Miksi naiset laittautuvat ja meikkaavat miehiä varten vaan miehet eivät naisia varten?
Is it because women are more agreeable?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3610552/olen-nainen-ja-myonnan-laittaut…
Kommentit (40)
Miehet laittautuvat esim.bodaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät meikkaa ja laittaudu. Ja ihan tässä todellisuudessa. Miehissä ei parveile pitkähiuksisisa peroksidiblondeja.
Et ole tainnut nähdä kun parikymppiset jonnet valmistautuu perjantaina lähtemään baanalle? Kyllä vaatteita sovitellaan, suihkussa kättään ja hiuksia asetellaan. Axe löyhkää kilometrien päähän.
Tässä näkee vaatimusten erot. Naisille suihkussa käyminen, hiusten harjaaminen ja deodorantti on absoluuttisia minimejä että on oikeus olla edes olemassa, miehille se on jotain erikoista ”laittautumista”.
Oma mieheni ainakin peseytyy 2-3 krt useammin minun vuokseni kuin sinkkuna, pitää sänkensä asiallisena ja tekee aika paljon mielikseni. Ja pukeutuukin sellaisiin vaatteisiin, joista pidän kun itselleen ei ole niin väliä. Ei kyllä meikkaa, mutta on alkanut käyttämään silmänympärysvoidetta ja partavettä ehdotuksestani. Ja lankaamaan hampaat.
Itse taas meikkaan äärimmäisen harvoin, yleensä ripsaria. Jonkin verran laittaudun kyllä päivittäin eli yritän näyttää nätiltä ja pidän huolen hygieniasta.
Luulen, että menee aika tasan jos ei lasketa ääripäitä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle meikkaaminen on osa itseilmaisua ja tapa käyttää luovuuttani. Pidän siististä ja kauniista kodista, tyylikkäistä vaatteista jne. ja pidän muutenkin huolta ulkonäöstäni ja olemuksestani. Meikkaaminen kuuluu kokonaisuuteen.
Työkaverini ovat kaikki naisia ja meikkaan silti töihin. Enkä yritä vietellä heitä.
No tuo onkin naisella kromosomeissa ja siksi meikkaattekin vaikka ette tajua sen perimmäistä tarkoitusta. Noin se juuri toimiikin siinä tapauksessa ja pointti on, että tulee mieleen juuri naiselle eikä miehelle.
Tämä kuvaa suhdelukua melko hyvin. Ero on 10X.
Although it might seem that men are catching up quickly, when it comes to having plastic surgery, this is still a woman’s game by a very large margin. The American Society of Plastic Surgeons (ASPS) reveals from its 2014 plastic surgery statistics that women accounted for 92% of all cosmetic procedures, with the remaining 8% going to men.
Minä meikkaan ja laittaudun itseäni ja naistani varten myöskin. En voi kieltää ettenkö pukeutuisi ja laittautuisi muutoinkin niin että myös hän nauttii. Toki joskus kotona olen hiukset pystyssä ja lökäreissä mutta harvoin. Mitä tulee miehiin niin heitä en edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni ainakin peseytyy 2-3 krt useammin minun vuokseni kuin sinkkuna, pitää sänkensä asiallisena ja tekee aika paljon mielikseni. Ja pukeutuukin sellaisiin vaatteisiin, joista pidän kun itselleen ei ole niin väliä. Ei kyllä meikkaa, mutta on alkanut käyttämään silmänympärysvoidetta ja partavettä ehdotuksestani. Ja lankaamaan hampaat.
Itse taas meikkaan äärimmäisen harvoin, yleensä ripsaria. Jonkin verran laittaudun kyllä päivittäin eli yritän näyttää nätiltä ja pidän huolen hygieniasta.
Luulen, että menee aika tasan jos ei lasketa ääripäitä mukaan.
Eli sun mies peseytyi vahintaan puolet harvemmin, antoi naamakarvojensa rehottaa, ei kayttanyt tuoksuja, pukeutui "kaytannollisesti" eika langannut hampaitaan ollessaan sinkku?
Milta se naytti kun tapasitte? :D
Meinaan kun mun mies kylla piti huolta hygieniastaan ja ulkonaostaan jo ihan sinkkuna ollessaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle meikkaaminen on osa itseilmaisua ja tapa käyttää luovuuttani. Pidän siististä ja kauniista kodista, tyylikkäistä vaatteista jne. ja pidän muutenkin huolta ulkonäöstäni ja olemuksestani. Meikkaaminen kuuluu kokonaisuuteen.
Työkaverini ovat kaikki naisia ja meikkaan silti töihin. Enkä yritä vietellä heitä.
No tuo onkin naisella kromosomeissa ja siksi meikkaattekin vaikka ette tajua sen perimmäistä tarkoitusta. Noin se juuri toimiikin siinä tapauksessa ja pointti on, että tulee mieleen juuri naiselle eikä miehelle.
Although it might seem that men are catching up quickly, when it comes to having plastic surgery, this is still a woman’s game by a very large margin. The American Society of Plastic Surgeons (ASPS) reveals from its 2014 plastic surgery statistics that women accounted for 92% of all cosmetic procedures, with the remaining 8% going to men.
