäisivät persuja vaaleissa... ; )

Vierailija
156/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset välittävät köyhistä yhtä paljon kuin Kokoomus, Keskusta ja RKP. 

Perussuomalaiset välittävät köyhien perheiden lapsista, vanhuksista ja vammaisista vähemmän kuin mikään muu puolue.

Perussuomalaiset välittävät asunnottomista ja mielenterveysongelmaisista vähemmän kuin mikään muu puolue.

Perussuomalaiset välittävät ylivelkaantuneista neljänneksi vähiten KOK, KESK, RKP jälkeen ja pitkäaikaistyöttömistä toiseksi vähiten RKP jälkeen.

Tietäkää, että äänestätte kovaa oikeistopuoluetta.

https://journal.fi/politiikka/article/view/77335/38439

Vierailija
157/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perssuolinkaisten hysteeristä kirkumista ja uhriutumista on aina yhtä hauskaa seurata.

Vierailija
158/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä se Kokoomuksen retardisiipi on edelleenkin vihreät, eli lentokoneissa seisoskeleva ja homodiskoissa perseitä piiskaileva kokkareiden ”puisto-osasto”. Uusimpana aluevaltauksena myös työsyrjiminen ja patologinen valehtelu (niin eduskunnalle kuin kansallekin).

Vierailija
159/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perssuolinkaisten hysteeristä kirkumista ja uhriutumista on aina yhtä hauskaa seurata.

Ja kuitenkin keskustelun ainoa sekopäinen hysteerikko olet kuitenkin sinä?

Vierailija
160/518 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset kommentit hämmentävät todella, silloin kun niillä perustellaan Persujen äänestämistä. Ehkäpä kaikki uutiset Persujen kansanedustajien(kin) toiminnasta eivät ole kantautuneet sinne ulkomaille asti.

Oikeasti. Jos olet Facebookissa, käypä lukemassa Rasmus -ryhmän juttuja. Tajuat ehkä sitten pointin.

Siellä todellakin on mm. nimitetty rais kat tua 16-vuotiasta "pikkuritsaksi" ja "houkutuslinnuksi". Samoin siellä ihmetellään juuri nyt, missä oli Baltzarin matkaan lähteneiden itsesuojeluvaisto ja kotikasvatus.

Sen ryhmän jutut ovat äärimmäisen vastenmielisiä. Ja he ovat julistautuneet suvait se vai suu den ainoaksi oikeassa olevaksi äänitorveksi. 

Tosin hekin elävät siinä kuplassa, että persuja äänestää vaan nat sit ja pahasti syrjäytyneet kouluttautumattomat pitkäaikaistyöttömät mentaalitapaukset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi