Helsingissä ihmetellään vilpittömästi PS:n kannatusta
”Miten voi olla? En tunne ketään, joka äänestäisi PS:
Tänään työpaikalla kuultua.
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeastikoulutettu, ulkomailla asuva perheellinen nainen. Aiemmin äänestin kokoomusta, mutta Kataisen valheellisuus ja pyrkyrimäisyys sai näkemään punaista, joten aloin äänestämään persuja. Halusin saada ravisteltua status quota, tuota "Suomessa ei ole korruptiota -mantraa" ja hyväveli (-sisko) käytäntöjä eli "rapsuta sinä minun selkääni niin minä puolestani rapsutan sinun". Sikamainen verorahojemme tuhlailu turhuuteen on myös äärimmäisen turhauttavaa.
Samoin minua on aina ällöttänyt väkivallantekijöiden ja raiskareiden paapominen uhrien kustannuksella. Asiaa ei helpottanut tämä multikultti uskonto, jota median avulla hierottiin jokaisen naamaan ilman kriittistä tarkastelua. En ole kuitenkaan julkisesti huudellut persujen äänestämisestäni ja vain läheisimmät tietävät asiasta, sillä todellakin opiskelu- ja työyhteisöjeni jäsenet ovat (toivottavasti yhä useammin olivat) äärimmäisen naiiveja vihervassareita, joita järjen ääni ei tavoita (huutavat yleensä niin kovaa iskulauseitaan ja mantrojaan).
Tässäkin ketjussa näkyy, ettei persujen vastustajilla argumentit riitä muuhun kuin nimittelyyn ja haukkumiseen. Älyllinen epärehellisyys pitää ilmeisesti pyrkiä piilottamaan rääkymisen alle. Persut ovat realistisen ajattelun ja konkreettisten toimenpiteiden puolue. Jos kokoomus joskus siirtyy takaisin käyttämään järkeä utopioiden sijaan, niin ehkä siirryn takaisin kokoomuksen äänestäjäksi, sillä persut voi olla liian vasemmalla talousajattelussaan.
Kuulostat sanavalintojesi ja kirjoitustaitosi perusteella "tosi" korkeakoulutetulta. Ehkä kannattaisi itse miettiä omaa älyllistä epärehellisyyttään kun lähtee palstalle pätemään tuollaisen turauksen kanssa.
Muutenkin persuilta puuttuvat kaikki näytöt kyvyistä saada konkreettisesti aikaan mitään mitään muuta kuin väsyneen lapsellista meemispämmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perssuolinkaisten hysteeristä kirkumista ja uhriutumista on aina yhtä hauskaa seurata.
Ja kuitenkin keskustelun ainoa sekopäinen hysteerikko olet kuitenkin sinä?
Hih! Vastasit ensimmäiseen tähän ketjuun kirjoittamaani kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä persuja äänestävät vähempiosaiset ja duunarit. Vaikka jos persut olisivat hallituksessa, olisi kyyti melkoisen kylmää. Jostain kumpuaa outo ja sitkeä väärinkäsitys, että persut olisivat jotenkin heikompien puolella. Asiahan on juuri päinvastoin.
Tunnen vain yhden tuttavan, joka on äänestänyt (tai ainakin sanoo äänestäneensä) persuja. Työtön sairaseläkeläinen. Motiivi äänestämiskäyttäytymiselle on jäänyt epäselväksi. Espoossa asun.
Vastuullisen median mukaan tyypillinen Perussuomalaisten kannattaja on verrattaen hyvätuloinen henkilö. Yrittäjien keskuudessa niin ikään suosittu puolue.
Persuthan ovat kuten kokoomus. Sitä enemmän oudoksuttaa se, miksi niin moni elämänhallintansa menettänyt tuota puoluetta ylipäätään kannattaa. Mitä tällä puolella on köyhille ja syrjäytyneille tarjota?
Keppiä, sinulla ei taida muita ollakaan tuttavapiirissä. Minulla ei riitä myötätuntoa syrjäytyneille päihderiippuvaisille, työnvieroksujille tai elämäntapa työttömille yhäreille. Ja näitä kaikkia olen tavannut ihan elävässä elämässä. Mutta minä en käy töissä tarkoituksenani maksaa näiden juhlat.
Jaahas, nyt saatiin Kokoomuksen edustaja paikalle.