Toivon että pystyisit ymmärtämään luovuutta ja itseilmaisua vähän avarammin. En minä sisusta kotiani, soita kitaraa, leivo, suunnittele vaatteita tai maalaa tauluja miehiä varten.
Meikkaaminen on mielestäni mukavaa aivan kuten piirtäminenkin tai muut luovat harrastukset.
Tiedän että maailmassa on varmasti naisia jotka meikkaavat ihan vain sen takia että haluavat miellyttää vastakkaista sukupuolta. Itselleni se ei ole pääasia vaan ainoastaan kiva bonus jos joku toinenkin arvostaa kauneuttani.
Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet. Hyvää joulunodotusta! :)
Vierailija kirjoitti:
Minä meikkaan ja laittaudun itseäni ja naistani varten myöskin. En voi kieltää ettenkö pukeutuisi ja laittautuisi muutoinkin niin että myös hän nauttii. Toki joskus kotona olen hiukset pystyssä ja lökäreissä mutta harvoin. Mitä tulee miehiin niin heitä en edes huomaa.
Niin ja olet siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja olet siis nainen.
Ei pakosti. :) Rokkimiehet kayttaa kynsilakkaa ja kajalia, esim ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne miehetkin ovat meikanneet historiassa. Esim. Muinaisessa Egyptissä ja rokokoon aikakaudella. Nykyään perus heteromiehet käyttävät joitain kosmetiikkatuotteita vaikka meikkaamista ei mielletäkään täysin "normaaliksi" miehille.
Eli sen sijaan että mutuilisit johtopäätöksiä pelkästään biologiasta omasta päästäsi, ota huomioon myös yhteiskunnalliset ihanteet, aikakausi ja kulttuuri.
Tykkään laittaa hiukseni nätisti vain itseäni varten. Joskus haluan pukeutua nätisti en mitään varten. Saatan jopa olla ''virallisissa'' tilanteissa huonommin laittautunut kuin jonakin ihan tavallisena päivänä.
Minä en meikkaa ketään varten. Sipaisu huulipunaa riittää.
Siis kyllähän 1700-luvulla pitkät hiukset ja meikki olivat aivan olennainen osa rokokooajan miehen pukeutumista. Kaikilla hyvätuloisilla miehillä piti olla peruukki (köyhät kasvattivat omat hiukset pitkiksi) ja kauneuspilkku ja puuteria.
Olisi kyllä tosi kivaa, jos miehet edes sen verran näkisivät vaivaa, etteivät haise pahalta. Jos ei minua, niin edes työkavereitaan ajatellen.
Miesten ”pullistelu” on toisenlaista, ei mitään eroa eläimiin kaikessa parinmuodostuksessa
Siksi koska se ei lisää suosiota.
Ne asiat joihin nainen kiinnittää huomiota, ovat geneettisiä eikä niitä voi muokata laittautumisella. Meikillä saa ihoa sileämmäksi, muttei saa lisää pituutta. Jne.
Salikaan ei juuri auta. Pitää treenata todella paljon jotta kokoa tulee lisää (jos tulee sittenkään), mutta sitten on salimake ja se on miinusta.
Lisäksi miehen laittautumista ei katsota hyvällä, etenkään kun nainen on 30+. Miehen pitää "vain näyttää hyvältä".
Siksi kun suomalaiset naiset eivät ole sen vaivan arvoisia. Helmiä sioille ja sitä rataa . . . .
Linnan juhlissa hyvin näkyy kuinka nainen on meikattu koriste, kun taas miehet on kaikki pukeutuneet käytännössä samanlaisiin vaatteisiin.
Illan kuningasta ei valita vaan kuningattaresta kyllä äänestetään ja se on se joka onnistuu näyttämään kaikkein parhaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät meikkaa ja laittaudu. Ja ihan tässä todellisuudessa. Miehissä ei parveile pitkähiuksisisa peroksidiblondeja.
Et ole tainnut nähdä kun parikymppiset jonnet valmistautuu perjantaina lähtemään baanalle? Kyllä vaatteita sovitellaan, suihkussa kättään ja hiuksia asetellaan. Axe löyhkää kilometrien päähän.
Tässä näkee vaatimusten erot. Naisille suihkussa käyminen, hiusten harjaaminen ja deodorantti on absoluuttisia minimejä että on oikeus olla edes olemassa, miehille se on jotain erikoista ”laittautumista”.
Pfhahhaa, hyvin näytetään olevan olemassa edelleen, ei täällä pikkukaupungissa edes naisena tarvi tehdä mitään noista viikkokausiin(talvella) jos ei ole työelämässä, eri asia on tietenkin aina kun lähdetään ihmisten ilmoille,eli siis muihin kaupunkeihin:) :)
Tässähän on syy, miksi joillain ei flaksi käy. Ei sitten millään haluta esiintyä edukseen. Asenne on, että jos ilman vaivannäköä ei kelpaa, pitäkää tunkkinne ja ulinaa ja syyttelyn päälle.