Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajan joulu! Millaista on? Laitatteko tonttulakin?

Vierailija
04.12.2019 |

Mulla jouluaattona aamuvuoro. Mietin millainen työpäivä mahtaa olla. Olen tietty ennenkin ollut jouluna töissä, mutta viimeksi yövuoroissa. Ja olen vapaallakin saanut olla. Haluaisin vaan keskustella aiheesta, että millaista sun työpaikallas on jouluna ja laitatteko esim. jouluisia koruja/tonttulakin tai miten luotte joulun tunnelmaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin.. Ja entäs eväät? Jouluruokaa, riisipuuroa vai mitä? Glögiä?

Vierailija
2/7 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei o kukaan menossa jouluks? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut tonttulakin. Vaikka kaikki vanhukset (tai työtoverit) eivät ymmärrä sen merkitystä, on joukossa myös niitä keitä iloisenpunainen tiukulakki ilahduttaa ja muistuttaa, että tänään on erityinen päivä. Siksi käytän. En välttämättä koko päivää pidä (pää hikoaa).

Joululauluja lauletaan asukkaiden kanssa niin aamutoimilla kuin yhteisesti esim. päiväkahvin aikaan. Joulukoristeet ja kuusi luovat tunnelmaa. Yritän luoda rauhallisen tunnelman. Asukkaat puetaan vähän nätimmin, tukkaa laitetaan, parrat ajetaan. Seurakunnalta saattaa joinakin vuosina tulla vieraita ja meillä joulumuori käy iltapäivällä jakamassa omaisten/omahoitajien tuomat lahjat. Omaisia vierailee. Jutellaan ja muistellaan yhdessä. Kaikille joulu ei ole niin iloinen juhla, vaan siihen voi liittyä myös esim. surua ja kaipausta, ja kaikki eivät perusta tontuista ja paketeista vaan heille se on harras, uskonnollinen päivä, Jeesuksen syntymän juhla. Kunnioitetaan jokaisen tapaa viettää joulua, kaikki eivät halua olla päiväsalin hälinässä.

Jouluruoan olemme saaneet syödä asukkaiden kanssa yhteisesti (kun ensin on kaikille asukkaille jaettu).

Vierailija
4/7 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä töissä sairaalassa, joten työpäivä tuskin ihan kauheasti poikkeaa normaalista. Joululauluja tietty varmaan laitetaan ja ehkä voisi ajatella, että hiemna hämärämpi valaistus ja kyntteliköt/kuusi.

ap

Vierailija
5/7 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut laittaa tonnulakkia tai muuta rekvisiittaa. Kinkkua ja muita jouluruokia varmaan tulee otettua mukaan evääksi. Potilaille toivotetaan hyvää joulua. Joululiinat varmaan joku laittaa pöytään.

Vierailija
6/7 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
7/7 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muut hoitajat? Oletteko vapaalla vai töissä. Millä mielellä?