Persut ovat lähinnä kokoomuksen retardisiipi, muutenhan ne ovatkin samaa sontaa eri paketissa,
Ei, kyllä se Kokoomuksen retardisiipi on edelleenkin vihreät, eli lentokoneissa seisoskeleva ja homodiskoissa perseitä piiskaileva kokkareiden ”puisto-osasto”. Uusimpana aluevaltauksena myös työsyrjiminen ja patologinen valehtelu (niin eduskunnalle kuin kansallekin).
No, ainakin Vihreiden jäsenistä 75 prosentilla on korkeakoulututkinto. Persuista kolmellakymmenellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perssuolinkaisten hysteeristä kirkumista ja uhriutumista on aina yhtä hauskaa seurata.
Ja kuitenkin keskustelun ainoa sekopäinen hysteerikko olet kuitenkin sinä?
Hih! Vastasit ensimmäiseen tähän ketjuun kirjoittamaani kommenttiin.
Taidat olla vihreä kun tuo valehteleminen sujuu noin luontevasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä persuja äänestävät vähempiosaiset ja duunarit. Vaikka jos persut olisivat hallituksessa, olisi kyyti melkoisen kylmää. Jostain kumpuaa outo ja sitkeä väärinkäsitys, että persut olisivat jotenkin heikompien puolella. Asiahan on juuri päinvastoin.
Tunnen vain yhden tuttavan, joka on äänestänyt (tai ainakin sanoo äänestäneensä) persuja. Työtön sairaseläkeläinen. Motiivi äänestämiskäyttäytymiselle on jäänyt epäselväksi. Espoossa asun.
Vastuullisen median mukaan tyypillinen Perussuomalaisten kannattaja on verrattaen hyvätuloinen henkilö. Yrittäjien keskuudessa niin ikään suosittu puolue.
Persuthan ovat kuten kokoomus. Sitä enemmän oudoksuttaa se, miksi niin moni elämänhallintansa menettänyt tuota puoluetta ylipäätään kannattaa. Mitä tällä puolella on köyhille ja syrjäytyneille tarjota?
Keppiä, sinulla ei taida muita ollakaan tuttavapiirissä. Minulla ei riitä myötätuntoa syrjäytyneille päihderiippuvaisille, työnvieroksujille tai elämäntapa työttömille yhäreille. Ja näitä kaikkia olen tavannut ihan elävässä elämässä. Mutta minä en käy töissä tarkoituksenani maksaa näiden juhlat.
Persut ovat lähinnä kokoomuksen retardisiipi, muutenhan ne ovatkin samaa sontaa eri paketissa,
Ei, kyllä se Kokoomuksen retardisiipi on edelleenkin vihreät, eli lentokoneissa seisoskeleva ja homodiskoissa perseitä piiskaileva kokkareiden ”puisto-osasto”. Uusimpana aluevaltauksena myös työsyrjiminen ja patologinen valehtelu (niin eduskunnalle kuin kansallekin).
No, ainakin Vihreiden jäsenistä 75 prosentilla on korkeakoulututkinto. Persuista kolmellakymmenellä.
Ei korkeakoulututkinto estä edellä mainitsemiani retardimaisia aktiviteetteja.
Palaan persujen äänestäjäksi heti, kunhan Halla-aho järjestää puolueessaan kunnollisen puhdistuksen ja heittää ulos kaikki hörhöt, kuten Huhtasaaren ja Hakkaraisen. Siihen asti äänestän kiusallani vihreitä.
T. Ex-persu, joka odottaa Mestarilta kunnollisia toimia
Suomessa ei ole varaa pitää ihmisiä täyshoidossa vankiloissa. Suomi on oikeasti todella köyhä maa, joka ottaa syömävelkaa joka päivä. Vähentääkö rikoksentekijöiden päästäminen vapaaksi rikoksia vai ei? Törkeän väkivaltakäyttäytymisen uusimista ennustaa nykytiedon valossa etenkin aiempi väkivaltaisuus, päihteiden väärinkäyttö, psykopatia, epäsosiaalinen persoonallisuushäiriö ja mielenterveyden häiriöt. Vuonna 2018 ehdottomia vankeusrangaistuksia oli alle kolmannes vankeustuomioista. Minusta se on todella vähän.
Vuonna 2017 Suomen poliisin tietoon tuli yli 1 200 raiskausepäilyä. Niistä 70 prosenttia lähetettiin syyttäjälle, mutta langettava tuomio annettiin vain 209 tapauksessa. Tämä tarkoittaa, että vain 17 prosenttia poliisin tietoon tulleista tapauksista on johtanut tuomioon.
Itse asiassa en halunnut edes keskustella rikollisten paapomiseste sinänsä, vaan rikoksista UHRIEN kannalta. Mielestäni uhrin pitää saada kokea, että rikoksentekijä joutuu VASTUUSEEN eikä niin, että uhri unohtuu ja rikoksentekijä saa ymmärrystä. Tietenkään mikään rangaistus ei pyyhi pois rikosta, mutta on pöyristyttävää kun uhrin kokemusta mitätöidään yhteiskunnan taholta vaikkapa ehdonalaisilla vankeusrangaistuksilla, jotka ovat sama kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Persujen kannatuksen nousu johtuu hyvin pitkälle siitä että media on heidän puolellaan. Samaan aikaan hallituspuolueet ovat koko ajan hyökkäyksen kohtetena. Iltapäivälehtijournalismi ja populistipuolue sopivat hyvin yhteen. Populismin avulla elinkeinoelämän tavoitteita voidaan ajaa läpi. Rinne joutui eroamaan, mutta muut tahot voivat jatkaa harhaanjohtamista. Otetaan esimerkiksi vaikka "lihavero", jota kukaan ei oikeasti esittänyt.
Mediassa viimeisen vuoden aikana julkaistujen artikkelien sisältöä ja määrää analysoiden on helppo todeta että väitteesi pitää paikkaansa. Perussuomalaisten kannatusta rakennetaan mediassa EKn tarpeita ajatellen, mutta seuraavat kolme vuotta jatkuvalla kampanjallakaan sitä ei saa nostettua sitä riittävän korkeaksi.
Itse olen tullut persukaapista. Vaikka Persut mulle ollut kauan ensisijainen vaihtoehto, niin oli pakko silti keksiä syy tälle. No perustelin sillä, että en äänestä kokoomusta ennen kuin Lepomäki on PJ. Ja että keskustaa en äänestä, kun tekevät sosialistien kanssa yhteistyötä. Ja pienpuolueita turha äänestää. Ja täten siis äänestän persuja. Eivät edes kamalasti kummasteleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele vähän tarkemmin tuo "elämänhallinanmenettänyt"!
Onko se joku köyhä ja syrjäytynyt vai onko ne kaikki yhtä samaa. Sitä heikko ainesta?
Ja ovatko kaikki köyhät tai elämän hallintansa menettäneet, idiootteja ja lukutaidottomia?
Elätteletkö päässäsi sellaista jotain stereotyyppiä seiskalehden tilaajasta jolla on ehkä tatuointikin?
Jos elättelet, niin älä ainakaan mussuta mitään rasismista sitten.
Toivottavasti perussuomalaiset voittaa seuraavat vaalit. Köyhän ja duunarit kyykkyyn!
T. Työnantaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli et tarkoittanutkaan vammaisia pilkkaavalla ilmauksellasi pilkata heidän älyään. My bad.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida oikein pitää paikkaansa. Yksi suurimmista eroista on siinä, että toinen on rikkaiden ja federalistien asialla ja taas toinen duunareiden ja antifederalismin asialla.
Niinhän Persut haluaisivat duunarin uskovan, mutta kun ne Persujen äänestyskäyttäytyminen ja linjaukset kerovat ihan muuta.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeastikoulutettu, ulkomailla asuva perheellinen nainen. Aiemmin äänestin kokoomusta, mutta Kataisen valheellisuus ja pyrkyrimäisyys sai näkemään punaista, joten aloin äänestämään persuja. Halusin saada ravisteltua status quota, tuota "Suomessa ei ole korruptiota -mantraa" ja hyväveli (-sisko) käytäntöjä eli "rapsuta sinä minun selkääni niin minä puolestani rapsutan sinun". Sikamainen verorahojemme tuhlailu turhuuteen on myös äärimmäisen turhauttavaa.
Samoin minua on aina ällöttänyt väkivallantekijöiden ja raiskareiden paapominen uhrien kustannuksella. Asiaa ei helpottanut tämä multikultti uskonto, jota median avulla hierottiin jokaisen naamaan ilman kriittistä tarkastelua. En ole kuitenkaan julkisesti huudellut persujen äänestämisestäni ja vain läheisimmät tietävät asiasta, sillä todellakin opiskelu- ja työyhteisöjeni jäsenet ovat (toivottavasti yhä useammin olivat) äärimmäisen naiiveja vihervassareita, joita järjen ääni ei tavoita (huutavat yleensä niin kovaa iskulauseitaan ja mantrojaan).
Tässäkin ketjussa näkyy, ettei persujen vastustajilla argumentit riitä muuhun kuin nimittelyyn ja haukkumiseen. Älyllinen epärehellisyys pitää ilmeisesti pyrkiä piilottamaan rääkymisen alle. Persut ovat realistisen ajattelun ja konkreettisten toimenpiteiden puolue. Jos kokoomus joskus siirtyy takaisin käyttämään järkeä utopioiden sijaan, niin ehkä siirryn takaisin kokoomuksen äänestäjäksi, sillä persut voi olla liian vasemmalla talousajattelussaan.
Kuulostat sanavalintojesi ja kirjoitustaitosi perusteella "tosi" korkeakoulutetulta. Ehkä kannattaisi itse miettiä omaa älyllistä epärehellisyyttään kun lähtee palstalle pätemään tuollaisen turauksen kanssa.
Muutenkin persuilta puuttuvat kaikki näytöt kyvyistä saada konkreettisesti aikaan mitään mitään muuta kuin väsyneen lapsellista meemispämmiä.
Kuulostat lapselliselta rääkyjältä.
Yllä kirjoittava henkilö on nyt (toisin kuin luulet, että jossain tutkielmaa tekemässä) vauvapalstalla, ja hän on kirjoittanut verrattaen asiallisen ulostulon. Se että tummennat sieltä summamutikassa sanoja ja laitat sitaatteihin tosi korkeakoulutetun, ei tee sinusta mitään fiksua ja vakavasti otettavaa argumentoijaa.
On se vaan vaikeaa joillekin hyväksyä, että persuja voi äänestää ihminen, vaikkei olisi sellainen stereotyyppinen suvakkikuplalaisten luoma putoushahmo.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli et tarkoittanutkaan vammaisia pilkkaavalla ilmauksellasi pilkata heidän älyään. My bad.
Meillä persuissa pilkata vammaisia. Niillä ja syöpiksillä voi tehdä hyvän tilin kuten Ari ”Brother Christmas” Koponen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeeta, että on niin paljon piilopersuja. Ihmiset äänestävät mutta eivät, syystä, kehtaa myöntää äänestäneensä...noloa.
Ihmisiä savustetaan ulos työpaikoiltaan "vääränlaisista mielipiteistä" suomessakin. Saksassa AFD:n äänestäjän on jo oltava sitäkin hiljaisempi ja varovaisempi etteivät vasemmiston ajatuspoliisit ja noitavainoajat tee elämästä helvettiä. Sellaisia nat seja te olette, mikä on mielestäni vieläkin nolompaa.
Ihmeellinen ajatus monella että epäsuvaitsevaisia tulisi suvaita. Että tulisi sietää r-sism-ia ja ihmisten epäinhimillistämistä tulotason mukaan! Yhtä pahoja kuin n-tsit, olivat ne jotka katsoivat sitä hiljaa ja hyväksyivät.
Niin, tätähän te sairaissa päissänne aina sanotte. Tosiasiassa te niitä epäsuvaitsevaisia ja rasistisia(antivalkoisuus, kulttuurinen omiminen, ikärasismi, islamismin tukijoita jne) nat seja olette ja toisekseen siinä maailmoja syleilevässä "suvaitsevaisuudessanne" te taas olette harvinaisen epärealistisia ja tuhoavia. "Epäinhimillistämistä tulotason mukaan", mistä tämä tuulee?
Siis mitä ihmettä? Minä en ole antivalkoinen, olen valkoinen omalta väriltänikin. En kuitenkaan usko, että kukaan on huonompi kuin toiset oli minkä värinen tahansa! En kannata hallitsematonta maa-han-uut-toa, kuten ei kukaan mukaan. En tue mitään uskontoa, toisin kuin persut. En usko siihen että köyhä on huonompi kuin rikas, toisin kuin persut. En myöskään usko että meidän ei länsimaana kannata tehdä mitään ilmastonmuutoksen hyväksi, toisin kuin persut. Olen feministinen vihervassari. Uskon koulutukseen, ympäristönsuojelemiseen, ja kaikkien ihmisten yhdenvertaisuuteen. Jo antiikin filosofit tiesivät, että kansakunnasta kertoo eniten se, kuinka se kohtelee heikoimpiaan.
Sata kertaa tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten rikosrekisterejä tarkastellessa tilanne kääntyykin ihan toisin päin. Miksi näin?
Perussuomalaisissa vähävaraisten asiakin on sydäntä lähellä, kuten Mika Niikon lähipiirilleen junailemat ruoka-apurahat. :D
Persuilta puuttuvat kaikki näytöt kyvyistä saada konkreettisesti aikaan mitään mitään muuta kuin väsyneen lapsellista meemispämmiä.
Minäkin kerron gallupeissa äänestäväni persuja vaikka vaaleissa äänestän kokoomusta.